اقدام پژوهی دبیر شیمی تأثیرآموزش شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات ( IT ) بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان.

اقدام پژوهی دبیر شیمی پیشرفت تحصیلی

یکی از راه های افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در هر نظامی، بحث افزایش توجه آنان است. موضوعی که اقدام پژوهی دبیر شیمی پیشرفت تحصیلی به خوبی به آن توجه میکند. هرچه بر موضوع توجه دانش آموزان تمرکز بیشتری صورت گیرد و بتوان به آن جهت دهی مناسب را تحمیل کرد، میتوان انتظار بیشتری را از آن داشت.

همانطور که میبینید فایل اقدام پژوهی دبیر شیمی حاصل تجربیات تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer است که توانسته ایم به کمک جمعی از فرهنگیان برجسته کشور سعی خود را در تنظیم فایل اقدام پژوهی دبیر شیمی انجام دهیم . امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل اقدام پژوهی دبیر شیمی سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی شما عزیزان داشته باشیم. شما با استفاده از فایل اقدام پژوهی دبیر شیمی قطعا رضایت لازم را خواهید داشت .

استفاده از اقدام پژوهی دبیر شیمی پیشرفت تحصیلی توسط معلمان باعث افزایش این توجه و تمرکز دانش آموزان میشود که این امر در افزایش بازدهی تحصیلی آنان تأثیر مثبت دارد. اگر معلمان بتوانند به خوبی از اقدام پژوهی دبیر شیمی پیشرفت تحصیلی استفاده کنند و آن را در آموزش های خود به اجرا درآورند مطمئنا بازخورد دریافتی بسیار خوبی را خواهند داشت که باعث میشود این فعالیت را به دیگر معلمان نیز توصیه کنند.

گزارش اقدام پژوهی دبیر شیمی پیشرفت تحصیلی

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

همگان در آموزش و پرورش تأكيد دارند كه بايد دانش‌آموزان افرادي موفق و شهرونداني مؤثر در جامعه شوند، درحالي‌كه فعاليت‌ها بايد طوري طراحي شوند كه دانش‌آموزان بتوانند خويشتن را در جهت كسب موفقيت ياري نمايند( كافمن و زان، ترجمه سليمي و اسحاقيان، ۱۳۷۷). هم چنین ما در عصر جهش های تکنولوژیک، در یک شرایط رقابتی سنگین در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قرار داریم. در شرایطی که رقبا با استفاده از بهره فعالیت های جمعی، پروژه های بزرگی را اجرا می کنند و بدین وسیله سلطه خود را بر جهان می افزایند، بی تفاوتی نسبت به فواید کار جمعی می تواند موقعیت ما را در جهان تضعیف کند.

اقدام پژوهی

نحوه نوشتن اقدام پژوهی دبیر شیمی پیشرفت تحصیلی

چطور یک اقدام پژوهی دبیر شیمی پیشرفت تحصیلی را بنویسیم؟ برای نوشتن یک اقدام پژوهی دبیر شیمی پیشرفت تحصیلی باید در ابتدا مشخصات و ویژگی های آن را ثبت کنید. به این صورت که تمامی مشخصات از جمله:

  • نام درس مورد نظر
  • پایه تحصیلی آموزشی
  • زمان
  • نام مدرسه
  • تعداد شاگردان
  • و…

ثبت میشود. پس از آن برای ادامه نوشتن یک اقدام پژوهی دبیر شیمی پیشرفت تحصیلی، باید اهداف آن را به خوبی بیان کنید و بگویید که هدف شما از نوشتن این سناریو چیست و در آخر قرار است که به چه چیزی برسید؟ پس از آن نیز به اهداف رفتاری در اقدام پژوهی دبیر شیمی پیشرفت تحصیلی اشاره ای داشته باشید.

چگونه و بر اساس چه الگویی قرار است تدریس کنید؟ روش های تدریس در اقدام پژوهی دبیر شیمی پیشرفت تحصیلی شما چیست؟ تمامی این ها را به خوبی بنویسید و ثبت کنید. فضای کلاس خود را شرح داده و به خوبی توضیح دهید. وسایل مورد استفاده شما در اقدام پژوهی دبیر شیمی پیشرفت تحصیلی چیست و همینطور بگویید که در انجام این فعالیت از دانش آموزان خود چه انتظاری دارید؟

تمامی مشخصات برای اجرا و نوشتن اقدام پژوهی دبیر شیمی پیشرفت تحصیلی را بیان کنید و در انتها نیز به نتیجه گیری کل فعالیت بپردازید. به این صورت اقدام پژوهی دبیر شیمی پیشرفت تحصیلی شما نوشته شد و توانستید یک فایل کامل را ثبت کنید.

اقدام پژوهی دبیر شیمی پیشرفت تحصیلی چیست

اقدام پژوهی دبیر شیمی پیشرفت تحصیلی درواقع یکی از رویکردهای بسیار مهمی است که در این سالها توجه بسیاری از معلمان و دانشجویان را برانگیخته است. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمان در رابطه اجحاف دارند.آنهابا این مقوله کارورزی سه خود را ثبت می کنند.در چرخة بهبود وضعیت کارآموزی که بر چشم انداز، مشاهده و اصلاح طراحی آموزشی متمرکز است درگیر می نمایند. در نظام آموزش و پرورش معلمان و دانشجو معلمان به تدریس می پردازند.

یکی از روش های موفق که در پیشرفت تحصیلی تاثیر زیادی دارد یادگیری به شیوه همیاری یا کار گروهی است. معلم باید فعالیت های یادگیری از طریق همیاری را به گونه ای سازمان دهد که دانش آموزان احساس حقیقی وابسته بودن به یکدیگر را داشته باشند و بدانند که هیچ یک از اعضای گروه نمی توانند موفق باشند مگر اینکه تمام اعضا موفق شوند( رشد آموزش راهنمایی تحصیلی شماره ۲ آذر ۱۳۸۹ دوره شانزدهم ص۸). در سال‌هاي اخير، نظام آموزش و پرورش كشور ما با مشكلات متعددي روبه‌رو بوده است. حل اين مشكلات و برطرف كردن كاستي‌هاي آن يكي از دغدغه‌ها و نگراني‌هاي جدي دست‌اندركاران آموزش و پرورش است.

تعریف اقدام پژوهی دبیر شیمی پیشرفت تحصیلی

در رابطه با تعریف اقدام پژوهی دبیر شیمی پیشرفت تحصیلی نظر این است که اقدام پژوهی دبیر شیمی پیشرفت تحصیلی یکی از موثرترین فرایندهای اثربخشی فعالیت دانشجویان است. و برای یاری رساندن به خود و دانش آموزان برای کارورزی و غلبه بر ترس از تغییرمی باشد. همچنین ترویج خلاقیت و تفکر انتقادی را به ارمغان دارد. وآزمایش درآوردن طراحی آموزشی و الگوهای برتر تدریس است. ازاین رو، می توان گفت که اقدام پژوهی دبیر شیمی پیشرفت تحصیلی در افزایش سطح دانش معلمان و یادگیری دانش آموزان نقشی بی بدیل دارد.

فرصتهای یادگیری و نگرش به کاربرد کارورزی سه و استفاده از الگوهای برتر تدریس در معلمان کنش پژوه بیشتر از معلمان عادی است.

مراحل اقدام پژوهی دبیر شیمی پیشرفت تحصیلی

الگوی نوین تدریس همان حکم سناریو را برای کارگردان دارد و به اعتراف همه کارگردانان هر قدر ،سناریو ،قوی تر و پخته تر باشد،مستندات جذاب تر و مؤثرتری می توان ساخت،بنابراین لازمه یک اجرا و تدریس موفق داشتن الگوی نوین تدریس قوی می باشد.

اما در حال حاضرمتأسفانه این مهم مورد غفلت معلمان قرار گرفته و اکثر معلمان بدون الگوی نوین تدریس وارد صحنه ی اجرا و تدریس می شوند و راحت ترین راه آزمون این ادعا و فرضیه آن است که یک پژوهشگر در یک روز خاص به چند مدرسه مراجعه کند و درصد معلمانی که با الگوی نوین تدریس وارد مدرسه می شوند را در یک تحقیق میدانی مورد مطالعه قرار دهد.

بهترین نمونه های الگوهای نوین تدریس را می توان در قالب اقدام پژوهی دبیر شیمی پیشرفت تحصیلی و کاروزی سه جستجو نمود که به بهترین شکل ممکن برای شما عزیزان نمونه های کاملی را در سایت نهاده ایم.

نمونه اقدام پژوهی دبیر شیمی پیشرفت تحصیلی فردی

آیا در پی آنید که اقدام پژوهی دبیر شیمی پیشرفت تحصیلی یعنی چه ؟.باید گفت که اقدام پژوهی دبیر شیمی پیشرفت تحصیلی، به اجرا درآوردن آموخته های طراحی آموزشی در کارورزی سه و اجرای آن در مدرسه و کلاس درس است. این مدل پژوهش دانشجو معلمان تلاش می کند که آنان را در فرایند طرح سؤال بیاورد.همچنین برنامه ریزی، عمل، مشاهدة فعال، بازخورد و بازاندیشی و یادگیری گرد هم آورد . به تبادل نظر، تجربه، و یادگیری از یکدیگر ترغیب سازد. این گونه موارد در کل کارورزی سه نامیده می شود.

رشد روزافزون جمعيت دانش‌آموزي و افزايش تقاضا براي آموزش، مستلزم فراهم آوردن محيط آموزشي مناسب همراه مشاركت تمام اعضاي مدرسه در امور جاري آن است. اداره امور مدرسه بايد مبتني بر تصميم‌گيري مشترك، استقلال نسبي، انعطاف‌پذيري، روش‌هاي غيرمتمركز و مشاركت‌جويانه باشد تا فضاي مدرسه را پويا، پرنشاط و فعال نمايد و توانمندي‌ها و خلاقيت‌هاي مديران و معلمان و دانش‌آموزان را شكوفا و متجلي سازد، از طرف ديگر سياست‌هاي راهبردي آموزش و پرورش بر تمركززدايي، مدرسه‌محوري و توسعه مشاركت همه‌جانبه متمركز است كه با تفويض اختيارات و مشاركت دانش‌آموزان در امور مدرسه، زمينه تحقق اهداف تعليم و تربيت همگاني فراهم مي‌شود.

اقدام پژوهی دبیر شیمی تأثیرآموزش شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات ( IT ) بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۴۷ صفحه

اقدام پژوهی دبیر شیمی تأثیرآموزش شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات ( IT ) بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت جام دانش

کانون تخصصی پژوهش در عمل یکی از بهترین گروه های تخصصی تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی دبیر شیمی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی دبیر شیمی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی دبیر شیمی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده فناوری اطلاعات

دیباچه مطالب پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده فناوری اطلاعات

چکیده و مقدمه موضوع پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده فناوری اطلاعات

بیان مسئله پژوهش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده فناوری اطلاعات

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده فناوری اطلاعات

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده فناوری اطلاعات

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده فناوری اطلاعات

هم اکنون تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer نمونه پروژه جدیدی را جهت بهره مندی شما عزیزان با عنوان اقدام پژوهی دبیر شیمی قرار داده است. اقدام پژوهی دبیر شیمی نمونه دقیقی از فایل حاضر است که توسط تیم پژوهشی تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer جهت بهره مندی شما عزیزان قرار داده است. تیم تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer از هیچ تلاشی در راستای تنظیم فایل اقدام پژوهی دبیر شیمی نهایت تلاش خود را نموده است و محتویات فایل اقدام پژوهی دبیر شیمی را به تایید می رساند.

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده فناوری اطلاعات

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده فناوری اطلاعاتتجزيه و تحليل نتايج، مرحله اول

با توجه به نتايج به دست آمده، دانش آموزان علاقه زيادي به روش تدريس سنتي و نوشتن جزوه در كلاس داشتند. از طرفي امكان استفاده از اينترنت در مدرسه غير ممكن بود و فقط تعداد معدودي رايانه در مدرسه وجود داشت. بنابراين شرايط ايجاب مي كرد كه با روش سنتي تدريس كنم.

 اجراي راه حل، مرحله اول

تدريس فصل اول كتاب را با شيوه سنتي آغاز كردم. نكات مهم آن را توضيح داده و به صورت جزوه در اختيار دانش آموزان قرار دادم. سپس متن درس خوانده مي شد و نكات مهم در كتاب علامت زده مي شد. هرجلسه از مطالب تدريس شده به صورت شفاهي پرسش به عمل مي آوردم و دانش آموزان هم مطالب را حفظ كرده و به من جواب مي دادند. البته در پاسخ پرسش هاي مفهومي و كاربردي اشكال داشتند و آن ها را درك نمي كردند.

بعد از تدريس ۹ صفحه اول كتاب، چند نمونه سؤال براي دانش آموزان حل كردم و براي جلسه بعد امتحان تعيين نمودم.

امتحان شامل سه نمره سؤال تشريحي بود كه در سطح هاي دانش، درك و فهم و كاربرد طراحي شده بود. براي هر مورد يك نمره در نظر گرفتم. سؤالات عبارت بودند از:

سطح دانش:

  1. مشاهده كداميك از موارد زير در آزمايش رادرفورد نشان مي دهد كه بيشتر حجم اتم از فضاي خالي تشكيل شده است؟ توضيح دهيد.

آ)عبور بدون انحراف بيشتر ذرات آلفا از ورقه طلا

ب) انحراف شديد بعضي از ذرات آلفا

تجزيه و تحليل نتايج، مرحله اول

نمرات نشان مي دهد كه تدريس با روش سنتي فقط مي تواند در سطح دانش براي دانش آموزان مفيد باشد. با مشاهده پايين بودن نمره ميانگين كلاس، متوجه مي شويم كه دانش آموزان در سطوح درك و فهم و كاربرد مفاهيم دچار اشكال هستند. پس بايد در روش تدريس تجديد نظر مي كردم.گردآوري اطلاعات (شواهد۱)، مرحله دوم

مشاهده نتايج در مرحله اول اقدام، بيانگر اين موضوع است كه تجديد نظر در شيوه تدريس و تغيير در آن بسيار ضروري است. با مطالعاتي كه انجام داده بودم بهترين راه براي برطرف كردن اشكال دانش آموزان استفاده از روش تدريس مبتني بر IT بود. اما چگونه و با چه امكاناتي؟ به منظور پيشرفت دانش آموزان در سطوح درك و فهم و كاربرد، استفاده از روش هاي نوين تدريس با تلفيقي از فناوري هاي نو ضروري بود يعني مي بايست با جهاني شدن آموزش شيمي همگام شد. لازمه همگام شدن با جهاني شدن آموزش شيمي، تدريس مبتني بر IT و ICT بود. بنابراين در ابتدا لازم بود، اطلاعاتي در باره تدريس با روش فعال مبتني بر IT و ICT كسب مي كردم. به همين منظور از منابع زير استفاده نمودم:

  1. ملاقات و گفتگو با استادان و افراد متخصص؛
  2. همكاران، مديران، معاونان، مشاوران و دانش آموزان؛
  3. بعضي از والدين دانش آموزان؛
  4. مشاهده فيلم هاي تدريس معلمان در جشنواره هاي الگوي تدريس برتر؛
  5. مطالعه كتاب هاي تخصصي در باره انواع روش هاي تدريس، شيوه هاي مختلف مديريت كلاس درس و روش هاي فعال ياددهي – يادگيري مبتني برIT و ICT؛
  6. بررسي نشريه هاي گوناگون از جمله فصلنامه تعليم و تربيت، رشد تكنولوژي آموزشي، رشد معلم، رشد آموزش شيمي، …..؛
  7. بررسي و مطالعه روزنامه هاي مختلف؛
  8. مطالعه چكيده هاي تحقيقات و پايان نامه ها؛
  9. استفاده از اينترنت و جست و جو در سايت هاي مختلف آموزشي.

بعضي از يافته هاي اين مرحله عبارتند از:

در جستجوهاي اينترنتي متوجه شدم مي توان پايگاه هاي جالبي براي آموزش مفاهيم مختلف يافت كه خيلي از آن ها به صورت فيلم، اسلايد، تصوير متحرك و در بردارنده تصويرهاي جالب است كه مي تواند در دانش آموزان انگيزه ايجاد كند. همچنين پايگاه هاي مناسبي پيدا كردم كه نمونه پرسش هاي متعددي در سطوح مختلف داشتند. در نتيجه براي ايجاد علاقه و انگيزه و مشاركت دانش آموزان در امر يادگيري و ياددهي سعي كردم رايانه و كتاب درسي در كنار هم استفاده شوند تا آموزش و يادگيري مؤثرتر و سودمندتر باشد. در واقع، در اين روش رايانه با تمام جذابيت هاي خود، دانش آموزان را با موضوع درس درگير مي كند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده فناوری اطلاعات اقدام پژوهی دبیر شیمی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده فناوری اطلاعات اقدام پژوهی دبیر شیمی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده فناوری اطلاعات اقدام پژوهی دبیر شیمی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده فناوری اطلاعات اقدام پژوهی دبیر شیمی 

راهکار ها و پیشنهادات پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده فناوری اطلاعات اقدام پژوهی دبیر شیمی

فهرست منابع مورد استفاده پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده فناوری اطلاعات  اقدام پژوهی دبیر شیمی

منابع مورد استفاده:

  1. آهنچيان، محمدرضا و ديگران (۱۳۸۳) اقدام پژوهي:راهبردي براي بهبود آموزش و تدريس، تهران، انتشارات رشد.
  2. ارشدي، نعمت الله (۱۳۸۶) جهاني شدن و آموزش شيمي، رشد آموزش شيمي، دوره بيست ويكم، شماره۲، زمستان.
  3. اميري، محمدعلي ( ۱۳۶۹). تفكر درباره تحولات آينده آموزش و پرورش، تهران: انتشارات مدرسه.
  4. ايراني، يوسف؛ بختياري، ابوالفضل (۱۳۸۲) روش تحقيق عملي(اقدام پژوهي)، تهران،
    نشر لوح زرين.
  5. بايرم، اليزابت؛ بينگهام، مارگارت(۱۳۸۵) تلفيق فناوري در مدارس، مترجم، نونا حسن پور اينانلو، رشد تكنولوژي آموزشي، دوره بيست ويكم، شماره۸، ارديبهشت.

مطلبی که در رابطه با اقدام پژوهی دبیر شیمی به ذهنم رسید این است که فایل دانلود اقدام پژوهی دبیر شیمی دائما در حال بروز رسانی و اضافه نمودن جزئیات می باشد. اقدام پژوهی دبیر شیمی در ارتباط با جزئیاتش کاملا دقیق و به روز می باشد. با توجه به تغییرات بخشنامه ها فایل اقدام پژوهی دبیر شیمی نیز مانند سایر فایل های موجود در سایت می بایست کلیه محتویات به روز را شامل شود. دوستان گرامی شما می توانید با دریافت فایل اقدام پژوهی دبیر شیمی از دقیق ترین فایل آموزشی در راستای نیازمندی های خود بهره ببرید. سایت حاضر با در اختیار داشتن منابع عظیم و قدرتمند در راستای نگارش و تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی دبیر شیمی پیشگام در عرصه تدوین فایل های آموزشی می باشد.

آنچه در رابطه با فایل اقدام پژوهی دبیر شیمی باید بدانیم :

مرجع فایل اقدام پژوهی دبیر شیمی در سایت حاضر می باشد.

فایل حاضر دائما در حال آبدیت و بروز رسانی می باشد.

فایل اقدام پژوهی دبیر شیمی اختصاصی تدوین شده و از سایت خاصی کپی نشده است.

با توجه به اینکه تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی دبیر شیمی مستلزم زمان و هزینه بالایی از سمت تیم پژوهشی ما می باشد ، لذا از کپی برداری و انتشار فایل های سایت جدا اجتناب ورزید.

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر شیمی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

با عنایت به مسائل فوق تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer سعی داشته است با ارائه خدمات جدید در گردآوری فایل اقدام پژوهی دبیر شیمی سهم کوچکی در نظام آموزشی ایفا کند سروران محترم می توانید فایل اقدام پژوهی دبیر شیمی را از لینک سمت راست صفحه دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

51 − 50 =