اقدام پژوهی دبیر شیمی چگونه توانستم به درک مفاهیم اساسی درس با بهره گیری از فضای مجازی بپردازم ؟

اقدام پژوهی دبیر شیمی فضای مجازی

یکی از راه های افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در هر نظامی، بحث افزایش توجه آنان است. موضوعی که اقدام پژوهی دبیر شیمی فضای مجازی به خوبی به آن توجه میکند. هرچه بر موضوع توجه دانش آموزان تمرکز بیشتری صورت گیرد و بتوان به آن جهت دهی مناسب را تحمیل کرد، میتوان انتظار بیشتری را از آن داشت.

همانطور که میبینید فایل اقدام پژوهی دبیر شیمی حاصل تجربیات تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer است که توانسته ایم به کمک جمعی از فرهنگیان برجسته کشور سعی خود را در تنظیم فایل اقدام پژوهی دبیر شیمی انجام دهیم . امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل اقدام پژوهی دبیر شیمی سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی شما عزیزان داشته باشیم. شما با استفاده از فایل اقدام پژوهی دبیر شیمی قطعا رضایت لازم را خواهید داشت .

استفاده از اقدام پژوهی دبیر شیمی فضای مجازی توسط معلمان باعث افزایش این توجه و تمرکز دانش آموزان میشود که این امر در افزایش بازدهی تحصیلی آنان تأثیر مثبت دارد. اگر معلمان بتوانند به خوبی از اقدام پژوهی دبیر شیمی فضای مجازی استفاده کنند و آن را در آموزش های خود به اجرا درآورند مطمئنا بازخورد دریافتی بسیار خوبی را خواهند داشت که باعث میشود این فعالیت را به دیگر معلمان نیز توصیه کنند.

گزارش اقدام پژوهی دبیر شیمی فضای مجازی

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

همگان در آموزش و پرورش تأكيد دارند كه بايد دانش‌آموزان افرادي موفق و شهرونداني مؤثر در جامعه شوند، درحالي‌كه فعاليت‌ها بايد طوري طراحي شوند كه دانش‌آموزان بتوانند خويشتن را در جهت كسب موفقيت ياري نمايند( كافمن و زان، ترجمه سليمي و اسحاقيان، ۱۳۷۷). هم چنین ما در عصر جهش های تکنولوژیک، در یک شرایط رقابتی سنگین در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قرار داریم. در شرایطی که رقبا با استفاده از بهره فعالیت های جمعی، پروژه های بزرگی را اجرا می کنند و بدین وسیله سلطه خود را بر جهان می افزایند، بی تفاوتی نسبت به فواید کار جمعی می تواند موقعیت ما را در جهان تضعیف کند.

اقدام پژوهی

نحوه نوشتن اقدام پژوهی دبیر شیمی فضای مجازی

چطور یک اقدام پژوهی دبیر شیمی فضای مجازی را بنویسیم؟ برای نوشتن یک اقدام پژوهی دبیر شیمی فضای مجازی باید در ابتدا مشخصات و ویژگی های آن را ثبت کنید. به این صورت که تمامی مشخصات از جمله:

  • نام درس مورد نظر
  • پایه تحصیلی آموزشی
  • زمان
  • نام مدرسه
  • تعداد شاگردان
  • و…

ثبت میشود. پس از آن برای ادامه نوشتن یک اقدام پژوهی دبیر شیمی فضای مجازی، باید اهداف آن را به خوبی بیان کنید و بگویید که هدف شما از نوشتن این سناریو چیست و در آخر قرار است که به چه چیزی برسید؟ پس از آن نیز به اهداف رفتاری در اقدام پژوهی دبیر شیمی فضای مجازی اشاره ای داشته باشید.

چگونه و بر اساس چه الگویی قرار است تدریس کنید؟ روش های تدریس در اقدام پژوهی دبیر شیمی فضای مجازی شما چیست؟ تمامی این ها را به خوبی بنویسید و ثبت کنید. فضای کلاس خود را شرح داده و به خوبی توضیح دهید. وسایل مورد استفاده شما در اقدام پژوهی دبیر شیمی فضای مجازی چیست و همینطور بگویید که در انجام این فعالیت از دانش آموزان خود چه انتظاری دارید؟

تمامی مشخصات برای اجرا و نوشتن اقدام پژوهی دبیر شیمی فضای مجازی را بیان کنید و در انتها نیز به نتیجه گیری کل فعالیت بپردازید. به این صورت اقدام پژوهی دبیر شیمی فضای مجازی شما نوشته شد و توانستید یک فایل کامل را ثبت کنید.

اقدام پژوهی دبیر شیمی فضای مجازی چیست

اقدام پژوهی دبیر شیمی فضای مجازی درواقع یکی از رویکردهای بسیار مهمی است که در این سالها توجه بسیاری از معلمان و دانشجویان را برانگیخته است. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمان در رابطه اجحاف دارند.آنهابا این مقوله کارورزی سه خود را ثبت می کنند.در چرخة بهبود وضعیت کارآموزی که بر چشم انداز، مشاهده و اصلاح طراحی آموزشی متمرکز است درگیر می نمایند. در نظام آموزش و پرورش معلمان و دانشجو معلمان به تدریس می پردازند.

یکی از روش های موفق که در پیشرفت تحصیلی تاثیر زیادی دارد یادگیری به شیوه همیاری یا کار گروهی است. معلم باید فعالیت های یادگیری از طریق همیاری را به گونه ای سازمان دهد که دانش آموزان احساس حقیقی وابسته بودن به یکدیگر را داشته باشند و بدانند که هیچ یک از اعضای گروه نمی توانند موفق باشند مگر اینکه تمام اعضا موفق شوند( رشد آموزش راهنمایی تحصیلی شماره ۲ آذر ۱۳۸۹ دوره شانزدهم ص۸). در سال‌هاي اخير، نظام آموزش و پرورش كشور ما با مشكلات متعددي روبه‌رو بوده است. حل اين مشكلات و برطرف كردن كاستي‌هاي آن يكي از دغدغه‌ها و نگراني‌هاي جدي دست‌اندركاران آموزش و پرورش است.

تعریف اقدام پژوهی دبیر شیمی فضای مجازی

در رابطه با تعریف اقدام پژوهی دبیر شیمی فضای مجازی نظر این است که اقدام پژوهی دبیر شیمی فضای مجازی یکی از موثرترین فرایندهای اثربخشی فعالیت دانشجویان است. و برای یاری رساندن به خود و دانش آموزان برای کارورزی و غلبه بر ترس از تغییرمی باشد. همچنین ترویج خلاقیت و تفکر انتقادی را به ارمغان دارد. وآزمایش درآوردن طراحی آموزشی و الگوهای برتر تدریس است. ازاین رو، می توان گفت که اقدام پژوهی دبیر شیمی فضای مجازی در افزایش سطح دانش معلمان و یادگیری دانش آموزان نقشی بی بدیل دارد.

فرصتهای یادگیری و نگرش به کاربرد کارورزی سه و استفاده از الگوهای برتر تدریس در معلمان کنش پژوه بیشتر از معلمان عادی است.

مراحل اقدام پژوهی دبیر شیمی فضای مجازی

الگوی نوین تدریس همان حکم سناریو را برای کارگردان دارد و به اعتراف همه کارگردانان هر قدر ،سناریو ،قوی تر و پخته تر باشد،مستندات جذاب تر و مؤثرتری می توان ساخت،بنابراین لازمه یک اجرا و تدریس موفق داشتن الگوی نوین تدریس قوی می باشد.

اما در حال حاضرمتأسفانه این مهم مورد غفلت معلمان قرار گرفته و اکثر معلمان بدون الگوی نوین تدریس وارد صحنه ی اجرا و تدریس می شوند و راحت ترین راه آزمون این ادعا و فرضیه آن است که یک پژوهشگر در یک روز خاص به چند مدرسه مراجعه کند و درصد معلمانی که با الگوی نوین تدریس وارد مدرسه می شوند را در یک تحقیق میدانی مورد مطالعه قرار دهد.

بهترین نمونه های الگوهای نوین تدریس را می توان در قالب اقدام پژوهی دبیر شیمی فضای مجازی و کاروزی سه جستجو نمود که به بهترین شکل ممکن برای شما عزیزان نمونه های کاملی را در سایت نهاده ایم.

نمونه اقدام پژوهی دبیر شیمی فضای مجازی فردی

آیا در پی آنید که اقدام پژوهی دبیر شیمی فضای مجازی یعنی چه ؟.باید گفت که اقدام پژوهی دبیر شیمی فضای مجازی، به اجرا درآوردن آموخته های طراحی آموزشی در کارورزی سه و اجرای آن در مدرسه و کلاس درس است. این مدل پژوهش دانشجو معلمان تلاش می کند که آنان را در فرایند طرح سؤال بیاورد.همچنین برنامه ریزی، عمل، مشاهدة فعال، بازخورد و بازاندیشی و یادگیری گرد هم آورد . به تبادل نظر، تجربه، و یادگیری از یکدیگر ترغیب سازد. این گونه موارد در کل کارورزی سه نامیده می شود.

رشد روزافزون جمعيت دانش‌آموزي و افزايش تقاضا براي آموزش، مستلزم فراهم آوردن محيط آموزشي مناسب همراه مشاركت تمام اعضاي مدرسه در امور جاري آن است. اداره امور مدرسه بايد مبتني بر تصميم‌گيري مشترك، استقلال نسبي، انعطاف‌پذيري، روش‌هاي غيرمتمركز و مشاركت‌جويانه باشد تا فضاي مدرسه را پويا، پرنشاط و فعال نمايد و توانمندي‌ها و خلاقيت‌هاي مديران و معلمان و دانش‌آموزان را شكوفا و متجلي سازد، از طرف ديگر سياست‌هاي راهبردي آموزش و پرورش بر تمركززدايي، مدرسه‌محوري و توسعه مشاركت همه‌جانبه متمركز است كه با تفويض اختيارات و مشاركت دانش‌آموزان در امور مدرسه، زمينه تحقق اهداف تعليم و تربيت همگاني فراهم مي‌شود.

اقدام پژوهی دبیر شیمی چگونه توانستم به درک مفاهیم اساسی درس با بهره گیری از فضای مجازی بپردازم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۵۱ صفحه

اقدام پژوهی دبیر شیمی چگونه توانستم به درک مفاهیم اساسی درس با بهره گیری از فضای مجازی بپردازم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت جام دانش

کانون تخصصی پژوهش در عمل یکی از بهترین گروه های تخصصی تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی دبیر شیمی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی دبیر شیمی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی دبیر شیمی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی درک مفاهیم اساسی درس شیمی با بهره گیری از فضای مجازی

دیباچه مطالب درک مفاهیم اساسی درس شیمی با بهره گیری از فضای مجازی

چکیده و مقدمه موضوع درک مفاهیم اساسی درس شیمی با بهره گیری از فضای مجازی

بیان مسئله پژوهش درک مفاهیم اساسی درس شیمی با بهره گیری از فضای مجازی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر درک مفاهیم اساسی درس شیمی با بهره گیری از فضای مجازی

جمع آوری داده ها و شواهد یک درک مفاهیم اساسی درس شیمی با بهره گیری از فضای مجازی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات درک مفاهیم اساسی درس شیمی با بهره گیری از فضای مجازی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با درک مفاهیم اساسی درس شیمی با بهره گیری از فضای مجازی

هم اکنون تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer نمونه پروژه جدیدی را جهت بهره مندی شما عزیزان با عنوان اقدام پژوهی دبیر شیمی قرار داده است. اقدام پژوهی دبیر شیمی نمونه دقیقی از فایل حاضر است که توسط تیم پژوهشی تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer جهت بهره مندی شما عزیزان قرار داده است. تیم تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer از هیچ تلاشی در راستای تنظیم فایل اقدام پژوهی دبیر شیمی نهایت تلاش خود را نموده است و محتویات فایل اقدام پژوهی دبیر شیمی را به تایید می رساند.

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن درک مفاهیم اساسی درس شیمی با بهره گیری از فضای مجازی

گردآوري اطلاعات (شواهد۱)، مرحله اول

صحبت با معلمان، مديران، معاونان، مشاوران و دانش آموزان از طريق نظرسنجي از آن ها. درباره شيوه عملكرد خود در كلاس درس. يافته هاي اين مرحله عبارتند از:

  • معلمان: همكاران شيمي در مدرسه تمايل چنداني به استفاده از رايانه در هنگام تدريس نداشتند و استفاده از اينترنت در امر تدريس را غير ممكن مي دانستند. البته لازم به ذكر است كه دليل آن را عدم آشنايي آن ها با رايانه و اينترنت مي دانستند. معلمان دروس ديگر نيز همين نظر را داشتند.
  • مديران، معاونان و مشاوران: با توجه به امكانات مدرسه مي بايست تدريس مبتني بر IT را انجام مي دادم. به همين منظور نياز به تعدادي رايانه و همچنين خط پرسرعت اينترنت بود. با توجه به صحبت مدير و معاونان تعدادي رايانه در سايت كامپيوتر مدرسه وجود داشت اما اتصال به اينترنت غيرممكن بود. به گفته آن ها به دليل وجود فقط يك خط تلفن در مدرسه نمي توانستيم از اينترنت استفاده كنيم.
  • دانش آموزان: طبق روال همه ساله در ابتداي سال از دانش آموزان درباره شيوه عملكرد در كلاس درس نظرسنجي مي كنم. چند روش را به آن ها پيشنهاد مي دهم و نظرات آن ها را جويا مي شوم. اكثريت قريب به اتفاق دانش آموزان شيوه
    جزوه نويسي را از من طالب بودند و بر اين امر پافشاري مي كردند. با توجه به تجربه اي كه در اين چند سال كسب كرده ام بهتر بود كه بنا به درخواست
    دانش آموزان عمل كنم و هدايتگري آن ها به سوي روش فعال را به مرور زمان انجام دهم. بنابراين در ابتدا شيوه سنتي را براي تدريس انتخاب نمودم. با توجه به تجربيات سال هاي گذشته خود، مي دانستم كه با روش سنتي فقط مي توان پيشرفت
    دانش آموزان در حيطه دانشي فراهم كرد، ولي روش هاي فعال و مبتني بر IT
    مي تواند يادگيري در سطوح بالاتر درك و فهم و كاربردي را تقويت كند. اما مشكلات بسياري بر سر راه من وجود داشت. مشكل اصلي، كمبود يا نبود منابع و تجربيات فني، كمبود رايانه ها و هزينه بالاي اتصال به اينترنت، كه براي مدرسه مشكل ساز بود. مشكل اساسي ديگر، دگرگوني و تغييرات اساسي در شيوه هاي تدريس بود.

 تجزيه و تحليل نتايج، مرحله اول

با توجه به نتايج به دست آمده، دانش آموزان علاقه زيادي به روش تدريس سنتي و نوشتن جزوه در كلاس داشتند. از طرفي امكان استفاده از اينترنت در مدرسه غير ممكن بود و فقط تعداد معدودي رايانه در مدرسه وجود داشت. بنابراين شرايط ايجاب مي كرد كه با روش سنتي تدريس كنم.

 اجراي راه حل، مرحله اول

تدريس فصل اول كتاب را با شيوه سنتي آغاز كردم. نكات مهم آن را توضيح داده و به صورت جزوه در اختيار دانش آموزان قرار دادم. سپس متن درس خوانده مي شد و نكات مهم در كتاب علامت زده مي شد. هرجلسه از مطالب تدريس شده به صورت شفاهي پرسش به عمل مي آوردم و دانش آموزان هم مطالب را حفظ كرده و به من جواب مي دادند. البته در پاسخ پرسش هاي مفهومي و كاربردي اشكال داشتند و آن ها را درك نمي كردند.

بعد از تدريس ۹ صفحه اول كتاب، چند نمونه سؤال براي دانش آموزان حل كردم و براي جلسه بعد امتحان تعيين نمودم.

امتحان شامل سه نمره سؤال تشريحي بود كه در سطح هاي دانش، درك و فهم و كاربرد طراحي شده بود. براي هر مورد يك نمره در نظر گرفتم. سؤالات عبارت بودند از:

سطح دانش:

  1. مشاهده كداميك از موارد زير در آزمايش رادرفورد نشان مي دهد كه بيشتر حجم اتم از فضاي خالي تشكيل شده است؟ توضيح دهيد.

آ)عبور بدون انحراف بيشتر ذرات آلفا از ورقه طلا

ب) انحراف شديد بعضي از ذرات آلفا

اجراي راه حل

خودم در اينترنت به جستجو مي پرداختم و براي هر مبحث اطلاعاتي را تهيه
مي كردم و آن ها را به كلاس درس مي آوردم و با استفاده از كامپيوتر مدرسه به تدريس مي پرداختم. همچنين استفاده از CD هاي آموزشي مناسب نيز تا حدي مرا در امر آموزش كمك مي كرد.

علاوه بر آن با تشويق دانش آموزاني كه به رايانه و اينترنت دسترسي داشتند، آن ها را به همكاري دعوت كردم تا آن ها نيز در اين امر مرا ياري دهند. با معرفي سايت هاي آموزشي مناسب، آن ها را وادار به استفاده از اينترنت با امكانات شخصي خودشان مي كردم. بعضي از دانش آموزان علاقمند نيز به سايت كامپيوتر پژوهش سرا مراجعه مي كردند و به اين طريق از اينترنت استفاده مي كردند.

همچنين وبلاگ آموزشي ام كه چندسالي است فعال مي باشد، موجب تعامل بيشتر من با دانش آموزانم شده است. استفاده از وبلاگ آموزشي تجربه بسيار مفيدي است كه از چند سال پيش كسب كرده ام، دانش آموزان با استفاده از وبلاگ تبادل اطلاعات مي كنند و سؤالات درسي خود را بدون هيچ واهمه اي مي پرسند و جواب مي گيرند. حتي مقالات مفيدي ارسال مي كنند كه با نام خود آن ها در وبلاگ ثبت مي كنم تا مورد استفاده همه علاقمندان قرار گيرد. لازم به ذكر است، بعضي از دانش آموزان ناشناس نيز از طريق وبلاگ با من تبادل نظر مي كنند و اشكالات درسي خود را برطرف مي كنند. استفاده از وبلاگ آموزشي (www.marycury.blogfa.com)، براي همه دانش آموزان امكان پذير است. نكته جالب توجه اين است كه اغلب دانش آموزانم كه هم اكنون در دانشگاه تحصيل مي كنند، هنوز از طريق وبلاگ با من در ارتباط هستند، كه باعث افتخار مي باشد. اين امر نشان دهنده استفاده از وبلاگ بدون در نظر گرفتن زمان و مكان مي باشد كه يكي از راه هاي همگام شدن با جهاني شدن آموزش شيمي است.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله درک مفاهیم اساسی درس شیمی با بهره گیری از فضای مجازی اقدام پژوهی دبیر شیمی  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین درک مفاهیم اساسی درس شیمی با بهره گیری از فضای مجازی اقدام پژوهی دبیر شیمی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر درک مفاهیم اساسی درس شیمی با بهره گیری از فضای مجازی اقدام پژوهی دبیر شیمی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله درک مفاهیم اساسی درس شیمی با بهره گیری از فضای مجازی اقدام پژوهی دبیر شیمی

راهکار ها و پیشنهادات درک مفاهیم اساسی درس شیمی با بهره گیری از فضای مجازی اقدام پژوهی دبیر شیمی 

فهرست منابع مورد استفاده درک مفاهیم اساسی درس شیمی با بهره گیری از فضای مجازی اقدام پژوهی دبیر شیمی 

منابع مورد استفاده:

  1. آهنچيان، محمدرضا و ديگران (۱۳۸۳) اقدام پژوهي:راهبردي براي بهبود آموزش و تدريس، تهران، انتشارات رشد.
  2. ارشدي، نعمت الله (۱۳۸۶) جهاني شدن و آموزش شيمي، رشد آموزش شيمي، دوره بيست ويكم، شماره۲، زمستان.
  3. اميري، محمدعلي ( ۱۳۶۹). تفكر درباره تحولات آينده آموزش و پرورش، تهران: انتشارات مدرسه.
  4. ايراني، يوسف؛ بختياري، ابوالفضل (۱۳۸۲) روش تحقيق عملي(اقدام پژوهي)، تهران،
    نشر لوح زرين.
  5. بايرم، اليزابت؛ بينگهام، مارگارت(۱۳۸۵) تلفيق فناوري در مدارس، مترجم، نونا حسن پور اينانلو، رشد تكنولوژي آموزشي، دوره بيست ويكم، شماره۸، ارديبهشت.
  6. توكلي، معصومه (۱۳۸۵) آموزش مفهوم مول به روش مبتني بر IT ، رشد آموزش شيمي، دوره بيستم، شماره۱، پاييز.
  7. چارياني، ابوالقاسم (۱۳۸۰) تأثير ICT بر برنامه ريزي درسي، دفتر برنامه ريزي و تأليف
    آموزش هاي فني و حرفه اي، كاردانش.
  8. خلخالي، مرتضي (۱۳۸۱) پرسش هاي مفهومي و مسايل چالش برانگيز در شيمي، رشد آموزش شيمي، دوره پانزدهم، شماره۴، تابستان.
  9. دلوز، ژاك (۱۳۸۰) آموزش براي قرن بيستم و يكم، ترجمه افتخارزاده، سيد فرهاد، تهران: انتشارات عابد.
  10. ديناروند، حسن(۱۳۸۲) مدارس در عصر اطلاعات، رشد تكنولوژي آموزشي، دوره نوزدهم، شماره۹، تابستان.
  11. ديناروند، حسن(۱۳۸۵) فناوري آموزشي در كلاس: تغييرات تدريجي، رشد تكنولوژي آموزشي، دوره بيست ويكم، شماره۸، ارديبهشت.
  12. روش هاي فعال ياددهي يادگيري مبتني بر IT، دفتر برنامه ريزي و تأليف كتب درسي و دفتر آموزش و پرورش نظري و پيش دانشگاهي، بهمن ۱۳۸۳٫
  13. طراحي مدارس هوشمند در مالزي، ماهنامه آموزشي، تحليلي، اطلاع رساني، مجله تكفا، شماره ۵و ۶، سال اول ، خرداد و تيرماه ۱۳۸۲٫
  14. عطاران، محمد؛ شبيري، سيده فاطمه (۱۳۸۶) بهره گيري از نرم افزار كمك آموزشي فيزيك سوم دبيرستان و بررسي تأثير آن در پيشرفت تحصيلي و تعامل دانش آموزان در كلاس، فصلنامه تعليم و تربيت، سال بيست وسوم، شماره۱، بهار.
  15. فلام، ويليام.دي. (۲۰۰۴) تنگناي فناوري، نويد و واقعيت رايانه در كلاس هاي ما، انتشارات انجمن نظارت و برنامه ريزي درسي.
  16. قاسمي پويا، اقبال (۱۳۸۲) راهنماي معلمان پژوهنده، تهران، نشر اشاره.
  17. كديور، پروين؛ زارع زاده، كمال (۱۳۸۶) مقايسه خودكارآمدي و خلاقيت در دانش آموزان كاربر اينترنت و دانش آموزان غيركاربر، فصلنامه تعليم و تربيت، سال بيست وسوم، شماره۱، بهار.
  18. كريمي پور، محمدرضا (۱۳۸۱) آموزش متناسب با عصر اطلاعات، رشد تكنولوژي آموزشي، شماره۷، فروردين ماه.
  19. كوچكي، خورشيد (۱۳۸۷) اهميت استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش شيمي، رشد آموزش شيمي، دوره بيست و يكم، شماره۳، بهار.
  20. گدازچيان، فاطمه (۱۳۸۶) نوآوري در كلاس درس، رشد تكنولوژي آموزشي، دوره بيست و سوم، شماره۵، بهمن.
  21. گرگ، كرسي (۱۳۸۴) آيا همه دانش آموزان مي توانند از اينترنت ياد بگيرند؟، مترجم توحيد صيامي، رشد تكنولوژي آموزشي، دوره بيستم، شماره۷، فروردين.
  22. لچس، وي وي. (۱۳۸۵) كاربرد چندرسانه اي ها در كلاس درس، مترجم فرشته شاه جعفري، رشد تكنولوژي آموزشي، دوره بيست ويكم، شماره۷، فروردين.
  23. لركيان. (۱۳۸۴) پايان نامه كارشناسي ارشد، براي استراتژي هاي توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات (ICT ) در آموزش و پرورش در سه كشور استراليا، هنگ كنگ و فنلاند با تأكيد بر خط مشي، برنامه درسي تربيت معلم، با ارائه راهكارهايي براي توسعه نظام آموزش و پرورش ايران.
  24. مهرمحمدي، محمود (۱۳۸۶) فناوري اطلاعات و ارتباطات و نسبت آن با آموزش و پرورش، فصلنامه تعليم و تربيت، سال بيست و سوم، شماره۱، بهار.
  25. متيو، نورمن (۱۳۸۲) فناوري اطلاعات، پيشرفت تحصيلي، مترجم فيروز رضاييان، رشد تكنولوژي آموزشي، دوره نوزدهم، شماره۹، تابستان.
  26. مشفق آراني، بهمن (۱۳۸۲) تحولات فناوري آموزشي در قرن بيستم، رشد تكنولوژي آموزشي، دوره نوزدهم، شماره۹، تابستان.
  27. مك نيف، جين و ديگران (۱۳۸۴) اقدام پژوهي، ترجمه محمدرضا آهنچيان، تهران، انتشارات رشد.
  28. يغما، عادل(۱۳۸۳) بازنگري در مفهوم و مباني فناوري آموزش، رشد تكنولوژي آموزشي، دوره بيستم، شماره۶، اسفند.

مطلبی که در رابطه با اقدام پژوهی دبیر شیمی به ذهنم رسید این است که فایل اقدام پژوهی دبیر شیمی دائما در حال بروز رسانی و اضافه نمودن جزئیات می باشد. اقدام پژوهی دبیر شیمی در ارتباط با جزئیاتش کاملا دقیق و به روز می باشد. با توجه به تغییرات بخشنامه ها فایل اقدام پژوهی دبیر شیمی نیز مانند سایر فایل های موجود در سایت می بایست کلیه محتویات به روز را شامل شود. دوستان گرامی شما می توانید با دریافت فایل اقدام پژوهی دبیر شیمی از دقیق ترین فایل آموزشی در راستای نیازمندی های خود بهره ببرید. سایت حاضر با در اختیار داشتن منابع عظیم و قدرتمند در راستای نگارش و تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی دبیر شیمی پیشگام در عرصه تدوین فایل های آموزشی می باشد.

آنچه در رابطه با فایل اقدام پژوهی دبیر شیمی باید بدانیم :

مرجع فایل اقدام پژوهی دبیر شیمی در سایت حاضر می باشد.

فایل حاضر دائما در حال آبدیت و بروز رسانی می باشد.

فایل اقدام پژوهی دبیر شیمی اختصاصی تدوین شده و از سایت خاصی کپی نشده است.

با توجه به اینکه تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی دبیر شیمی مستلزم زمان و هزینه بالایی از سمت تیم پژوهشی ما می باشد ، لذا از کپی برداری و انتشار فایل های سایت جدا اجتناب ورزید.

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر شیمی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

با عنایت به مسائل فوق تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer سعی داشته است با ارائه خدمات جدید در گردآوری فایل اقدام پژوهی دبیر شیمی سهم کوچکی در نظام آموزشی ایفا کند سروران محترم می توانید فایل اقدام پژوهی دبیر شیمی را از لینک سمت راست صفحه دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

8 + 1 =