اقدام پژوهی ارتقا یادگیری

اقدام پژوهی ارتقا یادگیری

یکی از راه های افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در هر نظامی، بحث افزایش توجه آنان است. موضوعی که اقدام پژوهی ارتقا یادگیری به خوبی به آن توجه میکند. هرچه بر موضوع توجه دانش آموزان تمرکز بیشتری صورت گیرد و بتوان به آن جهت دهی مناسب را تحمیل کرد، میتوان انتظار بیشتری را از آن داشت.

همانطور که میبینید فایل نمونه اقدام پژوهی کلاس اول ابتدایی حاصل تجربیات تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer است که توانسته ایم به کمک جمعی از فرهنگیان برجسته کشور سعی خود را در تنظیم فایل نمونه اقدام پژوهی کلاس اول ابتدایی انجام دهیم . امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل نمونه اقدام پژوهی کلاس اول ابتدایی سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی شما عزیزان داشته باشیم. شما با استفاده از فایل نمونه اقدام پژوهی کلاس اول ابتدایی قطعا رضایت لازم را خواهید داشت .

استفاده از اقدام پژوهی ارتقا یادگیری توسط معلمان باعث افزایش این توجه و تمرکز دانش آموزان میشود که این امر در افزایش بازدهی تحصیلی آنان تأثیر مثبت دارد. اگر معلمان بتوانند به خوبی از اقدام پژوهی ارتقا یادگیری استفاده کنند و آن را در آموزش های خود به اجرا درآورند مطمئنا بازخورد دریافتی بسیار خوبی را خواهند داشت که باعث میشود این فعالیت را به دیگر معلمان نیز توصیه کنند.

گزارش اقدام پژوهی ارتقا یادگیری

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

همگان در آموزش و پرورش تأكيد دارند كه بايد دانش‌آموزان افرادي موفق و شهرونداني مؤثر در جامعه شوند، درحالي‌كه فعاليت‌ها بايد طوري طراحي شوند كه دانش‌آموزان بتوانند خويشتن را در جهت كسب موفقيت ياري نمايند( كافمن و زان، ترجمه سليمي و اسحاقيان، ۱۳۷۷). هم چنین ما در عصر جهش های تکنولوژیک، در یک شرایط رقابتی سنگین در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قرار داریم. در شرایطی که رقبا با استفاده از بهره فعالیت های جمعی، پروژه های بزرگی را اجرا می کنند و بدین وسیله سلطه خود را بر جهان می افزایند، بی تفاوتی نسبت به فواید کار جمعی می تواند موقعیت ما را در جهان تضعیف کند.

اقدام پژوهی

نحوه نوشتن اقدام پژوهی ارتقا یادگیری

چطور یک اقدام پژوهی ارتقا یادگیری را بنویسیم؟ برای نوشتن یک اقدام پژوهی ارتقا یادگیری باید در ابتدا مشخصات و ویژگی های آن را ثبت کنید. به این صورت که تمامی مشخصات از جمله:

  • نام درس مورد نظر
  • پایه تحصیلی آموزشی
  • زمان
  • نام مدرسه
  • تعداد شاگردان
  • و…

ثبت میشود. پس از آن برای ادامه نوشتن یک اقدام پژوهی ارتقا یادگیری، باید اهداف آن را به خوبی بیان کنید و بگویید که هدف شما از نوشتن این سناریو چیست و در آخر قرار است که به چه چیزی برسید؟ پس از آن نیز به اهداف رفتاری در اقدام پژوهی ارتقا یادگیری اشاره ای داشته باشید.

چگونه و بر اساس چه الگویی قرار است تدریس کنید؟ روش های تدریس در اقدام پژوهی ارتقا یادگیری شما چیست؟ تمامی این ها را به خوبی بنویسید و ثبت کنید. فضای کلاس خود را شرح داده و به خوبی توضیح دهید. وسایل مورد استفاده شما در اقدام پژوهی ارتقا یادگیری چیست و همینطور بگویید که در انجام این فعالیت از دانش آموزان خود چه انتظاری دارید؟

تمامی مشخصات برای اجرا و نوشتن اقدام پژوهی ارتقا یادگیری را بیان کنید و در انتها نیز به نتیجه گیری کل فعالیت بپردازید. به این صورت اقدام پژوهی ارتقا یادگیری شما نوشته شد و توانستید یک فایل کامل را ثبت کنید.

اقدام پژوهی ارتقا یادگیری چیست

اقدام پژوهی ارتقا یادگیری درواقع یکی از رویکردهای بسیار مهمی است که در این سالها توجه بسیاری از معلمان و دانشجویان را برانگیخته است. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمان در رابطه اجحاف دارند.آنهابا این مقوله کارورزی سه خود را ثبت می کنند.در چرخة بهبود وضعیت کارآموزی که بر چشم انداز، مشاهده و اصلاح طراحی آموزشی متمرکز است درگیر می نمایند. در نظام آموزش و پرورش معلمان و دانشجو معلمان به تدریس می پردازند.

یکی از روش های موفق که در پیشرفت تحصیلی تاثیر زیادی دارد یادگیری به شیوه همیاری یا کار گروهی است. معلم باید فعالیت های یادگیری از طریق همیاری را به گونه ای سازمان دهد که دانش آموزان احساس حقیقی وابسته بودن به یکدیگر را داشته باشند و بدانند که هیچ یک از اعضای گروه نمی توانند موفق باشند مگر اینکه تمام اعضا موفق شوند( رشد آموزش راهنمایی تحصیلی شماره ۲ آذر ۱۳۸۹ دوره شانزدهم ص۸). در سال‌هاي اخير، نظام آموزش و پرورش كشور ما با مشكلات متعددي روبه‌رو بوده است. حل اين مشكلات و برطرف كردن كاستي‌هاي آن يكي از دغدغه‌ها و نگراني‌هاي جدي دست‌اندركاران آموزش و پرورش است.

تعریف اقدام پژوهی ارتقا یادگیری

در رابطه با تعریف اقدام پژوهی ارتقا یادگیری نظر این است که اقدام پژوهی ارتقا یادگیری یکی از موثرترین فرایندهای اثربخشی فعالیت دانشجویان است. و برای یاری رساندن به خود و دانش آموزان برای کارورزی و غلبه بر ترس از تغییرمی باشد. همچنین ترویج خلاقیت و تفکر انتقادی را به ارمغان دارد. وآزمایش درآوردن طراحی آموزشی و الگوهای برتر تدریس است. ازاین رو، می توان گفت که اقدام پژوهی ارتقا یادگیری در افزایش سطح دانش معلمان و یادگیری دانش آموزان نقشی بی بدیل دارد.

فرصتهای یادگیری و نگرش به کاربرد کارورزی سه و استفاده از الگوهای برتر تدریس در معلمان کنش پژوه بیشتر از معلمان عادی است.

مراحل اقدام پژوهی ارتقا یادگیری

الگوی نوین تدریس همان حکم سناریو را برای کارگردان دارد و به اعتراف همه کارگردانان هر قدر ،سناریو ،قوی تر و پخته تر باشد،مستندات جذاب تر و مؤثرتری می توان ساخت،بنابراین لازمه یک اجرا و تدریس موفق داشتن الگوی نوین تدریس قوی می باشد.

اما در حال حاضرمتأسفانه این مهم مورد غفلت معلمان قرار گرفته و اکثر معلمان بدون الگوی نوین تدریس وارد صحنه ی اجرا و تدریس می شوند و راحت ترین راه آزمون این ادعا و فرضیه آن است که یک پژوهشگر در یک روز خاص به چند مدرسه مراجعه کند و درصد معلمانی که با الگوی نوین تدریس وارد مدرسه می شوند را در یک تحقیق میدانی مورد مطالعه قرار دهد.

بهترین نمونه های الگوهای نوین تدریس را می توان در قالب اقدام پژوهی ارتقا یادگیری و کاروزی سه جستجو نمود که به بهترین شکل ممکن برای شما عزیزان نمونه های کاملی را در سایت نهاده ایم.

نمونه اقدام پژوهی ارتقا یادگیری فردی

آیا در پی آنید که اقدام پژوهی ارتقا یادگیری یعنی چه ؟.باید گفت که اقدام پژوهی ارتقا یادگیری، به اجرا درآوردن آموخته های طراحی آموزشی در کارورزی سه و اجرای آن در مدرسه و کلاس درس است. این مدل پژوهش دانشجو معلمان تلاش می کند که آنان را در فرایند طرح سؤال بیاورد.همچنین برنامه ریزی، عمل، مشاهدة فعال، بازخورد و بازاندیشی و یادگیری گرد هم آورد . به تبادل نظر، تجربه، و یادگیری از یکدیگر ترغیب سازد. این گونه موارد در کل کارورزی سه نامیده می شود.

رشد روزافزون جمعيت دانش‌آموزي و افزايش تقاضا براي آموزش، مستلزم فراهم آوردن محيط آموزشي مناسب همراه مشاركت تمام اعضاي مدرسه در امور جاري آن است. اداره امور مدرسه بايد مبتني بر تصميم‌گيري مشترك، استقلال نسبي، انعطاف‌پذيري، روش‌هاي غيرمتمركز و مشاركت‌جويانه باشد تا فضاي مدرسه را پويا، پرنشاط و فعال نمايد و توانمندي‌ها و خلاقيت‌هاي مديران و معلمان و دانش‌آموزان را شكوفا و متجلي سازد، از طرف ديگر سياست‌هاي راهبردي آموزش و پرورش بر تمركززدايي، مدرسه‌محوري و توسعه مشاركت همه‌جانبه متمركز است كه با تفويض اختيارات و مشاركت دانش‌آموزان در امور مدرسه، زمينه تحقق اهداف تعليم و تربيت همگاني فراهم مي‌شود.

اقدام پژوهی چگونه توانستم در شناسایی از استفاده علامت کمتر وبیشتری در ارتقا یادگیری ریاضی موثر باشم؟  با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۵ صفحه

اقدام پژوهی چگونه توانستم در شناسایی از استفاده علامت کمتر وبیشتری در ارتقا یادگیری ریاضی موثر باشم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت جام دانش

کانون تخصصی پژوهش در عمل یکی از بهترین گروه های تخصصی تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی استفاده از علامت کمتر و بیشتری در ارتقا یادگیری ریاضی

دیباچه مطالب استفاده از علامت کمتر و بیشتری در ارتقا یادگیری ریاضی

چکیده و مقدمه موضوع استفاده از علامت کمتر و بیشتری در ارتقا یادگیری ریاضی

بیان مسئله پژوهش استفاده از علامت کمتر و بیشتری در ارتقا یادگیری ریاضی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر استفاده از علامت کمتر و بیشتری در ارتقا یادگیری ریاضی

جمع آوری داده ها و شواهد یک استفاده از علامت کمتر و بیشتری در ارتقا یادگیری ریاضی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات استفاده از علامت کمتر و بیشتری در ارتقا یادگیری ریاضی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با استفاده از علامت کمتر و بیشتری در ارتقا یادگیری ریاضی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن استفاده از علامت کمتر و بیشتری در ارتقا یادگیری ریاضی

تجزيه وتحليل داده ها

« چون كه با كودک … » بقيه اش را مي دانيد. ما مكرر در كلاسهاي آموزشي، جلسه ها، گردهماييها، كتابها و نشريات ويژه معلمان، اين بيت دلنشين و پرمعني را مي شنويم و می خوانيم. اما آيا تا به حال به ابعاد گوناگون زبان كودكي فكر كرده ايم، در واقع آيا ميدانيم اين زبان چگونه زباني است و چگونه بايد زبان بگشاييم كه كودكان حرفهاي ما را درك كنند؟ با كودكان به زبان هاي گوناگون مي توان حرف زد:

زبان قصه، زبان شعر، زبان متل و … اما بهترين و گوياترين زباني كه همه كودكان در سنين گوناگون و با بهره هاي هوشي متفاوت مي توانند آن را درك كنند، زبان بازي است.

بازي، جوهر زندگي و پنجره اي به دنياي كودك است. در بازي، كودكان استقلال دارند، نظر مي دهند و مشكلات خويش را حل مي كنند. بازي، مؤثرترين و پرمعناترين راه يادگيري كودكان است. هنگام بازي، كودك فكر مي كند، برنامه ريزي مي كند، راه هاي تازه اي مي يابد، تجربه مي كند، پرورش فكري، عاطفي، جسمي و اجتماعي مي يابد و … بازي هايي كه در كلاس درس و محيط مدرسه و براساس برنامه هاي درسي و تحقق هدف هاي آموزشي و پرورشي و به شكل هوشمندانه و برنامه ريزي شده مورد توجه قرار گيرند، « بازي آموزشي » ناميده مي شوند و مي توان از آنها در فرايند ياددهي ـ يادگيري به شكل شايسته اي استفاده كرد.

هم اکنون تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer نمونه پروژه جدیدی را جهت بهره مندی شما عزیزان با عنوان نمونه اقدام پژوهی کلاس اول ابتدایی قرار داده است. نمونه اقدام پژوهی کلاس اول ابتدایی نمونه دقیقی از فایل حاضر است که توسط تیم پژوهشی تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer جهت بهره مندی شما عزیزان قرار داده است. تیم تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer از هیچ تلاشی در راستای تنظیم فایل نمونه اقدام پژوهی کلاس اول ابتدایی نهایت تلاش خود را نموده است و محتویات فایل نمونه اقدام پژوهی کلاس اول ابتدایی را به تایید می رساند.

وخلاصه اينكه «بازي تفكر كودك است

تفسيراطلاعات

دركلاس چون كودكان سرشارازانرژي ونشاط هستندو همگي فعال وپرجنب وجوش مي باشندو بهتراست  ازروشهايي استفاده گرددتاخودشان محورتدريس قرارگيرندوفعالانه درآن شركت نمايند.

انتخاب راه جدید به صورت موقتی :

در این مرحله تصمیم گرفتم بوسیله ابزار های آموزش ریاضی کمک شایانی به درک ریاضی در دانش آموزانم نمایم.

در بازار شابلون‌های گوناگون با طرح‌ها، رنگ‌ها، اندازه‌ها و جنس­های مختلف عرضه می­شود. در کتاب رياضی اوّل دبستان به جهت حفظ یک‌دستی شکل‌های هندسی و اندازه‌ی آنها از يک نوع طرح خاص که دارای چهار شکل با اندازه‌ی مشخص است، استفاده شده است. شابلونی که در این بسته قرار دارد، مطابق با تصویر ارائه شده در کتاب طراحی شده و با تمام صفحاتی که دانش­آموز در آنها نیاز به این شابلون دارد، همخوانی دارد.

ابزاری برای مقایسه اعداد

ضرورت اجراي طرح

باتوجه به اين كه بعضي ازدانش آموزان بسيارپرجنب وجوش هستند،وبا روش ها ي پرسش وپاسخ ميانگين هاي يادگيري پايين مي آيد ودرضمن باتوجه به نظر بسياري ازهمكاران كه، دانش آموزان پايه هاي پايين بيشترتمايل به بازي دارند وهمچنين باتوجه به سخن بسياري ازبزرگان كه« بازي تفكركودك است» لازم ديدم كه اين دروس ومطالب ديگرراتامي توانم فعال وپرجنب وجوش نمايم.

وهمچنين در بازي هاي آموزشي دانش آموزان  درس رابه طور عميق تري يادگرفته وبرايشان شيرين تر وجذاب ترخواهد بود.

یک بازی که در کلاس جهت این کار اجرا نمودیم:

لگو یکی از محبوبترین اسباب بازی هایی می‌باشد که ساخته شده و معمولا یک جعبه لگو جزء وسایل بازی بچه‌ها پیدا می‌شود.روشهای مختلفی برای بازی با لگو وجود دارد در اینجا ما آموزش ریاضی علامت بزرگتر یا کوچکتر با لگو را معرفی می‌کنیم .این بازی خصوصا برای بچه‌هایی که به روش بصری آموزش می‌گیرند خیلی مفید است.

چه نیاز دارید:

  • لگو
  • مداد
  • برگه‌های کوچک کاغذ

روش انجام کار :کاغذ‌ها را در اندازه واحد کوچک قیچی کنید و اعداد ۱ تا ۲۰ و علامت ” بزرگتر ” و ” کوچکتر” را بنویسید.

  • ۱۲ عدد لگو یک رنگ و ۱۲ لگو رنگ دیگر همراه با صفحه پایه لگو و کاغذ شماره‌ها و علامت‌ها را آماده کنید کار تمام شد.
  • حالا از دانش آموز‌تان بخواهید ۲ عدد را انتخاب کند و یکی از عددها را سمت راست صفحه پایه لگو و دیگری را سمت چپ قرار دهد.
  • حالا باید حدس بزند کدام عدد بزرگتر از دیگری است و علامت مناسب را انتخاب کرده، بین اعداد قرار دهد.
  • برای اینکه بهتر متوجه شود آیا جوابش صحیح است یا نه شروع به ساختن برج با لگوها کند.
  • به تعداد عدد سمت چپ، لگو از یک رنگ را برروی صفحه پایه لگو بچیند و همینطور عدد سمت راست هم از رنگ دیگر لگوها به تعداد، بر روی هم بچیند.
  • یک نمایش کاملا شفافی از معادله ریاضی بدست خواهد آمد و براحتی دانش آموز‌تان می‌تواند تشخیص دهد که جواب صحیح بود یا نه.

پس ازاجراي طرح درخصوص ميزان موفقيت طرح باهمكاران صحبت شد همگي طرح راموردتمجيدقراردادندودرمورد راه حل اجرايي همه متفق القول معتقدبودندكه تااين گام اجرا طرح موفق بوده است.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله استفاده از علامت کمتر و بیشتری در ارتقا یادگیری ریاضی اقدام پژوهی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین استفاده از علامت کمتر و بیشتری در ارتقا یادگیری ریاضی  اقدام پژوهی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر استفاده از علامت کمتر و بیشتری در ارتقا یادگیری ریاضی  اقدام پژوهی

کسب نتایج  پیرامون مقوله استفاده از علامت کمتر و بیشتری در ارتقا یادگیری ریاضی اقدام پژوهی

راهکار ها و پیشنهادات استفاده از علامت کمتر و بیشتری در ارتقا یادگیری ریاضی اقدام پژوهی

فهرست منابع مورد استفاده  استفاده از علامت کمتر و بیشتری در ارتقا یادگیری ریاضی اقدام پژوهی 

منابع مآخذ

۱ـ خلاقيت رياضي، جرج پوليا، ترجمه پرويز شهرياري انتشارات فاطمي.

۲ـ روش تدريس رياضي، محمد بهروش ـ علي‌اكبر جعفري ـ علي‌اضغر دانش‌فر.

۳ـ مجلات رشد رياضي نشر به وزارت آموزش و پرورش.

۴ـ هاوسون وب ويلسون (۱۹۸۶) رياضيات مدرسه در دهه ۱۹۹۰ ترجمه ناهيد ملكي، نشر مركز.

۵ـ مقاله نقدي بر روش‌هاي آموزش مقدمات رياضيات مدرسه مجله رشد آموزش رياضي.

۶ـ گويا زهرا، تغيير محتواي برنامه درسي رياضيات مدرسه مجله رشد آموزش رياضي.

مطلبی که در رابطه با اقدام پژوهی به ذهنم رسید این است که فایل اقدام پژوهی دائما در حال بروز رسانی و اضافه نمودن جزئیات می باشد. اقدام پژوهی در ارتباط با جزئیاتش کاملا دقیق و به روز می باشد. با توجه به تغییرات بخشنامه ها فایل اقدام پژوهی نیز مانند سایر فایل های موجود در سایت می بایست کلیه محتویات به روز را شامل شود. دوستان گرامی شما می توانید با دریافت فایل اقدام پژوهی از دقیق ترین فایل آموزشی در راستای نیازمندی های خود بهره ببرید. سایت حاضر با در اختیار داشتن منابع عظیم و قدرتمند در راستای نگارش و تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی پیشگام در عرصه تدوین فایل های آموزشی می باشد.

آنچه در رابطه با فایل اقدام پژوهی باید بدانیم :

مرجع فایل اقدام پژوهی در سایت حاضر می باشد.

فایل حاضر دائما در حال آبدیت و بروز رسانی می باشد.

فایل اقدام پژوهی اختصاصی تدوین شده و از سایت خاصی کپی نشده است.

با توجه به اینکه تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی مستلزم زمان و هزینه بالایی از سمت تیم پژوهشی ما می باشد ، لذا از کپی برداری و انتشار فایل های سایت جدا اجتناب ورزید.

برای دانلود اقدام پژوهی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

با عنایت به مسائل فوق تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer سعی داشته است با ارائه خدمات جدید در گردآوری فایل نمونه اقدام پژوهی کلاس اول ابتدایی سهم کوچکی در نظام آموزشی ایفا کند سروران محترم می توانید فایل نمونه اقدام پژوهی کلاس اول ابتدایی را از لینک سمت راست صفحه دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 12 = 16