نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی چگونه توانستم با تغییرروش تدریسم ازسنتی به فعال و روشهای نوین یادگیری انگیزه وعلاقه دانش آموزان پایه اول متوسطه دوم را در درس بالا ببرم ؟

نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی تغییرروش تدریس

یکی از راه های افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در هر نظامی، بحث افزایش توجه آنان است. موضوعی که نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی تغییرروش تدریس به خوبی به آن توجه میکند. هرچه بر موضوع توجه دانش آموزان تمرکز بیشتری صورت گیرد و بتوان به آن جهت دهی مناسب را تحمیل کرد، میتوان انتظار بیشتری را از آن داشت.

همانطور که میبینید فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی حاصل تجربیات تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer است که توانسته ایم به کمک جمعی از فرهنگیان برجسته کشور سعی خود را در تنظیم فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی انجام دهیم . امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی شما عزیزان داشته باشیم. شما با استفاده از فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی قطعا رضایت لازم را خواهید داشت .

استفاده از نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی تغییرروش تدریس توسط معلمان باعث افزایش این توجه و تمرکز دانش آموزان میشود که این امر در افزایش بازدهی تحصیلی آنان تأثیر مثبت دارد. اگر معلمان بتوانند به خوبی از نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی تغییرروش تدریس استفاده کنند و آن را در آموزش های خود به اجرا درآورند مطمئنا بازخورد دریافتی بسیار خوبی را خواهند داشت که باعث میشود این فعالیت را به دیگر معلمان نیز توصیه کنند.

گزارش نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی تغییرروش تدریس

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

همگان در آموزش و پرورش تأكيد دارند كه بايد دانش‌آموزان افرادي موفق و شهرونداني مؤثر در جامعه شوند، درحالي‌كه فعاليت‌ها بايد طوري طراحي شوند كه دانش‌آموزان بتوانند خويشتن را در جهت كسب موفقيت ياري نمايند( كافمن و زان، ترجمه سليمي و اسحاقيان، ۱۳۷۷). هم چنین ما در عصر جهش های تکنولوژیک، در یک شرایط رقابتی سنگین در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قرار داریم. در شرایطی که رقبا با استفاده از بهره فعالیت های جمعی، پروژه های بزرگی را اجرا می کنند و بدین وسیله سلطه خود را بر جهان می افزایند، بی تفاوتی نسبت به فواید کار جمعی می تواند موقعیت ما را در جهان تضعیف کند.

اقدام پژوهی

نحوه نوشتن نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی تغییرروش تدریس

چطور یک نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی تغییرروش تدریس را بنویسیم؟ برای نوشتن یک نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی تغییرروش تدریس باید در ابتدا مشخصات و ویژگی های آن را ثبت کنید. به این صورت که تمامی مشخصات از جمله:

  • نام درس مورد نظر
  • پایه تحصیلی آموزشی
  • زمان
  • نام مدرسه
  • تعداد شاگردان
  • و…

ثبت میشود. پس از آن برای ادامه نوشتن یک نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی تغییرروش تدریس، باید اهداف آن را به خوبی بیان کنید و بگویید که هدف شما از نوشتن این سناریو چیست و در آخر قرار است که به چه چیزی برسید؟ پس از آن نیز به اهداف رفتاری در نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی تغییرروش تدریس اشاره ای داشته باشید.

چگونه و بر اساس چه الگویی قرار است تدریس کنید؟ روش های تدریس در نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی تغییرروش تدریس شما چیست؟ تمامی این ها را به خوبی بنویسید و ثبت کنید. فضای کلاس خود را شرح داده و به خوبی توضیح دهید. وسایل مورد استفاده شما در نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی تغییرروش تدریس چیست و همینطور بگویید که در انجام این فعالیت از دانش آموزان خود چه انتظاری دارید؟

تمامی مشخصات برای اجرا و نوشتن نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی تغییرروش تدریس را بیان کنید و در انتها نیز به نتیجه گیری کل فعالیت بپردازید. به این صورت نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی تغییرروش تدریس شما نوشته شد و توانستید یک فایل کامل را ثبت کنید.

نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی تغییرروش تدریس چیست

نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی تغییرروش تدریس درواقع یکی از رویکردهای بسیار مهمی است که در این سالها توجه بسیاری از معلمان و دانشجویان را برانگیخته است. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمان در رابطه اجحاف دارند.آنهابا این مقوله کارورزی سه خود را ثبت می کنند.در چرخة بهبود وضعیت کارآموزی که بر چشم انداز، مشاهده و اصلاح طراحی آموزشی متمرکز است درگیر می نمایند. در نظام آموزش و پرورش معلمان و دانشجو معلمان به تدریس می پردازند.

یکی از روش های موفق که در پیشرفت تحصیلی تاثیر زیادی دارد یادگیری به شیوه همیاری یا کار گروهی است. معلم باید فعالیت های یادگیری از طریق همیاری را به گونه ای سازمان دهد که دانش آموزان احساس حقیقی وابسته بودن به یکدیگر را داشته باشند و بدانند که هیچ یک از اعضای گروه نمی توانند موفق باشند مگر اینکه تمام اعضا موفق شوند( رشد آموزش راهنمایی تحصیلی شماره ۲ آذر ۱۳۸۹ دوره شانزدهم ص۸). در سال‌هاي اخير، نظام آموزش و پرورش كشور ما با مشكلات متعددي روبه‌رو بوده است. حل اين مشكلات و برطرف كردن كاستي‌هاي آن يكي از دغدغه‌ها و نگراني‌هاي جدي دست‌اندركاران آموزش و پرورش است.

تعریف نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی تغییرروش تدریس

در رابطه با تعریف نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی تغییرروش تدریس نظر این است که نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی تغییرروش تدریس یکی از موثرترین فرایندهای اثربخشی فعالیت دانشجویان است. و برای یاری رساندن به خود و دانش آموزان برای کارورزی و غلبه بر ترس از تغییرمی باشد. همچنین ترویج خلاقیت و تفکر انتقادی را به ارمغان دارد. وآزمایش درآوردن طراحی آموزشی و الگوهای برتر تدریس است. ازاین رو، می توان گفت که نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی تغییرروش تدریس در افزایش سطح دانش معلمان و یادگیری دانش آموزان نقشی بی بدیل دارد.

فرصتهای یادگیری و نگرش به کاربرد کارورزی سه و استفاده از الگوهای برتر تدریس در معلمان کنش پژوه بیشتر از معلمان عادی است.

مراحل نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی تغییرروش تدریس

الگوی نوین تدریس همان حکم سناریو را برای کارگردان دارد و به اعتراف همه کارگردانان هر قدر ،سناریو ،قوی تر و پخته تر باشد،مستندات جذاب تر و مؤثرتری می توان ساخت،بنابراین لازمه یک اجرا و تدریس موفق داشتن الگوی نوین تدریس قوی می باشد.

اما در حال حاضرمتأسفانه این مهم مورد غفلت معلمان قرار گرفته و اکثر معلمان بدون الگوی نوین تدریس وارد صحنه ی اجرا و تدریس می شوند و راحت ترین راه آزمون این ادعا و فرضیه آن است که یک پژوهشگر در یک روز خاص به چند مدرسه مراجعه کند و درصد معلمانی که با الگوی نوین تدریس وارد مدرسه می شوند را در یک تحقیق میدانی مورد مطالعه قرار دهد.

بهترین نمونه های الگوهای نوین تدریس را می توان در قالب نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی تغییرروش تدریس و کاروزی سه جستجو نمود که به بهترین شکل ممکن برای شما عزیزان نمونه های کاملی را در سایت نهاده ایم.

نمونه نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی تغییرروش تدریس فردی

آیا در پی آنید که نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی تغییرروش تدریس یعنی چه ؟.باید گفت که نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی تغییرروش تدریس، به اجرا درآوردن آموخته های طراحی آموزشی در کارورزی سه و اجرای آن در مدرسه و کلاس درس است. این مدل پژوهش دانشجو معلمان تلاش می کند که آنان را در فرایند طرح سؤال بیاورد.همچنین برنامه ریزی، عمل، مشاهدة فعال، بازخورد و بازاندیشی و یادگیری گرد هم آورد . به تبادل نظر، تجربه، و یادگیری از یکدیگر ترغیب سازد. این گونه موارد در کل کارورزی سه نامیده می شود.

رشد روزافزون جمعيت دانش‌آموزي و افزايش تقاضا براي آموزش، مستلزم فراهم آوردن محيط آموزشي مناسب همراه مشاركت تمام اعضاي مدرسه در امور جاري آن است. اداره امور مدرسه بايد مبتني بر تصميم‌گيري مشترك، استقلال نسبي، انعطاف‌پذيري، روش‌هاي غيرمتمركز و مشاركت‌جويانه باشد تا فضاي مدرسه را پويا، پرنشاط و فعال نمايد و توانمندي‌ها و خلاقيت‌هاي مديران و معلمان و دانش‌آموزان را شكوفا و متجلي سازد، از طرف ديگر سياست‌هاي راهبردي آموزش و پرورش بر تمركززدايي، مدرسه‌محوري و توسعه مشاركت همه‌جانبه متمركز است كه با تفويض اختيارات و مشاركت دانش‌آموزان در امور مدرسه، زمينه تحقق اهداف تعليم و تربيت همگاني فراهم مي‌شود.

نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی چگونه توانستم با تغییرروش تدریسم ازسنتی به فعال و روشهای نوین یادگیری انگیزه وعلاقه دانش آموزان پایه اول متوسطه دوم را در درس بالا ببرم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۴۰ صفحه

نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی چگونه توانستم با تغییرروش تدریسم ازسنتی به فعال و روشهای نوین یادگیری انگیزه وعلاقه دانش آموزان پایه اول متوسطه دوم را در درس بالا ببرم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت جام دانش

کانون تخصصی پژوهش در عمل یکی از بهترین گروه های تخصصی تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی تغییرروش تدریسم ازسنتی به فعال و روشهای نوین یادگیری

دیباچه مطالب تغییرروش تدریسم ازسنتی به فعال و روشهای نوین یادگیری

چکیده و مقدمه موضوع تغییرروش تدریسم ازسنتی به فعال و روشهای نوین یادگیری

بیان مسئله پژوهش تغییرروش تدریسم ازسنتی به فعال و روشهای نوین یادگیری

شرایط و توصیف وضعیت حاضر تغییرروش تدریسم ازسنتی به فعال و روشهای نوین یادگیری

جمع آوری داده ها و شواهد یک تغییرروش تدریسم ازسنتی به فعال و روشهای نوین یادگیری

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات تغییرروش تدریسم ازسنتی به فعال و روشهای نوین یادگیری

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با تغییرروش تدریسم ازسنتی به فعال و روشهای نوین یادگیری

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن تغییرروش تدریسم ازسنتی به فعال و روشهای نوین یادگیری

اهداف تحقیق:

 آموختن ریاضیات یک فرایند اجتماعی است و از طریق آن، دانش‌آموزان با همکاری یکدیگر و به طور گروهی دانش و مهارت‌های ریاضی خود را می‌سازند و فرصت‌های یادگیری نیز از راه گفتگوی جمعی، توضیح، توجیه و مذاکره درباره ی معنا و مفهوم، پدید می‌آید”. (صفوی، ۱۳۸۹،ص۲۰) بر این اساس، هدف کلی از پرداختن به این پژوهش، افزایش علاقه­مندی دانش‌آموزان به درس ریاضی بوده است.

 به بیان روشن تر، پس از اجرای طرح، در دو کلاس مورد پژوهش تغییراتی به شرح زیر روی دهد:

در پایه اول ۱ (۹۰۱) : که دارای ۳۰ دانش آموز می باشد، تعداد نمرات تک رقمی در امتحان تشخیصی ۲۴ نفر بوده و در امتحان نوبت دوم به صفر رسیده است.و میانگین نمرات در امتحان تشخیصی ۶٫۶۵ ودر امتحان نوبت دوم ۱۶٫۶۲ بوده است بدین معنی که میانگین نمرات افزایش حدود ۱۰ نمره ای را داشته است.

در پایه اول۲ (۹۰۲): که دارای ۲۵ دانش آموز می باشد، تعداد نمرات تک رقمی در امتحان تشخیصی۲۰ نفر بوده ودر امتحان نوبت دوم به صفر رسیده. ومیانگین نمرات در امتحان تشخیصی ۵٫۴۴ ودر امتحان نوبت دوم ۱۷٫۸۵ بوده است بدین معنی که میانگین نمرات افزایش حدود ۱۲ نمره ای را داشته است.

تجزیه وتحلیل وتفسیر داده های اولیه:

بر اساس داده هایی که از سه روش  مشاهده،مصاحبه، و پرسشنامه کسب شد، این داده ها  گردآوری شده ونتایج زیر را بدنبال داشت.

نتایج حاصل از ارزشیابی تشخیصی ،که سوالات آن بیشتر از مباحث درکی و تجسمی ریاضی بود، نشان دهنده ی عدم آمادگی دانش آموزان جهت شروع آموزش بر پایه آموزش بالاتر از سطح دانش بود.

میانگین نمرات دانش آموزان کلاس های نهم۱(۹۰۱) و نهم۲ (۹۰۲) در درس ریاضی به ترتیب زیر می باشد.(جدول شماره ۱و۲)

توجه: شماره های دانش آموزان بر اساس دفتر ثبت شاخص ها می باشد.

                      جدول شماره(۱)

                                                    جدول آزمون تشخیصی دانش آموزان پایه اول ۱
دانش آموز ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ ۱۱ ۱۲ ۱۳ ۱۴ ۱۵ ۱۶ ۱۷ ۱۸ ۱۹ ۲۰ ۲۱ ۲۲ ۲۳ ۲۴ ۲۵ ۲۶ ۲۷ ۲۸ ۲۹ ۳۰
نمره ۴ ۵ ۱۰ ۸ ۹ ۳ ۷ ۱۰ ۱۲ ۳ ۲ ۴٫۵ ۷ ۸٫۵ ۹ ۴ ۳ ۱۲ ۳ ۸ ۶ ۱۴ ۱۵ ۷ ۶٫۵ ۳٫۵ ۲٫۵ ۴ ۶ ۵

جدول شماره(۲)

هم اکنون تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer نمونه پروژه جدیدی را جهت بهره مندی شما عزیزان با عنوان نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی قرار داده است. نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی نمونه دقیقی از فایل حاضر است که توسط تیم پژوهشی تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer جهت بهره مندی شما عزیزان قرار داده است. تیم تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer از هیچ تلاشی در راستای تنظیم فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی نهایت تلاش خود را نموده است و محتویات فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی را به تایید می رساند.

                                         جدول آزمون تشخیصی دانش آموزان پایه اول ۲
دانش آموز ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ ۱۱ ۱۲ ۱۳ ۱۴ ۱۵ ۱۶ ۱۷ ۱۸ ۱۹ ۲۰ ۲۱ ۲۲ ۲۳ ۲۴ ۲۵
نمره ۳ ۷ ۴ ۱۰ ۱۲ ۷ ۷٫۵ ۸٫۵ ۱۰ ۱۰ ۲٫۵ ۴ ۴٫۵ ۱ ۱۰ ۴٫۵ ۳ ۲٫۵ ۱ ۵ ۴ ۳٫۵ ۴ ۷٫۵ ۲

که متاسفانه میانگین نمرات پایه اول ۱ برابر ۶٫۶۵ و میانگین نمرات پایه اول ۲ برابر ۵٫۴۴ بود.

از مدیر آموزشگاه خواهش کردم که یک کمد برای وسایل کمک آموزشی ریاضی در اختیار ما قرار دهد. که پس از چند روز یک کمد در نظر گرفته شد. وبه همراه چند  تا از دانش آموزان به انبار و اتاق بایگانی رفتیم واز گوشه وکنار بعضی از وسایل که به درد آموزش ریاضی می خورد پیدا کردیم .مثل اشکال هندسی(برای تدریس حجم)، و بعضی وسایل کمک آموزشی خوب که حتی از جلد باز نشوده بودو کارایی خوبی داشتند، را جمع آوری کردیم وپس از تمیز کردن وبر چسب زدن در کمد مخصوص قرار دادیم.  ومخصوصا از دانش آموزانی انتخاب نمودم که اعتماد به نفس کمتری داشتند ونسبت به ریاضی بی علاقگی بیشتری نشان می دادند. تا بدین وسیله اولا  بتوانم ارتباط عاطفی بهتری با آنها برقرار کنم و دوما با توضیح وتشریح وسایلی که در کمد مخصوص ریاضی، قرار می دادیم یک پیش فرضی در ذهن آن دانش آموزان ایجاد نمایم  وسوما حس کنجکاوی آنها را برانگیخته نمایم.

وپس از مرتب کردن کمد ریاضی به سراغ کمد مخصوص نرم افزار ها و فیلم های کلاس هوشمند آموزشگاه رفتیم، و فیلم ها وسی دی های موجود را بررسی کرده اما سی دی یا نرم افزاری  یا برنامه کامپیوتری قابل چشم گیری که مربوط به درس ریاضی باشد پیدا نکردیم. فقط چند تا سی دی تدریس ریاضی مربوط به سالهای گذشته بود که به خاطر تغییر کتابهای درسی دیگر چندان قابل استفاده نبو دند.

وبنا به برنامه و طرحی که در نظر داشتم ،دانش آموزان در طی سال باید از کتاب ها کمک درسی و غیر درسی ، وکامپیوتراستفاده می نمودند، ومدرسه کامپوترو کتاب درسی و غیر درسی آنچنانی نداشت.و همچنین اکثر دانش آموزان در منزل نیز دسترسی به این امکانات نداشتند به همین دلیل باکتابخانه از قبل هماهنگ نموده تا کلیه دانش آموزان را به صورت کاملا رایگان (استفاده از طرح تشویقی کتابخانه، جهت ترغیب افراد به مطالعه)ثبت نام نمایند.و کتابخانه می توانست در شیفت بعدازظهر کامپیوتر وسایت را به صورت نیم بها در اختیار دانش آموزان آموزشگاه …. قرار دهد.ولی از آنجا که بنا به تجربه سالهای گذشته تدریس خود میدانستم اکثر والدین در برابر روش های جدید مقاومت می نمایند. با مدیر ومعاون آموزشگاه از قبل هماهنگ نموده که در جلسات اولیاء و مربیان، اولیاء دانش آموزان را توجیه و متقاعد نمایند. که در طی سال به مشکلی از طرف والدین بر نخوریم وهمچنین به شخصه خود با اولیاء درباره طرح وهدف خود صحبت کرده ،و تقاضای نهایت همکاری را از ایشان داشتم.

از آنجای که در کتاب کار و فناوری نحوه ی استفاده از اینترنت ودرست کردن پاورپوینت آمده است، به نظر می آمد  که کار هموارتر باشد.پس با دبیر کارو فناوری گفتگویی انجام دادم تا سطح دانش آموزان را دانسته و کمکی باشد در جهت رسیدن به هدف و طرح مورد نظر اما متاسفانه اکثر دانش آموزان بی میل و بی رغبت به استفاده از کامپیوتر و کارهای عملی بودنند.

سپس برای تغییر روش تدریس از تدریس سنتی به تدریس نوین وعملی و کاربردی، یک نظر خواهی از دانش آموزان ، هر دو کلاس مورد پژوهش به عمل آورده که نتیجه آن به صورت زیر بود.(جدول شماره ۳و۴)

جدول شماره۳: ارزیابی دانش آموزان پایه اول ۱ جهت تغییر روش تدریس

شاخص خیلی زیاد زیاد کم خیلی کم
علاقمندی تغییر روش تدریس سنتی به روش جدید بر مبنای استفاده از وسایل الکترونیکی و کارهای عملی ۴ ۱۰ ۱۴ ۲
درصد ۱۳% ۳۳% ۴۷% ۷%

جدول شماره۴: ارزیابی دانش آموزان پایه اول ۲ جهت تغییر روش تدریس

شاخص خیلی زیاد زیاد کم خیلی کم
علاقمندی تغییر روش تدریس سنتی به روش جدید بر مبنای استفاده از وسایل الکترونیکی و کارهای عملی ۴ ۸ ۱۰ ۳
درصد ۱۶% ۳۰% ۴۰% ۱۴%

 

انتخاب راه حل جدید:

پس از طرح مشکلات در شورای دبیران،مدیر و معاون محترم آموزشگاه، اظهار نمودند آماده هر گونه همکاری جهت بهبود وضعیت درسی دانش آموزان هستند . و از آنجای که رشته تحصیلی مدیر آموزشگاه ریاضی بوده ودر سالهای گذشته نیز تدریس ریاضی داشته اند از طرح های مطرح شده استقبال می نمودنند، و بنده را مورد تشویق قرار می دادند و قول هر گونه کمک را دادند.

جهت ایجاد علاقه وجذاب تر کردن درس ریاضی در ذهن دانش آموزان ،پس از آماده کردن کمد ریاضی و آماده سازی کلاس هوشمند ،در دومین جلسه سال تحصیلی جدید ،به منظور آشنای بیشتر با روش تدریس جدید و آماده سازی ذهن آنها، همه دانش آموزان کلاس را به بیرون کلاس برده و کمد ریاضی وبرد ریاضی را به آنها نشان داده و وسایل کمد ریاضی را  برای آنها شرح داده ویک توضیح مختصری از وسایل موجود داده تا حس کنجکاوی دانش آموزان برانگیخته گردد. و به آنها گفته شد که :  از این به بعد قرار است خودتان وسایل کمک آموزشی درست کنید،و البته همه با هم سر کلاس درست خواهیم کرد تا درس ریاضی را عمیق تر مفهومی تر یاد بگیریم. و البته خودتان نیز می توانید به صورت ابتکاری یا با استفاده از سایت های مختلف مربوط به ریاضی که آدرس ۱۵ سایت را در اختیارتان قرار می دهم تا چیزهای جدیدی بسازید و سر کلاس نحوه ساخت و کاربرد  دست سازه خود را به دیگر دوستانتان  نیز آموزش دهید. که البته ۴نمره امتحان ماهانه شما را هم در بر می گیرد.

سپس به کلاس هوشمند رفته و یک تولید محتوای الکترونیکی  ریاضی پایه هفتم فصل اول کتاب که توسط اینجانب سال گذشته  درست شده بود و در استان رتبه سوم را نیز کسب کرده بود، را به دانش آموزان توسط دیتا نمایش داده تا فضای ذهنی آنها  آمادگی لازم را جهت تغییر روش تدریس پیدا کرده، و خود را آماده نمایند.قرار شد جلسات آینده کلاس درس در کلاس هوشمند آموزشگاه برگزار گردد.تا نحوه ی استفاده از اینترنت و درست کردن پاورپوینت به آنها آموزش داده شود. هر چند که در کتاب کارو فناوری این مطالب را خواهند آموخت، اما از آنجای که تقریبا در اواسط سال تحصیلی به آنها آموزش داده می شود پس لازم بود که از قبل به آنها آموزش داده شود. اما چون تعدادی از دانش آموزان در منزل کامپیوتر نداشته خود مشکلی بود برای اجرای طرح،پس هر کلاس را به پنج گروه ۵ یا ۶ نفره تقسیم نموده به طوری که حداقل یکی از افراد گروه در منزل کامپیوتر داشته باشند. و بقیه که کامپیوتر ندارند از کامپیوتر های کتابخانه ی امام خمینی که به صورت رایگان همه روزه بعدازظهر از ساعت یک تا پنج در اختیار آنها قرار  می دهد استفاده کنند. وسایت های ریاضی و چند سایت جالب را از قبل لیست کرده و آن را تایپ نموده و فتوکپی گرفتم ودر اختیار دانش آموزانم قرار گرفت..

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله تغییرروش تدریسم ازسنتی به فعال و روشهای نوین یادگیری  نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین تغییرروش تدریسم ازسنتی به فعال و روشهای نوین یادگیری نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر تغییرروش تدریسم ازسنتی به فعال و روشهای نوین یادگیری  نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی

کسب نتایج  پیرامون مقوله تغییرروش تدریسم ازسنتی به فعال و روشهای نوین یادگیری  نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی

راهکار ها و پیشنهادات تغییرروش تدریسم ازسنتی به فعال و روشهای نوین یادگیری نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی

فهرست منابع مورد استفاده تغییرروش تدریسم ازسنتی به فعال و روشهای نوین یادگیری  نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی

منابع ومآخذ

الف: کتاب ها:

۱-اسپالدینگ ،چریل ال : (۱۳۷۷) ،انگیزش در کلاس درس،،مترجم محمد رضا ناییان و اسماعیل بیابانگرد،تهران، انتشاراتمدرسه

۲-اسبورن ،الکس اس : (۱۳۷۵ ) ،پرورش استعداد همگانی ابداع و خلاقیت ،مترجم حسن قاسم زاده ،تهران ،انتشارات نیلوفر.

۳-جی گالن سیلورویلیام ،ام الکساندر: (۱۳۸۸) ، برنامه ریزی درسی برای یادگیری بهتر ،مترجم غلام رضا خوی نژاد ، تهران ،انتشارات آستان قدس.

۴سیف ،علی اکبر: (۱۳۷۵ ) ،روانشناسی یادگیری و آموزش،تهران،انتشارات آگاه.

  ۵-شعبانی،حسن: (۱۳۸۸) ، مهارتهای آموزش و پرورش،تهران:انتشارات سمت.

۶- صفوی، امان الله : (۱۳۸۹) ،آموزش ریاضی به کودکان دبستانی با روش کشورهای پیشرفته، تهران: انتشارات رشد.

۷-فونتا،دیوید : (۱۳۷۵ ) ،کنترل کلاس،مترجم حمزه و مجید محمدی،تهران ،انتشارات رشد.

۸- فضلی­خانی، منوچهر: (۱۳۸۶) ،راهنمای عملی روش­های فعال و اکتشافی در آموزش، تهران ،انتشارت رشد.

۹-قاسمی پویا ،اقبال : (۱۳۸۰) ،راهنمای علمی پژوهشی در عمل ،تهران ،پژوهشگاه تعلیم و تربیت.

۱۰-کریمی دستگردی، علی : (۱۳۸۸) ،آموزش ابتدایی در شکل گیری مفاهیم ریاضی،تهران ،انتشارت صبا

۱۱-مبینی،محمد تقی :(۱۳۸۰) ،آموزش ریاضیات قبل از دبستان،تهران،انتشارات آستان قدس.

۱۲-معین ،محمد: (۱۳۸۱) ،فرهنگ فارسی معین ،تهران ،انتشارات معین

ب :مقاله ها:

۱-ابراهیمی زرندی،محمد علی،(۱۳۸۱)،راهکارهای افزایش علاقه به ریاضی.

۲-بیگم سجادی، شهر بانو ،(۱۳۹۲) ،چگونگیافزایش علاقه مندی دانش آموزان پایۀ اول دبستان به درس ریاضی و انجام فعالیت آنها ،

مطلبی که در رابطه با اقدام پژوهی معلم دبستان به ذهنم رسید این است که فایل اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه دائما در حال بروز رسانی و اضافه نمودن جزئیات می باشد. نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی در ارتباط با جزئیاتش کاملا دقیق و به روز می باشد. با توجه به تغییرات بخشنامه ها فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی نیز مانند سایر فایل های موجود در سایت می بایست کلیه محتویات به روز را شامل شود. دوستان گرامی شما می توانید با دریافت فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی از دقیق ترین فایل آموزشی در راستای نیازمندی های خود بهره ببرید. سایت حاضر با در اختیار داشتن منابع عظیم و قدرتمند در راستای نگارش و تدوین فایل هایی نظیر نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی پیشگام در عرصه تدوین فایل های آموزشی می باشد.

آنچه در رابطه با فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی باید بدانیم :

مرجع فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی در سایت حاضر می باشد.

فایل حاضر دائما در حال آبدیت و بروز رسانی می باشد.

فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی اختصاصی تدوین شده و از سایت خاصی کپی نشده است.

با توجه به اینکه تدوین فایل هایی نظیر نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی مستلزم زمان و هزینه بالایی از سمت تیم پژوهشی ما می باشد ، لذا از کپی برداری و انتشار فایل های سایت جدا اجتناب ورزید.

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

با عنایت به مسائل فوق تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer سعی داشته است با ارائه خدمات جدید در گردآوری فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی سهم کوچکی در نظام آموزشی ایفا کند سروران محترم می توانید فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی را از لینک سمت راست صفحه دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

36 − = 34