نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی چگونه توانستم علل بی علاقگی دانش آموزان را نسبت به درس ریشه یابی نمایم وسپس به حل آن مبادرت ورزم؟

نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی ریشه یابی بی علاقگی به درس

یکی از راه های افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در هر نظامی، بحث افزایش توجه آنان است. موضوعی که نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی ریشه یابی بی علاقگی به درس به خوبی به آن توجه میکند. هرچه بر موضوع توجه دانش آموزان تمرکز بیشتری صورت گیرد و بتوان به آن جهت دهی مناسب را تحمیل کرد، میتوان انتظار بیشتری را از آن داشت.

همانطور که میبینید فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی حاصل تجربیات تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer است که توانسته ایم به کمک جمعی از فرهنگیان برجسته کشور سعی خود را در تنظیم فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی انجام دهیم . امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی شما عزیزان داشته باشیم. شما با استفاده از فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی قطعا رضایت لازم را خواهید داشت .

استفاده از نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی ریشه یابی بی علاقگی به درس توسط معلمان باعث افزایش این توجه و تمرکز دانش آموزان میشود که این امر در افزایش بازدهی تحصیلی آنان تأثیر مثبت دارد. اگر معلمان بتوانند به خوبی از نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی ریشه یابی بی علاقگی به درس استفاده کنند و آن را در آموزش های خود به اجرا درآورند مطمئنا بازخورد دریافتی بسیار خوبی را خواهند داشت که باعث میشود این فعالیت را به دیگر معلمان نیز توصیه کنند.

گزارش نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی ریشه یابی بی علاقگی به درس

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

همگان در آموزش و پرورش تأكيد دارند كه بايد دانش‌آموزان افرادي موفق و شهرونداني مؤثر در جامعه شوند، درحالي‌كه فعاليت‌ها بايد طوري طراحي شوند كه دانش‌آموزان بتوانند خويشتن را در جهت كسب موفقيت ياري نمايند( كافمن و زان، ترجمه سليمي و اسحاقيان، ۱۳۷۷). هم چنین ما در عصر جهش های تکنولوژیک، در یک شرایط رقابتی سنگین در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قرار داریم. در شرایطی که رقبا با استفاده از بهره فعالیت های جمعی، پروژه های بزرگی را اجرا می کنند و بدین وسیله سلطه خود را بر جهان می افزایند، بی تفاوتی نسبت به فواید کار جمعی می تواند موقعیت ما را در جهان تضعیف کند.

اقدام پژوهی

نحوه نوشتن نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی ریشه یابی بی علاقگی به درس

چطور یک نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی ریشه یابی بی علاقگی به درس را بنویسیم؟ برای نوشتن یک نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی ریشه یابی بی علاقگی به درس باید در ابتدا مشخصات و ویژگی های آن را ثبت کنید. به این صورت که تمامی مشخصات از جمله:

  • نام درس مورد نظر
  • پایه تحصیلی آموزشی
  • زمان
  • نام مدرسه
  • تعداد شاگردان
  • و…

ثبت میشود. پس از آن برای ادامه نوشتن یک نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی ریشه یابی بی علاقگی به درس، باید اهداف آن را به خوبی بیان کنید و بگویید که هدف شما از نوشتن این سناریو چیست و در آخر قرار است که به چه چیزی برسید؟ پس از آن نیز به اهداف رفتاری در نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی ریشه یابی بی علاقگی به درس اشاره ای داشته باشید.

چگونه و بر اساس چه الگویی قرار است تدریس کنید؟ روش های تدریس در نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی ریشه یابی بی علاقگی به درس شما چیست؟ تمامی این ها را به خوبی بنویسید و ثبت کنید. فضای کلاس خود را شرح داده و به خوبی توضیح دهید. وسایل مورد استفاده شما در نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی ریشه یابی بی علاقگی به درس چیست و همینطور بگویید که در انجام این فعالیت از دانش آموزان خود چه انتظاری دارید؟

تمامی مشخصات برای اجرا و نوشتن نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی ریشه یابی بی علاقگی به درس را بیان کنید و در انتها نیز به نتیجه گیری کل فعالیت بپردازید. به این صورت نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی ریشه یابی بی علاقگی به درس شما نوشته شد و توانستید یک فایل کامل را ثبت کنید.

نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی ریشه یابی بی علاقگی به درس چیست

نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی ریشه یابی بی علاقگی به درس درواقع یکی از رویکردهای بسیار مهمی است که در این سالها توجه بسیاری از معلمان و دانشجویان را برانگیخته است. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمان در رابطه اجحاف دارند.آنهابا این مقوله کارورزی سه خود را ثبت می کنند.در چرخة بهبود وضعیت کارآموزی که بر چشم انداز، مشاهده و اصلاح طراحی آموزشی متمرکز است درگیر می نمایند. در نظام آموزش و پرورش معلمان و دانشجو معلمان به تدریس می پردازند.

یکی از روش های موفق که در پیشرفت تحصیلی تاثیر زیادی دارد یادگیری به شیوه همیاری یا کار گروهی است. معلم باید فعالیت های یادگیری از طریق همیاری را به گونه ای سازمان دهد که دانش آموزان احساس حقیقی وابسته بودن به یکدیگر را داشته باشند و بدانند که هیچ یک از اعضای گروه نمی توانند موفق باشند مگر اینکه تمام اعضا موفق شوند( رشد آموزش راهنمایی تحصیلی شماره ۲ آذر ۱۳۸۹ دوره شانزدهم ص۸). در سال‌هاي اخير، نظام آموزش و پرورش كشور ما با مشكلات متعددي روبه‌رو بوده است. حل اين مشكلات و برطرف كردن كاستي‌هاي آن يكي از دغدغه‌ها و نگراني‌هاي جدي دست‌اندركاران آموزش و پرورش است.

تعریف نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی ریشه یابی بی علاقگی به درس

در رابطه با تعریف نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی ریشه یابی بی علاقگی به درس نظر این است که نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی ریشه یابی بی علاقگی به درس یکی از موثرترین فرایندهای اثربخشی فعالیت دانشجویان است. و برای یاری رساندن به خود و دانش آموزان برای کارورزی و غلبه بر ترس از تغییرمی باشد. همچنین ترویج خلاقیت و تفکر انتقادی را به ارمغان دارد. وآزمایش درآوردن طراحی آموزشی و الگوهای برتر تدریس است. ازاین رو، می توان گفت که نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی ریشه یابی بی علاقگی به درس در افزایش سطح دانش معلمان و یادگیری دانش آموزان نقشی بی بدیل دارد.

فرصتهای یادگیری و نگرش به کاربرد کارورزی سه و استفاده از الگوهای برتر تدریس در معلمان کنش پژوه بیشتر از معلمان عادی است.

مراحل نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی ریشه یابی بی علاقگی به درس

الگوی نوین تدریس همان حکم سناریو را برای کارگردان دارد و به اعتراف همه کارگردانان هر قدر ،سناریو ،قوی تر و پخته تر باشد،مستندات جذاب تر و مؤثرتری می توان ساخت،بنابراین لازمه یک اجرا و تدریس موفق داشتن الگوی نوین تدریس قوی می باشد.

اما در حال حاضرمتأسفانه این مهم مورد غفلت معلمان قرار گرفته و اکثر معلمان بدون الگوی نوین تدریس وارد صحنه ی اجرا و تدریس می شوند و راحت ترین راه آزمون این ادعا و فرضیه آن است که یک پژوهشگر در یک روز خاص به چند مدرسه مراجعه کند و درصد معلمانی که با الگوی نوین تدریس وارد مدرسه می شوند را در یک تحقیق میدانی مورد مطالعه قرار دهد.

بهترین نمونه های الگوهای نوین تدریس را می توان در قالب نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی ریشه یابی بی علاقگی به درس و کاروزی سه جستجو نمود که به بهترین شکل ممکن برای شما عزیزان نمونه های کاملی را در سایت نهاده ایم.

نمونه نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی ریشه یابی بی علاقگی به درس فردی

آیا در پی آنید که نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی ریشه یابی بی علاقگی به درس یعنی چه ؟.باید گفت که نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی ریشه یابی بی علاقگی به درس، به اجرا درآوردن آموخته های طراحی آموزشی در کارورزی سه و اجرای آن در مدرسه و کلاس درس است. این مدل پژوهش دانشجو معلمان تلاش می کند که آنان را در فرایند طرح سؤال بیاورد.همچنین برنامه ریزی، عمل، مشاهدة فعال، بازخورد و بازاندیشی و یادگیری گرد هم آورد . به تبادل نظر، تجربه، و یادگیری از یکدیگر ترغیب سازد. این گونه موارد در کل کارورزی سه نامیده می شود.

رشد روزافزون جمعيت دانش‌آموزي و افزايش تقاضا براي آموزش، مستلزم فراهم آوردن محيط آموزشي مناسب همراه مشاركت تمام اعضاي مدرسه در امور جاري آن است. اداره امور مدرسه بايد مبتني بر تصميم‌گيري مشترك، استقلال نسبي، انعطاف‌پذيري، روش‌هاي غيرمتمركز و مشاركت‌جويانه باشد تا فضاي مدرسه را پويا، پرنشاط و فعال نمايد و توانمندي‌ها و خلاقيت‌هاي مديران و معلمان و دانش‌آموزان را شكوفا و متجلي سازد، از طرف ديگر سياست‌هاي راهبردي آموزش و پرورش بر تمركززدايي، مدرسه‌محوري و توسعه مشاركت همه‌جانبه متمركز است كه با تفويض اختيارات و مشاركت دانش‌آموزان در امور مدرسه، زمينه تحقق اهداف تعليم و تربيت همگاني فراهم مي‌شود.

نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی چگونه توانستم علل بی علاقگی دانش آموزان را نسبت به درس ریشه یابی نمایم وسپس به حل آن مبادرت ورزم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۲ صفحه

نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی چگونه توانستم علل بی علاقگی دانش آموزان را نسبت به درس ریشه یابی نمایم وسپس به حل آن مبادرت ورزم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت جام دانش

کانون تخصصی پژوهش در عمل یکی از بهترین گروه های تخصصی تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی حل بی علاقگی دانش آموزان رنسبت به درس

دیباچه مطالب حل بی علاقگی دانش آموزان رنسبت به درس

چکیده و مقدمه موضوع حل بی علاقگی دانش آموزان رنسبت به درس

بیان مسئله پژوهش حل بی علاقگی دانش آموزان رنسبت به درس

شرایط و توصیف وضعیت حاضر حل بی علاقگی دانش آموزان رنسبت به درس

جمع آوری داده ها و شواهد یک حل بی علاقگی دانش آموزان رنسبت به درس

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات حل بی علاقگی دانش آموزان رنسبت به درس

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با حل بی علاقگی دانش آموزان رنسبت به درس

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن حل بی علاقگی دانش آموزان رنسبت به درس

اجرای راه حل جدید:

ضمن اجرای موارد گفته شده ،نتیجه حاصل از هر مورد، مورد بررسی و تغییراتی جزئی در نحوه ی اجرای آن ها باعث بهتر شدن  نتایج گردید.

در استفاده از کارت تلاش بیشترین هدف ،فعال شدن دانش آموزان ضعیف تر در فعالیت های گروهی بود. مانند: درست کردن دست سازه و وسایل کمک آموزشی، تهیه روزنامه دیواری ،تحقیق ، استفاده از کامپیوتر و سایت های اینترنتی و …  و به تحقیقاتی که به صورت تایپ شده بود. و توسط گروه ارائه می شود کارت تلاش بیشتری تعلق می گرفت. وهمچنین به معماها ومطالب جالب ریاضی که به صورت پاورپوینت در کلاس هوشمند توسط دیتا به دانش آموزان دیگر  ارائه میشود علاوه بر کارت تلاش که داده می شود، نمونه ای از آن نیز به  پژوهشگاه ارسال واز طرف آموزشگاه یا خودم جایزهای تعلق می گرفت. ودر نرم افزاری که در قالب برنامه(Autoplay  ) برای هر فصل از کتاب هشتم، توسط اینجانب تهیه میشودو با نام خود دانش آموز مورد استفاده قرار می گرفت.و یک نمونه از آن نرم افزار تولید شده به عنوان  جایزه به دانش آموزی که کار او انتخاب شده بود ، اهداءمی گردید.

 استفاده از کارهای پاورپوینت مربوط به درس های جلسات گذشته که توسط خود دانش آموزان تهیه شده بود یا از سایت های مختلف دانلود شده بود در دستور کار هر جلسه قرار داشت. اما  در طی روند برنامه ،متوجه شدم که تعدادی از دانش آموزان به دلیل نداشتن کامپوتر در منزل و همچنین نمی توانستند از کامپیوتر های کتابخانه استفاده کنند.قادر به تهیه کارهای عملی که نیاز به کامپیوتر دارند نبودنند. در نتیجه مجبور به استفاده از کافی نت ها  می شودند اما با وجود سختی که باید تحمل می کردنند، مخصوصا دانش آموزانی که از روستا می آمدند اما بازهم شور واشتیاق فراوانی در آنها دیده می شود.که عزم و اراده اینجانب را دو چندان می نمود.

هر ماه کارهای عملی و گروهی دانش آموزان و وضعیت درسی آنان  بررسی می شود .و اسامی دانش آموزان موفق به همراه خلاصه ای از کارشان در برد مخصوص درس ریاضی قرار می گرفت.و این موضوع باعث ایجاد رقابت و جنب و جوش در دانش آموزان می گردید.و همواره سعی می شود جملات و مطالب جدید و تأثیر گذاری در برد قرار گیرد تا باعث جذب دانش آموزان و حتی دانش آموزان پایه هفتم گردد.وباعث  ایجاد رغبت و علاقه به ریاضی در دانش آموزان شود.

در پایان هر ترم یک جشنواره دست سازه ریاضی بر گزار گرددیده که در آن همه ی دست سازه ها در آن قرار گرفته و از هر کلاس سه نفر انتخاب و هدایای از طرف آموزشگاه به آنان داده می شود.و همچنین یک بازارچه ریاضی در مدرسه برگزار گردید که دانش آموزان می توانستند دست سازه های خود را به فروش بگذارند.

در نهایت در پایان هر ترم از اداره دعوت به عمل می آمد که نرم افزاری که توسط اینجانب  از  پاورپوینت ها، تحقیقات و مطالب جالبی که به صورت فیلم یا کلیپ بودنند، تهیه شده بود را ببینند ودر حضور مدعوین به دانش آموزانی که کارهای عملی شان برگزیده شده بود جایزه ای اهداء گردد. که این امر باعث تشویق دانش آموزان برگزیده و ایجاد انگیزه برای دیگر  دانش آموزان جهت انجام فعالیت بیشتر می شود.

گرد آوری اطلاعات( شواهد ۲):

در مراحل اولیه روش تدریس جدید ، دانش آموزان به شدت مقاومت کرده وبا توجه به این که نمرات ارزشیابی تشخیصی خوبی کسب ننموده بودند،از ادامه روش تدریس جدید، به شدت نگران بودنند.در اولین امتحان برگزار شده ، که درباره مبحث اعداد صحیح بود، میانگین نمرات نسبت به امتحان تشخیصی که در دو جلسه قبل گرفته شده بود افزایش حدود ۲٫۵ نمره ای را داشت.و افزایش  میانگین۲٫۵ نمره ای به عنوان یک خبر، جهت تشویق دانش آموزان در برد ریاضی قرارگرفت.که نقطه امیدی برای دانش آموزان به حساب می آمد.(جدول شماره ۵ و۶)

جدول شماره(۵)

                                                    جدول نمرات اولین امتحان دانش آموزان کلاس هشتم ۱
دانش آموز ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ ۱۱ ۱۲ ۱۳ ۱۴ ۱۵ ۱۶ ۱۷ ۱۸ ۱۹ ۲۰ ۲۱ ۲۲ ۲۳ ۲۴ ۲۵ ۲۶ ۲۷ ۲۸ ۲۹ ۳۰
نمره ۴ ۷ ۱۵ ۹ ۸ ۳ ۸ ۱۱ ۱۲ ۹ ۱۳ ۱۵ ۸ ۵٫۵ ۹ ۱۴ ۷ ۱۳ ۷ ۳ ۹ ۱۴ ۵ ۷ ۶٫۵ ۷ ۱۴ ۱۰ ۸ ۱۲

جدول شماره(۶)

                                                جدول نمرات اولین امتحان دانش آموزان کلاس هشتم ۲
دانش آموز ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ ۱۱ ۱۲ ۱۳ ۱۴ ۱۵ ۱۶ ۱۷ ۱۸ ۱۹ ۲۰ ۲۱ ۲۲ ۲۳ ۲۴ ۲۵
نمره ۸ ۱۳ ۵ ۱۲ ۶ ۷ ۸ ۱۱ ۱۰ ۱۳ ۸ ۷ ۱۳ ۴ ۱۲ ۸٫۵ ۷ ۹ ۳ ۲٫۵ ۶ ۳ ۷ ۵ ۱۴

ادامه انجام روش تدریس جدید و تأکید بر یادگیری مفاهیم ریاضی بهصورت عمیق به جای حفظ کردن مطالب ریاضی ، باعث بهتر شدن نمرات کسب شده ،بهبود وضعیت پرسش های کلاسی،بهتر انجام دادن کارهای گروهی شد. به طوری که میانگین نمرات دانش آموزان در اولین نمره رسمی اعلام شده، یعنی نمره مهر ماه ،افزایش قابل قبولی داشت(جدول شماره ۷ و۸)

جدول شماره( ۷)

هم اکنون تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer نمونه پروژه جدیدی را جهت بهره مندی شما عزیزان با عنوان نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی قرار داده است. نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی نمونه دقیقی از فایل حاضر است که توسط تیم پژوهشی تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer جهت بهره مندی شما عزیزان قرار داده است. تیم تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer از هیچ تلاشی در راستای تنظیم فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی نهایت تلاش خود را نموده است و محتویات فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی را به تایید می رساند.

                                         جدول نمرات امتحان  مهر ماه دانش آموزان کلاس هشتم ۱
دانش آموز ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ ۱۱ ۱۲ ۱۳ ۱۴ ۱۵ ۱۶ ۱۷ ۱۸ ۱۹ ۲۰ ۲۱ ۲۲ ۲۳ ۲۴ ۲۵ ۲۶ ۲۷ ۲۸ ۲۹ ۳۰
نمره ۹ ۸ ۱۱ ۶ ۸ ۷ ۹ ۱۳ ۱۶ ۶ ۱۱ ۱۰ ۱۳ ۵٫۵ ۱۵ ۱۵ ۱۰ ۱۱ ۱۲ ۱۰ ۱۱ ۱۰ ۳ ۱۳ ۶ ۷ ۱۵ ۱۲ ۸ ۱۳

 

                                                 جدول شماره(۸)

                                                جدول نمرات امتحان مهر ماه دانش آموزان کلاس هشتم ۲
دانش آموز ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ ۱۱ ۱۲ ۱۳ ۱۴ ۱۵ ۱۶ ۱۷ ۱۸ ۱۹ ۲۰ ۲۱ ۲۲ ۲۳ ۲۴ ۲۵
نمره ۸ ۱۳ ۹ ۱۲ ۳ ۷ ۸ ۱۶ ۹ ۱۰ ۱۴ ۱۱ ۱۲ ۱۵ ۱۱ ۷٫۵ ۱۲ ۱۰ ۱۱ ۵٫۵ ۷ ۱۱ ۱۱ ۱۳ ۱۲

 

وهمچنین اولین نرم افزار  تولید محتوای الکترونیکی در قالب برنامه (Autoplay ) را با استفاده از پاورپوینت ها و مطالب علمی،کلیپ،فیلم های نحوه درست کردن دست سازه ریاضی و…که برترین های آنها انتخاب شده بود را با نام خود شان تهیه کرده ودر کلاس هوشمند توسط دیتا برای کلیه دانش آموزان نمایش داده و یک نمونه از نرم افزار را نیز به پژوهشگاه ارسال نمودیم.واین خود باعث ایجاد نشاط وعلاقه قابل توجهی در دانش آموزان ،مخصوصا افرادی که کار آنها انتخاب شده بود ودر نرم افزار تولید شده با نام خودشان استفاده شده بود، شد. و همچنین در جشنوارۀ تولید محتوای آموزشی ،درس ریاضی پایۀ هشتم ، فصل ششم شرکت نمودیم. که خوشبختانه کار تولید محتوای آموزشگاه رتبۀاول استانی را کسب نمود.وبه مرحلۀکشوری راه پیدا نمود.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله حل بی علاقگی دانش آموزان رنسبت به درس نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین حل بی علاقگی دانش آموزان رنسبت به درس نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر حل بی علاقگی دانش آموزان رنسبت به درس نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی  

کسب نتایج  پیرامون مقوله حل بی علاقگی دانش آموزان رنسبت به درس  نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی 

راهکار ها و پیشنهادات حل بی علاقگی دانش آموزان رنسبت به درس نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی 

فهرست منابع مورد استفاده حل بی علاقگی دانش آموزان رنسبت به درس نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی 

 منابع

الف: کتاب ها:

۱-اسپالدینگ ،چریل ال : (۱۳۷۷) ،انگیزش در کلاس درس،،مترجم محمد رضا ناییان و اسماعیل بیابانگرد،تهران، انتشاراتمدرسه

۲-اسبورن ،الکس اس : (۱۳۷۵ ) ،پرورش استعداد همگانی ابداع و خلاقیت ،مترجم حسن قاسم زاده ،تهران ،انتشارات نیلوفر.

۳-جی گالن سیلورویلیام ،ام الکساندر: (۱۳۸۸) ، برنامه ریزی درسی برای یادگیری بهتر ،مترجم غلام رضا خوی نژاد ، تهران ،انتشارات آستان قدس.

۴سیف ،علی اکبر: (۱۳۷۵ ) ،روانشناسی یادگیری و آموزش،تهران،انتشارات آگاه.

  ۵-شعبانی،حسن: (۱۳۸۸) ، مهارتهای آموزش و پرورش،تهران:انتشارات سمت.

۶- صفوی، امان الله : (۱۳۸۹) ،آموزش ریاضی به کودکان دبستانی با روش کشورهای پیشرفته، تهران: انتشارات رشد.

۷-فونتا،دیوید : (۱۳۷۵ ) ،کنترل کلاس،مترجم حمزه و مجید محمدی،تهران ،انتشارات رشد.

۸- فضلی­خانی، منوچهر: (۱۳۸۶) ،راهنمای عملی روش­های فعال و اکتشافی در آموزش، تهران ،انتشارت رشد.

۹-قاسمی پویا ،اقبال : (۱۳۸۰) ،راهنمای علمی پژوهشی در عمل ،تهران ،پژوهشگاه تعلیم و تربیت.

۱۰-کریمی دستگردی، علی : (۱۳۸۸) ،آموزش ابتدایی در شکل گیری مفاهیم ریاضی،تهران ،انتشارت صبا

۱۱-مبینی،محمد تقی :(۱۳۸۰) ،آموزش ریاضیات قبل از دبستان،تهران،انتشارات آستان قدس.

۱۲-معین ،محمد: (۱۳۸۱) ،فرهنگ فارسی معین ،تهران ،انتشارات معین

ب :مقاله ها:

۱-ابراهیمی زرندی،محمد علی،(۱۳۸۱)،راهکارهای افزایش علاقه به ریاضی.

۲-بیگم سجادی، شهر بانو ،(۱۳۹۲) ،چگونگیافزایش علاقه مندی دانش آموزان پایۀ اول دبستان به درس ریاضی و انجام فعالیت آنها ،

۳-خلیلی ،مهری ،(۱۳۹۲) ،چگونه می توان با روش دست ورزی و تصویرو استفاده از راهبردهای حل مسئلهیادگیری ریاضی را آسان نمود.

۴-کاضمیان مهتاج ،حسن ،(۱۳۹۰) ،چگونه می توانم مهارت های عملی علوم تجربی را در دانش آموزانم افزایش دهم.

۵-نوری، زهرا، (۱۳۸۷) ،چگونه توانستم ضعف ریاضی دانش آموزان کلاس سوم را در رابطه با آموزش حل مسأله و فرم برطرف کنم و راهکارهای ترغیب دانش آموزان در درس ریاضی را بیابم.

ج: سایت ها:

www.math.medu/~rusin/known.math

www.math.medu.edulresearch/journals.html

http://www.math house.org

http://lesson piany. Com

http://www.leachernet.gor.uk

مطلبی که در رابطه با اقدام پژوهی معلم دبستان به ذهنم رسید این است که فایل اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه دائما در حال بروز رسانی و اضافه نمودن جزئیات می باشد. نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی در ارتباط با جزئیاتش کاملا دقیق و به روز می باشد. با توجه به تغییرات بخشنامه ها فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی نیز مانند سایر فایل های موجود در سایت می بایست کلیه محتویات به روز را شامل شود. دوستان گرامی شما می توانید با دریافت فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی از دقیق ترین فایل آموزشی در راستای نیازمندی های خود بهره ببرید. سایت حاضر با در اختیار داشتن منابع عظیم و قدرتمند در راستای نگارش و تدوین فایل هایی نظیر نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی پیشگام در عرصه تدوین فایل های آموزشی می باشد.

آنچه در رابطه با فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی باید بدانیم :

مرجع فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی در سایت حاضر می باشد.

فایل حاضر دائما در حال آبدیت و بروز رسانی می باشد.

فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی اختصاصی تدوین شده و از سایت خاصی کپی نشده است.

با توجه به اینکه تدوین فایل هایی نظیر نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی مستلزم زمان و هزینه بالایی از سمت تیم پژوهشی ما می باشد ، لذا از کپی برداری و انتشار فایل های سایت جدا اجتناب ورزید.

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

با عنایت به مسائل فوق تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer سعی داشته است با ارائه خدمات جدید در گردآوری فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی سهم کوچکی در نظام آموزشی ایفا کند سروران محترم می توانید فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی را از لینک سمت راست صفحه دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

3 + 7 =