اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری چگونه توانستم نظم و انضباط را در ساعت تدریس در کلاس برقرار کنم؟

اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری نظم و انضباط

یکی از راه های افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در هر نظامی، بحث افزایش توجه آنان است. موضوعی که اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری نظم و انضباط به خوبی به آن توجه میکند. هرچه بر موضوع توجه دانش آموزان تمرکز بیشتری صورت گیرد و بتوان به آن جهت دهی مناسب را تحمیل کرد، میتوان انتظار بیشتری را از آن داشت.

همانطور که میبینید فایل اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری حاصل تجربیات تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer است که توانسته ایم به کمک جمعی از فرهنگیان برجسته کشور سعی خود را در تنظیم فایل اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری انجام دهیم . امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی شما عزیزان داشته باشیم. شما با استفاده از فایل اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری قطعا رضایت لازم را خواهید داشت .

استفاده از اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری نظم و انضباط توسط معلمان باعث افزایش این توجه و تمرکز دانش آموزان میشود که این امر در افزایش بازدهی تحصیلی آنان تأثیر مثبت دارد. اگر معلمان بتوانند به خوبی از اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری نظم و انضباط استفاده کنند و آن را در آموزش های خود به اجرا درآورند مطمئنا بازخورد دریافتی بسیار خوبی را خواهند داشت که باعث میشود این فعالیت را به دیگر معلمان نیز توصیه کنند.

گزارش اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری نظم و انضباط

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

همگان در آموزش و پرورش تأكيد دارند كه بايد دانش‌آموزان افرادي موفق و شهرونداني مؤثر در جامعه شوند، درحالي‌كه فعاليت‌ها بايد طوري طراحي شوند كه دانش‌آموزان بتوانند خويشتن را در جهت كسب موفقيت ياري نمايند( كافمن و زان، ترجمه سليمي و اسحاقيان، ۱۳۷۷). هم چنین ما در عصر جهش های تکنولوژیک، در یک شرایط رقابتی سنگین در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قرار داریم. در شرایطی که رقبا با استفاده از بهره فعالیت های جمعی، پروژه های بزرگی را اجرا می کنند و بدین وسیله سلطه خود را بر جهان می افزایند، بی تفاوتی نسبت به فواید کار جمعی می تواند موقعیت ما را در جهان تضعیف کند.

اقدام پژوهی

نحوه نوشتن اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری نظم و انضباط

چطور یک اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری نظم و انضباط را بنویسیم؟ برای نوشتن یک اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری نظم و انضباط باید در ابتدا مشخصات و ویژگی های آن را ثبت کنید. به این صورت که تمامی مشخصات از جمله:

  • نام درس مورد نظر
  • پایه تحصیلی آموزشی
  • زمان
  • نام مدرسه
  • تعداد شاگردان
  • و…

ثبت میشود. پس از آن برای ادامه نوشتن یک اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری نظم و انضباط ، باید اهداف آن را به خوبی بیان کنید و بگویید که هدف شما از نوشتن این سناریو چیست و در آخر قرار است که به چه چیزی برسید؟ پس از آن نیز به اهداف رفتاری در اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری نظم و انضباط اشاره ای داشته باشید.

چگونه و بر اساس چه الگویی قرار است تدریس کنید؟ روش های تدریس در اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری نظم و انضباط شما چیست؟ تمامی این ها را به خوبی بنویسید و ثبت کنید. فضای کلاس خود را شرح داده و به خوبی توضیح دهید. وسایل مورد استفاده شما در اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری نظم و انضباط چیست و همینطور بگویید که در انجام این فعالیت از دانش آموزان خود چه انتظاری دارید؟

تمامی مشخصات برای اجرا و نوشتن اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری نظم و انضباط را بیان کنید و در انتها نیز به نتیجه گیری کل فعالیت بپردازید. به این صورت اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری نظم و انضباط شما نوشته شد و توانستید یک فایل کامل را ثبت کنید.

اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری نظم و انضباط چیست

اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری نظم و انضباط درواقع یکی از رویکردهای بسیار مهمی است که در این سالها توجه بسیاری از معلمان و دانشجویان را برانگیخته است. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمان در رابطه اجحاف دارند.آنهابا این مقوله کارورزی سه خود را ثبت می کنند.در چرخة بهبود وضعیت کارآموزی که بر چشم انداز، مشاهده و اصلاح طراحی آموزشی متمرکز است درگیر می نمایند. در نظام آموزش و پرورش معلمان و دانشجو معلمان به تدریس می پردازند.

یکی از روش های موفق که در پیشرفت تحصیلی تاثیر زیادی دارد یادگیری به شیوه همیاری یا کار گروهی است. معلم باید فعالیت های یادگیری از طریق همیاری را به گونه ای سازمان دهد که دانش آموزان احساس حقیقی وابسته بودن به یکدیگر را داشته باشند و بدانند که هیچ یک از اعضای گروه نمی توانند موفق باشند مگر اینکه تمام اعضا موفق شوند( رشد آموزش راهنمایی تحصیلی شماره ۲ آذر ۱۳۸۹ دوره شانزدهم ص۸). در سال‌هاي اخير، نظام آموزش و پرورش كشور ما با مشكلات متعددي روبه‌رو بوده است. حل اين مشكلات و برطرف كردن كاستي‌هاي آن يكي از دغدغه‌ها و نگراني‌هاي جدي دست‌اندركاران آموزش و پرورش است.

تعریف اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری نظم و انضباط

در رابطه با تعریف اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری نظم و انضباط نظر این است که اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری نظم و انضباط یکی از موثرترین فرایندهای اثربخشی فعالیت دانشجویان است. و برای یاری رساندن به خود و دانش آموزان برای کارورزی و غلبه بر ترس از تغییرمی باشد. همچنین ترویج خلاقیت و تفکر انتقادی را به ارمغان دارد. وآزمایش درآوردن طراحی آموزشی و الگوهای برتر تدریس است. ازاین رو، می توان گفت که اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری نظم و انضباط در افزایش سطح دانش معلمان و یادگیری دانش آموزان نقشی بی بدیل دارد.

فرصتهای یادگیری و نگرش به کاربرد کارورزی سه و استفاده از الگوهای برتر تدریس در معلمان کنش پژوه بیشتر از معلمان عادی است.

مراحل اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری نظم و انضباط

الگوی نوین تدریس همان حکم سناریو را برای کارگردان دارد و به اعتراف همه کارگردانان هر قدر ،سناریو ،قوی تر و پخته تر باشد،مستندات جذاب تر و مؤثرتری می توان ساخت،بنابراین لازمه یک اجرا و تدریس موفق داشتن الگوی نوین تدریس قوی می باشد.

اما در حال حاضرمتأسفانه این مهم مورد غفلت معلمان قرار گرفته و اکثر معلمان بدون الگوی نوین تدریس وارد صحنه ی اجرا و تدریس می شوند و راحت ترین راه آزمون این ادعا و فرضیه آن است که یک پژوهشگر در یک روز خاص به چند مدرسه مراجعه کند و درصد معلمانی که با الگوی نوین تدریس وارد مدرسه می شوند را در یک تحقیق میدانی مورد مطالعه قرار دهد.

بهترین نمونه های الگوهای نوین تدریس را می توان در قالب اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری نظم و انضباط و کاروزی سه جستجو نمود که به بهترین شکل ممکن برای شما عزیزان نمونه های کاملی را در سایت نهاده ایم.

نمونه اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری نظم و انضباط فردی

آیا در پی آنید که اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری نظم و انضباط یعنی چه ؟.باید گفت که اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری نظم و انضباط ، به اجرا درآوردن آموخته های طراحی آموزشی در کارورزی سه و اجرای آن در مدرسه و کلاس درس است. این مدل پژوهش دانشجو معلمان تلاش می کند که آنان را در فرایند طرح سؤال بیاورد.همچنین برنامه ریزی، عمل، مشاهدة فعال، بازخورد و بازاندیشی و یادگیری گرد هم آورد . به تبادل نظر، تجربه، و یادگیری از یکدیگر ترغیب سازد. این گونه موارد در کل کارورزی سه نامیده می شود.

رشد روزافزون جمعيت دانش‌آموزي و افزايش تقاضا براي آموزش، مستلزم فراهم آوردن محيط آموزشي مناسب همراه مشاركت تمام اعضاي مدرسه در امور جاري آن است. اداره امور مدرسه بايد مبتني بر تصميم‌گيري مشترك، استقلال نسبي، انعطاف‌پذيري، روش‌هاي غيرمتمركز و مشاركت‌جويانه باشد تا فضاي مدرسه را پويا، پرنشاط و فعال نمايد و توانمندي‌ها و خلاقيت‌هاي مديران و معلمان و دانش‌آموزان را شكوفا و متجلي سازد، از طرف ديگر سياست‌هاي راهبردي آموزش و پرورش بر تمركززدايي، مدرسه‌محوري و توسعه مشاركت همه‌جانبه متمركز است كه با تفويض اختيارات و مشاركت دانش‌آموزان در امور مدرسه، زمينه تحقق اهداف تعليم و تربيت همگاني فراهم مي‌شود.

اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری چگونه توانستم نظم و انضباط را در ساعت تدریس در کلاس برقرار کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۲ صفحه

اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری چگونه توانستم نظم و انضباط را در ساعت تدریس در کلاس برقرار کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت جام دانش

کانون تخصصی پژوهش در عمل یکی از بهترین گروه های تخصصی تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی برقرار کردن نظم و انضباط در ساعت تدریس

دیباچه مطالب برقرار کردن نظم و انضباط در ساعت تدریس

چکیده و مقدمه موضوع برقرار کردن نظم و انضباط در ساعت تدریس

بیان مسئله پژوهش برقرار کردن نظم و انضباط در ساعت تدریس

شرایط و توصیف وضعیت حاضر برقرار کردن نظم و انضباط در ساعت تدریس

جمع آوری داده ها و شواهد یک برقرار کردن نظم و انضباط در ساعت تدریس

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات برقرار کردن نظم و انضباط در ساعت تدریس

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برقرار کردن نظم و انضباط در ساعت تدریس

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن برقرار کردن نظم و انضباط در ساعت تدریس

هم اکنون تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer نمونه پروژه جدیدی را جهت بهره مندی شما عزیزان با عنوان اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری قرار داده است. اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری نمونه دقیقی از فایل حاضر است که توسط تیم پژوهشی تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer جهت بهره مندی شما عزیزان قرار داده است. تیم تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer از هیچ تلاشی در راستای تنظیم فایل اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری نهایت تلاش خود را نموده است و محتویات فایل اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری را به تایید می رساند.

تجزیه وتحلیل و تفسیر داده ها

پس از بررسي و دقت در شواهد و مطالعه كتاب هاي علمي مرتبط با مسأله موجود و همچنين بررسي مصاحبه هايي كه طي جلسات متعدد با دانش آموزان همكاران و مدير مدرسه داشتم عوامل موثر در بي انضباطي و رفتارهاي نامناسب دانش آموزان را به ترتيب زير تقسيم بندي كردم تا به اين ترتيب بهتر بتوانم راه هاي رفع مشكلات را جستجو كنم.

۱- خانواده :

محیط خانواده والدین و بادوام ترین عامل در تکوین شخصیت کودکان نوجوان است. از جمله عواملی از سوی خانواده در رفتار نوجوانان تاثیر می گذارد:

 ۱) فضای روانی و عاطفی: ایجاد تعاملات روانی و عاطفی بین اعضای خانواده از جمله آموزش های مستقیم (اخلاقی، بهداشتی و … ) و آموزش های غیر مستقیم (همانند سازی و تقلید)

۲) شرایط ناسالم خانوادگی مانند طرد کودک، تنبیه شدید، انتظار نابجا از کودک و …

۳) فقدان والدین عدم ثابت قوانین و معیارهای اخلاقی چنانچه در خانواده اصول اخلاقی معینی نباشد مشکلات رفتاری کودک وجود دارد

۴) ترتیب ولادت. (هنری وازینگو ،۱۳۷۵ ، صفحه ۸۹)

شاید بتوان گفت بزرگترین و موثرترین عامل در تعیین کیفیت رفتار کودکان، وضعیت زندگی و شرایط خانوادگی آنها است. مسلم است کودکانی که در معرض مستقیم اختلاف ها، تشنجات و تعارضات حاکم بر افراد خانواده قرار دارند، نمی توانند از شخصیت متعادل و سالمی برخوردار شوند. تحقیقات نشان داده است که جو متشنج و آلوده خانواده و کیفیت پاسخ های نامناسب والدین به بدرفتاری های کودکانشان، پیامدها و نتایج نامطلوبی را دربر داشته است. بطور کلی می توان گفت جو عاطفی حاکم بر خانواده و تجربیاتی که کودک از زندگی خانوادگی بدست می آورد، زمینه طرز تفکر، تکوین شخصیت و الگوهای رفتاری خوب و بد او را در آینده فراهم خواهد کرد (علیپورعلیرضاتوتکله کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی روزنامه اطلاعات ( www.ettelaat.com .

خانواده به نوع فرهنگ حاكم بر آن ، نوع شغل ، مقدار در آمد ، جمعيت خانوادگي ، محل سكونت ، اندازه آن و… در انضباط و بي انضباطي نقش تعيين كننده دارد. برخي خانوده ها با سهل انگاري از تربيت فرزند غافل مي شوند و برخي آنقدر سختگيري مي كنند كه او را وادار به طغيان مي كنند و در برخي خانوده ها وجود محروميت ها مثلا محروميت از وجود پدر كه باعث مشكلات فراوان و در مواردي پرخاشگري فرزندان و سرپيچي آن ها از دستورات مخصوصاً درخانواده هاي با نيازهاي متفاوت مي گردد و بدنبال اين ، مشكلات اقتصادي و ناتواني از تهيه وسايل مورد نياز فرزندان در اين خانوده ها سبب بروز عقده و حسادت و رفتارهاي نامناسب بچه ها در مقابل دوستانشان مي شود آن طور كه من متوجه شدم بيكاري و فقرحاكم بر بعضي از خانواده ها  بچه ها به شدت روحيه و جسم آن ها را تحت تأثير قرار داده بود به نظر من پيامدهايي كه مشكلات مالي بدنبال دارد بر ديگر ابعاد زندگي انسان تاثير گذار مي باشد همچنان كه امام مجتبي (ع) فرمود: آنكس كه به فقر مبتلا شود ۴ مسئله بر او پيدا مي آيد: دریقيين او ضعف حاصل مي شود. در عقل او نارسايي پديد مي آيد. در دين او سستي حاصل مي شود و در آبروي او كمي و كاستي پديد مي آيد (بحار الانوار ـ چلد ۲ ـ صفحه ۴۷)

در صحبت هايي كه با بچه ها داشتم بيشتر آن ها اظهار مي داشتند والدين شان آنچنان غرق در مشكلات كاري و يا خانوادگي هستندكه آن ها را به فراموشي سپرده اند. بعضي هم اگر چه والدينشان روابط خوبي داشتند امّا بدليل كثرت فعاليت اجتماعي و درگيري در خارج از خانواده فرصت چنداني براي توجه به نيازهاي فرزندانشان نداشتند و گاه احساس گناه آنان در عدم رسيدگي به فرزندانشان باعث مي شد فرزندشان را كاملاً آزاد بگذارند( نشريه پيوند ـ شماره ۳۶۴- بهمن ۱۳۸۸ ص  ۱۲ ) غافل از اینکه فرزند ثمره زندگی آنهاست و نتیجه ی سالها زحمت آنان ، در صورتيكه میوه درخت زندگيشان آفت بزند از بين خواهد رفت برخي از اين بچه ها كه مورد غفلت و مسامحه واقع شده بودند تمايل به سوء استفاده و بهر كشي ديگران داشتند كه نتيجه آن چيزي جز درگيري در كلاس و مدرسه و نهايت آسيب هاي اجتماعي نبود. بعضي از آن طرف بام افتاده بودند و بالعكس براي نشان دادن توجه و عشق و محبت به فرزندشان بطور افراطي از آن ها حمايت مي كنند و انرژي بيش از حد که ناشی از عدم  رضايت از زندگي يا حرفه است را به تربيت فرزندان اختصاص مي دهند. و يا اگر در دوران كودكي از چيزهايي محروم بوده اند سعي مي كنند آن را براي نوجوانان خود فراهم كنند به هر حال ارزش خيلي زيادي براي فرزند خود قائل مي شوند و بعضي هم آزاد گذاري افراطي را تنها روش براي نشان دادن عشق و محبت به فرزندشان مي دانستند كه نتيجه اي جز عدم احساس مسئوليت ، بي ثباتي در مواجهه با سختي و انتظار اينكه ديگران بايد همه اميال و آرزوهاي او را برآورده كنند نداشت.

نكته دیگری كه از صحبت با والدين بچه ها دستگيرم شد اين بودكه برخي از آنان نمي توانستند در برابر خواسته نوجوانان شان نه بگويند و محدوديت مناسب براي رفتار آنان تعيين كنند و در وضع و استفاده از مقررات و انتظارات كافي و بسنده و در دادن بازخوردهاي مناسب به تخلفات فرزندشان ناتوان اند و نمي خواهند در مقابل خواست فرزندشان سخت گيري كنند و باعث عكس العمل افراطي فرزند نسبت به رفتارهاي افراطي والدين مي شوند و نتيجه ی آن رفتارهاي خود تخريب گرانه شديد نظر كج خلقي ، هيجان طلبي، سوء مصرف مواد ، بهره كشي و سوء استفاده از ديگران مي شود با اين اعتقاد كه او محق است. به باور اين بچه ها بدليل برتري شان و اينكه شرايط خاص دارند (معمولاً از جانب خانوده القا شده كه با استعداد و تيز هوش و غير معمول اند ) لازم مي دانند با آن ها به صورت ويژه اي رفتار شود و در نهايت نقض قوانين وبي انضباطي در خانه و مدرسه ممكن است در اين نوجوانان با این اعتقاد همراه شود كه عدم اطاعت از قوانين يكي از حقوق خاص آن هاست.

عامل ديگري كه موجب ناسازگاري رفتاري بچه ها بود عدم آگاهي خانوده ها  از ويژگي هاي دوره بلوغ و عدم درك آن ها بود پسرها در سنين پايين تر به بلوغ مي رسند و اتفاقاً محدوديت هاي بيشتري در موردشان اعمال مي شود درصورتيكه به راهنمايي و حمايت بيشتري نياز دارند والدين آن ها را تنها به حال خود رها مي كنند درحالي كه مي بايست خانواده به ويژه مادران نقش حمايت كنندگي خود را دو چندان كنند تا پسرانشان بتوانند با مشكلات ، ناراحتي ها و بحران های روحي ناشي از اين دو مقابله و پايداري كنند (نشريه پيوند تابستان ۱۳۸۵- شماره هاي ۳۲۱-۳۲۲-۳۲۳-ص۴۸)

نكته ديگري كه در ارتباط با بچه ها متوجه شدم و ذهنم را به عنوان يك زن و يك مادر بسيار مشغول كرد و باعث شد يك سنگيني را درقلبم حس كنم. اين بود كه از تلقّي برخي از بچه ها كه مشكل اخلاقي داشتند با بچه هايي كه اخلاق سالم داشتند نسبت به مادرانشان متفاوت بود برخي مادرشان را فرشته صفت و شريف و مهربان مي دانستند و برخي او را ديو صفت ، رذل و پست و ناتوان و بديهي است اين مادر نتوانسته بود روابط و انس و خلوص و صفاي خود را به فرزندش نشان دهد و او را گرم بگيرد  و يا در زمان تنبه و تشويق جنبه اخلاق و منطق را به او تفهيم كند تا فرزندش دريابد كه در آن غرض شخصي مطرح نيست. به هر حال فرزندان آن ها در يك خلأ الگويي بزرگ شده بودند و نقش مدرسه و معلمان را در تربيت فرزندان دشوار ساخته بودند، در زندگي خانوادگي مايه اوليه لازم را به آن ها نداده و با پايه كجي كه نهاده بودند احداث بنا در آن ميسّر نمي نمود( دكتر علي قائمي سازندگي و تربيت پسران ۱۳۸۴ ص۸۰) صحبت در باره ی عوامل موثر در رفتار بچه ها در ارتباط با خانواده بسيار زياد است . امّا بطور كلي اكثر پدر و مادرها اطلاعات روانشناسي و تربيتي كمي دارند و از مهارت هاي اساسي از جمله هوش هيجاني غفلت مي كنند كه باعث ايجاد اختلال در سازگاري فرزندانشان با شرايط زندگي و ايجاد مشكلاتي در تعاملات اجتماعي ، سازگاري محيطي و عدم رعايت حقوق ديگران مي شوند(نشريه ماهانه پيوند شماره ۳۶۴- بهمن ۱۳۸۸ ص ۲۱)

۲- دانش آموز

به نظر من يكي از مهمترين عواملي كه باعث بروز برخي رفتارهاي نامناسب در دانش آموزان بود و تأثير آن در رفتار بچه ها غير قابل ترديد است نا‌ آشنايي بچه ها به ويژگيهاي دوران بلوغ و عدم مهارت مورد نياز براي كنترل هيجانات حاكم بر اين دوران است. پديده بلوغ بسان زمين لرزه اي شديد وجود نوجوان را به حركت در مي آورد، استعدادش را شكوفا و فكرش را از حصار محسوسات بيرون مي آورد و وارد جرگه امور انتزاعی مي شود . قدرت تخيل در او رشد مي كند ، درون گرا مي شود ، احساس سر درگمي و بلاتكليفي  نسبت به آينده پيدا مي كند، زود رنج مي شود و با كمترين نا ملايمات تعادل رواني خود را از دست مي دهد، عواطف ناپايدار درد. زود خوشحال و هيجاني و به سرعت غمگين و محزون مي گردد، قضاوت هايش عجولانه است و گاه به سمت هوس ها و غريزه ها مي رود و احياناً مرتكب خلاف مي شود و با پا درمياني وجدان تغيير جهت مي دهد شديداً ميل به استقلال دارد گرچه تجربه لازم را ندارد آزادي مي طلبد و از پند شنوي گريزان است و… اين ها و ده ها نكته ديگر حقايقي است كه بطور طبيعي در نوجوانان ديده مي شود و نا آشنايي به آن ها سد بزرگي براي تربيت صحيح نوجوانان توسط والدين و مربيان ايجاد مي كند و واقعاً رفتار با دنيا جامدات و عالم نباتات و حتي حيوانات از اين همه پيچيدگي برخوردار نيست( ماهنامه آموزشي تحليلي و اطلاع رساني معلم دوره ۲۸ بهمن ۱۳۸۸- شماره ۲۴۶-ص ۳۰).

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برقرار کردن نظم و انضباط در ساعت تدریس اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین برقرار کردن نظم و انضباط در ساعت تدریس اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر برقرار کردن نظم و انضباط در ساعت تدریس اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

کسب نتایج  پیرامون مقوله برقرار کردن نظم و انضباط در ساعت تدریس اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

راهکار ها و پیشنهادات برقرار کردن نظم و انضباط در ساعت تدریس اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

فهرست منابع مورد استفاده برقرار کردن نظم و انضباط در ساعت تدریس اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

منابع

  • شفيع آبادي، عبداله.(۱۳۷۴).راهنمايي ومشاوره كودك. تهران: انتشارات سمت.
  • قاسمي پويا، اقبال. (۱۳۸۱). راهنماي عملي پژوهش در عمل. تهران: چاپ افست.
  • كريمي، يوسف.(۱۳۷۹). روانشناسي اجتماعي . تهران: نشر ارسباران.
  • مير كمالي.سيد محمد.(۱۳۷۹). روابط انساني در آموزشگاه. تهران: یسطرون.

مطلبی که در رابطه با اقدام پژوهی معلم دبستان به ذهنم رسید این است که فایل اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری دائما در حال بروز رسانی و اضافه نمودن جزئیات می باشد. اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری در ارتباط با جزئیاتش کاملا دقیق و به روز می باشد. با توجه به تغییرات بخشنامه ها فایل اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری نیز مانند سایر فایل های موجود در سایت می بایست کلیه محتویات به روز را شامل شود. دوستان گرامی شما می توانید با دریافت فایل اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری از دقیق ترین فایل آموزشی در راستای نیازمندی های خود بهره ببرید. سایت حاضر با در اختیار داشتن منابع عظیم و قدرتمند در راستای نگارش و تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری پیشگام در عرصه تدوین فایل های آموزشی می باشد.

آنچه در رابطه با فایل اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری باید بدانیم :

مرجع فایل اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری در سایت حاضر می باشد.

فایل حاضر دائما در حال آبدیت و بروز رسانی می باشد.

فایل اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری اختصاصی تدوین شده و از سایت خاصی کپی نشده است.

با توجه به اینکه تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری مستلزم زمان و هزینه بالایی از سمت تیم پژوهشی ما می باشد ، لذا از کپی برداری و انتشار فایل های سایت جدا اجتناب ورزید.

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

با عنایت به مسائل فوق تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer سعی داشته است با ارائه خدمات جدید در گردآوری فایل اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری سهم کوچکی در نظام آموزشی ایفا کند سروران محترم می توانید فایل اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری را از لینک سمت راست صفحه دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 2 = 1