اقدام پژوهی دبیر ریاضی چگونه توانستم چالش های تدریس درس … دوره متوسطه را بررسی کنم ؟

اقدام پژوهی دبیر ریاضی چالش های تدریس

یکی از راه های افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در هر نظامی، بحث افزایش توجه آنان است. موضوعی که اقدام پژوهی دبیر ریاضی چالش های تدریس به خوبی به آن توجه میکند. هرچه بر موضوع توجه دانش آموزان تمرکز بیشتری صورت گیرد و بتوان به آن جهت دهی مناسب را تحمیل کرد، میتوان انتظار بیشتری را از آن داشت.

همانطور که میبینید فایل اقدام پژوهی دبیر ریاضی حاصل تجربیات تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer است که توانسته ایم به کمک جمعی از فرهنگیان برجسته کشور سعی خود را در تنظیم فایل اقدام پژوهی دبیر ریاضی انجام دهیم . امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل اقدام پژوهی دبیر ریاضی سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی شما عزیزان داشته باشیم. شما با استفاده از فایل اقدام پژوهی دبیر ریاضی قطعا رضایت لازم را خواهید داشت .

استفاده از اقدام پژوهی دبیر ریاضی چالش های تدریس توسط معلمان باعث افزایش این توجه و تمرکز دانش آموزان میشود که این امر در افزایش بازدهی تحصیلی آنان تأثیر مثبت دارد. اگر معلمان بتوانند به خوبی از اقدام پژوهی دبیر ریاضی چالش های تدریس استفاده کنند و آن را در آموزش های خود به اجرا درآورند مطمئنا بازخورد دریافتی بسیار خوبی را خواهند داشت که باعث میشود این فعالیت را به دیگر معلمان نیز توصیه کنند.

گزارش اقدام پژوهی دبیر ریاضی چالش های تدریس

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

همگان در آموزش و پرورش تأكيد دارند كه بايد دانش‌آموزان افرادي موفق و شهرونداني مؤثر در جامعه شوند، درحالي‌كه فعاليت‌ها بايد طوري طراحي شوند كه دانش‌آموزان بتوانند خويشتن را در جهت كسب موفقيت ياري نمايند( كافمن و زان، ترجمه سليمي و اسحاقيان، ۱۳۷۷). هم چنین ما در عصر جهش های تکنولوژیک، در یک شرایط رقابتی سنگین در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قرار داریم. در شرایطی که رقبا با استفاده از بهره فعالیت های جمعی، پروژه های بزرگی را اجرا می کنند و بدین وسیله سلطه خود را بر جهان می افزایند، بی تفاوتی نسبت به فواید کار جمعی می تواند موقعیت ما را در جهان تضعیف کند.

اقدام پژوهی

نحوه نوشتن اقدام پژوهی دبیر ریاضی چالش های تدریس

چطور یک اقدام پژوهی دبیر ریاضی چالش های تدریس را بنویسیم؟ برای نوشتن یک اقدام پژوهی دبیر ریاضی چالش های تدریس باید در ابتدا مشخصات و ویژگی های آن را ثبت کنید. به این صورت که تمامی مشخصات از جمله:

  • نام درس مورد نظر
  • پایه تحصیلی آموزشی
  • زمان
  • نام مدرسه
  • تعداد شاگردان
  • و…

ثبت میشود. پس از آن برای ادامه نوشتن یک اقدام پژوهی دبیر ریاضی چالش های تدریس، باید اهداف آن را به خوبی بیان کنید و بگویید که هدف شما از نوشتن این سناریو چیست و در آخر قرار است که به چه چیزی برسید؟ پس از آن نیز به اهداف رفتاری در اقدام پژوهی دبیر ریاضی چالش های تدریس اشاره ای داشته باشید.

چگونه و بر اساس چه الگویی قرار است تدریس کنید؟ روش های تدریس در اقدام پژوهی دبیر ریاضی چالش های تدریس شما چیست؟ تمامی این ها را به خوبی بنویسید و ثبت کنید. فضای کلاس خود را شرح داده و به خوبی توضیح دهید. وسایل مورد استفاده شما در اقدام پژوهی دبیر ریاضی چالش های تدریس چیست و همینطور بگویید که در انجام این فعالیت از دانش آموزان خود چه انتظاری دارید؟

تمامی مشخصات برای اجرا و نوشتن اقدام پژوهی دبیر ریاضی چالش های تدریس را بیان کنید و در انتها نیز به نتیجه گیری کل فعالیت بپردازید. به این صورت اقدام پژوهی دبیر ریاضی چالش های تدریس شما نوشته شد و توانستید یک فایل کامل را ثبت کنید.

اقدام پژوهی دبیر ریاضی چالش های تدریس چیست

اقدام پژوهی دبیر ریاضی چالش های تدریس درواقع یکی از رویکردهای بسیار مهمی است که در این سالها توجه بسیاری از معلمان و دانشجویان را برانگیخته است. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمان در رابطه اجحاف دارند.آنهابا این مقوله کارورزی سه خود را ثبت می کنند.در چرخة بهبود وضعیت کارآموزی که بر چشم انداز، مشاهده و اصلاح طراحی آموزشی متمرکز است درگیر می نمایند. در نظام آموزش و پرورش معلمان و دانشجو معلمان به تدریس می پردازند.

یکی از روش های موفق که در پیشرفت تحصیلی تاثیر زیادی دارد یادگیری به شیوه همیاری یا کار گروهی است. معلم باید فعالیت های یادگیری از طریق همیاری را به گونه ای سازمان دهد که دانش آموزان احساس حقیقی وابسته بودن به یکدیگر را داشته باشند و بدانند که هیچ یک از اعضای گروه نمی توانند موفق باشند مگر اینکه تمام اعضا موفق شوند( رشد آموزش راهنمایی تحصیلی شماره ۲ آذر ۱۳۸۹ دوره شانزدهم ص۸). در سال‌هاي اخير، نظام آموزش و پرورش كشور ما با مشكلات متعددي روبه‌رو بوده است. حل اين مشكلات و برطرف كردن كاستي‌هاي آن يكي از دغدغه‌ها و نگراني‌هاي جدي دست‌اندركاران آموزش و پرورش است.

تعریف اقدام پژوهی دبیر ریاضی چالش های تدریس

در رابطه با تعریف اقدام پژوهی دبیر ریاضی چالش های تدریس نظر این است که اقدام پژوهی دبیر ریاضی چالش های تدریس یکی از موثرترین فرایندهای اثربخشی فعالیت دانشجویان است. و برای یاری رساندن به خود و دانش آموزان برای کارورزی و غلبه بر ترس از تغییرمی باشد. همچنین ترویج خلاقیت و تفکر انتقادی را به ارمغان دارد. وآزمایش درآوردن طراحی آموزشی و الگوهای برتر تدریس است. ازاین رو، می توان گفت که اقدام پژوهی دبیر ریاضی چالش های تدریس در افزایش سطح دانش معلمان و یادگیری دانش آموزان نقشی بی بدیل دارد.

فرصتهای یادگیری و نگرش به کاربرد کارورزی سه و استفاده از الگوهای برتر تدریس در معلمان کنش پژوه بیشتر از معلمان عادی است.

مراحل اقدام پژوهی دبیر ریاضی چالش های تدریس

الگوی نوین تدریس همان حکم سناریو را برای کارگردان دارد و به اعتراف همه کارگردانان هر قدر ،سناریو ،قوی تر و پخته تر باشد،مستندات جذاب تر و مؤثرتری می توان ساخت،بنابراین لازمه یک اجرا و تدریس موفق داشتن الگوی نوین تدریس قوی می باشد.

اما در حال حاضرمتأسفانه این مهم مورد غفلت معلمان قرار گرفته و اکثر معلمان بدون الگوی نوین تدریس وارد صحنه ی اجرا و تدریس می شوند و راحت ترین راه آزمون این ادعا و فرضیه آن است که یک پژوهشگر در یک روز خاص به چند مدرسه مراجعه کند و درصد معلمانی که با الگوی نوین تدریس وارد مدرسه می شوند را در یک تحقیق میدانی مورد مطالعه قرار دهد.

بهترین نمونه های الگوهای نوین تدریس را می توان در قالب اقدام پژوهی دبیر ریاضی چالش های تدریس و کاروزی سه جستجو نمود که به بهترین شکل ممکن برای شما عزیزان نمونه های کاملی را در سایت نهاده ایم.

نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی چالش های تدریس فردی

آیا در پی آنید که اقدام پژوهی دبیر ریاضی چالش های تدریس یعنی چه ؟.باید گفت که اقدام پژوهی دبیر ریاضی چالش های تدریس، به اجرا درآوردن آموخته های طراحی آموزشی در کارورزی سه و اجرای آن در مدرسه و کلاس درس است. این مدل پژوهش دانشجو معلمان تلاش می کند که آنان را در فرایند طرح سؤال بیاورد.همچنین برنامه ریزی، عمل، مشاهدة فعال، بازخورد و بازاندیشی و یادگیری گرد هم آورد . به تبادل نظر، تجربه، و یادگیری از یکدیگر ترغیب سازد. این گونه موارد در کل کارورزی سه نامیده می شود.

رشد روزافزون جمعيت دانش‌آموزي و افزايش تقاضا براي آموزش، مستلزم فراهم آوردن محيط آموزشي مناسب همراه مشاركت تمام اعضاي مدرسه در امور جاري آن است. اداره امور مدرسه بايد مبتني بر تصميم‌گيري مشترك، استقلال نسبي، انعطاف‌پذيري، روش‌هاي غيرمتمركز و مشاركت‌جويانه باشد تا فضاي مدرسه را پويا، پرنشاط و فعال نمايد و توانمندي‌ها و خلاقيت‌هاي مديران و معلمان و دانش‌آموزان را شكوفا و متجلي سازد، از طرف ديگر سياست‌هاي راهبردي آموزش و پرورش بر تمركززدايي، مدرسه‌محوري و توسعه مشاركت همه‌جانبه متمركز است كه با تفويض اختيارات و مشاركت دانش‌آموزان در امور مدرسه، زمينه تحقق اهداف تعليم و تربيت همگاني فراهم مي‌شود.

اقدام پژوهی دبیر ریاضی چگونه توانستم چالش های تدریس درس … دوره متوسطه را بررسی کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۱۳ صفحه

اقدام پژوهی دبیر ریاضی چگونه توانستم چالش های تدریس درس … دوره متوسطه را بررسی کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت جام دانش

کانون تخصصی پژوهش در عمل یکی از بهترین گروه های تخصصی تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی دبیر ریاضی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی دبیر ریاضی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی دبیر ریاضی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی بررسی چالش های تدریس درس دوره متوسطه

دیباچه مطالب بررسی چالش های تدریس درس دوره متوسطه

چکیده و مقدمه موضوع بررسی چالش های تدریس درس دوره متوسطه

بیان مسئله پژوهش بررسی چالش های تدریس درس دوره متوسطه

شرایط و توصیف وضعیت حاضر بررسی چالش های تدریس درس دوره متوسطه

جمع آوری داده ها و شواهد یک بررسی چالش های تدریس درس دوره متوسطه

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات بررسی چالش های تدریس درس دوره متوسطه

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بررسی چالش های تدریس درس دوره متوسطه

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن بررسی چالش های تدریس درس دوره متوسطه

تجزيه و تحليل اطلاعات

پس از مطالعه اسناد و مدارك و بحثها ، اطلاعات حاصل از اين فرايند مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت، اشكالات و كاستي هاي كلاس هاي درس رياضي تعيين شد. راههاي مناسبي براي تقويت بچه ها فهرست شد و خلاصه يادداشت برداري شد.

خلاصه يافته هاي اوليه

برخي علل ضعف دانش آموزان در درس رياضي به اين شرح است:

۱- آشنا نبودن برخي از معلمان به فنون و نحوه تدريس درس رياضي ( روش تدريس رياضي)

۲- آموزش نديدن برخي از معلمان در اين زمينه ( معلماني كه با مدرك لیسانس بدون گذراندن دوره کارورزی  و روشهاي تدريس و نحوه بررسي كتب درسي استخدام شده اند طبيعي است كه در تدريس اين درس به مشكل اساسي برخورد نموده باشند.

۳- فقدان ارزيابي كار معلمان در اين زمينه.

۴- بي توجهي معلمان به طرح درس ( شيوه جديد – روش ۹ گانه گانيه ) –

۵- تمرين نكردن ، بي توجهي به دفتر تمرين درس رياضي.

هم اکنون تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer نمونه پروژه جدیدی را جهت بهره مندی شما عزیزان با عنوان اقدام پژوهی دبیر ریاضی قرار داده است. اقدام پژوهی دبیر ریاضی نمونه دقیقی از فایل حاضر است که توسط تیم پژوهشی تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer جهت بهره مندی شما عزیزان قرار داده است. تیم تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer از هیچ تلاشی در راستای تنظیم فایل اقدام پژوهی دبیر ریاضی نهایت تلاش خود را نموده است و محتویات فایل اقدام پژوهی دبیر ریاضی را به تایید می رساند.

۶- تنوع نداشتن تدريس درس رياضي ، استفاده از روشهاي قديمي و سنتي و حل در تخته سياه و استفاده نكردن معلمان از روشها و شيوه هاي نوين تدريس درس رياضي (به كارگيري مواد آموزشي و … . )

۷- آشنا نكردن دانش آموزان با اهميت درس رياضي و ناشناخته ماندن قلمرو و اهداف درس رياضي در اين سطح.

۸- ناآشنايي برخي از معلمان درس رياضي به روان شناسي تربيتي و شناخت ذهني دانش آموزان.

۹- نداشتن معيار مشخص در ارزشيابي درس رياضي.

۱۰- بي توجهي معلمان به راههاي شكوفا سازي خلاقيت هاي دانش آموزان

۱۱- بي توجهي به علايق و انگيزه ها و توان فكري دانش آموزان به هنگام تدريس درس رياضي.

۱۲- بي سوادي و كم سوادي برخي از اوليا در نرسيدن به تكاليف و تمرينات درس رياضي.

اصول و مباني تدريس درس رياضي

در تدريس درس رياضي مثل ساير دروس بايد اصول و مباني ويژه اي را در نظر گرفت از آن جمله:

۱- تنها ذوق و علاقه و استعداد براي اين درس كافي نيست بايد قواعد و روشهايي را نيز ياد بگيريم.

۲- بايد در تدريس اين درس از مباني و روشهاي اساسي و شيوه هاي مناسب تدريس استفاده و از وسايل كمك آموزشي مخصوص استفاده شود تا كارآيي لازم در اين زمينه حاصل شود.

۳- هر كسي نمي تواند معلم رياضي باشد. معلم رياضي نخست بايد آموزش كافي ببيند و قدرت تدريس داشته باشد ، سپس به تدريس اين درس اشتغال داشته باشد.

۴- از اوليا دانش آموزان براي بهبود و پيشرفت اين درس كمك خواسته شود ،‌ تا علاوه بر كلاس در خانه نيز به تكاليف و تمرينات بچه ها رسيدگي شود.

۵- براي ارزشيابي درس رياضي بايد معيارهاي روا و مشخص علمي تعيين كرد.

۶- نبايد  تنها  از  يك  شيوه  در  تدريس اين درس استفاده كرد بلكه بايد از تمامي شيوه هاي نوين و وسايل و كاربرد مواد آموزشي مناسب در اين درس كمك گرفت.

۷- شركت در كلاسهاي تقويتي و تابستاني براي بالا بردن مهارت و بهبود و تقويت آنان در اين درس.

معیارهای ارزشیابی

در تدريس درس رياضي در نظر گرفتن اصول و مباني ويژه اي بايد در نظر داشت همين گونه است به هنگام نمره دادن به اين درس از آن جمله :

۱- توجه به دفتر تمرين درس رياضي و اهميت قرار دادن و نظم و ترتيب و با سليقه و منظم نگاه داشتن دفتر رياضي هر دانش آموز.

۲- توجه  به  هنگام تدريس  –  سوال  و  پرسش  كردن  و  جواب دادن  هر  يك از دانش آموزان.

۳- پرورش نظم فكري دانش آموزان.

۴- توجه به اين مطلب كه هر دانش آموزي آيا بعد از تدريس بلافاصله در خانه نيز تكرار و تمرين مي كند يا نه ؟

۵- داشتن خلاقيت و مهارت و استعداد ويژه در اين درس

چگونگي اجراي راه جديد

من آموزش گزارش نويسي مصاحبه را برعهده گرفتم ، در آغاز آموزش ضمن اشاره به انواع گزارش و شرايط آن دانش آموزان را با اصول مصاحبه و نحوه يادداشت يا ضبط كردن مطالب آشنا كردم؛ پس از آن در سر كلاس هر كس گزارش خود را ارائه نمود. پس از تهيه گزارش نهايي با توجه به معيارهايي كه قبلا ذكر شد اين گزارش ها توسط سه نفر از معلمان مودر ارزشيابي قرار گرفت.

با همكاري دانش آموزان  و  مسئولان  مـدرسه  بـرخي  از  آن ها  را  در  روزنامه  ديواري  مدرسه  منتشر كرديم  ،‌ در زنگ هاي تفريح آنها اين گزارشات را مي خواندند ، مدير مدرسه و ديگر همكاران از اين طرح استقبال كردند و نتيجه گرفتيم با چنين شيوه اي نشاط به كلاس درس رياضي بازگشته است.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله بررسی چالش های تدریس درس دوره متوسطه  اقدام پژوهی دبیر ریاضی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین بررسی چالش های تدریس درس دوره متوسطه  اقدام پژوهی دبیر ریاضی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر بررسی چالش های تدریس درس دوره متوسطه اقدام پژوهی دبیر ریاضی  

کسب نتایج  پیرامون مقوله بررسی چالش های تدریس درس دوره متوسطه اقدام پژوهی دبیر ریاضی  

راهکار ها و پیشنهادات بررسی چالش های تدریس درس دوره متوسطه اقدام پژوهی دبیر ریاضی  

فهرست منابع مورد استفاده بررسی چالش های تدریس درس دوره متوسطه اقدام پژوهی دبیر ریاضی

مطلبی که در رابطه با اقدام پژوهی معلم دبستان به ذهنم رسید این است که فایل اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه دائما در حال بروز رسانی و اضافه نمودن جزئیات می باشد. اقدام پژوهی دبیر ریاضی در ارتباط با جزئیاتش کاملا دقیق و به روز می باشد. با توجه به تغییرات بخشنامه ها فایل اقدام پژوهی دبیر ریاضی نیز مانند سایر فایل های موجود در سایت می بایست کلیه محتویات به روز را شامل شود. دوستان گرامی شما می توانید با دریافت فایل اقدام پژوهی دبیر ریاضی از دقیق ترین فایل آموزشی در راستای نیازمندی های خود بهره ببرید. سایت حاضر با در اختیار داشتن منابع عظیم و قدرتمند در راستای نگارش و تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی دبیر ریاضی پیشگام در عرصه تدوین فایل های آموزشی می باشد.

آنچه در رابطه با فایل اقدام پژوهی دبیر ریاضی باید بدانیم :

مرجع فایل اقدام پژوهی دبیر ریاضی در سایت حاضر می باشد.

فایل حاضر دائما در حال آبدیت و بروز رسانی می باشد.

فایل اقدام پژوهی دبیر ریاضی اختصاصی تدوین شده و از سایت خاصی کپی نشده است.

با توجه به اینکه تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی دبیر ریاضی مستلزم زمان و هزینه بالایی از سمت تیم پژوهشی ما می باشد ، لذا از کپی برداری و انتشار فایل های سایت جدا اجتناب ورزید.

منابع:

  1. كتاب در جهان رياضيات (اريك اوبلاكر)
  2. كتاب دانشمند (سيد محمدعلي عمادي)
  3. كتاب المپياد رياضي براي همه (مارتين آميوت و …)

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

با عنایت به مسائل فوق تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer سعی داشته است با ارائه خدمات جدید در گردآوری فایل اقدام پژوهی دبیر ریاضی سهم کوچکی در نظام آموزشی ایفا کند سروران محترم می توانید فایل اقدام پژوهی دبیر ریاضی را از لینک سمت راست صفحه دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

6 + 3 =