اقدام پژوهی دبیر تاریخ چگونه توانستم ساعت تاريخ را براي خود و دانش‌آموزانم لذت بخش کنم؟

اقدام پژوهی دبیر تاریخ

یکی از راه های افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در هر نظامی، بحث افزایش توجه آنان است. موضوعی که اقدام پژوهی دبیر تاریخ به خوبی به آن توجه میکند. هرچه بر موضوع توجه دانش آموزان تمرکز بیشتری صورت گیرد و بتوان به آن جهت دهی مناسب را تحمیل کرد، میتوان انتظار بیشتری را از آن داشت.

همانطور که میبینید فایل اقدام پژوهی دبیر تاریخ حاصل تجربیات تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer است که توانسته ایم به کمک جمعی از فرهنگیان برجسته کشور سعی خود را در تنظیم فایل اقدام پژوهی دبیر تاریخ انجام دهیم . امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل اقدام پژوهی دبیر تاریخ سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی شما عزیزان داشته باشیم. شما با استفاده از فایل اقدام پژوهی دبیر تاریخ قطعا رضایت لازم را خواهید داشت .

استفاده از اقدام پژوهی دبیر تاریخ توسط معلمان باعث افزایش این توجه و تمرکز دانش آموزان میشود که این امر در افزایش بازدهی تحصیلی آنان تأثیر مثبت دارد. اگر معلمان بتوانند به خوبی از اقدام پژوهی دبیر تاریخ استفاده کنند و آن را در آموزش های خود به اجرا درآورند مطمئنا بازخورد دریافتی بسیار خوبی را خواهند داشت که باعث میشود این فعالیت را به دیگر معلمان نیز توصیه کنند.

گزارش اقدام پژوهی دبیر تاریخ

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

همگان در آموزش و پرورش تأكيد دارند كه بايد دانش‌آموزان افرادي موفق و شهرونداني مؤثر در جامعه شوند، درحالي‌كه فعاليت‌ها بايد طوري طراحي شوند كه دانش‌آموزان بتوانند خويشتن را در جهت كسب موفقيت ياري نمايند( كافمن و زان، ترجمه سليمي و اسحاقيان، ۱۳۷۷). هم چنین ما در عصر جهش های تکنولوژیک، در یک شرایط رقابتی سنگین در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قرار داریم. در شرایطی که رقبا با استفاده از بهره فعالیت های جمعی، پروژه های بزرگی را اجرا می کنند و بدین وسیله سلطه خود را بر جهان می افزایند، بی تفاوتی نسبت به فواید کار جمعی می تواند موقعیت ما را در جهان تضعیف کند.

اقدام پژوهی

نحوه نوشتن اقدام پژوهی دبیر تاریخ

چطور یک اقدام پژوهی دبیر تاریخ را بنویسیم؟ برای نوشتن یک اقدام پژوهی دبیر تاریخ باید در ابتدا مشخصات و ویژگی های آن را ثبت کنید. به این صورت که تمامی مشخصات از جمله:

  • نام درس مورد نظر
  • پایه تحصیلی آموزشی
  • زمان
  • نام مدرسه
  • تعداد شاگردان
  • و…

ثبت میشود. پس از آن برای ادامه نوشتن یک اقدام پژوهی دبیر تاریخ، باید اهداف آن را به خوبی بیان کنید و بگویید که هدف شما از نوشتن این سناریو چیست و در آخر قرار است که به چه چیزی برسید؟ پس از آن نیز به اهداف رفتاری در اقدام پژوهی دبیر تاریخ اشاره ای داشته باشید.

چگونه و بر اساس چه الگویی قرار است تدریس کنید؟ روش های تدریس در اقدام پژوهی دبیر تاریخ شما چیست؟ تمامی این ها را به خوبی بنویسید و ثبت کنید. فضای کلاس خود را شرح داده و به خوبی توضیح دهید. وسایل مورد استفاده شما در اقدام پژوهی دبیر تاریخ چیست و همینطور بگویید که در انجام این فعالیت از دانش آموزان خود چه انتظاری دارید؟

تمامی مشخصات برای اجرا و نوشتن اقدام پژوهی دبیر تاریخ را بیان کنید و در انتها نیز به نتیجه گیری کل فعالیت بپردازید. به این صورت اقدام پژوهی دبیر تاریخ شما نوشته شد و توانستید یک فایل کامل را ثبت کنید.

اقدام پژوهی دبیر تاریخ چیست

اقدام پژوهی دبیر تاریخ درواقع یکی از رویکردهای بسیار مهمی است که در این سالها توجه بسیاری از معلمان و دانشجویان را برانگیخته است. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمان در رابطه اجحاف دارند.آنهابا این مقوله کارورزی سه خود را ثبت می کنند.در چرخة بهبود وضعیت کارآموزی که بر چشم انداز، مشاهده و اصلاح طراحی آموزشی متمرکز است درگیر می نمایند. در نظام آموزش و پرورش معلمان و دانشجو معلمان به تدریس می پردازند.

یکی از روش های موفق که در پیشرفت تحصیلی تاثیر زیادی دارد یادگیری به شیوه همیاری یا کار گروهی است. معلم باید فعالیت های یادگیری از طریق همیاری را به گونه ای سازمان دهد که دانش آموزان احساس حقیقی وابسته بودن به یکدیگر را داشته باشند و بدانند که هیچ یک از اعضای گروه نمی توانند موفق باشند مگر اینکه تمام اعضا موفق شوند( رشد آموزش راهنمایی تحصیلی شماره ۲ آذر ۱۳۸۹ دوره شانزدهم ص۸). در سال‌هاي اخير، نظام آموزش و پرورش كشور ما با مشكلات متعددي روبه‌رو بوده است. حل اين مشكلات و برطرف كردن كاستي‌هاي آن يكي از دغدغه‌ها و نگراني‌هاي جدي دست‌اندركاران آموزش و پرورش است.

تعریف اقدام پژوهی دبیر تاریخ

در رابطه با تعریف اقدام پژوهی دبیر تاریخ نظر این است که اقدام پژوهی دبیر تاریخ یکی از موثرترین فرایندهای اثربخشی فعالیت دانشجویان است. و برای یاری رساندن به خود و دانش آموزان برای کارورزی و غلبه بر ترس از تغییرمی باشد. همچنین ترویج خلاقیت و تفکر انتقادی را به ارمغان دارد. وآزمایش درآوردن طراحی آموزشی و الگوهای برتر تدریس است. ازاین رو، می توان گفت که اقدام پژوهی دبیر تاریخ در افزایش سطح دانش معلمان و یادگیری دانش آموزان نقشی بی بدیل دارد.

فرصتهای یادگیری و نگرش به کاربرد کارورزی سه و استفاده از الگوهای برتر تدریس در معلمان کنش پژوه بیشتر از معلمان عادی است.

مراحل اقدام پژوهی دبیر تاریخ

الگوی نوین تدریس همان حکم سناریو را برای کارگردان دارد و به اعتراف همه کارگردانان هر قدر ،سناریو ،قوی تر و پخته تر باشد،مستندات جذاب تر و مؤثرتری می توان ساخت،بنابراین لازمه یک اجرا و تدریس موفق داشتن الگوی نوین تدریس قوی می باشد.

اما در حال حاضرمتأسفانه این مهم مورد غفلت معلمان قرار گرفته و اکثر معلمان بدون الگوی نوین تدریس وارد صحنه ی اجرا و تدریس می شوند و راحت ترین راه آزمون این ادعا و فرضیه آن است که یک پژوهشگر در یک روز خاص به چند مدرسه مراجعه کند و درصد معلمانی که با الگوی نوین تدریس وارد مدرسه می شوند را در یک تحقیق میدانی مورد مطالعه قرار دهد.

بهترین نمونه های الگوهای نوین تدریس را می توان در قالب اقدام پژوهی دبیر تاریخ و کاروزی سه جستجو نمود که به بهترین شکل ممکن برای شما عزیزان نمونه های کاملی را در سایت نهاده ایم.

نمونه اقدام پژوهی دبیر تاریخ فردی

آیا در پی آنید که اقدام پژوهی دبیر تاریخ یعنی چه ؟.باید گفت که اقدام پژوهی دبیر تاریخ، به اجرا درآوردن آموخته های طراحی آموزشی در کارورزی سه و اجرای آن در مدرسه و کلاس درس است. این مدل پژوهش دانشجو معلمان تلاش می کند که آنان را در فرایند طرح سؤال بیاورد.همچنین برنامه ریزی، عمل، مشاهدة فعال، بازخورد و بازاندیشی و یادگیری گرد هم آورد . به تبادل نظر، تجربه، و یادگیری از یکدیگر ترغیب سازد. این گونه موارد در کل کارورزی سه نامیده می شود.

رشد روزافزون جمعيت دانش‌آموزي و افزايش تقاضا براي آموزش، مستلزم فراهم آوردن محيط آموزشي مناسب همراه مشاركت تمام اعضاي مدرسه در امور جاري آن است. اداره امور مدرسه بايد مبتني بر تصميم‌گيري مشترك، استقلال نسبي، انعطاف‌پذيري، روش‌هاي غيرمتمركز و مشاركت‌جويانه باشد تا فضاي مدرسه را پويا، پرنشاط و فعال نمايد و توانمندي‌ها و خلاقيت‌هاي مديران و معلمان و دانش‌آموزان را شكوفا و متجلي سازد، از طرف ديگر سياست‌هاي راهبردي آموزش و پرورش بر تمركززدايي، مدرسه‌محوري و توسعه مشاركت همه‌جانبه متمركز است كه با تفويض اختيارات و مشاركت دانش‌آموزان در امور مدرسه، زمينه تحقق اهداف تعليم و تربيت همگاني فراهم مي‌شود.

اقدام پژوهی دبیر تاریخ چگونه توانستم ساعت تاريخ را براي خود و دانش‌آموزانم لذت بخش کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۳ صفحه

اقدام پژوهی دبیر تاریخ چگونه توانستم ساعت تاريخ را براي خود و دانش‌آموزانم لذت بخش کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت جام دانش

کانون تخصصی پژوهش در عمل یکی از بهترین گروه های تخصصی تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی دبیر تاریخ  می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی دبیر تاریخ را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی دبیر تاریخ موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی لذت بخش ساختن ساعت درس تاریخ برای دانش آموزانم

دیباچه مطالب لذت بخش ساختن ساعت درس تاریخ برای دانش آموزانم

چکیده و مقدمه موضوع لذت بخش ساختن ساعت درس تاریخ برای دانش آموزانم

بیان مسئله پژوهش لذت بخش ساختن ساعت درس تاریخ برای دانش آموزانم

شرایط و توصیف وضعیت حاضر لذت بخش ساختن ساعت درس تاریخ برای دانش آموزانم

جمع آوری داده ها و شواهد یک لذت بخش ساختن ساعت درس تاریخ برای دانش آموزانم

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات لذت بخش ساختن ساعت درس تاریخ برای دانش آموزانم

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با لذت بخش ساختن ساعت درس تاریخ برای دانش آموزانم

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن لذت بخش ساختن ساعت درس تاریخ برای دانش آموزانم

اقدام راه حل پيشنهادي

انتقال مفاهيم و مضامين تاريخ و شرح و بسط آن تنها با استفاده‌ي دبيران تاريخ از جديدترين متدها و الگوهاي روش تدريس ميسر مي‌باشد. متأسفانه آنچه كه امروز ما شاهد آن هستيم استفاده از روش سخنراني جهت تدريس تاريخ مي‌باشد، كه از سطح بسيار پاييني در انتقال مفاهيم آموزشي برخوردار است. زيرا مخاطبان فقط از حس شنوايي بهره‌مند مي باشند. در صورتيكه از حس ديداري و لمسي نيز برخوردار شوند، يادگيري به صورت صحيح‌تر و عميق‌تر خواهد بود. «ديگر نمي‌توان با روش‌هاي سنتي، جامعه و افراد آن را به سوي تحول و پيشرفت سوق داد…. همه‌ي كساني كه با روش‌هاي سنتي آموزش ديد‌ه‌اند، لحظاتي را بخاطر مي‌آورند كه نشستن سر كلاس، گوش دادن به صداي يكنواخت معلم، از بركردن مطالب درسي بدون فهم و درك، دلهره و اضطراب ناشي از امتحان، و تحمل سرزنش معلمان و والدين، چگونه موجب نفرت و گريز از كلاس، درس و محيط آموزشي مي‌شد. راستي چرا؟ چرا بسياري از فعاليت‌هاي آموزشي نمي‌توانستند ما را با محيط‌هاي آموزشي مأ‌نوس و به يادگيري علاقه‌مند كنند؟…»۹

با توجه به عوامل مؤثري كه سبب عدم نشاط كافي در كلاس و درس تاريخ‌ مي‌شد، سعي شده است، در حيطة كاري خودم، حداقل در محدوده ي كلاس راه‌حل‌هايي براي نشاط بيشتر و علاقه‌مندي دانش‌آموزان به درس تايخ به كار ببندم.

هم اکنون تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer نمونه پروژه جدیدی را جهت بهره مندی شما عزیزان با عنوان اقدام پژوهی دبیر تاریخ قرار داده است. اقدام پژوهی دبیر تاریخ نمونه دقیقی از فایل حاضر است که توسط تیم پژوهشی تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer جهت بهره مندی شما عزیزان قرار داده است. تیم تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer از هیچ تلاشی در راستای تنظیم فایل اقدام پژوهی دبیر تاریخ نهایت تلاش خود را نموده است و محتویات فایل اقدام پژوهی دبیر تاریخ را به تایید می رساند.

۱- در جلسة اول بعداز معارفه و برگزاري پيش‌آزمون (براي تعيين سطح)، با طرح سؤالي مبني بر تعريف تاريخ، و اينكه چرا تاريخ مي‌خوانيم، دانش‌‌آموزان را وارد بحث نمودم، به طوري كه هر يك به فراخور حال پاسخي مي‌داد. اما بعد از شنيدن پاسخهاي متفاوت، با ارائه‌ي پاسخي صحيح سعي نمودم در همان جلسة اول، دانش‌آموزانم تعريفي درست از تاريخ را آموخته و بياموزند كه آنچه انسان امروز از تاريخ مي‌تواند آموخت شناخت خويش است شناخت معني حيات خويش.

بايد بيان شود كه متأسفانه در كتابهاي درسي تاريخ، تعريفي جامع از آن نشده است و تاريخ را تنها حديث گذشتگان و تاريخ اجتماعي مردگان مي‌پندارد. (ر.ك. كتاب درسي دوم انساني و متوسطه) همچنين در ادامه تابوي گرفتن نمره كه يكي از مهمترين دلايل مطالعة درس تاريخ براي كسب نمره‌ي قبولي در امتحان است را مي‌شكنم، و با بيان اين مطلب كه اگر با كلاس همراهي كنند و شرايط ساده‌ام را بپذيرند، طبق آمار سالهاي قبل، به راحتي قبول مي‌شوند. (بخشيدن آرامش به كلاس)

۲- مشاركت همة دانش‌آموزان در كلاس به دو طريق: الف: با استفاده از يكسري سؤالات

برانگيزاننده و محرك در آغاز و يا در بين مباحث درسي، كه اين روش با توجه به پاسخهاي مختلف، سبب مي‌شود كه بچه ها به شنيدن پاسخ صحيح بيش از پيش راغب شوند و شوق نشان دهند.

ب: گاهي هم دانش‌آموزان را ترغيب مي‌كنم كه در يك فاصلة كوتاه زماني يك يا دو دقيقه‌اي مطلبي يا پارگرافي را بخوانند و بعد به صورت داوطلبانه درك و استنباط خودشان را در باب آن موضوع بيان كنند. كه از اين طريق به خوبي جو گفت و گو در كلاس حاكم مي‌شود.

۳- براي هر درس از درسهاي تاريخ‌ سعي كرده‌ام با به همراه آوردن يكي از منابع و يا گاهي چند منبع مرتبط با كلاس و درس، دانش‌آموزان را هر چه بيشتر با منابع تاريخ آشنا كنم.

كه اين خود در ايجاد شور و نشاط در فضاي كلاس بسيار مؤثر بود. خصوصاً زماني كه بچه‌ها تصاوير برخي از كتاب‌هاي مرجع و مرتبط با درس را، در كتاب درسي مشاهده مي‌كنند و بعد به يكباره خود آن منبع را در دست‌شان حس مي‌كنند و ورق مي‌زنند، براي آنها باعث تعجب مي‌شود و علاقه‌ي‌شان را نسبت به درس تشديد مي‌كند.

۴- انتخاب گزيده‌اي از منابع (كه با دقت در منزل فراهم شده است) براي قرائت در كلاس بر علاقه‌ي دانش‌آموزانم به درس افزوده و سبب تنوع در كلاس مي‌شود. به عنوان نمونه در درس سفرنامه‌ها (درس ۱۰) گزيده‌اي از يك سفرنامه سبب نشاط خاطر دانش‌آموزان شده است. و يا زماني كه به زندگي نامه‌ها مي‌پردازم (درس ۱۱) با انتخاب بخشي از زندگي‌نامة عباس اقبال (به قلم خودش كه اين انتخاب به چند دليل مي‌باشد) علاوه بر اينكه كلاس سراسر گوش مي‌شود به آنها هشدار مي‌دهم به سبك نگارش فارسي و قلم عباس اقبال توجه كنند. كه چقدر سليس و روان است (كه در اين رابطه منظور دارم.)

همچنين در درسي كه به تاريخ نگاري كهن و نوين اشاره مي‌كند (درس ۱۴)، از هر كدام متني را برگزيده و در كلاس قرائت مي‌كنيم و بعد قضاوت را براي مقايسة اين  دو نوع تاريخ‌نگاري به عهدة دانش‌آموزان مي‌گذارم.

۵- براي تفهيم بهتر سعي شده است از نقشه‌ها، نمودارها، عكس‌هاي تاريخي، سي‌دي و يا فيلم‌هايي كه از طريق مختلف جمع‌آوري نموده‌ام استفاده نمايم. نشان دادن عكس‌هاي قديمي ايران (كتاب قاسم صافي) و پخش فيلمي با نام حلقه‌هاي گمشده در باب عكاسي و سينماي دوره قاجار (براي درس ۷) از جمله مواردي است كه به عنوان نمونه اشاره شده است.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله لذت بخش ساختن ساعت درس تاریخ برای دانش آموزانم اقدام پژوهی دبیر تاریخ 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین لذت بخش ساختن ساعت درس تاریخ برای دانش آموزانم اقدام پژوهی دبیر تاریخ 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر لذت بخش ساختن ساعت درس تاریخ برای دانش آموزانم اقدام پژوهی دبیر تاریخ 

کسب نتایج  پیرامون مقوله لذت بخش ساختن ساعت درس تاریخ برای دانش آموزانم اقدام پژوهی دبیر تاریخ 

راهکار ها و پیشنهادات لذت بخش ساختن ساعت درس تاریخ برای دانش آموزانم اقدام پژوهی دبیر تاریخ 

فهرست منابع مورد استفاده لذت بخش ساختن ساعت درس تاریخ برای دانش آموزانم اقدام پژوهی دبیر تاریخ

منابع و پيشينه‌هاي مورد استفاده

۱- رشد آموزش تاريخ ۲۵، ويژه آموزش تاريخ (۲)، دورة هشتم، شماره‌ي ۲، زمستان ۱۳۸۵،  تهران، دفتر انتشارات كمك آموزشي، سخن سردبير، ص ۲٫

۲- زرين‌كوب، عبدالحسين، تاريخ در ترازو، تهران، انتشارات اميركبير،۱۳۸۱، ص ۲۶٫

۳- نوذري، حسينعلي، فلسفه تاريخ، انتشارات طرح نو، تهران، ۱۳۷۹، ص ۱۲۲٫

۴- حضرتي، حسن، تاملاتي در علم تاريخ و تاريخ‌نگاري اسلامي، تهران، انتشارات نقش جهان، ۱۳۸۱، ص ۲۱ و۲۰٫

۵- نورائي، مرتضي، كارگاه آموزش تاريخ شفاهي، فصلنامة تخصصي تاريخ معاصر ايران سال هشتم شماره‌ي ۲۹، بهار ۱۳۸۳، ص ۲۵٫

۶- استنفورد، مايكل، درآمدي بر تاريخ پژوهي، ترجمة مسعود صادقي، تهران، انتشارات سمت، ۱۳۸۴، ص ۲۰۱٫

۷- روزنامة اعتماد، سال ششم، شماره‌ي ۱۴۵۵، ۹ مرداد ۱۳۸۶، « به مناسبت سالگرد درگذشت دكتر اميرحسين آريانپور».

۸- براي آگاهي بيشتر، ر.ك. رشد آموزشي تاريخ ۲۵، همان، نصرا… صالحي، مقالة « ديوار كوتاه درس تاريخ»، ص ۴۰ -۳۱٫

۹- دبيرخانه راهبردي درس تاريخ استان اصفهان، بروشور روشهاي فعال تدريس درس تاريخ، شمارة يك، مهر ۱۳۸۲، ص ۱٫

مطلبی که در رابطه با اقدام پژوهی دبیر تاریخ به ذهنم رسید این است که فایل اقدام پژوهی دبیر تاریخ دائما در حال بروز رسانی و اضافه نمودن جزئیات می باشد. اقدام پژوهی دبیر تاریخ در ارتباط با جزئیاتش کاملا دقیق و به روز می باشد. با توجه به تغییرات بخشنامه ها فایل اقدام پژوهی دبیر تاریخ نیز مانند سایر فایل های موجود در سایت می بایست کلیه محتویات به روز را شامل شود. دوستان گرامی شما می توانید با دریافت فایل اقدام پژوهی دبیر تاریخ از دقیق ترین فایل آموزشی در راستای نیازمندی های خود بهره ببرید. سایت حاضر با در اختیار داشتن منابع عظیم و قدرتمند در راستای نگارش و تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی دبیر تاریخ پیشگام در عرصه تدوین فایل های آموزشی می باشد.

آنچه در رابطه با فایل اقدام پژوهی دبیر تاریخ باید بدانیم :

مرجع فایل اقدام پژوهی دبیر تاریخ در سایت حاضر می باشد.

فایل حاضر دائما در حال آبدیت و بروز رسانی می باشد.

فایل اقدام پژوهی دبیر تاریخ اختصاصی تدوین شده و از سایت خاصی کپی نشده است.

با توجه به اینکه تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی دبیر تاریخ مستلزم زمان و هزینه بالایی از سمت تیم پژوهشی ما می باشد ، لذا از کپی برداری و انتشار فایل های سایت جدا اجتناب ورزید.

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر تاریخ و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

با عنایت به مسائل فوق تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer سعی داشته است با ارائه خدمات جدید در گردآوری فایل اقدام پژوهی دبیر تاریخ سهم کوچکی در نظام آموزشی ایفا کند سروران محترم می توانید فایل اقدام پژوهی دبیر تاریخ را از لینک سمت راست صفحه دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

14 − 4 =