اقدام پژوهی روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات

اقدام پژوهی روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات

یکی از راه های افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در هر نظامی، بحث افزایش توجه آنان است. موضوعی که اقدام پژوهی روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات به خوبی به آن توجه میکند. هرچه بر موضوع توجه دانش آموزان تمرکز بیشتری صورت گیرد و بتوان به آن جهت دهی مناسب را تحمیل کرد، میتوان انتظار بیشتری را از آن داشت.

همانطور که میبینید فایل اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه اول حاصل تجربیات تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer است که توانسته ایم به کمک جمعی از فرهنگیان برجسته کشور سعی خود را در تنظیم فایل اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه اول انجام دهیم . امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه اول سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی شما عزیزان داشته باشیم. شما با استفاده از فایل اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه اول قطعا رضایت لازم را خواهید داشت .

استفاده از اقدام پژوهی روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات توسط معلمان باعث افزایش این توجه و تمرکز دانش آموزان میشود که این امر در افزایش بازدهی تحصیلی آنان تأثیر مثبت دارد. اگر معلمان بتوانند به خوبی از اقدام پژوهی روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات استفاده کنند و آن را در آموزش های خود به اجرا درآورند مطمئنا بازخورد دریافتی بسیار خوبی را خواهند داشت که باعث میشود این فعالیت را به دیگر معلمان نیز توصیه کنند.

گزارش اقدام پژوهی روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

همگان در آموزش و پرورش تأكيد دارند كه بايد دانش‌آموزان افرادي موفق و شهرونداني مؤثر در جامعه شوند، درحالي‌كه فعاليت‌ها بايد طوري طراحي شوند كه دانش‌آموزان بتوانند خويشتن را در جهت كسب موفقيت ياري نمايند( كافمن و زان، ترجمه سليمي و اسحاقيان، ۱۳۷۷). هم چنین ما در عصر جهش های تکنولوژیک، در یک شرایط رقابتی سنگین در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قرار داریم. در شرایطی که رقبا با استفاده از بهره فعالیت های جمعی، پروژه های بزرگی را اجرا می کنند و بدین وسیله سلطه خود را بر جهان می افزایند، بی تفاوتی نسبت به فواید کار جمعی می تواند موقعیت ما را در جهان تضعیف کند.

اقدام پژوهی

نحوه نوشتن اقدام پژوهی روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات

چطور یک اقدام پژوهی روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات را بنویسیم؟ برای نوشتن یک اقدام پژوهی روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات باید در ابتدا مشخصات و ویژگی های آن را ثبت کنید. به این صورت که تمامی مشخصات از جمله:

  • نام درس مورد نظر
  • پایه تحصیلی آموزشی
  • زمان
  • نام مدرسه
  • تعداد شاگردان
  • و…

ثبت میشود. پس از آن برای ادامه نوشتن یک اقدام پژوهی روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات، باید اهداف آن را به خوبی بیان کنید و بگویید که هدف شما از نوشتن این سناریو چیست و در آخر قرار است که به چه چیزی برسید؟ پس از آن نیز به اهداف رفتاری در اقدام پژوهی روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات اشاره ای داشته باشید.

چگونه و بر اساس چه الگویی قرار است تدریس کنید؟ روش های تدریس در اقدام پژوهی روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات شما چیست؟ تمامی این ها را به خوبی بنویسید و ثبت کنید. فضای کلاس خود را شرح داده و به خوبی توضیح دهید. وسایل مورد استفاده شما در اقدام پژوهی روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات چیست و همینطور بگویید که در انجام این فعالیت از دانش آموزان خود چه انتظاری دارید؟

تمامی مشخصات برای اجرا و نوشتن اقدام پژوهی روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات را بیان کنید و در انتها نیز به نتیجه گیری کل فعالیت بپردازید. به این صورت اقدام پژوهی روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات شما نوشته شد و توانستید یک فایل کامل را ثبت کنید.

اقدام پژوهی روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات چیست

اقدام پژوهی روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات درواقع یکی از رویکردهای بسیار مهمی است که در این سالها توجه بسیاری از معلمان و دانشجویان را برانگیخته است. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمان در رابطه اجحاف دارند.آنهابا این مقوله کارورزی سه خود را ثبت می کنند.در چرخة بهبود وضعیت کارآموزی که بر چشم انداز، مشاهده و اصلاح طراحی آموزشی متمرکز است درگیر می نمایند. در نظام آموزش و پرورش معلمان و دانشجو معلمان به تدریس می پردازند.

یکی از روش های موفق که در پیشرفت تحصیلی تاثیر زیادی دارد یادگیری به شیوه همیاری یا کار گروهی است. معلم باید فعالیت های یادگیری از طریق همیاری را به گونه ای سازمان دهد که دانش آموزان احساس حقیقی وابسته بودن به یکدیگر را داشته باشند و بدانند که هیچ یک از اعضای گروه نمی توانند موفق باشند مگر اینکه تمام اعضا موفق شوند( رشد آموزش راهنمایی تحصیلی شماره ۲ آذر ۱۳۸۹ دوره شانزدهم ص۸). در سال‌هاي اخير، نظام آموزش و پرورش كشور ما با مشكلات متعددي روبه‌رو بوده است. حل اين مشكلات و برطرف كردن كاستي‌هاي آن يكي از دغدغه‌ها و نگراني‌هاي جدي دست‌اندركاران آموزش و پرورش است.

تعریف اقدام پژوهی روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات

در رابطه با تعریف اقدام پژوهی روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات نظر این است که اقدام پژوهی روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات یکی از موثرترین فرایندهای اثربخشی فعالیت دانشجویان است. و برای یاری رساندن به خود و دانش آموزان برای کارورزی و غلبه بر ترس از تغییرمی باشد. همچنین ترویج خلاقیت و تفکر انتقادی را به ارمغان دارد. وآزمایش درآوردن طراحی آموزشی و الگوهای برتر تدریس است. ازاین رو، می توان گفت که اقدام پژوهی روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات در افزایش سطح دانش معلمان و یادگیری دانش آموزان نقشی بی بدیل دارد.

فرصتهای یادگیری و نگرش به کاربرد کارورزی سه و استفاده از الگوهای برتر تدریس در معلمان کنش پژوه بیشتر از معلمان عادی است.

مراحل اقدام پژوهی روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات

الگوی نوین تدریس همان حکم سناریو را برای کارگردان دارد و به اعتراف همه کارگردانان هر قدر ،سناریو ،قوی تر و پخته تر باشد،مستندات جذاب تر و مؤثرتری می توان ساخت،بنابراین لازمه یک اجرا و تدریس موفق داشتن الگوی نوین تدریس قوی می باشد.

اما در حال حاضرمتأسفانه این مهم مورد غفلت معلمان قرار گرفته و اکثر معلمان بدون الگوی نوین تدریس وارد صحنه ی اجرا و تدریس می شوند و راحت ترین راه آزمون این ادعا و فرضیه آن است که یک پژوهشگر در یک روز خاص به چند مدرسه مراجعه کند و درصد معلمانی که با الگوی نوین تدریس وارد مدرسه می شوند را در یک تحقیق میدانی مورد مطالعه قرار دهد.

بهترین نمونه های الگوهای نوین تدریس را می توان در قالب اقدام پژوهی روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات و کاروزی سه جستجو نمود که به بهترین شکل ممکن برای شما عزیزان نمونه های کاملی را در سایت نهاده ایم.

نمونه اقدام پژوهی روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات فردی

آیا در پی آنید که اقدام پژوهی روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات یعنی چه ؟.باید گفت که اقدام پژوهی روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات، به اجرا درآوردن آموخته های طراحی آموزشی در کارورزی سه و اجرای آن در مدرسه و کلاس درس است. این مدل پژوهش دانشجو معلمان تلاش می کند که آنان را در فرایند طرح سؤال بیاورد.همچنین برنامه ریزی، عمل، مشاهدة فعال، بازخورد و بازاندیشی و یادگیری گرد هم آورد . به تبادل نظر، تجربه، و یادگیری از یکدیگر ترغیب سازد. این گونه موارد در کل کارورزی سه نامیده می شود.

رشد روزافزون جمعيت دانش‌آموزي و افزايش تقاضا براي آموزش، مستلزم فراهم آوردن محيط آموزشي مناسب همراه مشاركت تمام اعضاي مدرسه در امور جاري آن است. اداره امور مدرسه بايد مبتني بر تصميم‌گيري مشترك، استقلال نسبي، انعطاف‌پذيري، روش‌هاي غيرمتمركز و مشاركت‌جويانه باشد تا فضاي مدرسه را پويا، پرنشاط و فعال نمايد و توانمندي‌ها و خلاقيت‌هاي مديران و معلمان و دانش‌آموزان را شكوفا و متجلي سازد، از طرف ديگر سياست‌هاي راهبردي آموزش و پرورش بر تمركززدايي، مدرسه‌محوري و توسعه مشاركت همه‌جانبه متمركز است كه با تفويض اختيارات و مشاركت دانش‌آموزان در امور مدرسه، زمينه تحقق اهداف تعليم و تربيت همگاني فراهم مي‌شود.

اقدام پژوهی چگونه توانستم با روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات يادگيري فائزه را حل كنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۴۲ صفحه

اقدام پژوهی چگونه توانستم با روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات يادگيري فائزه را حل كنم؟  نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت جام دانش

کانون تخصصی پژوهش در عمل یکی از بهترین گروه های تخصصی تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی حل مشکل یادگیری فائزه با فناوری اطلاعات ( IT )

دیباچه مطالب حل مشکل یادگیری فائزه با فناوری اطلاعات ( IT )

چکیده و مقدمه موضوع حل مشکل یادگیری فائزه با فناوری اطلاعات ( IT )

بیان مسئله پژوهش حل مشکل یادگیری فائزه با فناوری اطلاعات ( IT )

شرایط و توصیف وضعیت حاضر حل مشکل یادگیری فائزه با فناوری اطلاعات ( IT )

جمع آوری داده ها و شواهد یک حل مشکل یادگیری فائزه با فناوری اطلاعات ( IT )

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات حل مشکل یادگیری فائزه با فناوری اطلاعات ( IT )

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با حل مشکل یادگیری فائزه با فناوری اطلاعات ( IT )

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن حل مشکل یادگیری فائزه با فناوری اطلاعات ( IT )

اجراي راه حل

با مطالعاتي كه انجام داده بودم تصميم گرفتم تا راه حل مناسبي براي مشكل فائزه به كار برم. طبق بررسي هاي بينايي سنجي او هيچ مشكل خاصي نداشت. بنابراين براي تقويت بينايي او فعاليت هاي زير را انجام دادم.

هم اکنون تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer نمونه پروژه جدیدی را جهت بهره مندی شما عزیزان با عنوان اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه اول قرار داده است. اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه اول نمونه دقیقی از فایل حاضر است که توسط تیم پژوهشی تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer جهت بهره مندی شما عزیزان قرار داده است. تیم تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer از هیچ تلاشی در راستای تنظیم فایل اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه اول نهایت تلاش خود را نموده است و محتویات فایل اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه اول را به تایید می رساند.

تمرين يك:

 در يك جعبه تعدادي مداد با رنگ ها و اندازه هاي مختلف قرار دادم. سپس يك مداد را از جعبه بيرون آوردم و به فائزه نشان دادم و از او خواستم كه خوب به آن نگاه كند
(۱۰ ثانيه) آنگاه مداد را درون جعبه قرار دادم. در جعبه را بستم و آن را چرخاندم. سپس در جعبه را باز كردم و از فائزه خواستم مدادي را كه قبلاً ديده بود از بين مدادهاي درون جعبه پيدا كند. انتخاب او درست بود. اين بازي را چند بار تكرار كردم. در تمرين بعدي دو مداد و سپس سه مداد را به او نشان دادم و تمرين را تكرار كردم. به اين ترتيب اين بازي (تمرين) را در دو جلسه كلاسي انجام دادم.

تمرين دوم:

تعدادي تصوير از حيوانات، گل ها و اشياء مختلف را بر روي يك مقوا چسباندم و آن را به كلاس بردم و از فائزه خواستم كه به آن تصاوير با دقت نگاه كند. در اين تمرين او خيلي از تصاوير را نمي شناخت و نمي توانست تفاوت ها را تشخيص بدهد. من به كمك
بچه ها آن ها را برايش توضيح دادم. در دو جلسه كلاسي اين تمرين را تكرار كردم ولي نتيجه اي در بر نداشت.

تمرين سوم:

از تصاوير كتاب استفاده كردم و از نگاره يك شروع كردم. از او خواستم هر تصويري را كه در لوح بزرگ مي بيند فقط نام آن ها را بگويد. او فقط مي توانست تعداد كمي از اشياء موجود در لوح را تشخيص بدهد و بسيار از اجزاي تصوير را نمي شناخت. به نظر مي رسيد كه فائزه با اشياي اطراف خود بيگانه است. سعي من بر اين بود كه چشم هاي او را به جهان اطرافش باز كند. بنابراين بازي ديگري را طرح كردم. از او خواستم هرچه را كه در كلاس مي بيند نام آن را بگويد. سپس از آن ها به كمك موبايل عكس گرفتم. عكس ها را يكي يكي به او نشان مي دادم و از او مي خواستم كه نام آن ها را بگويد. اين بازي را در چند جلسه كلاسي انجام دادم.

در يك جلسه كلاسي با دوربين از تك تك بچه ها از جمله خود فائزه عكس گرفتم و عكس ها را به او نشان دادم و از او خواستم كه اسم هركدام از بچه ها بگويد. عكس العمل ها و رفتار او را  به دقت مورد بررسي قرار دادم. از اين بازي خيلي لذت مي برد. بنابراين تصميم گرفتم كه راه حل هاي ديگر را آزمايش كنم. اين بار از همه بچه ها در كلاس فيلم گرفتم. سپس فيلم را به او نشان دادم. خيلي هيجان زده شد. ديدن تصاوير متحرك براي او مهيج بود. پس تصميم گرفتم براي ايجاد انگيزه در او از تصاوير متحرك استفاده نمايم.

موضوع فائزه را دوباره با مدير مدرسه مطرح كردم و او را در جريان روند يادگيري فائزه قرار دادم و از او خواستم كه يك تلويزيون يا يك رايانه در اختيار كلاس من قرار دهد تا بچه ها وبخصوص فائزه حداقل به مدت هفته اي دوساعت يك برنامه آموزشي تماشا كنند.

مدرسه ما بسيار محروم بود و مدير نيز تهيه چنين وسايلي را براي مدرسه
امكان پذير نمي دانست. او اعتقاد داشت كه اگر قرار است فائزه ياد بگيرد، همان امكانات محدود كلاس (گچ، تخته، كتاب، چند لوح و چند كتاب كمك آموزشي) مي تواند كافي باشد.

موضوع را با گروه هاي آموزشي مطرح كردم و آن ها پاسخ دادند كه ما چنين امكاناتي نداريم و مدرسه بايد خودش تأمين كند. آن ها اضافه كردند كه رايانه مخصوص دبيرستان است و در مدارس ابتدايي و به ويژه در كلاس اول هيچ كاربردي ندارد. با اين صحبت ها من دلسرد و نااميد نشدم و راه حل ديگري را در كلاس به كار بردم و آن استفاده از لپ تاب (Lap Tab) در كلاس درس بود. روزهاي سه شنبه را به تدريس مبتني بر  ITو با استفاده از لپ تاب شخصي اختصاص دادم چون با مزيت هاي تدريس با اين فناوري آشنا بودم.

نقش لپ تاب در آموزش كودكان بر اساس گزارش سازمان ملل

قبل از اجراي راه حل جديد در باره چگونگي استفاده از لپ تاب در كلاس درس تحقيقاتي انجام دادم. در يك گزارش در اينترنت[۱] خواندم كه محققان مؤسسه فناوري ماساچوست در نشست WSIS طرحي را تحت عنوان لپ تاب هاي سبز رنگ صد دلاري معرفي كرده اند كه مورد استقبال اعضاي سازمان ملل قرار گرفته است. اين لپ تاب ها كه داراي طرح جديد مي باشند براي كودكان و دانش آموزان در كشورهاي فقير مي تواند تحولي اساسي در آموزش و روش هاي يادگيري ايجاد كند. برق مورد نياز اين رايانه هاي كم مصرف به وسيله يك هندل فايل كودك تأمين مي شود و به دانش آموزان اين امكان را
مي دهد كه با هم تعامل داشته باشند. مهم ترين جنبه اين پروژه جديد از ديد كارشناسان اين است كه مي تواند امكان آموزش از طريق كاربر به كاربر (P2P) و تعامل اطلاعات را براي كودكان فراهم كند. دانش آموزان مي توانند از رايانه هاي فوق كه به ماشين سبز معروف است به عنوان كتاب الكترونيكي يا رايانه معمولي استفاده كنند. علاوه براين، اين بسته ها
مي تواند كار كنسول هاي بازي و تلويزيون همراه را نيز انجام دهد. سازمان ملل اميدوار است از طريق پروژه هايي از اين دست شكاف ديجيتال را كاهش دهد.

چگونگي اجراي راه حل جديد، استفاده از لپ تاب

با توجه به اطلاعاتي كه به دست آوردم متوجه شدم، فائزه با مشاهده تصاوير متحرك به وجد مي آيد و اين عامل موجب نقويت انگيزه در او مي شود. بنابراين تدريس مبتني بر IT را در كلاس به اجرا در آوردم كه هم فائزه و هم ساير دانش آموزان با علاقه بيشتري در جهت آموختن قدم بردارند. به دليل عدم دسترسي به رايانه مجبور به استفاده از لپ تاب شخصي در كلاس شدم. به همين منظور يك روز در هفته از اين روش براي تدريس استفاده نمودم. استفاده از CD هاي آموزشي كمك بسيار مؤثري در تدريس بود. تصاوير مختلفي از ميوه ها، حيوانات، اشياء و ….. از اينترنت گرفته بودم و به صورت پاورپوينت* در آورده بودم. در زير هر تصوير نام تصوير نوشته شده بود. از دانش آموزان مي خواستم كه با فشار دادن دكمه اينتر تصاوير و سپس نام آن ها را ببينند و با صداي بلند بخوانند. فائزه در اين مرحله پيشرفت چشم گيري داشت.

يك روز از دانش آموزان خواستم كه هركس عروسك سارا دارد با خود به كلاس بياورد. از فائزه خواستم كه عروسك سارا را مشاهده كند و نام عروسك را به او ياد دادم. سپس در باره عروسك توسط همكلاسي هايش توضيحاتي داده شد. از قبيل رنگ لباس، رنگ كفش، رنگ روسري، …. پاورپوينتي تهيه كرده بودم كه عروسك سارا را همراه با موسيقي درباره سارا پخش مي شد. در حالي كه كلاس بسيار شاد شده بود، دانش آموزان از جمله فائزه توجه خاصي به درس پيدا كرده بودند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله حل مشکل یادگیری فائزه با فناوری اطلاعات ( IT ) اقدام پژوهی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین حل مشکل یادگیری فائزه با فناوری اطلاعات ( IT ) اقدام پژوهی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر حل مشکل یادگیری فائزه با فناوری اطلاعات ( IT ) اقدام پژوهی

کسب نتایج  پیرامون مقوله حل مشکل یادگیری فائزه با فناوری اطلاعات ( IT ) اقدام پژوهی

راهکار ها و پیشنهادات حل مشکل یادگیری فائزه با فناوری اطلاعات ( IT ) اقدام پژوهی

فهرست منابع مورد استفاده حل مشکل یادگیری فائزه با فناوری اطلاعات ( IT ) اقدام پژوهی

منابع مورد استفاده:

  1. آهنچيان، محمدرضا و ديگران.(۱۳۸۳)، اقدام پژوهي:راهبردي براي بهبود آموزش و تدريس، تهران، انتشارات رشد.
  2. اسپارك، برنارد. (۱۳۷۲)، آموزش در دوران كودكي، ترجمه محمد حسن نظري نژاد، مشهد، انتشارات آستان قدس رضوي، چاپ چهارم.
  3. ايراني، يوسف. بختياري، ابوالفضل. (۱۳۸۲)، روش تحقيق عملي(اقدام پژوهي)، تهران،
    نشر لوح زرين.
  4. پژوهش در حيطه كودكان استثنايي، فصلنامه پژوهشكده كودكان استثنايي، سال هفتم، شماره۴، شماره پياپي ۲۶٫
  5. چكيده مقالات ششمين همايش انجمن مطالعات برنامه درسي ايران، (۱۳۸۵)، نشر سروش هدايت، چاپ اول.
  6. سيف نراقي، مريم. نادري، عزت الله. (۱۳۷۹)، نارسايي هاي ويژه در يادگيري (چگونگي تشخيص و روش هاي بازپروري)، تهران، انتشارات مكيال، چاپ اول.
  7. شرام، ويلبر….. (۱۳۷۲)، تلويزيون در زندگي كودكان ما، ترجمه محمود حقيقت كاشاني، تهران، انتشارات مركز تحقيقات مطالعات و سنجش برنامه صدا و سيما، چاپ اول.
  8. فصلنامه تعليم و تربيت، سال هيجدهم، شماره۳، پاييز ۱۳۸۱٫
  9. فصلنامه تعليم و تربيت، سال بيست و سوم، شماره۱، بهار ۱۳۸۶٫
  10. قاسمي پويا، اقبال. (۱۳۸۲)، راهنماي معلمان پژوهنده، تهران، نشر اشاره.
  11. مجله تکنولوژی آموزشی، شماره های ۱۷۰،۱۵۲،۱۶۴،۱۶۳٫
  12. مجله مدرسه فردا، شماره های ۵،۱٫
  13. مك نيف، جين و ديگران. (۱۳۸۴)، اقدام پژوهي، ترجمه محمدرضا آهنچيان، تهران، انتشارات رشد.
  14. والاس، جرالد. مك لافلين، جيمز. (۱۳۷۶)، ناتواني هاي يادگيري، مفاهيم و ويژگي ها، ترجمه محمدتقي منشي طوسي، مشهد، انتشارات آستان قدس رضوي.
  15. http://www.roshd.ir/
  16. http://www.docharkhe.com/
  17. http://chap.sch.ir/maghtalist.asp
  18. koodakan.org
  19. http://www.irib.ir/
  20. kanoonparvaresh.com
  21. irteb.com

http://taranehayekoodakan.blogspot.com/

مطلبی که در رابطه با اقدام پژوهی به ذهنم رسید این است که فایل دانلود اقدام پژوهی دبیر شیمی دائما در حال بروز رسانی و اضافه نمودن جزئیات می باشد. اقدام پژوهی معلم دبستان پایه اول در ارتباط با جزئیاتش کاملا دقیق و به روز می باشد. با توجه به تغییرات بخشنامه ها فایل اقدام پژوهی نیز مانند سایر فایل های موجود در سایت می بایست کلیه محتویات به روز را شامل شود. دوستان گرامی شما می توانید با دریافت فایل اقدام پژوهی از دقیق ترین فایل آموزشی در راستای نیازمندی های خود بهره ببرید. سایت حاضر با در اختیار داشتن منابع عظیم و قدرتمند در راستای نگارش و تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی پیشگام در عرصه تدوین فایل های آموزشی می باشد.

آنچه در رابطه با فایل اقدام پژوهی باید بدانیم :

مرجع فایل اقدام پژوهی در سایت حاضر می باشد.

فایل حاضر دائما در حال آبدیت و بروز رسانی می باشد.

فایل اقدام پژوهی اختصاصی تدوین شده و از سایت خاصی کپی نشده است.

با توجه به اینکه تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی مستلزم زمان و هزینه بالایی از سمت تیم پژوهشی ما می باشد ، لذا از کپی برداری و انتشار فایل های سایت جدا اجتناب ورزید.

برای دانلود اقدام پژوهی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

با عنایت به مسائل فوق تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer سعی داشته است با ارائه خدمات جدید در گردآوری فایل اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه اول سهم کوچکی در نظام آموزشی ایفا کند سروران محترم می توانید فایل اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه اول را از لینک سمت راست صفحه دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

26 + = 31