نمونه ای از یک اقدام پژوهی درس ریاضی

نمونه ای از یک اقدام پژوهی درس ریاضی

یکی از راه های افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در هر نظامی، بحث افزایش توجه آنان است. موضوعی که نمونه ای از یک اقدام پژوهی درس ریاضی به خوبی به آن توجه میکند. هرچه بر موضوع توجه دانش آموزان تمرکز بیشتری صورت گیرد و بتوان به آن جهت دهی مناسب را تحمیل کرد، میتوان انتظار بیشتری را از آن داشت.

همانطور که میبینید فایل اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم حاصل تجربیات تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer است که توانسته ایم به کمک جمعی از فرهنگیان برجسته کشور سعی خود را در تنظیم فایل اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم انجام دهیم . امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی شما عزیزان داشته باشیم. شما با استفاده از فایل اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم قطعا رضایت لازم را خواهید داشت .

استفاده از نمونه ای از یک اقدام پژوهی درس ریاضی توسط معلمان باعث افزایش این توجه و تمرکز دانش آموزان میشود که این امر در افزایش بازدهی تحصیلی آنان تأثیر مثبت دارد. اگر معلمان بتوانند به خوبی از نمونه ای از یک اقدام پژوهی درس ریاضی استفاده کنند و آن را در آموزش های خود به اجرا درآورند مطمئنا بازخورد دریافتی بسیار خوبی را خواهند داشت که باعث میشود این فعالیت را به دیگر معلمان نیز توصیه کنند.

گزارش نمونه ای از یک اقدام پژوهی درس ریاضی

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

همگان در آموزش و پرورش تأكيد دارند كه بايد دانش‌آموزان افرادي موفق و شهرونداني مؤثر در جامعه شوند، درحالي‌كه فعاليت‌ها بايد طوري طراحي شوند كه دانش‌آموزان بتوانند خويشتن را در جهت كسب موفقيت ياري نمايند( كافمن و زان، ترجمه سليمي و اسحاقيان، ۱۳۷۷). هم چنین ما در عصر جهش های تکنولوژیک، در یک شرایط رقابتی سنگین در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قرار داریم. در شرایطی که رقبا با استفاده از بهره فعالیت های جمعی، پروژه های بزرگی را اجرا می کنند و بدین وسیله سلطه خود را بر جهان می افزایند، بی تفاوتی نسبت به فواید کار جمعی می تواند موقعیت ما را در جهان تضعیف کند.

اقدام پژوهی

نحوه نوشتن نمونه ای از یک اقدام پژوهی درس ریاضی

چطور یک نمونه ای از یک اقدام پژوهی درس ریاضی را بنویسیم؟ برای نوشتن یک نمونه ای از یک اقدام پژوهی درس ریاضی باید در ابتدا مشخصات و ویژگی های آن را ثبت کنید. به این صورت که تمامی مشخصات از جمله:

  • نام درس مورد نظر
  • پایه تحصیلی آموزشی
  • زمان
  • نام مدرسه
  • تعداد شاگردان
  • و…

ثبت میشود. پس از آن برای ادامه نوشتن یک نمونه ای از یک اقدام پژوهی درس ریاضی، باید اهداف آن را به خوبی بیان کنید و بگویید که هدف شما از نوشتن این سناریو چیست و در آخر قرار است که به چه چیزی برسید؟ پس از آن نیز به اهداف رفتاری در نمونه ای از یک اقدام پژوهی درس ریاضی اشاره ای داشته باشید.

چگونه و بر اساس چه الگویی قرار است تدریس کنید؟ روش های تدریس در نمونه ای از یک اقدام پژوهی درس ریاضی شما چیست؟ تمامی این ها را به خوبی بنویسید و ثبت کنید. فضای کلاس خود را شرح داده و به خوبی توضیح دهید. وسایل مورد استفاده شما در نمونه ای از یک اقدام پژوهی درس ریاضی چیست و همینطور بگویید که در انجام این فعالیت از دانش آموزان خود چه انتظاری دارید؟

تمامی مشخصات برای اجرا و نوشتن نمونه ای از یک اقدام پژوهی درس ریاضی را بیان کنید و در انتها نیز به نتیجه گیری کل فعالیت بپردازید. به این صورت نمونه ای از یک اقدام پژوهی درس ریاضی شما نوشته شد و توانستید یک فایل کامل را ثبت کنید.

نمونه ای از یک اقدام پژوهی درس ریاضی چیست

نمونه ای از یک اقدام پژوهی درس ریاضی درواقع یکی از رویکردهای بسیار مهمی است که در این سالها توجه بسیاری از معلمان و دانشجویان را برانگیخته است. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمان در رابطه اجحاف دارند.آنهابا این مقوله کارورزی سه خود را ثبت می کنند.در چرخة بهبود وضعیت کارآموزی که بر چشم انداز، مشاهده و اصلاح طراحی آموزشی متمرکز است درگیر می نمایند. در نظام آموزش و پرورش معلمان و دانشجو معلمان به تدریس می پردازند.

یکی از روش های موفق که در پیشرفت تحصیلی تاثیر زیادی دارد یادگیری به شیوه همیاری یا کار گروهی است. معلم باید فعالیت های یادگیری از طریق همیاری را به گونه ای سازمان دهد که دانش آموزان احساس حقیقی وابسته بودن به یکدیگر را داشته باشند و بدانند که هیچ یک از اعضای گروه نمی توانند موفق باشند مگر اینکه تمام اعضا موفق شوند( رشد آموزش راهنمایی تحصیلی شماره ۲ آذر ۱۳۸۹ دوره شانزدهم ص۸). در سال‌هاي اخير، نظام آموزش و پرورش كشور ما با مشكلات متعددي روبه‌رو بوده است. حل اين مشكلات و برطرف كردن كاستي‌هاي آن يكي از دغدغه‌ها و نگراني‌هاي جدي دست‌اندركاران آموزش و پرورش است.

تعریف نمونه ای از یک اقدام پژوهی درس ریاضی

در رابطه با تعریف نمونه ای از یک اقدام پژوهی درس ریاضی نظر این است که نمونه ای از یک اقدام پژوهی درس ریاضی یکی از موثرترین فرایندهای اثربخشی فعالیت دانشجویان است. و برای یاری رساندن به خود و دانش آموزان برای کارورزی و غلبه بر ترس از تغییرمی باشد. همچنین ترویج خلاقیت و تفکر انتقادی را به ارمغان دارد. وآزمایش درآوردن طراحی آموزشی و الگوهای برتر تدریس است. ازاین رو، می توان گفت که نمونه ای از یک اقدام پژوهی درس ریاضی در افزایش سطح دانش معلمان و یادگیری دانش آموزان نقشی بی بدیل دارد.

فرصتهای یادگیری و نگرش به کاربرد کارورزی سه و استفاده از الگوهای برتر تدریس در معلمان کنش پژوه بیشتر از معلمان عادی است.

مراحل نمونه ای از یک اقدام پژوهی درس ریاضی

الگوی نوین تدریس همان حکم سناریو را برای کارگردان دارد و به اعتراف همه کارگردانان هر قدر ،سناریو ،قوی تر و پخته تر باشد،مستندات جذاب تر و مؤثرتری می توان ساخت،بنابراین لازمه یک اجرا و تدریس موفق داشتن الگوی نوین تدریس قوی می باشد.

اما در حال حاضرمتأسفانه این مهم مورد غفلت معلمان قرار گرفته و اکثر معلمان بدون الگوی نوین تدریس وارد صحنه ی اجرا و تدریس می شوند و راحت ترین راه آزمون این ادعا و فرضیه آن است که یک پژوهشگر در یک روز خاص به چند مدرسه مراجعه کند و درصد معلمانی که با الگوی نوین تدریس وارد مدرسه می شوند را در یک تحقیق میدانی مورد مطالعه قرار دهد.

بهترین نمونه های الگوهای نوین تدریس را می توان در قالب نمونه ای از یک اقدام پژوهی درس ریاضی و کاروزی سه جستجو نمود که به بهترین شکل ممکن برای شما عزیزان نمونه های کاملی را در سایت نهاده ایم.

نمونه نمونه ای از یک اقدام پژوهی درس ریاضی فردی

آیا در پی آنید که نمونه ای از یک اقدام پژوهی درس ریاضی یعنی چه ؟.باید گفت که نمونه ای از یک اقدام پژوهی درس ریاضی، به اجرا درآوردن آموخته های طراحی آموزشی در کارورزی سه و اجرای آن در مدرسه و کلاس درس است. این مدل پژوهش دانشجو معلمان تلاش می کند که آنان را در فرایند طرح سؤال بیاورد.همچنین برنامه ریزی، عمل، مشاهدة فعال، بازخورد و بازاندیشی و یادگیری گرد هم آورد . به تبادل نظر، تجربه، و یادگیری از یکدیگر ترغیب سازد. این گونه موارد در کل کارورزی سه نامیده می شود.

رشد روزافزون جمعيت دانش‌آموزي و افزايش تقاضا براي آموزش، مستلزم فراهم آوردن محيط آموزشي مناسب همراه مشاركت تمام اعضاي مدرسه در امور جاري آن است. اداره امور مدرسه بايد مبتني بر تصميم‌گيري مشترك، استقلال نسبي، انعطاف‌پذيري، روش‌هاي غيرمتمركز و مشاركت‌جويانه باشد تا فضاي مدرسه را پويا، پرنشاط و فعال نمايد و توانمندي‌ها و خلاقيت‌هاي مديران و معلمان و دانش‌آموزان را شكوفا و متجلي سازد، از طرف ديگر سياست‌هاي راهبردي آموزش و پرورش بر تمركززدايي، مدرسه‌محوري و توسعه مشاركت همه‌جانبه متمركز است كه با تفويض اختيارات و مشاركت دانش‌آموزان در امور مدرسه، زمينه تحقق اهداف تعليم و تربيت همگاني فراهم مي‌شود.

اقدام پژوهی چگونه توانستم درس ریاضی را برای دانش آموزانم شیرین وجذاب کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۸ صفحه

اقدام پژوهی چگونه توانستم درس ریاضی را برای دانش آموزانم شیرین وجذاب کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت جام دانش

کانون تخصصی پژوهش در عمل یکی از بهترین گروه های تخصصی تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی  موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی جذاب کردن درس ریاضی برای دانش آموزانم

دیباچه مطالب جذاب کردن درس ریاضی برای دانش آموزانم

چکیده و مقدمه موضوع جذاب کردن درس ریاضی برای دانش آموزانم

بیان مسئله پژوهش جذاب کردن درس ریاضی برای دانش آموزانم

شرایط و توصیف وضعیت حاضر جذاب کردن درس ریاضی برای دانش آموزانم

جمع آوری داده ها و شواهد یک جذاب کردن درس ریاضی برای دانش آموزانم

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات جذاب کردن درس ریاضی برای دانش آموزانم

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با جذاب کردن درس ریاضی برای دانش آموزانم

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن جذاب کردن درس ریاضی برای دانش آموزانم

انتخاب راه جدید به صورت موقتی :

به منظور اجرای دقیق راه حل های به دست آمده و رفع مشکل یادگیری این کودکان ابتدا سعی نمودم در امر یادگیری هر مفهوم مستقیما آنان را با موضوع یادگیری درگیر نمایم و متوجه شدم برای یادگیری بیشتر مفاهیم ریاضی ، این کودکان احتیاج به انجام یک سری فعالیت های ذهنی ساده تر در رابطه با آن مفهوم دارند،كه اگرآن رابابازي انجام دهند درذهن شان بصورت دايمي وجودخواهدداشت.

به عنوان مثال درپايين چندمثال راكه باتوجه به مواردبالا انجام داده ام ر امي آورم.

هم اکنون تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer نمونه پروژه جدیدی را جهت بهره مندی شما عزیزان با عنوان اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم قرار داده است. اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم نمونه دقیقی از فایل حاضر است که توسط تیم پژوهشی تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer جهت بهره مندی شما عزیزان قرار داده است. تیم تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer از هیچ تلاشی در راستای تنظیم فایل اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم نهایت تلاش خود را نموده است و محتویات فایل اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم را به تایید می رساند.

الف-تدريس ساعت درپايه دوم

دركتاب پايه دوم ابتدايي ۲تا۳ صفحه قبل ازتدريس ساعت  دانش آموز بايد يادبگيرددو تا  دوتا ويا سه تا سه تا ودرنهايت پنج تا پنج تا بشمارد.براي تدريس اين مطلب دانش آموزان رادرحياط آورده وآن ها رابه صورت دايره وار مي گذارم وبا بازي اين كارراانجام مي  دهم.چند روز بعدآن ها رابه بيرون آورده وبازهم دايره وارقرارداده و۱۲ نفررادرروي خطوط دايره قرارداده وبه آن هامي گوييم مي خواهيم كارساعت راانجام دهيم.وبه هرنفريك شماره از۱ تا۱۲ مي دهيم.وسپس يك شماره هم مخفيانه به هرنفرداده تادرجيب خودقايم كند.كه همان شماره هاي دقيقه هاهستند.

سپس يك نفررادرمركزدايره قرارداده وباطناب ورزشي دونفرديگررانيزباطناب كوتاه (براي نشان دادن ساعت) وباطناب بزرگ (برا ي نشان دادن دقيقه ) قرارمي دهيم .وهربارجاي ساعت ودقيقه راعوض كرده وسپس ازبچه ها ساعت رامي پرسيم .كه معمولا درست مي گويند ولي براي دقيقه چندبار بايد تكرار كنيم وبعدازهربارپرسيدن از نفري راكه طناب عقربه شماردرروي شماره او ايستاده است

مي خواهيم بعداز جواب بچه ها عددي را كه درجيب خود مخفي كرده است نشان دهد.

اگر درست بود دانش آموزان تشويق مي شوند واگر غلط بود بيشتردقت مي كنند.ومرحله ي بعدي هردانش آموزيك ساعت درست كرده وباخودبه كلاس مي آورد.ويك ساعت نيزدركلاس نصب كرده وهرروز ازچندنفرمي پرسيم تاديگر تمامي آنها يادبگيرند.

ب-آموزش محور

براي انجام اين تدريس اول دركلاس مسابقه پرش مي گذاريم ودرروي زمين دركلاس خطي مي كشيم كه شماره دارد.هردانش آموز براي تدريس جمع بايد دوباربپرد.مقدارپرش آنها باجمع حساب مي شود دانش آموزاني كه بتوانندبيشتربپرند برنده هستند.

ودرمرحله بعددرروي تابلو آموزش داده مي شودواين بارآقاخرگوشه مي پرد. درپايان دانش آموزان بدون كمك معلم خودشان صفحه مورد نظرراحل مي كنند.

پ-تدريس اعدادزوج وفرد

ابتدابه دانش آموزان دانه هاي يكي ده تايي رابه صورت گروهي دراختيارآنان مي گذاريم .بچه ها اين دانه ها چندتا هستند؟جواب مي دهند ۲تا آيا مي توانم آن هارا جفت كنم ويك دسته دوتايي درست كنم؟ بله سپس ۴تا دانه وهمين طور ۶ تادانه وهمين طور ۸ دانه رادراختيار آن ها  قرارمي دهم وهمان سؤالهاي قبلي رامي پرسم .وجواب بله است .حالا دانه هاي ۳ تايي و۵ تايي و۷ تايي و۹تايي رادراختيار آنان مي گذارم .ومي گويم بچه هااين عددها راكه دوتادوتامي شدند برايم بگو.ونتيجه مي گيريم هرعددي كه يكان

( ۰،۲،۴،۶،۸)دارد زوج يا دوتايي است.

ودرمرحله بعدي جدولي به صورت بازي لي لي دركلاس رسم كرده وسپس دانش آموزان رامي گوييم روي اعداد زوج بايد بپري واشتباه نكني واگراشتباه نكرد برنده خواهدشد.بچه هابا شوق تمام اين بازي رادنبال كرده وحواسشان به طرف بازي جلب شده است .

مرحله بعددانش آموز بايد روي اعداد فرد بپرد.بعضي وقت هاهم اعداد راعوض مي كنيم.تاباعث تكرارمكررات نشود .وبچه هاازروي ديگران اين كارراانجام ندهندوبه فكركردن وادارشوند.

ضرورت اجراي طرح

باتوجه به اين كه بعضي ازدانش آموزان بسيارپرجنب وجوش هستند،وبا روش ها ي پرسش وپاسخ ميانگين هاي يادگيري پايين مي آيد ودرضمن باتوجه به نظر بسياري ازهمكاران كه، دانش آموزان پايه هاي پايين بيشترتمايل به بازي دارند وهمچنين باتوجه به سخن بسياري ازبزرگان كه« بازي تفكركودك است» لازم ديدم كه اين دروس ومطالب ديگرراتامي توانم فعال وپرجنب وجوش نمايم.

وهمچنين در بازي هاي آموزشي دانش آموزان  درس رابه طور عميق تري يادگرفته وبرايشان شيرين تر وجذاب ترخواهد بود.

توافق راه حل هاي اجرايي

پس ازاجراي طرح درخصوص ميزان موفقيت طرح باهمكاران صحبت شدهمگي طرح راموردتمجيدقراردادندودرمورد راه حل اجرايي همه متفق القول معتقدبودندكه تااين گام اجرا طرح موفق بوده است.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله جذاب کردن درس ریاضی برای دانش آموزانم اقدام پژوهی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین جذاب کردن درس ریاضی برای دانش آموزانم اقدام پژوهی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر جذاب کردن درس ریاضی برای دانش آموزانم اقدام پژوهی

کسب نتایج  پیرامون مقوله جذاب کردن درس ریاضی برای دانش آموزانم اقدام پژوهی

راهکار ها و پیشنهادات جذاب کردن درس ریاضی برای دانش آموزانم اقدام پژوهی

فهرست منابع مورد استفاده جذاب کردن درس ریاضی برای دانش آموزانم اقدام پژوهی

منابع:

۱-ادهم ماراللو علي اكبر-روش هاي فعال سازي درس رياضي

۲-خليلي زهرا-بررسي علل ضعف تعدادي ازدانش آموزان پايه اول دردرس رياضي

مطلبی که در رابطه با اقدام پژوهی به ذهنم رسید این است که فایل اقدام پژوهی دائما در حال بروز رسانی و اضافه نمودن جزئیات می باشد. اقدام پژوهی در ارتباط با جزئیاتش کاملا دقیق و به روز می باشد. با توجه به تغییرات بخشنامه ها فایل اقدام پژوهی نیز مانند سایر فایل های موجود در سایت می بایست کلیه محتویات به روز را شامل شود. دوستان گرامی شما می توانید با دریافت فایل اقدام پژوهی از دقیق ترین فایل آموزشی در راستای نیازمندی های خود بهره ببرید. سایت حاضر با در اختیار داشتن منابع عظیم و قدرتمند در راستای نگارش و تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی پیشگام در عرصه تدوین فایل های آموزشی می باشد.

آنچه در رابطه با فایل اقدام پژوهی باید بدانیم :

مرجع فایل اقدام پژوهی در سایت حاضر می باشد.

فایل حاضر دائما در حال آبدیت و بروز رسانی می باشد.

فایل اقدام پژوهی اختصاصی تدوین شده و از سایت خاصی کپی نشده است.

با توجه به اینکه تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی مستلزم زمان و هزینه بالایی از سمت تیم پژوهشی ما می باشد ، لذا از کپی برداری و انتشار فایل های سایت جدا اجتناب ورزید.

برای دانلود اقدام پژوهی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

با عنایت به مسائل فوق تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer سعی داشته است با ارائه خدمات جدید در گردآوری فایل اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم سهم کوچکی در نظام آموزشی ایفا کند سروران محترم می توانید فایل اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم را از لینک سمت راست صفحه دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

محصولات مرتبط

دیدگاهی بنویسید

65 − 64 =