اقدام پژوهی درباره لکنت زبان

اقدام پژوهی درباره لکنت زبان

یکی از راه های افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در هر نظامی، بحث افزایش توجه آنان است. موضوعی که اقدام پژوهی درباره لکنت زبان به خوبی به آن توجه میکند. هرچه بر موضوع توجه دانش آموزان تمرکز بیشتری صورت گیرد و بتوان به آن جهت دهی مناسب را تحمیل کرد، میتوان انتظار بیشتری را از آن داشت.

همانطور که میبینید فایل نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی حاصل تجربیات تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer است که توانسته ایم به کمک جمعی از فرهنگیان برجسته کشور سعی خود را در تنظیم فایل نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی انجام دهیم . امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی شما عزیزان داشته باشیم. شما با استفاده از فایل نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی قطعا رضایت لازم را خواهید داشت .

استفاده از اقدام پژوهی درباره لکنت زبان توسط معلمان باعث افزایش این توجه و تمرکز دانش آموزان میشود که این امر در افزایش بازدهی تحصیلی آنان تأثیر مثبت دارد. اگر معلمان بتوانند به خوبی از اقدام پژوهی درباره لکنت زبان استفاده کنند و آن را در آموزش های خود به اجرا درآورند مطمئنا بازخورد دریافتی بسیار خوبی را خواهند داشت که باعث میشود این فعالیت را به دیگر معلمان نیز توصیه کنند.

گزارش اقدام پژوهی درباره لکنت زبان

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

همگان در آموزش و پرورش تأكيد دارند كه بايد دانش‌آموزان افرادي موفق و شهرونداني مؤثر در جامعه شوند، درحالي‌كه فعاليت‌ها بايد طوري طراحي شوند كه دانش‌آموزان بتوانند خويشتن را در جهت كسب موفقيت ياري نمايند( كافمن و زان، ترجمه سليمي و اسحاقيان، ۱۳۷۷). هم چنین ما در عصر جهش های تکنولوژیک، در یک شرایط رقابتی سنگین در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قرار داریم. در شرایطی که رقبا با استفاده از بهره فعالیت های جمعی، پروژه های بزرگی را اجرا می کنند و بدین وسیله سلطه خود را بر جهان می افزایند، بی تفاوتی نسبت به فواید کار جمعی می تواند موقعیت ما را در جهان تضعیف کند.

اقدام پژوهی

نحوه نوشتن اقدام پژوهی درباره لکنت زبان

چطور یک اقدام پژوهی درباره لکنت زبان را بنویسیم؟ برای نوشتن یک اقدام پژوهی درباره لکنت زبان باید در ابتدا مشخصات و ویژگی های آن را ثبت کنید. به این صورت که تمامی مشخصات از جمله:

  • نام درس مورد نظر
  • پایه تحصیلی آموزشی
  • زمان
  • نام مدرسه
  • تعداد شاگردان
  • و…

ثبت میشود. پس از آن برای ادامه نوشتن یک اقدام پژوهی درباره لکنت زبان، باید اهداف آن را به خوبی بیان کنید و بگویید که هدف شما از نوشتن این سناریو چیست و در آخر قرار است که به چه چیزی برسید؟ پس از آن نیز به اهداف رفتاری در اقدام پژوهی درباره لکنت زبان اشاره ای داشته باشید.

چگونه و بر اساس چه الگویی قرار است تدریس کنید؟ روش های تدریس در اقدام پژوهی درباره لکنت زبان شما چیست؟ تمامی این ها را به خوبی بنویسید و ثبت کنید. فضای کلاس خود را شرح داده و به خوبی توضیح دهید. وسایل مورد استفاده شما در اقدام پژوهی درباره لکنت زبان چیست و همینطور بگویید که در انجام این فعالیت از دانش آموزان خود چه انتظاری دارید؟

تمامی مشخصات برای اجرا و نوشتن اقدام پژوهی درباره لکنت زبان را بیان کنید و در انتها نیز به نتیجه گیری کل فعالیت بپردازید. به این صورت اقدام پژوهی درباره لکنت زبان شما نوشته شد و توانستید یک فایل کامل را ثبت کنید.

اقدام پژوهی درباره لکنت زبان چیست

اقدام پژوهی درباره لکنت زبان درواقع یکی از رویکردهای بسیار مهمی است که در این سالها توجه بسیاری از معلمان و دانشجویان را برانگیخته است. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمان در رابطه اجحاف دارند.آنهابا این مقوله کارورزی سه خود را ثبت می کنند.در چرخة بهبود وضعیت کارآموزی که بر چشم انداز، مشاهده و اصلاح طراحی آموزشی متمرکز است درگیر می نمایند. در نظام آموزش و پرورش معلمان و دانشجو معلمان به تدریس می پردازند.

یکی از روش های موفق که در پیشرفت تحصیلی تاثیر زیادی دارد یادگیری به شیوه همیاری یا کار گروهی است. معلم باید فعالیت های یادگیری از طریق همیاری را به گونه ای سازمان دهد که دانش آموزان احساس حقیقی وابسته بودن به یکدیگر را داشته باشند و بدانند که هیچ یک از اعضای گروه نمی توانند موفق باشند مگر اینکه تمام اعضا موفق شوند( رشد آموزش راهنمایی تحصیلی شماره ۲ آذر ۱۳۸۹ دوره شانزدهم ص۸). در سال‌هاي اخير، نظام آموزش و پرورش كشور ما با مشكلات متعددي روبه‌رو بوده است. حل اين مشكلات و برطرف كردن كاستي‌هاي آن يكي از دغدغه‌ها و نگراني‌هاي جدي دست‌اندركاران آموزش و پرورش است.

تعریف اقدام پژوهی درباره لکنت زبان

در رابطه با تعریف اقدام پژوهی درباره لکنت زبان نظر این است که اقدام پژوهی درباره لکنت زبان یکی از موثرترین فرایندهای اثربخشی فعالیت دانشجویان است. و برای یاری رساندن به خود و دانش آموزان برای کارورزی و غلبه بر ترس از تغییرمی باشد. همچنین ترویج خلاقیت و تفکر انتقادی را به ارمغان دارد. وآزمایش درآوردن طراحی آموزشی و الگوهای برتر تدریس است. ازاین رو، می توان گفت که اقدام پژوهی درباره لکنت زبان در افزایش سطح دانش معلمان و یادگیری دانش آموزان نقشی بی بدیل دارد.

فرصتهای یادگیری و نگرش به کاربرد کارورزی سه و استفاده از الگوهای برتر تدریس در معلمان کنش پژوه بیشتر از معلمان عادی است.

مراحل اقدام پژوهی درباره لکنت زبان

الگوی نوین تدریس همان حکم سناریو را برای کارگردان دارد و به اعتراف همه کارگردانان هر قدر ،سناریو ،قوی تر و پخته تر باشد،مستندات جذاب تر و مؤثرتری می توان ساخت،بنابراین لازمه یک اجرا و تدریس موفق داشتن الگوی نوین تدریس قوی می باشد.

اما در حال حاضرمتأسفانه این مهم مورد غفلت معلمان قرار گرفته و اکثر معلمان بدون الگوی نوین تدریس وارد صحنه ی اجرا و تدریس می شوند و راحت ترین راه آزمون این ادعا و فرضیه آن است که یک پژوهشگر در یک روز خاص به چند مدرسه مراجعه کند و درصد معلمانی که با الگوی نوین تدریس وارد مدرسه می شوند را در یک تحقیق میدانی مورد مطالعه قرار دهد.

بهترین نمونه های الگوهای نوین تدریس را می توان در قالب اقدام پژوهی درباره لکنت زبان و کاروزی سه جستجو نمود که به بهترین شکل ممکن برای شما عزیزان نمونه های کاملی را در سایت نهاده ایم.

نمونه اقدام پژوهی درباره لکنت زبان فردی

آیا در پی آنید که اقدام پژوهی درباره لکنت زبان یعنی چه ؟.باید گفت که اقدام پژوهی درباره لکنت زبان، به اجرا درآوردن آموخته های طراحی آموزشی در کارورزی سه و اجرای آن در مدرسه و کلاس درس است. این مدل پژوهش دانشجو معلمان تلاش می کند که آنان را در فرایند طرح سؤال بیاورد.همچنین برنامه ریزی، عمل، مشاهدة فعال، بازخورد و بازاندیشی و یادگیری گرد هم آورد . به تبادل نظر، تجربه، و یادگیری از یکدیگر ترغیب سازد. این گونه موارد در کل کارورزی سه نامیده می شود.

رشد روزافزون جمعيت دانش‌آموزي و افزايش تقاضا براي آموزش، مستلزم فراهم آوردن محيط آموزشي مناسب همراه مشاركت تمام اعضاي مدرسه در امور جاري آن است. اداره امور مدرسه بايد مبتني بر تصميم‌گيري مشترك، استقلال نسبي، انعطاف‌پذيري، روش‌هاي غيرمتمركز و مشاركت‌جويانه باشد تا فضاي مدرسه را پويا، پرنشاط و فعال نمايد و توانمندي‌ها و خلاقيت‌هاي مديران و معلمان و دانش‌آموزان را شكوفا و متجلي سازد، از طرف ديگر سياست‌هاي راهبردي آموزش و پرورش بر تمركززدايي، مدرسه‌محوري و توسعه مشاركت همه‌جانبه متمركز است كه با تفويض اختيارات و مشاركت دانش‌آموزان در امور مدرسه، زمينه تحقق اهداف تعليم و تربيت همگاني فراهم مي‌شود.

اقدام پژوهی چگونه می توانم درباره لکنت زبان دانش آموزم را بر طرف نمایم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۱۵ صفحه

اقدام پژوهی چگونه می توانم درباره لکنت زبان دانش آموزم را بر طرف نمایم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت جام دانش

کانون تخصصی پژوهش در عمل یکی از بهترین گروه های تخصصی تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی برطرف ساختن درباره لکنت زبان دانش آموزم

دیباچه مطالب برطرف ساختن درباره لکنت زبان دانش آموزم

چکیده و مقدمه موضوع برطرف ساختن درباره لکنت زبان دانش آموزم

بیان مسئله پژوهش برطرف ساختن درباره لکنت زبان دانش آموزم

شرایط و توصیف وضعیت حاضر برطرف ساختن درباره لکنت زبان دانش آموزم

جمع آوری داده ها و شواهد یک برطرف ساختن درباره لکنت زبان دانش آموزم

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات برطرف ساختن درباره لکنت زبان دانش آموزم

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف ساختن درباره لکنت زبان دانش آموزم

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن برطرف ساختن درباره لکنت زبان دانش آموزم

گردآوری اطلاعات و شواهد۱:

من در اقدام پژوهی خود در درجه اول به عنوان یک آموزگار خود را مؤظف می­دانستم تا بتوانم ببینم از چه طریقی می­توانم درباره لکنت زبان دانش آموزم را بر طرف سازم.

دانش­آموزم نجیبه جعفری نام داشت نجیبه از نظر گفتاری از کودکی دچار مشکل بود طی صحبت­هایی که با او داشتم از کودکی با این مشکل دست و پنجه نرم می­کرد وگاهی اوقات تمسخر دیگران بیشتر روی او تاثیر می­گذاشت ودر روند بهبود او تأخیر می­انداخت .متأسفانه والدین او هم نسبت به این امر بی­توجه بودند نجیبه دچار یاس وناامیدی بود به طوری که او هیچ وقت فکر نمی­کرد بتواند مثل افراد عادی صحبت کند در روزهای اول که من در این کلاس شروع به تدریس کرده بودم شناخت زیادی روی دانش­آموزانم نداشتم بعد از مدتی متوجه این موضوع شدم.

سر کلاس بخوانیم چون همه دانش­آموزان تقریبا ۳ یا ۴ خط از متن کتاب را می­خوانند متوجه شدم وقتی نوبت به نجیبه می­رسد چون     نمی­توانست به راحتی متن را بخواند به خود فشار زیادی میاورد وخواندن را رها می­کرد و شروع به گریه می­کرد. سعی کردم چند جلسه خصوصی با او صحبت کنم همچنین ملاقاتی را هم با مادرش داشتم. و سعی کردم اعتماد و اطمینان او را به خود جلب کنم.

مادر نجیبه هم از این موضوع ناراحت بود ولی علی­رغم مشکلات و مسائل خاص خانه­داری پیگیری نکرده بود. از مادر اوخواستم تابا ما همکاری کند و یک سری پیشنهادهایی را به مادرش دادم واز او خواستم تا به سایر افراد خانواده نیز انتقال دهد. وسعی کند محیط خانه را محیط امنی بسازد تا نجیبه درآن ارامش داشته باشد.و به هیچ عنوان مورد تمسخر اعضای خانواده قرار نگیرد.

از دیگر توصیه­های من به اولیای او این بود که پدر و مادری که در درمان فرزندشان بیش از حد هم نگرانی نشان دهند فرزند را نسبت به مشکل خویش بیش از پیش اگاه میکنند.ودر نهایت فرزن آنها نسبت به گفتار خویش حساس شده و ممکن است مقاومت منفی نشان دهد.در حقیقت دیدگاه مثبت یا منفی دیگران در مورد لکنت می­تواند در فرد لکنتی همان دیدگاه را ایجاد کند وکودک را بیزار کند.

هم اکنون تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer نمونه پروژه جدیدی را جهت بهره مندی شما عزیزان با عنوان نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی قرار داده است. نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی نمونه دقیقی از فایل حاضر است که توسط تیم پژوهشی تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer جهت بهره مندی شما عزیزان قرار داده است. تیم تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer از هیچ تلاشی در راستای تنظیم فایل نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی نهایت تلاش خود را نموده است و محتویات فایل نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی را به تایید می رساند.

مشاهده شده والدین عکس­العمل­های مختلفی مانند احساس نگرانی، اعتراض،تنبیه وتحقیر و….دارندکه میتواند تأثیر جبران ناپذیری بر روی افراد داشته باشد.

عکس­العمل­های والدین به گونه­های زیر است:

عزیزم چرا این طوری حرف می­زنی؟(نگرانی)

بچه چرا این طور حرف میزنی ؟(اعتراض)

حرف نزن بچه.(تنبیه)

خجالت نمیکشی این طور حرف میزنی ؟(تحقیر)

زود باش حرف بزن کار دارم.(تعجیل)

آرام­تر صحبت کن (تجویز)

از مادر نجیبه خواستم از گفتن چنین جملاتی پرهیز کند.به او کمک کند مقابل آیینه صحبت کند وصدای خود را ضبط کند در حالی که با صدای بلند متنی را می­خواند و…..

از آنجایی که یک مشاور می­تواند نقش بسزایی در رفع مشکلات داشته باشد به کمک مدیر محترم دبستان سرکار خانم اسماعیل­زاده این دانش­آموز را به مرکز مشاوره ارجاع دادیم.

از دیگر اقداماتی که انجام دادیم این بود که از دانش آموزان کلاس خواستم  موقعی که نجیبه متنی را می­خواند هیچکس کلامی حرف نزند و سکوت کامل باشد  وکسی نارضایتی مبنی بر این که زود باش یا غلط های اورا بگیرد انجام ندهد .بچه ها با شوق زیاد قبول کردند و همکاری کردند .به طوری که وقتی نوبت نجیبه میرسید همه سکوت می­کردند وهمکاری خوبی داشتند. از او خواستم هر روز قبل از شروع درس متنی را که از قبل آماده کرده را برای دوستانش در کلاس ارائه دهد و همه هم او را تشویق می­کردند وبا ذوق گوش می­دادند در پایان هم نجیبه سؤالاتی را در مورد متن خوانده شده از بچه ها می­پرسید و بچه­ها هم نظرات خود را می­دادند.

رفته رفته اعتماد به نفس نجیبله بالاتر می­رفت .روزی از رادیو شنیدم که محققان به این نتیجه رسیدند که خواندن شعر می­تواند حتی در افرادی که دچار سکته مغزی شده­اند ونیمکره مغز آنان مختل گردیده است تأثیر بسزایی بگذارد و زبان آنان را باز کند و در مورد افراد الکن هم مفید است.از نجیبه خواستم تا شعری دلخواه آماده کند وبا صدای بلند و آهنگین بخواند. بعضی اوقات وقتی وارد کلاس می­شدم می­دیدم نجیبه را در حال شعر خواندن  بود در حالی که لبخند رضایت بر روی لبهایش بود و بچه­ها هم با دست زدن او را همراهی می­کردند و این نشانه خوبی برای من بود نشانه بالا رفتن حس عزت نفس و اعتماد.

بعد از این که با همکاری خانواده و مدیر محترم دبستان نجیبه را به مرکز مشاوره نیز ارجاع دادیم راه­کارهای خوبی توسط مشاورین ارائه داده شد از جمله:

۱-کشیده­گویی: با کشیدن نفس عمیق وبا صدای بلند حرف زدن و شمرده شمرده صحبت کردن

۲-صحبت کردن با تلفن: با همکاری دانش آموزانم و کسب اجازه از والدینشان چند نفر از دانش­آموزان شماره منزل خود را به نجیبه دادند.تا در طول روز حداقل ۲یا۳نفر مکالمه تلفنی داشته باشد بچه­های کلاس هم از روند بهبودی نجیبه مرا مطلع می­ساختند.

۳-خرید منزل :مثل خرید از بقالی ونانوایی و…

۴ – تلفن به جاهایی مثل ۱۱۸و گرفتن آدرس­ها و تلفن­های اتفاقی

۵-شناسایی و شناخت این­که بیشتر در چه جاهایی دچار لکنت می­شود.

تجزیه و تحلیل داده­ها:

اضطراب و و فشار عاطفی همواره لکنت را تشدید می­کند به همین دلیل هدف بسیاری از توصیه­های درمانی از درباره لکنت زبان این است تا آنجایی که مقدور است تلاش کنیم اضطراب و فشارهای عاطفی را کاهش دهیم موفقیت زمانی حاصل می­شود که بتوان منبع ومنشع اضطراب را بازشناخته و متوجه آن شد.

همچنین روش­های جدیدی که امروزه مشاورین به عنوان راه حل پیشنهاد     می­کنندکنترل تنفس حنجره و زبان لب­ها و فک است به فرد لکنتی     می­آموزندکه سرعت صحبت را کم و آهسته کنند و دربین صحبت کردن نفس عمیقی بکشند واجازه دهد در هنگام صحبت کردن هوا بیرون بیاید.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برطرف ساختن درباره لکنت زبان دانش آموزم اقدام پژوهی  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین  برطرف ساختن درباره لکنت زبان دانش آموزم اقدام پژوهی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر برطرف ساختن درباره لکنت زبان دانش آموزم اقدام پژوهی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله برطرف ساختن درباره لکنت زبان دانش آموزم اقدام پژوهی   

راهکار ها و پیشنهادات برطرف ساختن درباره لکنت زبان دانش آموزم اقدام پژوهی 

فهرست منابع مورد استفاده برطرف ساختن درباره لکنت زبان دانش آموزم اقدام پژوهی

منابع :

www.sid.ir

www.noormags.com

مطلبی که در رابطه با اقدام پژوهی به ذهنم رسید این است که فایل اقدام پژوهی دائما در حال بروز رسانی و اضافه نمودن جزئیات می باشد. اقدام پژوهی در ارتباط با جزئیاتش کاملا دقیق و به روز می باشد. با توجه به تغییرات بخشنامه ها فایل اقدام پژوهی نیز مانند سایر فایل های موجود در سایت می بایست کلیه محتویات به روز را شامل شود. دوستان گرامی شما می توانید با دریافت فایل اقدام پژوهی از دقیق ترین فایل آموزشی در راستای نیازمندی های خود بهره ببرید. سایت حاضر با در اختیار داشتن منابع عظیم و قدرتمند در راستای نگارش و تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی پیشگام در عرصه تدوین فایل های آموزشی می باشد.

آنچه در رابطه با فایل اقدام پژوهی باید بدانیم :

مرجع فایل اقدام پژوهی در سایت حاضر می باشد.

فایل حاضر دائما در حال آبدیت و بروز رسانی می باشد.

فایل اقدام پژوهی اختصاصی تدوین شده و از سایت خاصی کپی نشده است.

با توجه به اینکه تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی مستلزم زمان و هزینه بالایی از سمت تیم پژوهشی ما می باشد ، لذا از کپی برداری و انتشار فایل های سایت جدا اجتناب ورزید.

برای دانلود اقدام پژوهی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

با عنایت به مسائل فوق تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer سعی داشته است با ارائه خدمات جدید در گردآوری فایل نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی سهم کوچکی در نظام آموزشی ایفا کند سروران محترم می توانید فایل نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی را از لینک سمت راست صفحه دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

محصولات مرتبط

دیدگاهی بنویسید

76 − 73 =