اقدام پژوهی تقویت مهارت حل مسئله ریاضی

اقدام پژوهی تقویت مهارت حل مسئله ریاضی

یکی از راه های افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در هر نظامی، بحث افزایش توجه آنان است. موضوعی که اقدام پژوهی تقویت مهارت حل مسئله ریاضی به خوبی به آن توجه میکند. هرچه بر موضوع توجه دانش آموزان تمرکز بیشتری صورت گیرد و بتوان به آن جهت دهی مناسب را تحمیل کرد، میتوان انتظار بیشتری را از آن داشت.

همانطور که میبینید فایل نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه دوم حاصل تجربیات تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer است که توانسته ایم به کمک جمعی از فرهنگیان برجسته کشور سعی خود را در تنظیم فایل نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه دوم انجام دهیم . امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه دوم سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی شما عزیزان داشته باشیم. شما با استفاده از فایل نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه دوم قطعا رضایت لازم را خواهید داشت .

استفاده از اقدام پژوهی تقویت مهارت حل مسئله ریاضی توسط معلمان باعث افزایش این توجه و تمرکز دانش آموزان میشود که این امر در افزایش بازدهی تحصیلی آنان تأثیر مثبت دارد. اگر معلمان بتوانند به خوبی از اقدام پژوهی تقویت مهارت حل مسئله ریاضی استفاده کنند و آن را در آموزش های خود به اجرا درآورند مطمئنا بازخورد دریافتی بسیار خوبی را خواهند داشت که باعث میشود این فعالیت را به دیگر معلمان نیز توصیه کنند.

گزارش اقدام پژوهی تقویت مهارت حل مسئله ریاضی

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

همگان در آموزش و پرورش تأكيد دارند كه بايد دانش‌آموزان افرادي موفق و شهرونداني مؤثر در جامعه شوند، درحالي‌كه فعاليت‌ها بايد طوري طراحي شوند كه دانش‌آموزان بتوانند خويشتن را در جهت كسب موفقيت ياري نمايند( كافمن و زان، ترجمه سليمي و اسحاقيان، ۱۳۷۷). هم چنین ما در عصر جهش های تکنولوژیک، در یک شرایط رقابتی سنگین در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قرار داریم. در شرایطی که رقبا با استفاده از بهره فعالیت های جمعی، پروژه های بزرگی را اجرا می کنند و بدین وسیله سلطه خود را بر جهان می افزایند، بی تفاوتی نسبت به فواید کار جمعی می تواند موقعیت ما را در جهان تضعیف کند.

اقدام پژوهی

نحوه نوشتن اقدام پژوهی تقویت مهارت حل مسئله ریاضی

چطور یک اقدام پژوهی تقویت مهارت حل مسئله ریاضی را بنویسیم؟ برای نوشتن یک اقدام پژوهی تقویت مهارت حل مسئله ریاضی باید در ابتدا مشخصات و ویژگی های آن را ثبت کنید. به این صورت که تمامی مشخصات از جمله:

  • نام درس مورد نظر
  • پایه تحصیلی آموزشی
  • زمان
  • نام مدرسه
  • تعداد شاگردان
  • و…

ثبت میشود. پس از آن برای ادامه نوشتن یک اقدام پژوهی تقویت مهارت حل مسئله ریاضی، باید اهداف آن را به خوبی بیان کنید و بگویید که هدف شما از نوشتن این سناریو چیست و در آخر قرار است که به چه چیزی برسید؟ پس از آن نیز به اهداف رفتاری در اقدام پژوهی تقویت مهارت حل مسئله ریاضی اشاره ای داشته باشید.

چگونه و بر اساس چه الگویی قرار است تدریس کنید؟ روش های تدریس در اقدام پژوهی تقویت مهارت حل مسئله ریاضی شما چیست؟ تمامی این ها را به خوبی بنویسید و ثبت کنید. فضای کلاس خود را شرح داده و به خوبی توضیح دهید. وسایل مورد استفاده شما در اقدام پژوهی تقویت مهارت حل مسئله ریاضی چیست و همینطور بگویید که در انجام این فعالیت از دانش آموزان خود چه انتظاری دارید؟

تمامی مشخصات برای اجرا و نوشتن اقدام پژوهی تقویت مهارت حل مسئله ریاضی را بیان کنید و در انتها نیز به نتیجه گیری کل فعالیت بپردازید. به این صورت اقدام پژوهی تقویت مهارت حل مسئله ریاضی شما نوشته شد و توانستید یک فایل کامل را ثبت کنید.

اقدام پژوهی تقویت مهارت حل مسئله ریاضی چیست

اقدام پژوهی تقویت مهارت حل مسئله ریاضی درواقع یکی از رویکردهای بسیار مهمی است که در این سالها توجه بسیاری از معلمان و دانشجویان را برانگیخته است. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمان در رابطه اجحاف دارند.آنهابا این مقوله کارورزی سه خود را ثبت می کنند.در چرخة بهبود وضعیت کارآموزی که بر چشم انداز، مشاهده و اصلاح طراحی آموزشی متمرکز است درگیر می نمایند. در نظام آموزش و پرورش معلمان و دانشجو معلمان به تدریس می پردازند.

یکی از روش های موفق که در پیشرفت تحصیلی تاثیر زیادی دارد یادگیری به شیوه همیاری یا کار گروهی است. معلم باید فعالیت های یادگیری از طریق همیاری را به گونه ای سازمان دهد که دانش آموزان احساس حقیقی وابسته بودن به یکدیگر را داشته باشند و بدانند که هیچ یک از اعضای گروه نمی توانند موفق باشند مگر اینکه تمام اعضا موفق شوند( رشد آموزش راهنمایی تحصیلی شماره ۲ آذر ۱۳۸۹ دوره شانزدهم ص۸). در سال‌هاي اخير، نظام آموزش و پرورش كشور ما با مشكلات متعددي روبه‌رو بوده است. حل اين مشكلات و برطرف كردن كاستي‌هاي آن يكي از دغدغه‌ها و نگراني‌هاي جدي دست‌اندركاران آموزش و پرورش است.

تعریف اقدام پژوهی تقویت مهارت حل مسئله ریاضی

در رابطه با تعریف اقدام پژوهی تقویت مهارت حل مسئله ریاضی نظر این است که اقدام پژوهی تقویت مهارت حل مسئله ریاضی یکی از موثرترین فرایندهای اثربخشی فعالیت دانشجویان است. و برای یاری رساندن به خود و دانش آموزان برای کارورزی و غلبه بر ترس از تغییرمی باشد. همچنین ترویج خلاقیت و تفکر انتقادی را به ارمغان دارد. وآزمایش درآوردن طراحی آموزشی و الگوهای برتر تدریس است. ازاین رو، می توان گفت که اقدام پژوهی تقویت مهارت حل مسئله ریاضی در افزایش سطح دانش معلمان و یادگیری دانش آموزان نقشی بی بدیل دارد.

فرصتهای یادگیری و نگرش به کاربرد کارورزی سه و استفاده از الگوهای برتر تدریس در معلمان کنش پژوه بیشتر از معلمان عادی است.

مراحل اقدام پژوهی تقویت مهارت حل مسئله ریاضی

الگوی نوین تدریس همان حکم سناریو را برای کارگردان دارد و به اعتراف همه کارگردانان هر قدر ،سناریو ،قوی تر و پخته تر باشد،مستندات جذاب تر و مؤثرتری می توان ساخت،بنابراین لازمه یک اجرا و تدریس موفق داشتن الگوی نوین تدریس قوی می باشد.

اما در حال حاضرمتأسفانه این مهم مورد غفلت معلمان قرار گرفته و اکثر معلمان بدون الگوی نوین تدریس وارد صحنه ی اجرا و تدریس می شوند و راحت ترین راه آزمون این ادعا و فرضیه آن است که یک پژوهشگر در یک روز خاص به چند مدرسه مراجعه کند و درصد معلمانی که با الگوی نوین تدریس وارد مدرسه می شوند را در یک تحقیق میدانی مورد مطالعه قرار دهد.

بهترین نمونه های الگوهای نوین تدریس را می توان در قالب اقدام پژوهی تقویت مهارت حل مسئله ریاضی و کاروزی سه جستجو نمود که به بهترین شکل ممکن برای شما عزیزان نمونه های کاملی را در سایت نهاده ایم.

نمونه اقدام پژوهی تقویت مهارت حل مسئله ریاضی فردی

آیا در پی آنید که اقدام پژوهی تقویت مهارت حل مسئله ریاضی یعنی چه ؟.باید گفت که اقدام پژوهی تقویت مهارت حل مسئله ریاضی، به اجرا درآوردن آموخته های طراحی آموزشی در کارورزی سه و اجرای آن در مدرسه و کلاس درس است. این مدل پژوهش دانشجو معلمان تلاش می کند که آنان را در فرایند طرح سؤال بیاورد.همچنین برنامه ریزی، عمل، مشاهدة فعال، بازخورد و بازاندیشی و یادگیری گرد هم آورد . به تبادل نظر، تجربه، و یادگیری از یکدیگر ترغیب سازد. این گونه موارد در کل کارورزی سه نامیده می شود.

رشد روزافزون جمعيت دانش‌آموزي و افزايش تقاضا براي آموزش، مستلزم فراهم آوردن محيط آموزشي مناسب همراه مشاركت تمام اعضاي مدرسه در امور جاري آن است. اداره امور مدرسه بايد مبتني بر تصميم‌گيري مشترك، استقلال نسبي، انعطاف‌پذيري، روش‌هاي غيرمتمركز و مشاركت‌جويانه باشد تا فضاي مدرسه را پويا، پرنشاط و فعال نمايد و توانمندي‌ها و خلاقيت‌هاي مديران و معلمان و دانش‌آموزان را شكوفا و متجلي سازد، از طرف ديگر سياست‌هاي راهبردي آموزش و پرورش بر تمركززدايي، مدرسه‌محوري و توسعه مشاركت همه‌جانبه متمركز است كه با تفويض اختيارات و مشاركت دانش‌آموزان در امور مدرسه، زمينه تحقق اهداف تعليم و تربيت همگاني فراهم مي‌شود.

اقدام پژوهی چگونه توانستم با آموزش روش حل مساله ، مهارت شاگردانم را در تقویت مهارت حل مسئله ریاضی رياضي بهبود ببخشم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۱۹ صفحه

اقدام پژوهی چگونه توانستم با آموزش روش حل مساله ، مهارت شاگردانم را در تقویت مهارت حل مسئله ریاضی رياضي بهبود ببخشم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت جام دانش

کانون تخصصی پژوهش در عمل یکی از بهترین گروه های تخصصی تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی بهبود دادن تقویت مهارت حل مسئله ریاضی ریاضی با آموزش روش حل مسئله

دیباچه مطالب بهبود دادن تقویت مهارت حل مسئله ریاضی ریاضی با آموزش روش حل مسئله

چکیده و مقدمه موضوع بهبود دادن تقویت مهارت حل مسئله ریاضی ریاضی با آموزش روش حل مسئله

بیان مسئله پژوهش بهبود دادن تقویت مهارت حل مسئله ریاضی ریاضی با آموزش روش حل مسئله

شرایط و توصیف وضعیت حاضر بهبود دادن تقویت مهارت حل مسئله ریاضی ریاضی با آموزش روش حل مسئله

جمع آوری داده ها و شواهد یک بهبود دادن تقویت مهارت حل مسئله ریاضی ریاضی با آموزش روش حل مسئله

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات بهبود دادن تقویت مهارت حل مسئله ریاضی ریاضی با آموزش روش حل مسئله

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بهبود دادن تقویت مهارت حل مسئله ریاضی ریاضی با آموزش روش حل مسئله

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن بهبود دادن تقویت مهارت حل مسئله ریاضی ریاضی با آموزش روش حل مسئله

تجزيه و تحليل داده هاواطّلاعات :

با استفاده از   نمودار چرا؟   چرا؟   ( why  why  Diagram ) :

دانش آموز :

۱)عدم آشنايي با روش حلّ مسأله و راهبرد هاي آن.

۲)اضطراب و نگراني هنگام حلّ مسأله و بي رغبتي و بي حوصلگي نسبت به آن.

۳) عدم درك مفاهيم رياضي مرتبط و به كار گيري آن ها هنگام حلّ مسأله .

۴) ناتواني در خواندن مسأله و عدم درك آن.

۵) عدم توانايي در طرح مسأله.

آموزگار:

۱)عدم آشنايي با الگوي حلّ مسأله و راهبردهاي آن.

۲)كمبود وقت به لحاظ چند پايه بودن و عدم انگيزه كافي براي تدريس فعّال.

۳)عدم استفاده از روش ها و الگوهاي نوين تدريس.

ناتواني كتاب  :

۱) عدم توجّه كافي به مهارت هاي رياضي در كتاب هاي درسي.

۲)روش حلّ مسأله و راهبردهاي آن در كتاب به شاگردان آموزش داده نمي شود.

۳) محتواي كتاب كمتر جنبه كاربردي،عملي وتحقيقي دارد.

حل مسأله  مسئولين :

۱)عدم تشكيل كلاس هاي ضمن خدمت در حيطه موضوع.

۲)عدم اطّلاع كافي ازمهارت هاي رياضي خصوصاًمهارت حلّ مسأله و نظارت ناكافي.

روش هاي تدريس خانواده :

۱)سطح سواد پايين خانواده ها و عدم آشنايي با.

۲) آموزش هاي غلطي كه خودشان ديده و معمولاً مسائل رياضي فرزندانشان را حل مي كنند.

هم اکنون تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer نمونه پروژه جدیدی را جهت بهره مندی شما عزیزان با عنوان نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه دوم قرار داده است. نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه دوم نمونه دقیقی از فایل حاضر است که توسط تیم پژوهشی تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer جهت بهره مندی شما عزیزان قرار داده است. تیم تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer از هیچ تلاشی در راستای تنظیم فایل نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه دوم نهایت تلاش خود را نموده است و محتویات فایل نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه دوم را به تایید می رساند.

روش ها  :

۱)عدم استفاده  از روش هاي گروهي براي انجام فعّاليّت ها.

۲) عدم اجراي الگوي چهار مرحله اي جرج پوليا براي حلّ مسائل.

« براي تجزيه و تحليل داده ها و اطلاعات از روش ترسيم مفاهيم نيز در گزارش نهايي استفاده شده است. »

راه کارهای پیشنهادی حاصل از گردآوری اطلاعات جهت حلّ مشکل:

گزيده اي از  مهم ترين راه کارهای پیشنهادی به شرح زیر است:

۱) استفاده از روش های فعّال و الگوهای تدريس جهت آموزش مفاهيم رياضي.

۲) تقويت مهارت خواندن برای دانش آموزانی که مهارت خواندن و درک مطلب در آن ها تقویت نشده است،

۳) مراحل حلّ مسأله را بر اساس «الگوی چهار مرحله ای جُرج پولیا» باید به دانش آموزان آموزش داد.

۴) با توجّه به شرایط سنی، « راهبردهای حلّ مسأله» را با استفاده از روش و مثال های مختلف به دانش آموزان آموزش داد.

۵) برای درک صحیح شاگرد از مسأله، بايد از او خواسته شود، چند بار مسأله را بخواند و آن را با زبان خود توضیح دهد.

۶) بايد سعي شود مسائلي براي دانش آموزان مطرح گردد كه در زندگی روزمره کاربرد داشته باشد.

۷) باید به دانش آموزان فرصت داد تا خودشان مسأله طرح نمایند.  زيرا مفاهيم را بهتر و عميق تر درك مي كنند.

۸) برای آموزش مهارت حلّ مسأله دانش آموزان راباید به صورت گروهی در فعّالیّت ها درگیر کرد.

۹) در طراحي سؤال بايد به علايق و سطح توانايي شاگردان توجّه نموده و سؤالاتي طرح شود كه شاگردان را به انجام فعاليّت تحريك نمايد.

۱۰) تشكيل جلسات آموزش خانواده جهت همكاري والدين در دستيابي به اهداف مورد نظر ضروري است.

۱۱) تشكيل كلاس هاي ضمن خدمت براي معلّمان جهت آموزش مهارت هاي رياضي .

۱۲) ارائه آموزش هاي مكمل آموزش كتاب در حلّ مسأله و . . .

اقدامات راه حل های پیشنهادی: با در نظر گرفتن عوامل مؤثر در بروز مشكل (ناتواني در حلّ مسأله )و راه کارهای پیشنهادی هشت اقدام زیر را جهت رفع آن به انجام رساندم:كه توضيحات كامل مراحل انجام هر يك در گزارش نهايي به تفضيل بيان شده است.

جدول اقدامات

اقدام

كنش اوّل

آموزش مفاهيم رياضي با استفاده از روشها و الگوهاي تدريس .

كنش دوّم

بررسي مبحث حل مساله كتاب هاي رياضي پايه اوّل و دوّم ابتدايي .

كنش دوم

تقويت مهارت خواندن مسأله و درك آن با تجزيه و تحليل صد مساله رياضي و تمرين در جمله نويسي ، املاء و فارسي.

كنش چهارم

آموزش روش حلّ مسأله و راهبردهاي آن بر اساس الگو چهار مرحله اي جورج پوليا.

كنش پنجم

اقدام به طرح مسأله هاي مورد علاقه دانش آموزان و گاربردي – تحقيقي توسط معلّم .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله بهبود دادن تقویت مهارت حل مسئله ریاضی ریاضی با آموزش روش حل مسئله اقدام پژوهی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین بهبود دادن تقویت مهارت حل مسئله ریاضی ریاضی با آموزش روش حل مسئله اقدام پژوهی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر بهبود دادن تقویت مهارت حل مسئله ریاضی ریاضی با آموزش روش حل مسئله اقدام پژوهی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله بهبود دادن تقویت مهارت حل مسئله ریاضی ریاضی با آموزش روش حل مسئله اقدام پژوهی 

راهکار ها و پیشنهادات بهبود دادن تقویت مهارت حل مسئله ریاضی ریاضی با آموزش روش حل مسئله اقدام پژوهی 

فهرست منابع مورد استفاده بهبود دادن تقویت مهارت حل مسئله ریاضی ریاضی با آموزش روش حل مسئله اقدام پژوهی

فهرست منابع و مأخذ

۱)   امینی، پرویز(۱۳۷۷)/آموزش روش حلّ مسأله (۱)/رشدآموزش ابتدایی۵/ بهمن/شماره ی مسلسل۱۳/ ص(۱۲ الی۱۵)

۲)  امینی، پرویز(۱۳۷۷)/ آموزش روش حلّ مسأله (۲)/ رشد آموزش ابتدایی۶/اسفند/شماره ی مسلسل۱۴/ ص(۵۲الی۵۶)

۳) امینی، پرویز(۱۳۷۸)/ آموزش روش حلّ مسأله (۳)/ رشد آموزش ابتدایی۷/فروردین/شماره ی مسلسل۱۵/ص(۳۵ الی ۳۹)

۴)  امینی، پرویز(۱۳۷۸)/ آموزش روش حلّ مسأله (۴)/ رشدآموزش ابتدایی۸/اردیبهشت/شماره ی مسلسـل۱۶ /ص(۵۹ الی ۶۱)

۵)  بابایی، خدیجه (۱۳۸۱)/چگونه مشكل حلّ مسأله و طرح مسأله را در دانش آموزانم بر طرف كردم/ برگزیده های پژوهش درعمـل / کارشنـاسی تحقیقـات سازمـان آ.پ مـازنـدران/ نشر نیـما/ ص( ۱۶۹ الی ۱۷۶)

۶) بخشعلی زاده، شهرناز(۱۳۸۱)/آموزش رياضيات / رشدآموزش ابتدایی۳/سال ششم/آذر/شماره مسلسل۴۵/ص(۲۸ الی۳۱)

۷) بخشعلی زاده، شهرناز(۱۳۸۱)/حلّ مسأله و مدل سازي رياضي/رشدآموزش ابتدایی۵/سال ششم/بهمن/شماره سلسل۴۷/ص(۲۷الی۳۱)

۸)    بهروش، محمود-جعفری، علی اکبر-دانشفر، علی اصغر(۱۳۷۲)/ روش تـدریس ریاضیات ابتدایی/ دوره  کاردانی تربیت معلّم/ کد ۶۰۰۳

مطلبی که در رابطه با اقدام پژوهی به ذهنم رسید این است که فایل اقدام پژوهی دائما در حال بروز رسانی و اضافه نمودن جزئیات می باشد. اقدام پژوهی در ارتباط با جزئیاتش کاملا دقیق و به روز می باشد. با توجه به تغییرات بخشنامه ها فایل اقدام پژوهی نیز مانند سایر فایل های موجود در سایت می بایست کلیه محتویات به روز را شامل شود. دوستان گرامی شما می توانید با دریافت فایل اقدام پژوهی از دقیق ترین فایل آموزشی در راستای نیازمندی های خود بهره ببرید. سایت حاضر با در اختیار داشتن منابع عظیم و قدرتمند در راستای نگارش و تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی پیشگام در عرصه تدوین فایل های آموزشی می باشد.

آنچه در رابطه با فایل اقدام پژوهی باید بدانیم :

مرجع فایل اقدام پژوهی در سایت حاضر می باشد.

فایل حاضر دائما در حال آبدیت و بروز رسانی می باشد.

فایل اقدام پژوهی اختصاصی تدوین شده و از سایت خاصی کپی نشده است.

با توجه به اینکه تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی مستلزم زمان و هزینه بالایی از سمت تیم پژوهشی ما می باشد ، لذا از کپی برداری و انتشار فایل های سایت جدا اجتناب ورزید.

برای دانلود اقدام پژوهی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

با عنایت به مسائل فوق تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer سعی داشته است با ارائه خدمات جدید در گردآوری فایل نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه دوم سهم کوچکی در نظام آموزشی ایفا کند سروران محترم می توانید فایل نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه دوم را از لینک سمت راست صفحه دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

2 + 4 =