نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی چگونه توانستم يادگيري و محفوظات اصطلاحات را در دانش آموزانم بهبود بخشيده و آنها را به اين درس علاقه مند كنم؟

نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی محفوظات اصطلاحات

یکی از راه های افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در هر نظامی، بحث افزایش توجه آنان است. موضوعی که نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی محفوظات اصطلاحات به خوبی به آن توجه میکند. هرچه بر موضوع توجه دانش آموزان تمرکز بیشتری صورت گیرد و بتوان به آن جهت دهی مناسب را تحمیل کرد، میتوان انتظار بیشتری را از آن داشت.

همانطور که میبینید فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی حاصل تجربیات تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer است که توانسته ایم به کمک جمعی از فرهنگیان برجسته کشور سعی خود را در تنظیم فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی انجام دهیم . امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی شما عزیزان داشته باشیم. شما با استفاده از فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی قطعا رضایت لازم را خواهید داشت .

استفاده از نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی محفوظات اصطلاحات توسط معلمان باعث افزایش این توجه و تمرکز دانش آموزان میشود که این امر در افزایش بازدهی تحصیلی آنان تأثیر مثبت دارد. اگر معلمان بتوانند به خوبی از نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی محفوظات اصطلاحات استفاده کنند و آن را در آموزش های خود به اجرا درآورند مطمئنا بازخورد دریافتی بسیار خوبی را خواهند داشت که باعث میشود این فعالیت را به دیگر معلمان نیز توصیه کنند.

گزارش نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی محفوظات اصطلاحات

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

همگان در آموزش و پرورش تأكيد دارند كه بايد دانش‌آموزان افرادي موفق و شهرونداني مؤثر در جامعه شوند، درحالي‌كه فعاليت‌ها بايد طوري طراحي شوند كه دانش‌آموزان بتوانند خويشتن را در جهت كسب موفقيت ياري نمايند( كافمن و زان، ترجمه سليمي و اسحاقيان، ۱۳۷۷). هم چنین ما در عصر جهش های تکنولوژیک، در یک شرایط رقابتی سنگین در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قرار داریم. در شرایطی که رقبا با استفاده از بهره فعالیت های جمعی، پروژه های بزرگی را اجرا می کنند و بدین وسیله سلطه خود را بر جهان می افزایند، بی تفاوتی نسبت به فواید کار جمعی می تواند موقعیت ما را در جهان تضعیف کند.

اقدام پژوهی

نحوه نوشتن نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی محفوظات اصطلاحات

چطور یک نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی محفوظات اصطلاحات را بنویسیم؟ برای نوشتن یک نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی محفوظات اصطلاحات باید در ابتدا مشخصات و ویژگی های آن را ثبت کنید. به این صورت که تمامی مشخصات از جمله:

  • نام درس مورد نظر
  • پایه تحصیلی آموزشی
  • زمان
  • نام مدرسه
  • تعداد شاگردان
  • و…

ثبت میشود. پس از آن برای ادامه نوشتن یک نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی محفوظات اصطلاحات، باید اهداف آن را به خوبی بیان کنید و بگویید که هدف شما از نوشتن این سناریو چیست و در آخر قرار است که به چه چیزی برسید؟ پس از آن نیز به اهداف رفتاری در نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی محفوظات اصطلاحات اشاره ای داشته باشید.

چگونه و بر اساس چه الگویی قرار است تدریس کنید؟ روش های تدریس در نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی محفوظات اصطلاحات شما چیست؟ تمامی این ها را به خوبی بنویسید و ثبت کنید. فضای کلاس خود را شرح داده و به خوبی توضیح دهید. وسایل مورد استفاده شما در نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی محفوظات اصطلاحات چیست و همینطور بگویید که در انجام این فعالیت از دانش آموزان خود چه انتظاری دارید؟

تمامی مشخصات برای اجرا و نوشتن نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی محفوظات اصطلاحات را بیان کنید و در انتها نیز به نتیجه گیری کل فعالیت بپردازید. به این صورت نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی محفوظات اصطلاحات شما نوشته شد و توانستید یک فایل کامل را ثبت کنید.

نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی محفوظات اصطلاحات چیست

نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی محفوظات اصطلاحات درواقع یکی از رویکردهای بسیار مهمی است که در این سالها توجه بسیاری از معلمان و دانشجویان را برانگیخته است. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمان در رابطه اجحاف دارند.آنهابا این مقوله کارورزی سه خود را ثبت می کنند.در چرخة بهبود وضعیت کارآموزی که بر چشم انداز، مشاهده و اصلاح طراحی آموزشی متمرکز است درگیر می نمایند. در نظام آموزش و پرورش معلمان و دانشجو معلمان به تدریس می پردازند.

یکی از روش های موفق که در پیشرفت تحصیلی تاثیر زیادی دارد یادگیری به شیوه همیاری یا کار گروهی است. معلم باید فعالیت های یادگیری از طریق همیاری را به گونه ای سازمان دهد که دانش آموزان احساس حقیقی وابسته بودن به یکدیگر را داشته باشند و بدانند که هیچ یک از اعضای گروه نمی توانند موفق باشند مگر اینکه تمام اعضا موفق شوند( رشد آموزش راهنمایی تحصیلی شماره ۲ آذر ۱۳۸۹ دوره شانزدهم ص۸). در سال‌هاي اخير، نظام آموزش و پرورش كشور ما با مشكلات متعددي روبه‌رو بوده است. حل اين مشكلات و برطرف كردن كاستي‌هاي آن يكي از دغدغه‌ها و نگراني‌هاي جدي دست‌اندركاران آموزش و پرورش است.

تعریف نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی محفوظات اصطلاحات

در رابطه با تعریف نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی محفوظات اصطلاحات نظر این است که نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی محفوظات اصطلاحات یکی از موثرترین فرایندهای اثربخشی فعالیت دانشجویان است. و برای یاری رساندن به خود و دانش آموزان برای کارورزی و غلبه بر ترس از تغییرمی باشد. همچنین ترویج خلاقیت و تفکر انتقادی را به ارمغان دارد. وآزمایش درآوردن طراحی آموزشی و الگوهای برتر تدریس است. ازاین رو، می توان گفت که نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی محفوظات اصطلاحات در افزایش سطح دانش معلمان و یادگیری دانش آموزان نقشی بی بدیل دارد.

فرصتهای یادگیری و نگرش به کاربرد کارورزی سه و استفاده از الگوهای برتر تدریس در معلمان کنش پژوه بیشتر از معلمان عادی است.

مراحل نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی محفوظات اصطلاحات

الگوی نوین تدریس همان حکم سناریو را برای کارگردان دارد و به اعتراف همه کارگردانان هر قدر ،سناریو ،قوی تر و پخته تر باشد،مستندات جذاب تر و مؤثرتری می توان ساخت،بنابراین لازمه یک اجرا و تدریس موفق داشتن الگوی نوین تدریس قوی می باشد.

اما در حال حاضرمتأسفانه این مهم مورد غفلت معلمان قرار گرفته و اکثر معلمان بدون الگوی نوین تدریس وارد صحنه ی اجرا و تدریس می شوند و راحت ترین راه آزمون این ادعا و فرضیه آن است که یک پژوهشگر در یک روز خاص به چند مدرسه مراجعه کند و درصد معلمانی که با الگوی نوین تدریس وارد مدرسه می شوند را در یک تحقیق میدانی مورد مطالعه قرار دهد.

بهترین نمونه های الگوهای نوین تدریس را می توان در قالب نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی محفوظات اصطلاحات و کاروزی سه جستجو نمود که به بهترین شکل ممکن برای شما عزیزان نمونه های کاملی را در سایت نهاده ایم.

نمونه نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی محفوظات اصطلاحات فردی

آیا در پی آنید که نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی محفوظات اصطلاحات یعنی چه ؟.باید گفت که نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی محفوظات اصطلاحات، به اجرا درآوردن آموخته های طراحی آموزشی در کارورزی سه و اجرای آن در مدرسه و کلاس درس است. این مدل پژوهش دانشجو معلمان تلاش می کند که آنان را در فرایند طرح سؤال بیاورد.همچنین برنامه ریزی، عمل، مشاهدة فعال، بازخورد و بازاندیشی و یادگیری گرد هم آورد . به تبادل نظر، تجربه، و یادگیری از یکدیگر ترغیب سازد. این گونه موارد در کل کارورزی سه نامیده می شود.

رشد روزافزون جمعيت دانش‌آموزي و افزايش تقاضا براي آموزش، مستلزم فراهم آوردن محيط آموزشي مناسب همراه مشاركت تمام اعضاي مدرسه در امور جاري آن است. اداره امور مدرسه بايد مبتني بر تصميم‌گيري مشترك، استقلال نسبي، انعطاف‌پذيري، روش‌هاي غيرمتمركز و مشاركت‌جويانه باشد تا فضاي مدرسه را پويا، پرنشاط و فعال نمايد و توانمندي‌ها و خلاقيت‌هاي مديران و معلمان و دانش‌آموزان را شكوفا و متجلي سازد، از طرف ديگر سياست‌هاي راهبردي آموزش و پرورش بر تمركززدايي، مدرسه‌محوري و توسعه مشاركت همه‌جانبه متمركز است كه با تفويض اختيارات و مشاركت دانش‌آموزان در امور مدرسه، زمينه تحقق اهداف تعليم و تربيت همگاني فراهم مي‌شود.

نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی چگونه توانستم يادگيري و محفوظات اصطلاحات را در دانش آموزانم بهبود بخشيده و آنها را به اين درس علاقه مند كنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۳ صفحه

نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی چگونه توانستم يادگيري و محفوظات اصطلاحات را در دانش آموزانم بهبود بخشيده و آنها را به اين درس علاقه مند كنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت جام دانش

کانون تخصصی پژوهش در عمل یکی از بهترین گروه های تخصصی تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی بهبود بخشیدن به یادگیری و محفوظات اصطلاحات در دانش آموزان

دیباچه مطالب بهبود بخشیدن به یادگیری و محفوظات اصطلاحات در دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع بهبود بخشیدن به یادگیری و محفوظات اصطلاحات در دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش بهبود بخشیدن به یادگیری و محفوظات اصطلاحات در دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر بهبود بخشیدن به یادگیری و محفوظات اصطلاحات در دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک بهبود بخشیدن به یادگیری و محفوظات اصطلاحات در دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات بهبود بخشیدن به یادگیری و محفوظات اصطلاحات در دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بهبود بخشیدن به یادگیری و محفوظات اصطلاحات در دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن بهبود بخشیدن به یادگیری و محفوظات اصطلاحات در دانش آموزان

راه کار های رایج :

* متداول ترین راه کار برای آموزش و جایگزینی اصطلاحات مشکل در ذهن افراد تکرار توسط معلم و یا   دانش آموزانی است که مورد پرسش کلاسی قرار می گیرند . این شیوه می تواند کارآمد باشد ، اما از آنجا که تکرار مطالب برای بیشتر دانش آموزان امری خسته کننده بوده و از سوی دیگر فرصت معلم برای پرسش کلاسی مکرر ، بسیار کم است ، به اندازه ی لازم پاسخگوی این مهم نیست .

* روش دیگری که به حفظ کلمات کمک می کند ریشه یابی آنهاست . تعدادی از اصطلاحات تخصصی ریشه یا پسوند مشترک دارند و می توانیم با ارائه ی یک کلمه و انشعابات آن ، هم زمان کلمه های زیادی را به دانش آموز تفهیم کنیم . به عنوان مثال از دانش آموزان خواستیم جدولی مانند زیر تهیه کنند و در طول سال تحصیلی در حین تدریس هر گاه لازم بود کلمات را در این جدول وارد کنند .

ریشه یا پسوند معنای ریشه یا پسوند کلمات منشعب از آن
 

Iso

 

 

یکسان ایزومر : گروه ترکیباتی که از نظر تعداد اتم ها یکسانند ، اما ساختمان آنها و آرایش اتم هایشان متفاوت است .

ایزوتونیک : کشش ثابت

ایزو متریک : طول ثابت

 

Plast

 

سلول یا

ذره ی متشکل

کلروپلاست :  ذره ی متشکل از کلروفیل در سلول های گیاهی

کروموپلاست : ذره ی متشکل از رنگدانه ها

آمیلوپلاست : ذره ی متشکل از نشاسته

اما دو اشکال  به این روش وارد است :

۱ –  همه ی کلمات مشتق و بر گرفته از ریشه ی لاتین آن کلمه نیستند و ساده می باشند .

۲ – گاهی خود ریشه ها تبدیل به یک مطلب اضافی شده و در نتیجه دانش آموز را دچار سر در گمی و خستگی می کند ، این مورد  به ویژه متوجه دانش آموزانی است که رابطه خوبی با زبان بیگانه  ندارند و یا از نظر درسی ضعیف هستند .

*یکی از راه های قدیمی جریمه کردن است که امروزه کاملا مردود شده است .

امتحان کتبی رایج ترین روش است . این شیوه نیز به خاطر اضطرابی که در طول امتحان برای بعضی از  دانش آموزان ایجاد می کند جای بحث دارد ، در گروهی نیز بی اهمیت شمردن امتحانات تکراری مشاهده می شود .

راه حل جدید :

همان طور که اشاره شد برای برطرف کردن مشکل از جدول کلمات متقاطع استفاده کردم که با اجرای آن به شکل امتحان ، دانش آموزان را مجبور به تکرار و تمرین نموده و حافظه ی آنها را به کار بگیرم چون

هم اکنون تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer نمونه پروژه جدیدی را جهت بهره مندی شما عزیزان با عنوان نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی قرار داده است. نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی نمونه دقیقی از فایل حاضر است که توسط تیم پژوهشی تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer جهت بهره مندی شما عزیزان قرار داده است. تیم تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer از هیچ تلاشی در راستای تنظیم فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی نهایت تلاش خود را نموده است و محتویات فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی را به تایید می رساند.

« حافظه مانند عضله است ، هر چه بیشتر از آن استفاده کنید ، قوی تر می شود و هر چه از آن غفلت کنید  ضعیف تر می شود » [۱]

تفاوتی که این امتحان با امتحانات متداول داشت ، تازگی وجنبه ی تفریحی وسرگرمی آن بود ، بدین گونه   مهم ترین اشکال امتحانات سنتی در این طرح کاهش یافت .

برای تهیه ی جدول ها کار بسیار سختی در پیش داشتم . طراحی جدول کلمات خود به تنهایی امری مشکل است . از سوی دیگر منطبق کردن آنها بر ملاک های یک آزمون خوب ، سختی کار را دوچندان    می کرد .

* ویژگی های یک آزمون خوب از دیدگاه شوئر[۲] :

  1. روایی[۳] : اولین ویژگی یک آزمون خوب روایی آن است . بدین معنا که آزمون باید چیزی را اندازه بگیرد که برای اندازه گیری آن ساخته شده است . . . در آزمون های پیشرفت تحصیلی یک آزمون را وقتی روا[۴] می نامند که سوالات آن براساس آنچه تدریس شده است ، تهیه شوند و         هدف های آموزشی را بهتر منعکس کنند .
  2. اعتبار[۵] : یک آزمون تنها نباید چیزی را اندازه بگیرد که برای اندازه گیری آن ساخته شده است بلکه باید در اندازه گیری آن ثبات داشته باشد . آزمونی که در زمان های متفاوت نتایج  متفاوت را به بار آورد ، آزمون خوبی نخواهد بود . . .   به این ترتیب که بر اساس محتوا و هدف های معین یک سری سوال می نویسند و آن را با فاصله ی زمانی دو بار به یک گروه دانش آموز می دهند . . . . .
  3. کار آمدی [۶] : کار آمدی مربوط به اجرا و تصحیح یک آزمون است که وقت معلم و شاگرد را در نظر می گیرد . آزمونی که به توضیحات طولانی و تفصیلی نیاز داشته باشد یا آزمونی که نمره گذاری آن ابهام تولید کند ، آزمون خوبی نخواهد بود .

برای دستیابی به مورد اول یعنی “روایی” آزمون مورد نظر مجبور شدم برای هر فصل به طور جداگانه جدولی طراحی کنم و در آن فقط از اصطلاحات همان بخش استفاده نمایم . برای “کارآمد” کردن آن سعی کردیم تعداد سوال های هر آزمون طوری باشد که به هر جواب صحیح یک نمره ی منطقی مانند  ۲۵/۰  ،  ۵/۰  یا  ۱  تعلق بگیرد . هم چنین برای تنظیم وقت امتحان برای بعضی از فصل ها بین دو تا سه جدول تهیه کردم .

برای “اعتبار بخشی” نیز در پایان سال تحصیلی دو آزمون را به صورت تکراری برگزار نمودیم که نتیجه ی نمرات آن پیوست گردیده است .

*  مراحل طراحی جدول ها :

  1. کلمه های سخت فصل را جدا کرده و روی کاعذ آوردم .
  2. معنای مترادف ، تعریف یا راهنمای مناسبی برای دستیابی به کلمه مورد نظر نوشتم.
  3. جدولی رسم نموده و اصطلاحات را در آن جای دادم .
  4. پس از دسترسی به جدول تکمیل شده ی مورد نظر ، تعریف ها را تایپ و جدول طرح شده را در کنار آن قرار دادم .
  5. پاسخ ها را از داخل جدول ها پاک کردیم .

در آخر به ازای هر فصل کتاب های زیست شناسی دوم و سوم تجربی حداقل یک جدول ، یا به دلیل حجم زیاد اصطلاحات دو تا سه جدول تهیه نمودم .

پس از تایپ و تکثیر برگه ها به تعداد دانش آموزان ، نوبت به اجرای کار رسید . سه روش برای برگزاری امتحان در نظر گرفتیم و با پایان هر فصل از یک روش استفاده کردم .

الف )  پس از پایان فصل ، یک جلسه آزمون تشریحی ، جلسه ی بعد امتحان جدول .

ب )   برگزاری هم زمان امتحان تشریحی و جدول پس از پایان فصل .

ج )   پس از پایان فصل ، یک جلسه امتحان جدول ، جلسه بعد امتحان تشریحی .

د )   برای اطمینان از کار آمد بودن شیوه ، امتحان جدول را برای  فصل های پنج تا یک کتاب         “زیست شناسی و آزمایشگاه  ” برگزار کردم اما از فصل  شش  به عنوان شاهد امتحان نگرفتیم . نمره ی امتحان دی ماه این دانش آموزان را که از فصل یک تا شش بود تجزیه وبررسی نمودم .

گرد آوري شواهد ۲  :

با بررسی نمرات امتحان های برگزار شده به شیوه ی  جدول و تشریحی هر فصل و مقایسه ی آماری آنها با یکدیگر به نتایج قابل قبولی دست یافتم. به عنوان نمونه در امتحان شماره (۱) ۸ نمره ای هم زمان جدولی و تشریحی ، نمره  ی ۱۸% دانش آموزان در امتحان تشریحی بین ۷ تا ۸ بود ، در حالی که در امتحان جدول ۷۷% آنها در   محدوده ی نمره ی ۷ تا ۸ بودند .در امتحان شماره (۲) که ۷ نمره داشت و هم زمان به صورت جدول و تشریحی برگزار شد ، نمره ی بین ۵/۵ تا ۷ امتحان تشریحی را ۵/۵۴% درصد دانش آموزان گرفتند ، اما در امتحان جدول ۸۲% شاگردان این نمره را به خود اختصاص دادند .

نکاتی که در بالا توضیح داده شد در جدول زیر آمده است :

امتحان ۱ امتحان ۲
نمره ی کل ۸ نمره ای ۷ نمره ای
محدوده نمره ی اکتسابی دانش آموز ۸-۷ ۷-۵/۵
درصد تعداد دانش آموزان در امتحان جدول ۷۷% ۸۲%
درصد تعداد دانش آموزان در امتحان تشریحی ۱۸% ۵/۵۴%

آمار به دست آمده از امتحان نمونه ” د” به شرح زیر است :

در امتحان دی ماه ۵/۴۴% دانش آموزان از بخش هایی که امتحان جدول داده بودند نمره ی ۸ تا ۱۰ کسب کردند ، در صورتی که در همان امتحان از فصل شش که امتحان جدول آنها برگزار نشده بود ۵۷/۲۸%       دانش آموزان نمره ی ۸ تا ۹[۷] به دست آوردند .

بررسی پرسشنامه ی شماره ی دو که در پایان سال تحصیلی در اختیار دانش آموزان قرار گرفت به شرح  زیر است [۸] :

  • از نظر ۶۰% دانش آموزان ، استفاده از جدول ها در یادگیری اصطلاحات و املای صحیح آنها به میزان زیاد تا بسیار زیاد به آنها کمک می کند .
  • اضطراب افراد در طول امتحان جدول کاهش چشمگیری یافته است ، به طوری که در پرسش مربوط به این مورد ۶۲% دانش آموزان گزینه های (اصلا ، بسیار کم و کم ) را انتخاب کرده اند .
  • ۴۴% دانش آموزان امتحان جدول را به تشریحی ترجبح می دهند و ۴۷% هم علاقه مند هستند که ابتدا امتحان جدول و سپس امتحان تشریحی بدهند .

[۱] – John A. Kline

[۲]  –  Lowell  August Schoer

[۳]  –  Validity

[۴]  –  Valide

[۵]  –  Reliability

[۶]  –  Efficiency

[۷] – نکته ی قابل توجه این است که محدوده ی نمره ی به دست آمده توسط دانش آموزان، در امتحان شاهد به جای اینکه    ۸ تا ۱۰  باشد ، ۸ تا ۹ است .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به یادگیری و محفوظات اصطلاحات در دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین بهبود بخشیدن به یادگیری و محفوظات اصطلاحات در دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر بهبود بخشیدن به یادگیری و محفوظات اصطلاحات در دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی

کسب نتایج  پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به یادگیری و محفوظات اصطلاحات در دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی 

راهکار ها و پیشنهادات بهبود بخشیدن به یادگیری و محفوظات اصطلاحات در دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی

فهرست منابع مورد استفاده بهبود بخشیدن به یادگیری و محفوظات اصطلاحات در دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی

منابع و مآخذ:

۱-     دکترقاسمی پویا،اقبال،راهنمای عملی پژوهش در عمل،تهران :وزارت آموزش و پرورش،پژوهشکده تعلیم و تربیت،۱۳۸۰،۱۸۲ص،جلد۱۰

۲-     دکتر قاسمی پویا،اقبال،راهنمای معلم پژوهنده،تهران،لوح زرین ،۱۳۸۲،۲۵۶ص

۳-     کارشناس تحقیقات آموزش و پرورش،برگزیده های پژوهش در عمل،چاپخانه نیما با همکاری آموزش و پرورش ،۲۳۸ص

۴-     دبیرخانه سمپوزیوم جایگاه تربیت،مجموعه مقالات چهارمین سمپوزیوم جایگاه تربیت،انتشارات تربیت تهران :معاونت پرورشی (دفتر مشاوره و تحقیق)،۱۳۷۴،جلد اول

۵-      سید محمدی،یحیی ،روانشناسی یادگیری ،(تهران)موسسه نشر روان ،زمستان ۱۳۷۷،۲۹۳ص

۶-     پژوهشکده تعلیم و تربیت وزارت آموزش و رورش ،فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت،انجمن ایرانی تعلیم و تربیت ،۱۵۶ص،شماره ۱۷و ۱۸

۷-     فضلی خانی ،منوچهر،روشهای فعال تدریس،انتشارات تربیت ،تهران ،۱۳۷۸،چاپ اول

۸-     روبرت م.گانیه ،به نقل از جعفر نجفی زند،شرایط یادگیری،انتشارات رشد،پاییز ۱۳۸۶

۹-     آرلرد،(۲۰۰۱)،به نقل از ژاله رهبر،(۱۳۸۰)،مجله رشد زیست شناسی،دفتر انتشارات کمک آموزشی،تهران،چاپ۴۹

مطلبی که در رابطه با نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی به ذهنم رسید این است که فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی دائما در حال بروز رسانی و اضافه نمودن جزئیات می باشد. نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی در ارتباط با جزئیاتش کاملا دقیق و به روز می باشد. با توجه به تغییرات بخشنامه ها فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی نیز مانند سایر فایل های موجود در سایت می بایست کلیه محتویات به روز را شامل شود. دوستان گرامی شما می توانید با دریافت فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی از دقیق ترین فایل آموزشی در راستای نیازمندی های خود بهره ببرید. سایت حاضر با در اختیار داشتن منابع عظیم و قدرتمند در راستای نگارش و تدوین فایل هایی نظیر نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی پیشگام در عرصه تدوین فایل های آموزشی می باشد.

آنچه در رابطه با فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی باید بدانیم :

مرجع فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی در سایت حاضر می باشد.

فایل حاضر دائما در حال آبدیت و بروز رسانی می باشد.

فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی اختصاصی تدوین شده و از سایت خاصی کپی نشده است.

با توجه به اینکه تدوین فایل هایی نظیر نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی مستلزم زمان و هزینه بالایی از سمت تیم پژوهشی ما می باشد ، لذا از کپی برداری و انتشار فایل های سایت جدا اجتناب ورزید.

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

با عنایت به مسائل فوق تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer سعی داشته است با ارائه خدمات جدید در گردآوری فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی سهم کوچکی در نظام آموزشی ایفا کند سروران محترم می توانید فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی را از لینک سمت راست صفحه دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 1 = 2