اقدام پژوهی علاقه مندی به درس تاریخ

اقدام پژوهی علاقه مندی به درس تاریخ

یکی از راه های افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در هر نظامی، بحث افزایش توجه آنان است. موضوعی که اقدام پژوهی علاقه مندی به درس تاریخ به خوبی به آن توجه میکند. هرچه بر موضوع توجه دانش آموزان تمرکز بیشتری صورت گیرد و بتوان به آن جهت دهی مناسب را تحمیل کرد، میتوان انتظار بیشتری را از آن داشت.

همانطور که میبینید فایل نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان حاصل تجربیات تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer است که توانسته ایم به کمک جمعی از فرهنگیان برجسته کشور سعی خود را در تنظیم فایل نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان انجام دهیم . امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی شما عزیزان داشته باشیم. شما با استفاده از فایل نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان قطعا رضایت لازم را خواهید داشت .

استفاده از اقدام پژوهی علاقه مندی به درس تاریخ توسط معلمان باعث افزایش این توجه و تمرکز دانش آموزان میشود که این امر در افزایش بازدهی تحصیلی آنان تأثیر مثبت دارد. اگر معلمان بتوانند به خوبی از اقدام پژوهی علاقه مندی به درس تاریخ استفاده کنند و آن را در آموزش های خود به اجرا درآورند مطمئنا بازخورد دریافتی بسیار خوبی را خواهند داشت که باعث میشود این فعالیت را به دیگر معلمان نیز توصیه کنند.

گزارش اقدام پژوهی علاقه مندی به درس تاریخ

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

همگان در آموزش و پرورش تأكيد دارند كه بايد دانش‌آموزان افرادي موفق و شهرونداني مؤثر در جامعه شوند، درحالي‌كه فعاليت‌ها بايد طوري طراحي شوند كه دانش‌آموزان بتوانند خويشتن را در جهت كسب موفقيت ياري نمايند( كافمن و زان، ترجمه سليمي و اسحاقيان، ۱۳۷۷). هم چنین ما در عصر جهش های تکنولوژیک، در یک شرایط رقابتی سنگین در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قرار داریم. در شرایطی که رقبا با استفاده از بهره فعالیت های جمعی، پروژه های بزرگی را اجرا می کنند و بدین وسیله سلطه خود را بر جهان می افزایند، بی تفاوتی نسبت به فواید کار جمعی می تواند موقعیت ما را در جهان تضعیف کند.

اقدام پژوهی

نحوه نوشتن اقدام پژوهی علاقه مندی به درس تاریخ

چطور یک اقدام پژوهی علاقه مندی به درس تاریخ را بنویسیم؟ برای نوشتن یک اقدام پژوهی علاقه مندی به درس تاریخ باید در ابتدا مشخصات و ویژگی های آن را ثبت کنید. به این صورت که تمامی مشخصات از جمله:

  • نام درس مورد نظر
  • پایه تحصیلی آموزشی
  • زمان
  • نام مدرسه
  • تعداد شاگردان
  • و…

ثبت میشود. پس از آن برای ادامه نوشتن یک اقدام پژوهی علاقه مندی به درس تاریخ، باید اهداف آن را به خوبی بیان کنید و بگویید که هدف شما از نوشتن این سناریو چیست و در آخر قرار است که به چه چیزی برسید؟ پس از آن نیز به اهداف رفتاری در اقدام پژوهی علاقه مندی به درس تاریخ اشاره ای داشته باشید.

چگونه و بر اساس چه الگویی قرار است تدریس کنید؟ روش های تدریس در اقدام پژوهی علاقه مندی به درس تاریخ شما چیست؟ تمامی این ها را به خوبی بنویسید و ثبت کنید. فضای کلاس خود را شرح داده و به خوبی توضیح دهید. وسایل مورد استفاده شما در اقدام پژوهی علاقه مندی به درس تاریخ چیست و همینطور بگویید که در انجام این فعالیت از دانش آموزان خود چه انتظاری دارید؟

تمامی مشخصات برای اجرا و نوشتن اقدام پژوهی علاقه مندی به درس تاریخ را بیان کنید و در انتها نیز به نتیجه گیری کل فعالیت بپردازید. به این صورت اقدام پژوهی علاقه مندی به درس تاریخ شما نوشته شد و توانستید یک فایل کامل را ثبت کنید.

اقدام پژوهی علاقه مندی به درس تاریخ چیست

اقدام پژوهی علاقه مندی به درس تاریخ درواقع یکی از رویکردهای بسیار مهمی است که در این سالها توجه بسیاری از معلمان و دانشجویان را برانگیخته است. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمان در رابطه اجحاف دارند.آنهابا این مقوله کارورزی سه خود را ثبت می کنند.در چرخة بهبود وضعیت کارآموزی که بر چشم انداز، مشاهده و اصلاح طراحی آموزشی متمرکز است درگیر می نمایند. در نظام آموزش و پرورش معلمان و دانشجو معلمان به تدریس می پردازند.

یکی از روش های موفق که در پیشرفت تحصیلی تاثیر زیادی دارد یادگیری به شیوه همیاری یا کار گروهی است. معلم باید فعالیت های یادگیری از طریق همیاری را به گونه ای سازمان دهد که دانش آموزان احساس حقیقی وابسته بودن به یکدیگر را داشته باشند و بدانند که هیچ یک از اعضای گروه نمی توانند موفق باشند مگر اینکه تمام اعضا موفق شوند( رشد آموزش راهنمایی تحصیلی شماره ۲ آذر ۱۳۸۹ دوره شانزدهم ص۸). در سال‌هاي اخير، نظام آموزش و پرورش كشور ما با مشكلات متعددي روبه‌رو بوده است. حل اين مشكلات و برطرف كردن كاستي‌هاي آن يكي از دغدغه‌ها و نگراني‌هاي جدي دست‌اندركاران آموزش و پرورش است.

تعریف اقدام پژوهی علاقه مندی به درس تاریخ

در رابطه با تعریف اقدام پژوهی علاقه مندی به درس تاریخ نظر این است که اقدام پژوهی علاقه مندی به درس تاریخ یکی از موثرترین فرایندهای اثربخشی فعالیت دانشجویان است. و برای یاری رساندن به خود و دانش آموزان برای کارورزی و غلبه بر ترس از تغییرمی باشد. همچنین ترویج خلاقیت و تفکر انتقادی را به ارمغان دارد. وآزمایش درآوردن طراحی آموزشی و الگوهای برتر تدریس است. ازاین رو، می توان گفت که اقدام پژوهی علاقه مندی به درس تاریخ در افزایش سطح دانش معلمان و یادگیری دانش آموزان نقشی بی بدیل دارد.

فرصتهای یادگیری و نگرش به کاربرد کارورزی سه و استفاده از الگوهای برتر تدریس در معلمان کنش پژوه بیشتر از معلمان عادی است.

مراحل اقدام پژوهی علاقه مندی به درس تاریخ

الگوی نوین تدریس همان حکم سناریو را برای کارگردان دارد و به اعتراف همه کارگردانان هر قدر ،سناریو ،قوی تر و پخته تر باشد،مستندات جذاب تر و مؤثرتری می توان ساخت،بنابراین لازمه یک اجرا و تدریس موفق داشتن الگوی نوین تدریس قوی می باشد.

اما در حال حاضرمتأسفانه این مهم مورد غفلت معلمان قرار گرفته و اکثر معلمان بدون الگوی نوین تدریس وارد صحنه ی اجرا و تدریس می شوند و راحت ترین راه آزمون این ادعا و فرضیه آن است که یک پژوهشگر در یک روز خاص به چند مدرسه مراجعه کند و درصد معلمانی که با الگوی نوین تدریس وارد مدرسه می شوند را در یک تحقیق میدانی مورد مطالعه قرار دهد.

بهترین نمونه های الگوهای نوین تدریس را می توان در قالب اقدام پژوهی علاقه مندی به درس تاریخ و کاروزی سه جستجو نمود که به بهترین شکل ممکن برای شما عزیزان نمونه های کاملی را در سایت نهاده ایم.

نمونه اقدام پژوهی علاقه مندی به درس تاریخ فردی

آیا در پی آنید که اقدام پژوهی علاقه مندی به درس تاریخ یعنی چه ؟.باید گفت که اقدام پژوهی علاقه مندی به درس تاریخ، به اجرا درآوردن آموخته های طراحی آموزشی در کارورزی سه و اجرای آن در مدرسه و کلاس درس است. این مدل پژوهش دانشجو معلمان تلاش می کند که آنان را در فرایند طرح سؤال بیاورد.همچنین برنامه ریزی، عمل، مشاهدة فعال، بازخورد و بازاندیشی و یادگیری گرد هم آورد . به تبادل نظر، تجربه، و یادگیری از یکدیگر ترغیب سازد. این گونه موارد در کل کارورزی سه نامیده می شود.

رشد روزافزون جمعيت دانش‌آموزي و افزايش تقاضا براي آموزش، مستلزم فراهم آوردن محيط آموزشي مناسب همراه مشاركت تمام اعضاي مدرسه در امور جاري آن است. اداره امور مدرسه بايد مبتني بر تصميم‌گيري مشترك، استقلال نسبي، انعطاف‌پذيري، روش‌هاي غيرمتمركز و مشاركت‌جويانه باشد تا فضاي مدرسه را پويا، پرنشاط و فعال نمايد و توانمندي‌ها و خلاقيت‌هاي مديران و معلمان و دانش‌آموزان را شكوفا و متجلي سازد، از طرف ديگر سياست‌هاي راهبردي آموزش و پرورش بر تمركززدايي، مدرسه‌محوري و توسعه مشاركت همه‌جانبه متمركز است كه با تفويض اختيارات و مشاركت دانش‌آموزان در امور مدرسه، زمينه تحقق اهداف تعليم و تربيت همگاني فراهم مي‌شود.

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان کلاسم را به درس تاریخ علاقه مند سازم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۳ صفحه

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان کلاسم را به درس تاریخ علاقه مند سازم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت جام دانش

کانون تخصصی پژوهش در عمل یکی از بهترین گروه های تخصصی تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی علاقه مند ساختن دانش آموزان کلاسم به درس تاریخ

دیباچه مطالب علاقه مند ساختن دانش آموزان کلاسم به درس تاریخ

چکیده و مقدمه موضوع علاقه مند ساختن دانش آموزان کلاسم به درس تاریخ

بیان مسئله پژوهش علاقه مند ساختن دانش آموزان کلاسم به درس تاریخ

شرایط و توصیف وضعیت حاضر علاقه مند ساختن دانش آموزان کلاسم به درس تاریخ

جمع آوری داده ها و شواهد یک علاقه مند ساختن دانش آموزان کلاسم به درس تاریخ

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات علاقه مند ساختن دانش آموزان کلاسم به درس تاریخ

هم اکنون تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer نمونه پروژه جدیدی را جهت بهره مندی شما عزیزان با عنوان نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان قرار داده است. نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان نمونه دقیقی از فایل حاضر است که توسط تیم پژوهشی تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer جهت بهره مندی شما عزیزان قرار داده است. تیم تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer از هیچ تلاشی در راستای تنظیم فایل نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان نهایت تلاش خود را نموده است و محتویات فایل نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان را به تایید می رساند.

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با علاقه مند ساختن دانش آموزان کلاسم به درس تاریخ

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن علاقه مند ساختن دانش آموزان کلاسم به درس تاریخ

ارائه روش هاي پیشنهادي جهت حل مسأله

با توجه به اطلاعات بدست آمده و شناخت علل بی علاقگی دانش آموزان به درس تاریخ   تصمیم گرفتم روش هاي زیر را اجرا نموده تا از میزان علاقه دانش آموزان را افزایش دهم:

  1. بالابردن سطح آرزوهاي دانش آموزان
  2. تشکیل گروه هاي کوچک
  3. برقراري ارتباط مناسب با دانش آموزان
  4. تهیه رسانه آموزشی
  5. تهیه داستان هاي تاریخی
  6. ارائه فهرستی از مشاغل
  7. استفاده از شیوه هاي نوین تدریس

۸ . استفاده از وسایل کمک آموزشی در تدریس

۹ . تغییر دادن محرك ها در جریان تدریس

۱۰ . مشاوره با مدیر و معاون مدرسه

۱۱ . ارائه گزارش در جلسه شوراي آموزگاران

۲ . راهنمایی و مشاوره با والدین

اقدام و اجراي راه حل هاي پیشنهادي

  1. بالابردن سطح آرزوها- براي بالابردن سطح آروزها به دانش آموزان در جلسات متعدد متذکر شدم که هر انسانی با تلاش و کوشش می تواند موفق شود. انسان هاي موفق به دستاوردهاي کم قانع نمی شوند و تلاش دارند با برنامه ریزي و پشتکار در انجام کارها موفقیت هاي خوبی داشته باشند. شما هم داراي توانایی هاي زیادي هستید و نباید خود را دست کم بگیرید. می توانید با تبدیل محدودیت ها به فرصت ها و استفاده از این فرصت ها در یادگیري درس ها موفق باشید. تفاوتی میان شما و آنهایی که موفق هستند، وجود ندارد. تنها تفاوت در این است که آنها از فرصت ها استفاده می کنند و در کلاس با دقت به درس گوش می کنند و مطالب را در همان کلاس یاد می گیرند. در ادامه از شخصیت هاي علمی که با کمترین امکانات موفق بودند صحبت کردم. با این شیوه سعی کردم سطح آرزوهاي دانش آموزان را افزایش دهم.
  2. تشکیل گروه هاي کوچک- دانش آموزان را به گروه هاي کوچک همیار تقسیم کردم و به آنها فرصت دادم متن درس را به صورت انفرادي بخوانند و بصورت گروهی با هم بحث و گفتگو کنند و بعد به سوالات مطرح شده، پاسخ دهند. البته براي گروه هایی که فعالیت خودشان را با جدیت دنبال می کردند و مشارکت خوبی داشتند،جایزه در نظر می گرفتم.
  3. برقراري ارتباط مناسب با دانش آموزان- سعی کردم ارتباط دوستانه اي با دانش آموزان داشته باشم در ابتداي ورودم به کلاس با آنها سلام و احوالپرسی می کردم و سعی کردم با نام کوچک آنها را صدا بزنم از تنبیه یا مجازات هایی که شخصیت آنها را زیر سوال می برد، پرهیز کردم. دانش آموزان را در تصمیم گیري ها مشارکت می دادم و از آنها خواستم که عملکردم را در کلاس نقد و بررسی کنند و انتقادها و پیشنهادهاي خود را بیان کنند و نظرات آنها را در تدریس لحاظ می کردم. در این زمینه از راهکارهاي بهبود ارتباط (هورنباي ۱۹۹۴ ) استفاده نمودم.
  4. تهیه رسانه آموزش- در این زمینه از دانش آموزان خواستم که برحسب موضوعات درس از محیط پیرامون خود آثار و بناهایی تاریخ ی مربوط به دوره هاي مختلف را بررسی و از آنها گزارش تهیه و به کلاس ارائه دهند. کار دیگر تهیه روزنامه دیواري بوده و براي این کار آنها نمره در نظر گرفتم تا دانش آموزان تشویق

شوند کارشان را با جدیت انجام دهند.

  1. تهیه داستان هاي تاریخ ی- ابتدا خود داستان هاي تاریخ ی را در کلاس می گفتم.براي نمونه ماجراي قتل آقامحمدخان قاجار را توضیح دادم و از شخصیت هایی چون میرزاکوچک خان که در تاریخ   نقش داشتند صحبت می کردم و در ادامه دانش آموزان را تشویق کردم که آنها می توانند این کارها را انجام دهند.
  2. بازدید از موزه- یکی دیگر از اقداماتی که با همکاري مدیر مدرسه انجام دادم

بازدید از موزه شهرستان نهاوند  به همراه دانش آموزان بود. البته از آنها خواستم از این بازدید بصورت گروهی گزارش تهیه کنند و به کلاس ارائه دهند و گروهی که بهترین گزارش تهیه کردند مورد تشویق قرار گرفتند.

  1. ارائه فهرست مشاغل- فهرستی از مشاغلی که مربوط به علم تاریخ و تاریخ   بود تهیه نموده و در اختیار دانش آموزان قرار دادم. از جمله این مشاغل عبارتند از: باستانشناسی،کارشناس مسائل سیاسی، حقوق سیاسی، مورخ و دبیري تاریخ  .

۹٫ استفاده از شیوه هاي نوین تدریس- سعی کردم با توجه به موضوعات هر درس روش هاي خاصی را پیش بگیرم. یکی از این روش ها که براي تدریس انتخاب کردم، تدریس گروهی بود. از دانش آموزان خواستم متن درس را بخوانند و بصورت گروهی در مورد سئوالات مطرح شده من بحث کنند و جواب را براي کلاس بیان کنند. روش دیگرایفاي نقش (ترموتوونین رشد آموزش تاریخ   نشر ۲۱ ) بود. در این روش از چند نفر از دانش آموزان خواستم که برحسب مطالب کتاب یک نقش را انتخاب و در کلاس براي دیگران بازي کند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزان کلاسم به درس تاریخ اقدام پژوهی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین علاقه مند ساختن دانش آموزان کلاسم به درس تاریخ اقدام پژوهی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر علاقه مند ساختن دانش آموزان کلاسم به درس تاریخ اقدام پژوهی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزان کلاسم به درس تاریخ اقدام پژوهی 

راهکار ها و پیشنهادات علاقه مند ساختن دانش آموزان کلاسم به درس تاریخ اقدام پژوهی

فهرست منابع مورد استفاده علاقه مند ساختن دانش آموزان کلاسم به درس تاریخ اقدام پژوهی

منابع و مآخذ

  1. اصغرپور، حمید( ۱۳۸۳ )، مشاوره با دانش آموزان در مدارس (مهارت هاکاربردها) براي معلمان مشهد، موسسه فرهنگی و هنري و انتشاراتی ضریح آفتاب.
  2. خیراندیش، عبدالرسول ( ۱۳۸۴ ) آموزش رسمی تاریخ (ضرورت ها و تنگناها)،. رشد آموزش ، شماره ۱۸
  3. سیف، علی اکبر ( ۱۳۸۲ )، روش هاي اندازه گیري و ارزشیابی آموزشی، تهران،آگاه.
  4. شعبانی، حسن ( ۱۳۸۲ )، مهارت هاي آموزش و پرورش (روش ها و فنون تدریس) تهران، سمت.

۵٫ لوگال، آندره ( ۱۳۷۹ )، شکست هاي تحصیلی (شناخت و جبران)، ترجمه محمدرضا شجاع رضوی

مطلبی که در رابطه با اقدام پژوهی به ذهنم رسید این است که فایل اقدام پژوهی دائما در حال بروز رسانی و اضافه نمودن جزئیات می باشد. اقدام پژوهی در ارتباط با جزئیاتش کاملا دقیق و به روز می باشد. با توجه به تغییرات بخشنامه ها فایل اقدام پژوهی نیز مانند سایر فایل های موجود در سایت می بایست کلیه محتویات به روز را شامل شود. دوستان گرامی شما می توانید با دریافت فایل اقدام پژوهی از دقیق ترین فایل آموزشی در راستای نیازمندی های خود بهره ببرید. سایت حاضر با در اختیار داشتن منابع عظیم و قدرتمند در راستای نگارش و تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی پیشگام در عرصه تدوین فایل های آموزشی می باشد.

آنچه در رابطه با فایل اقدام پژوهی باید بدانیم :

مرجع فایل اقدام پژوهی در سایت حاضر می باشد.

فایل حاضر دائما در حال آبدیت و بروز رسانی می باشد.

فایل اقدام پژوهی اختصاصی تدوین شده و از سایت خاصی کپی نشده است.

با توجه به اینکه تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی مستلزم زمان و هزینه بالایی از سمت تیم پژوهشی ما می باشد ، لذا از کپی برداری و انتشار فایل های سایت جدا اجتناب ورزید.

برای دانلود اقدام پژوهی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

با عنایت به مسائل فوق تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer سعی داشته است با ارائه خدمات جدید در گردآوری فایل نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان سهم کوچکی در نظام آموزشی ایفا کند سروران محترم می توانید فایل نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان را از لینک سمت راست صفحه دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

4 + 1 =