اقدام پژوهی رفع اختلال دیکته نویسی

اقدام پژوهی رفع اختلال دیکته نویسی

یکی از راه های افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در هر نظامی، بحث افزایش توجه آنان است. موضوعی که اقدام پژوهی رفع اختلال دیکته نویسی به خوبی به آن توجه میکند. هرچه بر موضوع توجه دانش آموزان تمرکز بیشتری صورت گیرد و بتوان به آن جهت دهی مناسب را تحمیل کرد، میتوان انتظار بیشتری را از آن داشت.

همانطور که میبینید فایل نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول حاصل تجربیات تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer است که توانسته ایم به کمک جمعی از فرهنگیان برجسته کشور سعی خود را در تنظیم فایل نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول انجام دهیم . امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی شما عزیزان داشته باشیم. شما با استفاده از فایل نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول قطعا رضایت لازم را خواهید داشت .

استفاده از اقدام پژوهی رفع اختلال دیکته نویسی توسط معلمان باعث افزایش این توجه و تمرکز دانش آموزان میشود که این امر در افزایش بازدهی تحصیلی آنان تأثیر مثبت دارد. اگر معلمان بتوانند به خوبی از اقدام پژوهی رفع اختلال دیکته نویسی استفاده کنند و آن را در آموزش های خود به اجرا درآورند مطمئنا بازخورد دریافتی بسیار خوبی را خواهند داشت که باعث میشود این فعالیت را به دیگر معلمان نیز توصیه کنند.

گزارش اقدام پژوهی رفع اختلال دیکته نویسی

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

همگان در آموزش و پرورش تأكيد دارند كه بايد دانش‌آموزان افرادي موفق و شهرونداني مؤثر در جامعه شوند، درحالي‌كه فعاليت‌ها بايد طوري طراحي شوند كه دانش‌آموزان بتوانند خويشتن را در جهت كسب موفقيت ياري نمايند( كافمن و زان، ترجمه سليمي و اسحاقيان، ۱۳۷۷). هم چنین ما در عصر جهش های تکنولوژیک، در یک شرایط رقابتی سنگین در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قرار داریم. در شرایطی که رقبا با استفاده از بهره فعالیت های جمعی، پروژه های بزرگی را اجرا می کنند و بدین وسیله سلطه خود را بر جهان می افزایند، بی تفاوتی نسبت به فواید کار جمعی می تواند موقعیت ما را در جهان تضعیف کند.

اقدام پژوهی

نحوه نوشتن اقدام پژوهی رفع اختلال دیکته نویسی

چطور یک اقدام پژوهی رفع اختلال دیکته نویسی را بنویسیم؟ برای نوشتن یک اقدام پژوهی رفع اختلال دیکته نویسی باید در ابتدا مشخصات و ویژگی های آن را ثبت کنید. به این صورت که تمامی مشخصات از جمله:

  • نام درس مورد نظر
  • پایه تحصیلی آموزشی
  • زمان
  • نام مدرسه
  • تعداد شاگردان
  • و…

ثبت میشود. پس از آن برای ادامه نوشتن یک اقدام پژوهی رفع اختلال دیکته نویسی، باید اهداف آن را به خوبی بیان کنید و بگویید که هدف شما از نوشتن این سناریو چیست و در آخر قرار است که به چه چیزی برسید؟ پس از آن نیز به اهداف رفتاری در اقدام پژوهی رفع اختلال دیکته نویسی اشاره ای داشته باشید.

چگونه و بر اساس چه الگویی قرار است تدریس کنید؟ روش های تدریس در اقدام پژوهی رفع اختلال دیکته نویسی شما چیست؟ تمامی این ها را به خوبی بنویسید و ثبت کنید. فضای کلاس خود را شرح داده و به خوبی توضیح دهید. وسایل مورد استفاده شما در اقدام پژوهی رفع اختلال دیکته نویسی چیست و همینطور بگویید که در انجام این فعالیت از دانش آموزان خود چه انتظاری دارید؟

تمامی مشخصات برای اجرا و نوشتن اقدام پژوهی رفع اختلال دیکته نویسی را بیان کنید و در انتها نیز به نتیجه گیری کل فعالیت بپردازید. به این صورت اقدام پژوهی رفع اختلال دیکته نویسی شما نوشته شد و توانستید یک فایل کامل را ثبت کنید.

اقدام پژوهی رفع اختلال دیکته نویسی چیست

اقدام پژوهی رفع اختلال دیکته نویسی درواقع یکی از رویکردهای بسیار مهمی است که در این سالها توجه بسیاری از معلمان و دانشجویان را برانگیخته است. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمان در رابطه اجحاف دارند.آنهابا این مقوله کارورزی سه خود را ثبت می کنند.در چرخة بهبود وضعیت کارآموزی که بر چشم انداز، مشاهده و اصلاح طراحی آموزشی متمرکز است درگیر می نمایند. در نظام آموزش و پرورش معلمان و دانشجو معلمان به تدریس می پردازند.

یکی از روش های موفق که در پیشرفت تحصیلی تاثیر زیادی دارد یادگیری به شیوه همیاری یا کار گروهی است. معلم باید فعالیت های یادگیری از طریق همیاری را به گونه ای سازمان دهد که دانش آموزان احساس حقیقی وابسته بودن به یکدیگر را داشته باشند و بدانند که هیچ یک از اعضای گروه نمی توانند موفق باشند مگر اینکه تمام اعضا موفق شوند( رشد آموزش راهنمایی تحصیلی شماره ۲ آذر ۱۳۸۹ دوره شانزدهم ص۸). در سال‌هاي اخير، نظام آموزش و پرورش كشور ما با مشكلات متعددي روبه‌رو بوده است. حل اين مشكلات و برطرف كردن كاستي‌هاي آن يكي از دغدغه‌ها و نگراني‌هاي جدي دست‌اندركاران آموزش و پرورش است.

تعریف اقدام پژوهی رفع اختلال دیکته نویسی

در رابطه با تعریف اقدام پژوهی رفع اختلال دیکته نویسی نظر این است که اقدام پژوهی رفع اختلال دیکته نویسی یکی از موثرترین فرایندهای اثربخشی فعالیت دانشجویان است. و برای یاری رساندن به خود و دانش آموزان برای کارورزی و غلبه بر ترس از تغییرمی باشد. همچنین ترویج خلاقیت و تفکر انتقادی را به ارمغان دارد. وآزمایش درآوردن طراحی آموزشی و الگوهای برتر تدریس است. ازاین رو، می توان گفت که اقدام پژوهی رفع اختلال دیکته نویسی در افزایش سطح دانش معلمان و یادگیری دانش آموزان نقشی بی بدیل دارد.

فرصتهای یادگیری و نگرش به کاربرد کارورزی سه و استفاده از الگوهای برتر تدریس در معلمان کنش پژوه بیشتر از معلمان عادی است.

مراحل اقدام پژوهی رفع اختلال دیکته نویسی

الگوی نوین تدریس همان حکم سناریو را برای کارگردان دارد و به اعتراف همه کارگردانان هر قدر ،سناریو ،قوی تر و پخته تر باشد،مستندات جذاب تر و مؤثرتری می توان ساخت،بنابراین لازمه یک اجرا و تدریس موفق داشتن الگوی نوین تدریس قوی می باشد.

اما در حال حاضرمتأسفانه این مهم مورد غفلت معلمان قرار گرفته و اکثر معلمان بدون الگوی نوین تدریس وارد صحنه ی اجرا و تدریس می شوند و راحت ترین راه آزمون این ادعا و فرضیه آن است که یک پژوهشگر در یک روز خاص به چند مدرسه مراجعه کند و درصد معلمانی که با الگوی نوین تدریس وارد مدرسه می شوند را در یک تحقیق میدانی مورد مطالعه قرار دهد.

بهترین نمونه های الگوهای نوین تدریس را می توان در قالب اقدام پژوهی رفع اختلال دیکته نویسی و کاروزی سه جستجو نمود که به بهترین شکل ممکن برای شما عزیزان نمونه های کاملی را در سایت نهاده ایم.

نمونه اقدام پژوهی رفع اختلال دیکته نویسی فردی

آیا در پی آنید که اقدام پژوهی رفع اختلال دیکته نویسی یعنی چه ؟.باید گفت که اقدام پژوهی رفع اختلال دیکته نویسی، به اجرا درآوردن آموخته های طراحی آموزشی در کارورزی سه و اجرای آن در مدرسه و کلاس درس است. این مدل پژوهش دانشجو معلمان تلاش می کند که آنان را در فرایند طرح سؤال بیاورد.همچنین برنامه ریزی، عمل، مشاهدة فعال، بازخورد و بازاندیشی و یادگیری گرد هم آورد . به تبادل نظر، تجربه، و یادگیری از یکدیگر ترغیب سازد. این گونه موارد در کل کارورزی سه نامیده می شود.

رشد روزافزون جمعيت دانش‌آموزي و افزايش تقاضا براي آموزش، مستلزم فراهم آوردن محيط آموزشي مناسب همراه مشاركت تمام اعضاي مدرسه در امور جاري آن است. اداره امور مدرسه بايد مبتني بر تصميم‌گيري مشترك، استقلال نسبي، انعطاف‌پذيري، روش‌هاي غيرمتمركز و مشاركت‌جويانه باشد تا فضاي مدرسه را پويا، پرنشاط و فعال نمايد و توانمندي‌ها و خلاقيت‌هاي مديران و معلمان و دانش‌آموزان را شكوفا و متجلي سازد، از طرف ديگر سياست‌هاي راهبردي آموزش و پرورش بر تمركززدايي، مدرسه‌محوري و توسعه مشاركت همه‌جانبه متمركز است كه با تفويض اختيارات و مشاركت دانش‌آموزان در امور مدرسه، زمينه تحقق اهداف تعليم و تربيت همگاني فراهم مي‌شود.

اقدام پژوهی با چه را هکارهایی و چگونه توانستم رفع اختلال دیکته نویسی بهنوش را درمان کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۶ صفحه

اقدام پژوهی با چه را هکارهایی و چگونه توانستم رفع اختلال دیکته نویسی بهنوش را درمان کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت جام دانش

کانون تخصصی پژوهش در عمل یکی از بهترین گروه های تخصصی تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی درمان اختلال املا نویسی بهنوش

دیباچه مطالب درمان اختلال املا نویسی بهنوش

چکیده و مقدمه موضوع درمان اختلال املا نویسی بهنوش

بیان مسئله پژوهش درمان اختلال املا نویسی بهنوش

شرایط و توصیف وضعیت حاضر درمان اختلال املا نویسی بهنوش

جمع آوری داده ها و شواهد یک درمان اختلال املا نویسی بهنوش

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات درمان اختلال املا نویسی بهنوش

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با درمان اختلال املا نویسی بهنوش

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن درمان اختلال املا نویسی بهنوش

تجزیه و تحلیل داده‌ها

با جمع‌آوری اطلاعات و تفکیک آنها در مورد علت‌های ضعف دیکته نویسی در بهنوش به تجزیه و تحلیل آنها پرداختم با کمک آموزگارش، مدیر آموزشگاه ، مشاورش و مصاحبه با دانش‌آموز، مشاهده‌ی خودم، انجام آزمون تشخیص شنوایی و پزشکان معالج بهنوش، همچنین کتاب درمان اختلالات دیکته نویسی دکتر مصطفی تبریزی و منابع اینترنتی در این زمینه توانستم قدمهای مثبتی در برطرف کردن این مشکل بردارم.

با بررسی و مشاهده‌ی نوشته‌های بهنوش و پرسش از معلمش به این نتیجه رسیدیم که مشکل نارسانویسی ندارد زیرا در هنگام نوشتن قواعد نگارش را رعایت می‌کند.

با مراجعه به کتاب درمان اختلالات دیکته نویسی دکتر مصطفی تبریزی و نتایج تست بینایی سنجی مشخص شد که بهنوش در حافظه‌ی دیداری و تمیز دیداری مشکلی دارد، زیرا برحسب تفکیک غلط‌های املایی در جدول صفحات ۱۶ و ۱۵ و ۱۴ این کتاب دانش‌آموزانی که در زمینه تمیزدیداری و حافظه دیداری مشکل دارند اغلب غلط‌های املایی‌شان به شرح زیر می‌باشد:

برای نمونه:      منزور- هیله- اسحاب- هوله- ستل

یعنی دانش‌آموز به خاطر نمی‌‌آورد که کلمه منظور را با ز یا ظ بنویسد و اشتباهاتی از این قبیل، این گونه غلط‌ های املایی در دیکته بهنوش وجود داشت.

هم اکنون تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer نمونه پروژه جدیدی را جهت بهره مندی شما عزیزان با عنوان نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول قرار داده است. نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول نمونه دقیقی از فایل حاضر است که توسط تیم پژوهشی تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer جهت بهره مندی شما عزیزان قرار داده است. تیم تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer از هیچ تلاشی در راستای تنظیم فایل نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول نهایت تلاش خود را نموده است و محتویات فایل نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول را به تایید می رساند.

حساسیت شنوایی: برخی از غلط‌های دیکته نویسی به حساسیت شنیداری دانش‌آموز مربوط می‌شود یعنی کودک در شنیدن برخی صداها حساس نیست یا آنها را اشتباه می‌شنود.

نمونه‌ای از این اختلال: نوشتن مسواک به صورت مسباک

نوشتن زنبور به صورت زمبور

علاوه بر اشتباه در نوشتن کلمات گاهی با انداختن برخی از حروف و کلمات نیز از ضعف شنوایی است. این مورد در املای بهنوش به کرات مشاهده شده بود.البته میتوان این مشکل را از عدم تمرکز حواس و ناآرامی همگام نوشتن نیز بیان کردو چون وقتی بهنوش مطلبی را می نوشت یا می خواند حواسش به همه جا بود و هر عامل جزیی می توانست افکار او را پراکنده و حواسش را پرت کرده و یادگیری را برایش به تاخیر اندازد

عدم دقت و توجه: بی‌دقتی دانش‌آموز در گذاشتن نقطه، دندانه، تشدید و جایگزینی نادرست آن‌ها و اشتباهاتی در سرکش که تا حدودی در املای بهنوش مشاهده می‌شد. چنانچه بهنوش در محیطی پرسر و صدا دیکته می‌نوشت حواسش پرت می‌شد اما در محیط آرام تمرکز بیشتری داشت و اشتباهاتش کمتر بود، پس محیط در دقت و تمرکز بهنوش نقش مهمی داشت.

بهنوش نتی توانست با دیگر بچه ها در ساعت املا ، املایش را بنویسد و عقب می ماند یا املا نمی نوشت.

بهنوش مشکلات روانی و عاطفی ندارد از آنجا که تنها فرزند خانواده است بسیار مورد توجه و رسیدگی قرار می‌گیرد

بهنوش از لحاظ هوشی  هم تا حدودی مشکل دارد، طبق نمرات متوسط و گاهی پایین سایر درس‌هایش و نتیجه تست در سطح متوسط قرار داشت . در این مورد از وضعیت بهنوش راضی کننده است و در شناخت و درک حروف و قواعد مشکل ندارد و نمرات سایر دروسش بسیار خوب است و انگیزه ی بیشتری برای یادگیری پیدا کرده است

انتخاب راه حل جدید به صورت موقت

پس از بررسی و تجزیه و تحلیل اطلاعات گردآوری شده براساس مراجعه به کتب و اینترنت، مصاحبه با خود دانش‌آموز و والدین وی، همکاران و معلمش و همکار مشاورش، همچنین بررسی اشتباهات مکرر و مشهود در درس دیکته و انجام تست تشخیص شنوایی همانگونه که قبلاً اشاره شد مسئله بهنوش ناشی از حساسیت شنوایی و تا حدودی عدم دقت او بود که برای رفع این مشکل پیشنهاداتی به عنوان راه حل موقت همراه با دلایل آن‌ها انتخاب شده و پیرامون رد یا قبول این پیشنهادات دلایلی مطرح می‌شود

راه حل پیشنهادی ( رد یا قبول )

۱- تغییر کلاس از حالت سنتی به صورت کارگاهی که فراگیران در نقش یادگیرنده و یاددهنده می‌شوند و تعامل‌های بین فردی گسترش می‌یابد.

دلایل:

به دلیل عدم آگاهی دانش‌آموزان و وقت گیر بودن از لحاظ هزینه و زمان نمی‌توانم به عنوان راه حل قابل دسترس و مناسب از آن استفاده کنم. (  رد می‌شود. )

۲- بستن چشمان دانش‌آموز با دستمال و تشخیص صدای همکلاسی‌هایش توسط خود دانش‌آموز.

دلایل: بازی‌ها و آموزش از این طریق و روش‌ها در افزایش روحیه‌شان تأثیر دارد و برایشان خوشایند می‌باشد، امکانات قابل دسترسی و ساده هستند. (   قبول می‌شود. )

۳- تعویض دفاتر دیکته و یا تصحیح آن توسط خود دانش‌آموزان با نظارت معلم.

دلایل: به دلیل سن کم و درک پایین دانش‌آموزان امکان عیب جویی از همدیگر وجود دارد که سبب سرخوردگی دانش‌آموز می‌شود. ( رد می‌شود. )

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله درمان اختلال املا نویسی بهنوش اقدام پژوهی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین درمان اختلال املا نویسی بهنوش اقدام پژوهی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر درمان اختلال املا نویسی بهنوش اقدام پژوهی

کسب نتایج  پیرامون مقوله درمان اختلال املا نویسی بهنوش  اقدام پژوهی

راهکار ها و پیشنهادات درمان اختلال املا نویسی بهنوش اقدام پژوهی

فهرست منابع مورد استفاده درمان اختلال املا نویسی بهنوش اقدام پژوهی

منابع و مأخذ

۱- امیری، فرخنده. (۱۳۷۹). روند املا در کلاس‌های دوم و سوم دبستان. پروژه پایانی دوره کارشناسی.

۲- تبریزی، مصطفی. (۱۳۹۱). درمان اختلالات دیکته نویسی. تهران: انتشارات فراروان.

۳- جرالد والاس، جیمز. مک لافلین. ناتوانی‌های یادگیری. (م. تقی منشی طوسی، مترجم).

۴- شکوهی یکتا، محسن‌ و پرند، اکرم. (۱۳۸۵). ناتوانی‌های یادگیری. تهران: انتشارات طیب.

مطلبی که در رابطه با اقدام پژوهی به ذهنم رسید این است که فایل دانلود اقدام پژوهی دبیر شیمی دائما در حال بروز رسانی و اضافه نمودن جزئیات می باشد. اقدام پژوهی در ارتباط با جزئیاتش کاملا دقیق و به روز می باشد. با توجه به تغییرات بخشنامه ها فایل اقدام پژوهی نیز مانند سایر فایل های موجود در سایت می بایست کلیه محتویات به روز را شامل شود. دوستان گرامی شما می توانید با دریافت فایل اقدام پژوهی از دقیق ترین فایل آموزشی در راستای نیازمندی های خود بهره ببرید. سایت حاضر با در اختیار داشتن منابع عظیم و قدرتمند در راستای نگارش و تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی پیشگام در عرصه تدوین فایل های آموزشی می باشد.

آنچه در رابطه با فایل اقدام پژوهی باید بدانیم :

مرجع فایل اقدام پژوهی در سایت حاضر می باشد.

فایل حاضر دائما در حال آبدیت و بروز رسانی می باشد.

فایل اقدام پژوهی اختصاصی تدوین شده و از سایت خاصی کپی نشده است.

با توجه به اینکه تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی مستلزم زمان و هزینه بالایی از سمت تیم پژوهشی ما می باشد ، لذا از کپی برداری و انتشار فایل های سایت جدا اجتناب ورزید.

برای دانلود اقدام پژوهی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

با عنایت به مسائل فوق تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer سعی داشته است با ارائه خدمات جدید در گردآوری فایل نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول سهم کوچکی در نظام آموزشی ایفا کند سروران محترم می توانید فایل نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول را از لینک سمت راست صفحه دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

11 − 9 =