اقدام پژوهی مشکل روانخوانی

اقدام پژوهی مشکل روانخوانی

یکی از راه های افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در هر نظامی، بحث افزایش توجه آنان است. موضوعی که اقدام پژوهی مشکل روانخوانی به خوبی به آن توجه میکند. هرچه بر موضوع توجه دانش آموزان تمرکز بیشتری صورت گیرد و بتوان به آن جهت دهی مناسب را تحمیل کرد، میتوان انتظار بیشتری را از آن داشت.

همانطور که میبینید فایل نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه پنجم حاصل تجربیات تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer است که توانسته ایم به کمک جمعی از فرهنگیان برجسته کشور سعی خود را در تنظیم فایل نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه پنجم انجام دهیم . امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه پنجم سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی شما عزیزان داشته باشیم. شما با استفاده از فایل نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه پنجم قطعا رضایت لازم را خواهید داشت .

استفاده از اقدام پژوهی مشکل روانخوانی توسط معلمان باعث افزایش این توجه و تمرکز دانش آموزان میشود که این امر در افزایش بازدهی تحصیلی آنان تأثیر مثبت دارد. اگر معلمان بتوانند به خوبی از اقدام پژوهی مشکل روانخوانی استفاده کنند و آن را در آموزش های خود به اجرا درآورند مطمئنا بازخورد دریافتی بسیار خوبی را خواهند داشت که باعث میشود این فعالیت را به دیگر معلمان نیز توصیه کنند.

گزارش اقدام پژوهی مشکل روانخوانی

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

همگان در آموزش و پرورش تأكيد دارند كه بايد دانش‌آموزان افرادي موفق و شهرونداني مؤثر در جامعه شوند، درحالي‌كه فعاليت‌ها بايد طوري طراحي شوند كه دانش‌آموزان بتوانند خويشتن را در جهت كسب موفقيت ياري نمايند( كافمن و زان، ترجمه سليمي و اسحاقيان، ۱۳۷۷). هم چنین ما در عصر جهش های تکنولوژیک، در یک شرایط رقابتی سنگین در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قرار داریم. در شرایطی که رقبا با استفاده از بهره فعالیت های جمعی، پروژه های بزرگی را اجرا می کنند و بدین وسیله سلطه خود را بر جهان می افزایند، بی تفاوتی نسبت به فواید کار جمعی می تواند موقعیت ما را در جهان تضعیف کند.

اقدام پژوهی

نحوه نوشتن اقدام پژوهی مشکل روانخوانی

چطور یک اقدام پژوهی مشکل روانخوانی را بنویسیم؟ برای نوشتن یک اقدام پژوهی مشکل روانخوانی باید در ابتدا مشخصات و ویژگی های آن را ثبت کنید. به این صورت که تمامی مشخصات از جمله:

  • نام درس مورد نظر
  • پایه تحصیلی آموزشی
  • زمان
  • نام مدرسه
  • تعداد شاگردان
  • و…

ثبت میشود. پس از آن برای ادامه نوشتن یک اقدام پژوهی مشکل روانخوانی، باید اهداف آن را به خوبی بیان کنید و بگویید که هدف شما از نوشتن این سناریو چیست و در آخر قرار است که به چه چیزی برسید؟ پس از آن نیز به اهداف رفتاری در اقدام پژوهی مشکل روانخوانی اشاره ای داشته باشید.

چگونه و بر اساس چه الگویی قرار است تدریس کنید؟ روش های تدریس در اقدام پژوهی مشکل روانخوانی شما چیست؟ تمامی این ها را به خوبی بنویسید و ثبت کنید. فضای کلاس خود را شرح داده و به خوبی توضیح دهید. وسایل مورد استفاده شما در اقدام پژوهی مشکل روانخوانی چیست و همینطور بگویید که در انجام این فعالیت از دانش آموزان خود چه انتظاری دارید؟

تمامی مشخصات برای اجرا و نوشتن اقدام پژوهی مشکل روانخوانی را بیان کنید و در انتها نیز به نتیجه گیری کل فعالیت بپردازید. به این صورت اقدام پژوهی مشکل روانخوانی شما نوشته شد و توانستید یک فایل کامل را ثبت کنید.

اقدام پژوهی مشکل روانخوانی چیست

اقدام پژوهی مشکل روانخوانی درواقع یکی از رویکردهای بسیار مهمی است که در این سالها توجه بسیاری از معلمان و دانشجویان را برانگیخته است. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمان در رابطه اجحاف دارند.آنهابا این مقوله کارورزی سه خود را ثبت می کنند.در چرخة بهبود وضعیت کارآموزی که بر چشم انداز، مشاهده و اصلاح طراحی آموزشی متمرکز است درگیر می نمایند. در نظام آموزش و پرورش معلمان و دانشجو معلمان به تدریس می پردازند.

یکی از روش های موفق که در پیشرفت تحصیلی تاثیر زیادی دارد یادگیری به شیوه همیاری یا کار گروهی است. معلم باید فعالیت های یادگیری از طریق همیاری را به گونه ای سازمان دهد که دانش آموزان احساس حقیقی وابسته بودن به یکدیگر را داشته باشند و بدانند که هیچ یک از اعضای گروه نمی توانند موفق باشند مگر اینکه تمام اعضا موفق شوند( رشد آموزش راهنمایی تحصیلی شماره ۲ آذر ۱۳۸۹ دوره شانزدهم ص۸). در سال‌هاي اخير، نظام آموزش و پرورش كشور ما با مشكلات متعددي روبه‌رو بوده است. حل اين مشكلات و برطرف كردن كاستي‌هاي آن يكي از دغدغه‌ها و نگراني‌هاي جدي دست‌اندركاران آموزش و پرورش است.

تعریف اقدام پژوهی مشکل روانخوانی

در رابطه با تعریف اقدام پژوهی مشکل روانخوانی نظر این است که اقدام پژوهی مشکل روانخوانی یکی از موثرترین فرایندهای اثربخشی فعالیت دانشجویان است. و برای یاری رساندن به خود و دانش آموزان برای کارورزی و غلبه بر ترس از تغییرمی باشد. همچنین ترویج خلاقیت و تفکر انتقادی را به ارمغان دارد. وآزمایش درآوردن طراحی آموزشی و الگوهای برتر تدریس است. ازاین رو، می توان گفت که اقدام پژوهی مشکل روانخوانی در افزایش سطح دانش معلمان و یادگیری دانش آموزان نقشی بی بدیل دارد.

فرصتهای یادگیری و نگرش به کاربرد کارورزی سه و استفاده از الگوهای برتر تدریس در معلمان کنش پژوه بیشتر از معلمان عادی است.

مراحل اقدام پژوهی مشکل روانخوانی

الگوی نوین تدریس همان حکم سناریو را برای کارگردان دارد و به اعتراف همه کارگردانان هر قدر ،سناریو ،قوی تر و پخته تر باشد،مستندات جذاب تر و مؤثرتری می توان ساخت،بنابراین لازمه یک اجرا و تدریس موفق داشتن الگوی نوین تدریس قوی می باشد.

اما در حال حاضرمتأسفانه این مهم مورد غفلت معلمان قرار گرفته و اکثر معلمان بدون الگوی نوین تدریس وارد صحنه ی اجرا و تدریس می شوند و راحت ترین راه آزمون این ادعا و فرضیه آن است که یک پژوهشگر در یک روز خاص به چند مدرسه مراجعه کند و درصد معلمانی که با الگوی نوین تدریس وارد مدرسه می شوند را در یک تحقیق میدانی مورد مطالعه قرار دهد.

بهترین نمونه های الگوهای نوین تدریس را می توان در قالب اقدام پژوهی مشکل روانخوانی و کاروزی سه جستجو نمود که به بهترین شکل ممکن برای شما عزیزان نمونه های کاملی را در سایت نهاده ایم.

نمونه اقدام پژوهی مشکل روانخوانی فردی

آیا در پی آنید که اقدام پژوهی مشکل روانخوانی یعنی چه ؟.باید گفت که اقدام پژوهی مشکل روانخوانی، به اجرا درآوردن آموخته های طراحی آموزشی در کارورزی سه و اجرای آن در مدرسه و کلاس درس است. این مدل پژوهش دانشجو معلمان تلاش می کند که آنان را در فرایند طرح سؤال بیاورد.همچنین برنامه ریزی، عمل، مشاهدة فعال، بازخورد و بازاندیشی و یادگیری گرد هم آورد . به تبادل نظر، تجربه، و یادگیری از یکدیگر ترغیب سازد. این گونه موارد در کل کارورزی سه نامیده می شود.

رشد روزافزون جمعيت دانش‌آموزي و افزايش تقاضا براي آموزش، مستلزم فراهم آوردن محيط آموزشي مناسب همراه مشاركت تمام اعضاي مدرسه در امور جاري آن است. اداره امور مدرسه بايد مبتني بر تصميم‌گيري مشترك، استقلال نسبي، انعطاف‌پذيري، روش‌هاي غيرمتمركز و مشاركت‌جويانه باشد تا فضاي مدرسه را پويا، پرنشاط و فعال نمايد و توانمندي‌ها و خلاقيت‌هاي مديران و معلمان و دانش‌آموزان را شكوفا و متجلي سازد، از طرف ديگر سياست‌هاي راهبردي آموزش و پرورش بر تمركززدايي، مدرسه‌محوري و توسعه مشاركت همه‌جانبه متمركز است كه با تفويض اختيارات و مشاركت دانش‌آموزان در امور مدرسه، زمينه تحقق اهداف تعليم و تربيت همگاني فراهم مي‌شود.

اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل روانخوانی فرید را برطرف نمایم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۱ صفحه

اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل روانخوانی فرید را برطرف نمایم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت جام دانش

کانون تخصصی پژوهش در عمل یکی از بهترین گروه های تخصصی تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی برطرف کردن مشکل روانخوانی فرید

دیباچه مطالب برطرف کردن مشکل روانخوانی فرید

چکیده و مقدمه موضوع برطرف کردن مشکل روانخوانی فرید

بیان مسئله پژوهش برطرف کردن مشکل روانخوانی فرید

شرایط و توصیف وضعیت حاضر برطرف کردن مشکل روانخوانی فرید

جمع آوری داده ها و شواهد یک برطرف کردن مشکل روانخوانی فرید

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات برطرف کردن مشکل روانخوانی فرید

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف کردن مشکل روانخوانی فرید

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن برطرف کردن مشکل روانخوانی فرید

تجزیه وتحلیل داده ها

پس از مطالعه و بررسی های لازم و صحبت هایی که با آموزگاران دیگر و مدیر مدرسه داشتم ، اطّلاعات به دست آمده را مورد تجزیه وتحلیل قرار داده و اشکالات وکاستی های دانش آموز مورد نظر مشخص شد . راه های مناسبی را برای حل یا کم شدن مشکل در نظر گرفتم .

خلاصه ی یافته ها :

خلاصه ی یافته ها پس از تجزیه وتحلیل عبارتند از :

– زیر لبی و آهسته خواندن

–  مکث و توقّف زیاد بین تلفّظ کلمات

– اشتباه دیدن کلمات

-عدم توجه به چگونگی خواندن جمله

– گم کردن سطر ها

-فراموش کردن مفاهیمی که خوانده

-عدم فهم معنای عبارت

چگونگی اجرای راه حل ها

هم اکنون تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer نمونه پروژه جدیدی را جهت بهره مندی شما عزیزان با عنوان نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه پنجم قرار داده است. نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه پنجم نمونه دقیقی از فایل حاضر است که توسط تیم پژوهشی تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer جهت بهره مندی شما عزیزان قرار داده است. تیم تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer از هیچ تلاشی در راستای تنظیم فایل نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه پنجم نهایت تلاش خود را نموده است و محتویات فایل نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه پنجم را به تایید می رساند.

پس از تحقیق و بررسی و با مشاهده ی دقیق متوجّه شدم باید ابتدا ضعف رو خوانی او را برطرف کنم تا خودبه خود در درس های دیگر هم پیشرفت کند برای این منظور با مدیر مدرسه و سایر همکاران صحبت نمودم و از نظرات و راه کارهای آنها،  از مجلات رشد معلم ، از  کتابها یی که درزمینه ی خواندن وجود داشتند و بیشتر از سی دی های آموزشی دکتر مصطفی تبریزی پیرامون اختلالات خواندن کمک گرفتم ؛ بعضی از راه کارها را هم به ابتکار خودم انجام می دادم. به دلیل اشتیاق زیاد مادر جهت کمک به فرزندش به کمک مدیر سی دی های آموزشی را در اختیار مادر هم قرار دادم و راهکارهای لازم را نیز به او دادم و در طول مدرسه با مادر دانش آموز در تماس بودم که کمک مادر هم در کم شدن مشکل مؤثر بود .

در طول سال تحصیلی از نظرات دیگر همکاران استفاده می کردم و همکاران را تشویق می نمودم که به جای تمرین وتکرارهای زیادراه کارهای اساسی را به دانش آموزان و اولیاء آنها ارائه دهند و روند کار خود را در شورای آموزگاران  برای مدیر مدرسه توضیح می دادم واز نظرات آنها در کار خود استفاده می نمودم .

بعضی از راهکارها به صورت انفرادی و بیشتر آنها هم به صورت گروهی در کلاس ، زنگ املا یا چند دقیقه ی باقی مانده تا پایان کلاس و در دروس دیگر به صورت خلاصه گویی درس ، طرح سؤال از درس کار می شد که دانش آموزان دیگر هم این کارها را دوست داشتند

راه حل ها ی انتخابی

چون راه کارها بیشتر به صورت عملی بودند و برای داش آموزان کلاس پنجم سخت نبودند راه های زیر را از بین راه کارهایی که پیدا کرده بودم انتخاب نمودم .

۱٫چون کنترل تنفّس برای خوب خواندن بسیار مهم است ابتدا تمرینهایی که برای کنترل تنفّس موثر هستند را شروع کردم که شامل کارهای زیر است :

الف- تعقیب کردن نوک مداد در جهات مختلف

ب – کنترل شعله ی شمع با فوت کردن

ج –کشیدن صداها  تا حدّ توان به صورت مسابقه بین دانش آموزان

  1. تقویت حافظه ی شنیداری و حساسیت شنیدار ی :

الف – در حضور دانش آموز با چند شی روی میز ضربه می زدم از  دانش آموز می_ خواستم به دقّت خوب گوش دهد بار دوم بدون اینکه نگاه کند صدا را گوش کند و بگوید  صدای چه بود ؛ البته بیشتر مواقع اشیایی که صدای آنها مثل هم بود را به سختی تشخیص می داد.

ب – تعداد ی کلمه را تلفّظ می کردم و از دانش آموز می خواستم آنها را تکرار کند که از ۳ کلمه شروع کردم تا ۵ کلمه را ،را حت می گفت امّا بیشتر برایش سخت بود .

  1. تقویت حافظه ی دیداری : جهت تقویت حافظه ی دیداری از دانش آموزان در زنگ املای آموزشی می خواستم متنی را در زمان مشخّصی صامت خوانی کنند ، سپس از آنها می خواستم کتاب ها را ببندند و کلماتی که به یاد دارند را بنویسند .یا کلمه هایی که دارای صدای مشخصی هستند را بنویسند . تصویر خوانی ها هم برای این کار مناسب بودند.
  2. استفاده از جدول تند خوانی : از اومی خواستم ، د رمنزل یک متن را برای مادر خود رو خوا نی کند و دریک جدول دریک ستون زمان روخوانی و در ستون دوم تعداد غلطها را یاداشت کند و این کار را آنقدر ادامه دهد تا تعداد غلطهای آن متن  به صفر یا حداقل برسد  برای  بررسی جدول از دانش آموز  دیگری  هم  کمک می گرفتم به این شکل که در زمانی مشخص آن متن را بخواند ودوستش با جدول مطابقت بدهد.

۵٫جهت درک آنچه خوانده :

الف – سایه خوانی کلمات .

ب _ پیدا کردن شباهت ها و تفاوت ها در تصاویر ابتدا برای فرید بسیار سخت بود.

ج – دیدن یک تصویر و گفتن جزئیّات تصویرکه به صورت مسابقه هم در کلاس اجرا می شد

د – خواندن متن و بیان آنچه از متن خوانده است ، این کاربرایش بسیار مشکل بود  امّا با کمک هم گروهی ها می توانست تا دو سه جمله از متن را بیان کند.

ه – خواندن متن و طرح سوال از متن ؛ این کار در کلاس و اکثر درس ها انجام می شد  که برای او بسیار مشکل بود و نمی توانست سوالات مناسب و درستی طرح کند

ن – خواندن متن  و انتخاب نام مناسب برای متن خوانده شده.

گرد آوری شواهد دوم

طی تماس هایی که با مادرفرید داشتم او هم متوجّه شده بود فرزندش در چه زمینه هایی اشکال داشته است و از اشتیاق فرزندش و پیشرفت او هر چند خیلی زیاد نبود در یادگیری راضی بود .

زمانی که بعضی از کارها به صورت گروهی در کلاس انجام می شد  ؛ او را زیر نظر داشتم دربین کارهای گروهی تصویر خوانی ها را خیلی خوب انجام می داد .

دانش آموزان دیگر هم ، دوستشان را تشویق می کردند او با اشتیاق بیشتری کار می کرد. فرید پس از مدّتی تا حدودی در روخوانی تسلّط پیدا کرد و بعد از یک بار خواندن از روی درس توسط دانش آموزان دیگر یا خودم در کلاس می توانست با اشکالات کمتری درس رارو خوانی کند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل روانخوانی فرید اقدام پژوهی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین برطرف کردن مشکل روانخوانی فرید اقدام پژوهی  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر برطرف کردن مشکل روانخوانی فرید اقدام پژوهی  

کسب نتایج  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل روانخوانی فرید اقدام پژوهی  

راهکار ها و پیشنهادات برطرف کردن مشکل روانخوانی فرید اقدام پژوهی

فهرست منابع مورد استفاده برطرف کردن مشکل روانخوانی فرید اقدام پژوهی

منابع وماخذ

*صفوی،امان الله.(۱۳۷۵). کلیات روشها و فنون تدریس،تهران، انتشارات معاصر،چاپ ششم.

*پارسا،محمد.(۱۳۵۷).نظریه های یادگیری و آموزشی،دانشگاه تربیت معلم ،چاپ اول.

*قانمی،علی.(۱۳۷۸).خانواده و مسانل مدرسه ای کودکان،نشر آرین، چاپ سوم.

*سیف ،علی اکبر.(۱۳۸۰).روشهای اندازه گیری وارزشیابی آموزشی،نشر دوران،چاپ چهارم.

*قاسمی پویا،اقبال.(۱۳۸۲). راهنمای پژوهش در عمل،پژوهشکده تعلیم و تربیت،چاپ چهارم.

*نصیریان،،شهناز.(۱۳۸۲). ارانه ی راهکارهای مناسب جهت کاهش افت تحصیلی دانش آموزان، انتشارات آموزش وپرورش.

*مبینی پویا،محمد رضا.(۱۳۸۶٫ راهنمای نوشتن چکیده ی مقاله،  سه شنبه،دوم بهمن ۱۳۸۶

مطلبی که در رابطه با اقدام پژوهی به ذهنم رسید این است که فایل اقدام پژوهی دائما در حال بروز رسانی و اضافه نمودن جزئیات می باشد. اقدام پژوهی در ارتباط با جزئیاتش کاملا دقیق و به روز می باشد. با توجه به تغییرات بخشنامه ها فایل اقدام پژوهی نیز مانند سایر فایل های موجود در سایت می بایست کلیه محتویات به روز را شامل شود. دوستان گرامی شما می توانید با دریافت فایل اقدام پژوهی از دقیق ترین فایل آموزشی در راستای نیازمندی های خود بهره ببرید. سایت حاضر با در اختیار داشتن منابع عظیم و قدرتمند در راستای نگارش و تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی پیشگام در عرصه تدوین فایل های آموزشی می باشد.

آنچه در رابطه با فایل اقدام پژوهی باید بدانیم :

مرجع فایل اقدام پژوهی در سایت حاضر می باشد.

فایل حاضر دائما در حال آبدیت و بروز رسانی می باشد.

فایل اقدام پژوهی اختصاصی تدوین شده و از سایت خاصی کپی نشده است.

با توجه به اینکه تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی مستلزم زمان و هزینه بالایی از سمت تیم پژوهشی ما می باشد ، لذا از کپی برداری و انتشار فایل های سایت جدا اجتناب ورزید.

برای دانلود اقدام پژوهی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

با عنایت به مسائل فوق تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer سعی داشته است با ارائه خدمات جدید در گردآوری فایل نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه پنجم سهم کوچکی در نظام آموزشی ایفا کند سروران محترم می توانید فایل نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه پنجم را از لینک سمت راست صفحه دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

محصولات مرتبط

دیدگاهی بنویسید

18 − = 11