اقدام پژوهی اختلال یادگیری در درس ریاضی
اقدام پژوهی اختلال یادگیری در درس ریاضی
یکی از راه های افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در هر نظامی، بحث افزایش توجه آنان است. موضوعی که اقدام پژوهی اختلال یادگیری در درس ریاضی به خوبی به آن توجه میکند. هرچه بر موضوع توجه دانش آموزان تمرکز بیشتری صورت گیرد و بتوان به آن جهت دهی مناسب را تحمیل کرد، میتوان انتظار بیشتری را از آن داشت.
همانطور که میبینید فایل اقدام پژوهی کلاس سوم ابتدایی حاصل تجربیات تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer است که توانسته ایم به کمک جمعی از فرهنگیان برجسته کشور سعی خود را در تنظیم فایل اقدام پژوهی کلاس سوم ابتدایی انجام دهیم . امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل اقدام پژوهی کلاس سوم ابتدایی سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی شما عزیزان داشته باشیم. شما با استفاده از فایل اقدام پژوهی کلاس سوم ابتدایی قطعا رضایت لازم را خواهید داشت .
استفاده از اقدام پژوهی اختلال یادگیری در درس ریاضی توسط معلمان باعث افزایش این توجه و تمرکز دانش آموزان میشود که این امر در افزایش بازدهی تحصیلی آنان تأثیر مثبت دارد. اگر معلمان بتوانند به خوبی از اقدام پژوهی اختلال یادگیری در درس ریاضی استفاده کنند و آن را در آموزش های خود به اجرا درآورند مطمئنا بازخورد دریافتی بسیار خوبی را خواهند داشت که باعث میشود این فعالیت را به دیگر معلمان نیز توصیه کنند.
گزارش اقدام پژوهی اختلال یادگیری در درس ریاضی
گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز ميخواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانشآموختگان را به بازار كار بفرستند.
ما واقعاً ميخواهيم فرصتهاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانشآموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شدهاند براي فرزندان خود دنياي بهتري ميسازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه جانبه بارقهاي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تماموقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركتهاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار ميبريم، ميباشد.
همگان در آموزش و پرورش تأكيد دارند كه بايد دانشآموزان افرادي موفق و شهرونداني مؤثر در جامعه شوند، درحاليكه فعاليتها بايد طوري طراحي شوند كه دانشآموزان بتوانند خويشتن را در جهت كسب موفقيت ياري نمايند( كافمن و زان، ترجمه سليمي و اسحاقيان، ۱۳۷۷). هم چنین ما در عصر جهش های تکنولوژیک، در یک شرایط رقابتی سنگین در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قرار داریم. در شرایطی که رقبا با استفاده از بهره فعالیت های جمعی، پروژه های بزرگی را اجرا می کنند و بدین وسیله سلطه خود را بر جهان می افزایند، بی تفاوتی نسبت به فواید کار جمعی می تواند موقعیت ما را در جهان تضعیف کند.
نحوه نوشتن اقدام پژوهی اختلال یادگیری در درس ریاضی
چطور یک اقدام پژوهی اختلال یادگیری در درس ریاضی را بنویسیم؟ برای نوشتن یک اقدام پژوهی اختلال یادگیری در درس ریاضی باید در ابتدا مشخصات و ویژگی های آن را ثبت کنید. به این صورت که تمامی مشخصات از جمله:
- نام درس مورد نظر
- پایه تحصیلی آموزشی
- زمان
- نام مدرسه
- تعداد شاگردان
- و…
ثبت میشود. پس از آن برای ادامه نوشتن یک اقدام پژوهی اختلال یادگیری در درس ریاضی، باید اهداف آن را به خوبی بیان کنید و بگویید که هدف شما از نوشتن این سناریو چیست و در آخر قرار است که به چه چیزی برسید؟ پس از آن نیز به اهداف رفتاری در اقدام پژوهی اختلال یادگیری در درس ریاضی اشاره ای داشته باشید.
چگونه و بر اساس چه الگویی قرار است تدریس کنید؟ روش های تدریس در اقدام پژوهی اختلال یادگیری در درس ریاضی شما چیست؟ تمامی این ها را به خوبی بنویسید و ثبت کنید. فضای کلاس خود را شرح داده و به خوبی توضیح دهید. وسایل مورد استفاده شما در اقدام پژوهی اختلال یادگیری در درس ریاضی چیست و همینطور بگویید که در انجام این فعالیت از دانش آموزان خود چه انتظاری دارید؟
تمامی مشخصات برای اجرا و نوشتن اقدام پژوهی اختلال یادگیری در درس ریاضی را بیان کنید و در انتها نیز به نتیجه گیری کل فعالیت بپردازید. به این صورت اقدام پژوهی اختلال یادگیری در درس ریاضی شما نوشته شد و توانستید یک فایل کامل را ثبت کنید.
اقدام پژوهی اختلال یادگیری در درس ریاضی چیست
اقدام پژوهی اختلال یادگیری در درس ریاضی درواقع یکی از رویکردهای بسیار مهمی است که در این سالها توجه بسیاری از معلمان و دانشجویان را برانگیخته است. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمان در رابطه اجحاف دارند.آنهابا این مقوله کارورزی سه خود را ثبت می کنند.در چرخة بهبود وضعیت کارآموزی که بر چشم انداز، مشاهده و اصلاح طراحی آموزشی متمرکز است درگیر می نمایند. در نظام آموزش و پرورش معلمان و دانشجو معلمان به تدریس می پردازند.
یکی از روش های موفق که در پیشرفت تحصیلی تاثیر زیادی دارد یادگیری به شیوه همیاری یا کار گروهی است. معلم باید فعالیت های یادگیری از طریق همیاری را به گونه ای سازمان دهد که دانش آموزان احساس حقیقی وابسته بودن به یکدیگر را داشته باشند و بدانند که هیچ یک از اعضای گروه نمی توانند موفق باشند مگر اینکه تمام اعضا موفق شوند( رشد آموزش راهنمایی تحصیلی شماره ۲ آذر ۱۳۸۹ دوره شانزدهم ص۸). در سالهاي اخير، نظام آموزش و پرورش كشور ما با مشكلات متعددي روبهرو بوده است. حل اين مشكلات و برطرف كردن كاستيهاي آن يكي از دغدغهها و نگرانيهاي جدي دستاندركاران آموزش و پرورش است.
تعریف اقدام پژوهی اختلال یادگیری در درس ریاضی
در رابطه با تعریف اقدام پژوهی اختلال یادگیری در درس ریاضی نظر این است که اقدام پژوهی اختلال یادگیری در درس ریاضی یکی از موثرترین فرایندهای اثربخشی فعالیت دانشجویان است. و برای یاری رساندن به خود و دانش آموزان برای کارورزی و غلبه بر ترس از تغییرمی باشد. همچنین ترویج خلاقیت و تفکر انتقادی را به ارمغان دارد. وآزمایش درآوردن طراحی آموزشی و الگوهای برتر تدریس است. ازاین رو، می توان گفت که اقدام پژوهی اختلال یادگیری در درس ریاضی در افزایش سطح دانش معلمان و یادگیری دانش آموزان نقشی بی بدیل دارد.
فرصتهای یادگیری و نگرش به کاربرد کارورزی سه و استفاده از الگوهای برتر تدریس در معلمان کنش پژوه بیشتر از معلمان عادی است.
مراحل اقدام پژوهی اختلال یادگیری در درس ریاضی
الگوی نوین تدریس همان حکم سناریو را برای کارگردان دارد و به اعتراف همه کارگردانان هر قدر ،سناریو ،قوی تر و پخته تر باشد،مستندات جذاب تر و مؤثرتری می توان ساخت،بنابراین لازمه یک اجرا و تدریس موفق داشتن الگوی نوین تدریس قوی می باشد.
اما در حال حاضرمتأسفانه این مهم مورد غفلت معلمان قرار گرفته و اکثر معلمان بدون الگوی نوین تدریس وارد صحنه ی اجرا و تدریس می شوند و راحت ترین راه آزمون این ادعا و فرضیه آن است که یک پژوهشگر در یک روز خاص به چند مدرسه مراجعه کند و درصد معلمانی که با الگوی نوین تدریس وارد مدرسه می شوند را در یک تحقیق میدانی مورد مطالعه قرار دهد.
بهترین نمونه های الگوهای نوین تدریس را می توان در قالب اقدام پژوهی اختلال یادگیری در درس ریاضی و کاروزی سه جستجو نمود که به بهترین شکل ممکن برای شما عزیزان نمونه های کاملی را در سایت نهاده ایم.
نمونه اقدام پژوهی اختلال یادگیری در درس ریاضی فردی
آیا در پی آنید که اقدام پژوهی اختلال یادگیری در درس ریاضی یعنی چه ؟.باید گفت که اقدام پژوهی اختلال یادگیری در درس ریاضی، به اجرا درآوردن آموخته های طراحی آموزشی در کارورزی سه و اجرای آن در مدرسه و کلاس درس است. این مدل پژوهش دانشجو معلمان تلاش می کند که آنان را در فرایند طرح سؤال بیاورد.همچنین برنامه ریزی، عمل، مشاهدة فعال، بازخورد و بازاندیشی و یادگیری گرد هم آورد . به تبادل نظر، تجربه، و یادگیری از یکدیگر ترغیب سازد. این گونه موارد در کل کارورزی سه نامیده می شود.
رشد روزافزون جمعيت دانشآموزي و افزايش تقاضا براي آموزش، مستلزم فراهم آوردن محيط آموزشي مناسب همراه مشاركت تمام اعضاي مدرسه در امور جاري آن است. اداره امور مدرسه بايد مبتني بر تصميمگيري مشترك، استقلال نسبي، انعطافپذيري، روشهاي غيرمتمركز و مشاركتجويانه باشد تا فضاي مدرسه را پويا، پرنشاط و فعال نمايد و توانمنديها و خلاقيتهاي مديران و معلمان و دانشآموزان را شكوفا و متجلي سازد، از طرف ديگر سياستهاي راهبردي آموزش و پرورش بر تمركززدايي، مدرسهمحوري و توسعه مشاركت همهجانبه متمركز است كه با تفويض اختيارات و مشاركت دانشآموزان در امور مدرسه، زمينه تحقق اهداف تعليم و تربيت همگاني فراهم ميشود.
اقدام پژوهی چگونه توانستم با استفاده از طرحهای ابتکاری جهت پرورش خلاقیت دانش آموزم در درس ریاضی اختلال یاد گیری را در او برطرف کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۴ صفحه
اقدام پژوهی چگونه توانستم با استفاده از طرحهای ابتکاری جهت پرورش خلاقیت دانش آموزم در درس ریاضی اختلال یاد گیری را در او برطرف کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت جام دانش
کانون تخصصی پژوهش در عمل یکی از بهترین گروه های تخصصی تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.
مطالبی که در اقدام پژوهی موجوداست عبارت است از :
اقدام پژوهی برطرف کردن اختلال یاد گیری دانش آموزم در درس ریاضی
دیباچه مطالب برطرف کردن اختلال یاد گیری دانش آموزم در درس ریاضی
چکیده و مقدمه موضوع برطرف کردن اختلال یاد گیری دانش آموزم در درس ریاضی
بیان مسئله پژوهش برطرف کردن اختلال یاد گیری دانش آموزم در درس ریاضی
شرایط و توصیف وضعیت حاضر برطرف کردن اختلال یاد گیری دانش آموزم در درس ریاضی
جمع آوری داده ها و شواهد یک برطرف کردن اختلال یاد گیری دانش آموزم در درس ریاضی
تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات برطرف کردن اختلال یاد گیری دانش آموزم در درس ریاضی
ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف کردن اختلال یاد گیری دانش آموزم در درس ریاضی
ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن برطرف کردن اختلال یاد گیری دانش آموزم در درس ریاضی
گردآوری دادهها
جهت شناسایی عوامل مؤثر در ایجاد بیعلاقهگی شهاب نسبت به درس ریاضی پس از محرز شدن مسأله بیعلاقهگی دانشآموزانم به درس ریاضی و رضایت بخش نبودن نتایج ارزشیابی در درس یاد شده، تصمیم گرفتم برای شناسایی علت یا علل ایجادکننده این مسأله، به جمعآوری دادهها اقدام نمایم. ابتدا فرضیاتی را برای خود یادداشت کرده بودم، مثلاً: جذاب نبودن روش تدریسم برای دانشآموزان، عدم علاقهی آنان نسبت به من وغیره. ولی با بررسیهای انجام شده، همانطور که ذکر شد، دریافتم که مشکل بیعلاقهگی آنان نسبت به درس ریاضی مربوط به سالهای قبل و حتی پیشداوری آنان از درس یاد شده، میگردید. با توجه به این که، عامل هر موفقیّت در هر فعالیّتی داشتن اطّلاعات لازم در آن زمینه میباشد، لازم بود از روشهای علمی گردآوری دادهها استفاده کنم، تا از این طریق بتوانم راه حلهای مسأله را نیز بیایم. با توجه به اینکه، پرسشنامه یکی از ابزار رایج برای کسب دادههای تحقیق است. به همین منظور پرسش نامهای با این سؤال تنظیم نموده: «به نظرشما چرا اغلب دانشآموزان نسبت به درس ریاضی بیعلاقهاند؟» و در اختیار۲۰ نفر از اولیای دانشآموزان و۵ نفر آموزگاران شاغل در آموزشگاه که ۳ نفر از آنان، آموزگاران سال گذشته بودند، قرار دادم. بعد از چند روز، پرسشنامهها را جمع آوری و پاسخها را بررسی کردم. (برخی از پاسخها مشترک و تکراری بود) هم چنین، جهت نظرسنجی از دانشآموزان در مورد علت بیعلاقهگی آنان به درس ریاضی سؤالات زیر را تنظیم کرده و در زمانهای مناسب از آنان میپرسیدم. چرا بعضی از دانشآموزان به درس ریاضی علاقه ندارند؟ چرا بعضی از دانشآموزان به انجام فعالیت ریاضی بیعلاقهاند؟ همچنین، با مطالعهی کتابهای مختلف، دلایل بیعلاقهگی دانشآموزان نسبت به درس ریاضی را چنین دریافتم، که اولاً: نوع و روش تدریس برخی از آموزگاران در درس ریاضی متناسب با هدف درس نیست. ثانیاً: عدم دقّت و توجّه دانشآموزان به درس ریاضی، منجر به ناتوانی آنان در انجام تکالیف میشود، ثالثاً: عدم آشنایی فراگیران با کاربرد مفاهیم ریاضی در زندگی روزمره، میزان رغبت و علاقهی آنان را به درس یادشده کاهش می دهد. با تجزیهو تحلیلو تفسیر دادهها جهت شناسایی عوامل موثر بر ایجاد بیعلاقهگی دانشآموزان به درس ریاضی پس از جمع آوری پاسخهای اولیا و همکاران به سؤالات پرسشنامه، بررسی پاسخ دانشآموزان به سؤالات مصاحبه، تبادل نظر با مدیر، معاونین و آموزگاران سال های قبل آنان، به تجزیه و تحلیل و تفسیر پاسخها پرداخته و دریافتم که عوامل مؤثر در ایجاد بیعلاقهگی دانشآموزان نسبت به درس ریاضی به ترتیب اولویت به شرح زیر بود: ۱٫ با نشاط نبودن فضای کلاس ریاضی۲٫ فراموش شدن بعضی از مفاهیم ریاضی۳٫ مشکل بودن درس ریاضی(عدم نگرش مثبت دانشآموزان نسبت به یادگیری درس ریاضی ۴٫ عدم آگاهی اغلب اولیا از وضعیت فعالیت ریاضی فرزندشان در کلاس۵٫ ضعف شاگردان در یادگیری مفاهیم پیشنیاز۶٫ وقت گیر بودن انجام تکالیف ریاضی۷٫ عدم آشنایی فراگیران با کاربرد مفاهیم ریاضی در زندگی روزمره۸٫ عدم توجّه برخی از آموزگاران به تفاوتهای فردی و ارائهی تکالیف یکسان به دانشآموزان۹٫ جذاب نبودن وسایل کمک آموزشی۱۰٫ یکنواخت بودن روش تدریس برخی از آموزگاران۱۱٫ چیدمان نامناسب میز و نیمکت های کلاسهم چنین با بررسی مطالب به دست آمده از طریق مطالعه ی منابع گوناگون، دریافتم که عدم دقّت و توجّه بعضی از دانشآموزان هنگام تدریس مفاهیم ریاضی، منجر به ناتوانی آنان در انجام تکالیف و فعالیتهای درس مورد نظر شده، در نهایت موجب بیعلاقهگی آنان نیز می شود.
هم اکنون تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer نمونه پروژه جدیدی را جهت بهره مندی شما عزیزان با عنوان اقدام پژوهی کلاس سوم ابتدایی قرار داده است. اقدام پژوهی کلاس سوم ابتدایی نمونه دقیقی از فایل حاضر است که توسط تیم پژوهشی تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer جهت بهره مندی شما عزیزان قرار داده است. تیم تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer از هیچ تلاشی در راستای تنظیم فایل اقدام پژوهی کلاس سوم ابتدایی نهایت تلاش خود را نموده است و محتویات فایل اقدام پژوهی کلاس سوم ابتدایی را به تایید می رساند.
گرد آوری دادهها جهت ارائه راهحلها
سیف اللهی(۱۳۸۴) بر این باور است که گردآوری دادهها و اطلاعات، مرحلهای از اقدام پژوهی است که در آن، محقق جهت پیدا کردن یک یا چند راهحل، با هدف تبدیل وضع موجود به وضع مطلوب تلاش میکند. بنابراین، پس از شناسایی عوامل مؤثر در ایجاد بیعلاقهگی شهاب نسبت به درس ریاضی، در پی آن بودم تا با استفاده از روشهای گوناگون، ضمن برطرف نمودن عوامل ایجاد کنندهی مسأله، در جهت افزایش علاقهمندی دانشآموز یاد شده به درس ریاضی و فعالیّتهای آن نیز گام مؤثری بردارم. بر این اساس، به منظور دست یابی به راهکارهایی برای حلمسأله، مجدداً به جمعآوری دادهها و اطلاعات، با استفاده از روشهای علمی پرداختم که توضیح آن بدین شرح میباشد:
الف. مصاحبه به منظور کسب اطلاعات مفیدتر،
چند سؤال را تنظیم کرده و در زنگهای مختلف که وقت آزاد داشتیم، از دانشآموزان میپرسیدم، سؤالات چنین بود: ۱٫ به نظر شما با چه روشهایی میتوانیم کلاس ریاضی را با نشاط کنیم؟ ۲٫ چگونه میتوانیم یادگیری درس ریاضی را ساده و آسان کنیم؟ چند نمونه از پاسخ دانشآموزان، چنین بود: استفاده از تصاویر زیبای مرتبط با مفهوم درس ریاضی و استفاده از شعر در تدریس .
ب. مشاهده
به لحاظ حضور در کلاس همکاران و ارتباط مستقیم با دانشآموزان و محیط پیرامون آنها، برخی از اطّلاعات خود را، از طریق مشاهده به دست آوردم. بدین طریق که در زنگهای ورزش، که وقت من آزاد بود، با همکارانم در پایههای مختلف هماهنگ میکردم و به کلاس آنها میرفتم و روش تدریس ایشان و فعالیت دانشآموزان را مشاهده نموده و نکاتی که به نظرم، منجر به ایجاد علاقهمندی دانشآموزان نسبت به درس ریاضی میشد، را یادداشت میکردم، مانند: استفاده از روش ایفای نقش توسط دانشآموزان و ارزشیابی تشخیصی جهت تعیین نقطه ی شروع تدریس.
ج. پرسش نامه
با توجه به این که، پرسشنامهی بازپاسخ به پاسخدهنده اجازه میدهد تا به ابراز دامنهی گستردهتری از نظرات خود بپردازد. به منظور نظرخواهی از اولیا، برای کسب راهحلهای مناسب جهت حل مسأله، پرسشنامهای که شامل سؤالات زیر بود، را تنظیم نموده سپس در اختیار تمامی اولیای دانشآموزان قرار دادم تا نظرات خود را در آن مکتوب نمایند. سؤالات بدین گونه بود: ۱٫ به نظر شما با چه روشهایی میتوانیم کلاس ریاضی با نشاط و شاداب داشته باشیم؟ ۲٫ جهت آگاهی از وضعیت درس ریاضی فرزندتان چه روشهایی را پیشنهاد میدهید؟ چند نمونه از پاسخ اولیا به پرسشنامه نظرخواهی، چنین بود: نصب فعالیتهای دانشآموزان روی دیوار، یادداشت نتایج فعالیت کلاسی دانشآموزان در دفتر فعالیت ریاضی آنان. علاوه بر این، یک پرسشنامه بازپاسخ دیگر نیز، ویژه همکاران شاغل در آموزشگاه، طراحی نموده و در اختیار ایشان قرار دادم. سؤالات این پرسشنامه، چنین بود: ۱٫ چگونه میتوان وسایل کمک آموزشی را برای دانشآموزان پایه سوم جذاب نمود؟ ۲٫ به نظر شما چگونه میتوان نگرش منفی دانشآموزان را نسبت به یادگیری درس ریاضی از بین برد؟ نمونهای از پاسخ همکاران به پرسشنامه، چنین بود: ساخت وسایل کمک آموزشی توسط دانشآموزان، استفاده از فعالیتها و تکالیف عملکردی، استفاده از روش بارش فکری در تدریس برخی از مفاهیم ریاضی.
د. مطالعه
با چند تن از اساتید محترم در مورد چگونگی علاقهمندکردن دانشآموزان به درس ریاضی، مشورت نمودم و ایشان کتابهایی در این زمینه، معرفی کردند. پس از تهیه و مطالعهی کتابهای مورد نظر، نکاتی که به نظرم مناسب و مفید بود را یادداشت نموده که در راهحلهای پیشنهادی به آنها اشاره می گردد.
یافته های علمی :
در حین مطالعه و جمع آوری اطلاعات در پی مطالبی بودم که مرا در امر تدریس و رفع مشکلات یادگیری کودکان راهنما باشد که به نظریه اسکینر در کتاب نظریه های یادگیری برخوردم او معتقد است یادگیری در صورتی به بهترین وجه انجام می گیردکه
الف ) اطلاعاتی که قرار است آموخته شوند در گام های کوچک ارائه گردد.
جمع آوری شواهد دو پیرامون مقوله برطرف کردن اختلال یاد گیری دانش آموزم در درس ریاضی اقدام پژوهی
اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین برطرف کردن اختلال یاد گیری دانش آموزم در درس ریاضی اقدام پژوهی
اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر برطرف کردن اختلال یاد گیری دانش آموزم در درس ریاضی اقدام پژوهی
کسب نتایج پیرامون مقوله برطرف کردن اختلال یاد گیری دانش آموزم در درس ریاضی اقدام پژوهی
راهکار ها و پیشنهادات برطرف کردن اختلال یاد گیری دانش آموزم در درس ریاضی اقدام پژوهی
فهرست منابع مورد استفاده برطرف کردن اختلال یاد گیری دانش آموزم در درس ریاضی اقدام پژوهی
منابع مآخذ
۱ـ خلاقيت رياضي، جرج پوليا، ترجمه پرويز شهرياري انتشارات فاطمي.
۲ـ روش تدريس رياضي، محمد بهروش ـ علياكبر جعفري ـ علياضغر دانشفر.
۳ـ مجلات رشد رياضي نشر به وزارت آموزش و پرورش.
۴ـ هاوسون وب ويلسون (۱۹۸۶) رياضيات مدرسه در دهه ۱۹۹۰ ترجمه ناهيد ملكي، نشر مركز.
۵ـ مقاله نقدي بر روشهاي آموزش مقدمات رياضيات مدرسه مجله رشد آموزش رياضي.
۶ـ گويا زهرا، تغيير محتواي برنامه درسي رياضيات مدرسه مجله رشد آموزش رياضي.
مطلبی که در رابطه با اقدام پژوهی به ذهنم رسید این است که فایل اقدام پژوهی دائما در حال بروز رسانی و اضافه نمودن جزئیات می باشد. اقدام پژوهی در ارتباط با جزئیاتش کاملا دقیق و به روز می باشد. با توجه به تغییرات بخشنامه ها فایل اقدام پژوهی نیز مانند سایر فایل های موجود در سایت می بایست کلیه محتویات به روز را شامل شود. دوستان گرامی شما می توانید با دریافت فایل اقدام پژوهی از دقیق ترین فایل آموزشی در راستای نیازمندی های خود بهره ببرید. سایت حاضر با در اختیار داشتن منابع عظیم و قدرتمند در راستای نگارش و تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی پیشگام در عرصه تدوین فایل های آموزشی می باشد.
آنچه در رابطه با فایل اقدام پژوهی باید بدانیم :
مرجع فایل اقدام پژوهی در سایت حاضر می باشد.
فایل حاضر دائما در حال آبدیت و بروز رسانی می باشد.
فایل اقدام پژوهی اختصاصی تدوین شده و از سایت خاصی کپی نشده است.
با توجه به اینکه تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی مستلزم زمان و هزینه بالایی از سمت تیم پژوهشی ما می باشد ، لذا از کپی برداری و انتشار فایل های سایت جدا اجتناب ورزید.
برای دانلود اقدام پژوهی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.
با عنایت به مسائل فوق تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer سعی داشته است با ارائه خدمات جدید در گردآوری فایل اقدام پژوهی کلاس سوم ابتدایی سهم کوچکی در نظام آموزشی ایفا کند سروران محترم می توانید فایل اقدام پژوهی کلاس سوم ابتدایی را از لینک سمت راست صفحه دانلود نمایید.
توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004
دیدگاهی بنویسید