اقدام پژوهی بی انضباطی دانش آموزان
اقدام پژوهی بی انضباطی دانش آموزان
یکی از راه های افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در هر نظامی، بحث افزایش توجه آنان است. موضوعی که اقدام پژوهی بی انضباطی دانش آموزان به خوبی به آن توجه میکند. هرچه بر موضوع توجه دانش آموزان تمرکز بیشتری صورت گیرد و بتوان به آن جهت دهی مناسب را تحمیل کرد، میتوان انتظار بیشتری را از آن داشت.
همانطور که میبینید فایل اقدام پژوهی معلم دبستان پایه چهارم حاصل تجربیات تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer است که توانسته ایم به کمک جمعی از فرهنگیان برجسته کشور سعی خود را در تنظیم فایل اقدام پژوهی معلم دبستان پایه چهارم انجام دهیم . امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل اقدام پژوهی معلم دبستان پایه چهارم سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی شما عزیزان داشته باشیم. شما با استفاده از فایل اقدام پژوهی معلم دبستان پایه چهارم قطعا رضایت لازم را خواهید داشت .
استفاده از اقدام پژوهی بی انضباطی دانش آموزان توسط معلمان باعث افزایش این توجه و تمرکز دانش آموزان میشود که این امر در افزایش بازدهی تحصیلی آنان تأثیر مثبت دارد. اگر معلمان بتوانند به خوبی از اقدام پژوهی بی انضباطی دانش آموزان استفاده کنند و آن را در آموزش های خود به اجرا درآورند مطمئنا بازخورد دریافتی بسیار خوبی را خواهند داشت که باعث میشود این فعالیت را به دیگر معلمان نیز توصیه کنند.
گزارش اقدام پژوهی بی انضباطی دانش آموزان
گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز ميخواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانشآموختگان را به بازار كار بفرستند.
ما واقعاً ميخواهيم فرصتهاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانشآموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شدهاند براي فرزندان خود دنياي بهتري ميسازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه جانبه بارقهاي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تماموقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركتهاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار ميبريم، ميباشد.
همگان در آموزش و پرورش تأكيد دارند كه بايد دانشآموزان افرادي موفق و شهرونداني مؤثر در جامعه شوند، درحاليكه فعاليتها بايد طوري طراحي شوند كه دانشآموزان بتوانند خويشتن را در جهت كسب موفقيت ياري نمايند( كافمن و زان، ترجمه سليمي و اسحاقيان، ۱۳۷۷). هم چنین ما در عصر جهش های تکنولوژیک، در یک شرایط رقابتی سنگین در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قرار داریم. در شرایطی که رقبا با استفاده از بهره فعالیت های جمعی، پروژه های بزرگی را اجرا می کنند و بدین وسیله سلطه خود را بر جهان می افزایند، بی تفاوتی نسبت به فواید کار جمعی می تواند موقعیت ما را در جهان تضعیف کند.
نحوه نوشتن اقدام پژوهی بی انضباطی دانش آموزان
چطور یک اقدام پژوهی بی انضباطی دانش آموزان را بنویسیم؟ برای نوشتن یک اقدام پژوهی بی انضباطی دانش آموزان باید در ابتدا مشخصات و ویژگی های آن را ثبت کنید. به این صورت که تمامی مشخصات از جمله:
- نام درس مورد نظر
- پایه تحصیلی آموزشی
- زمان
- نام مدرسه
- تعداد شاگردان
- و…
ثبت میشود. پس از آن برای ادامه نوشتن یک اقدام پژوهی بی انضباطی دانش آموزان، باید اهداف آن را به خوبی بیان کنید و بگویید که هدف شما از نوشتن این سناریو چیست و در آخر قرار است که به چه چیزی برسید؟ پس از آن نیز به اهداف رفتاری در اقدام پژوهی بی انضباطی دانش آموزان اشاره ای داشته باشید.
چگونه و بر اساس چه الگویی قرار است تدریس کنید؟ روش های تدریس در اقدام پژوهی بی انضباطی دانش آموزان شما چیست؟ تمامی این ها را به خوبی بنویسید و ثبت کنید. فضای کلاس خود را شرح داده و به خوبی توضیح دهید. وسایل مورد استفاده شما در اقدام پژوهی بی انضباطی دانش آموزان چیست و همینطور بگویید که در انجام این فعالیت از دانش آموزان خود چه انتظاری دارید؟
تمامی مشخصات برای اجرا و نوشتن اقدام پژوهی بی انضباطی دانش آموزان را بیان کنید و در انتها نیز به نتیجه گیری کل فعالیت بپردازید. به این صورت اقدام پژوهی بی انضباطی دانش آموزان شما نوشته شد و توانستید یک فایل کامل را ثبت کنید.
اقدام پژوهی بی انضباطی دانش آموزان چیست
اقدام پژوهی بی انضباطی دانش آموزان درواقع یکی از رویکردهای بسیار مهمی است که در این سالها توجه بسیاری از معلمان و دانشجویان را برانگیخته است. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمان در رابطه اجحاف دارند.آنهابا این مقوله کارورزی سه خود را ثبت می کنند.در چرخة بهبود وضعیت کارآموزی که بر چشم انداز، مشاهده و اصلاح طراحی آموزشی متمرکز است درگیر می نمایند. در نظام آموزش و پرورش معلمان و دانشجو معلمان به تدریس می پردازند.
یکی از روش های موفق که در پیشرفت تحصیلی تاثیر زیادی دارد یادگیری به شیوه همیاری یا کار گروهی است. معلم باید فعالیت های یادگیری از طریق همیاری را به گونه ای سازمان دهد که دانش آموزان احساس حقیقی وابسته بودن به یکدیگر را داشته باشند و بدانند که هیچ یک از اعضای گروه نمی توانند موفق باشند مگر اینکه تمام اعضا موفق شوند( رشد آموزش راهنمایی تحصیلی شماره ۲ آذر ۱۳۸۹ دوره شانزدهم ص۸). در سالهاي اخير، نظام آموزش و پرورش كشور ما با مشكلات متعددي روبهرو بوده است. حل اين مشكلات و برطرف كردن كاستيهاي آن يكي از دغدغهها و نگرانيهاي جدي دستاندركاران آموزش و پرورش است.
تعریف اقدام پژوهی بی انضباطی دانش آموزان
در رابطه با تعریف اقدام پژوهی بی انضباطی دانش آموزان نظر این است که اقدام پژوهی بی انضباطی دانش آموزان یکی از موثرترین فرایندهای اثربخشی فعالیت دانشجویان است. و برای یاری رساندن به خود و دانش آموزان برای کارورزی و غلبه بر ترس از تغییرمی باشد. همچنین ترویج خلاقیت و تفکر انتقادی را به ارمغان دارد. وآزمایش درآوردن طراحی آموزشی و الگوهای برتر تدریس است. ازاین رو، می توان گفت که اقدام پژوهی بی انضباطی دانش آموزان در افزایش سطح دانش معلمان و یادگیری دانش آموزان نقشی بی بدیل دارد.
فرصتهای یادگیری و نگرش به کاربرد کارورزی سه و استفاده از الگوهای برتر تدریس در معلمان کنش پژوه بیشتر از معلمان عادی است.
مراحل اقدام پژوهی بی انضباطی دانش آموزان
الگوی نوین تدریس همان حکم سناریو را برای کارگردان دارد و به اعتراف همه کارگردانان هر قدر ،سناریو ،قوی تر و پخته تر باشد،مستندات جذاب تر و مؤثرتری می توان ساخت،بنابراین لازمه یک اجرا و تدریس موفق داشتن الگوی نوین تدریس قوی می باشد.
اما در حال حاضرمتأسفانه این مهم مورد غفلت معلمان قرار گرفته و اکثر معلمان بدون الگوی نوین تدریس وارد صحنه ی اجرا و تدریس می شوند و راحت ترین راه آزمون این ادعا و فرضیه آن است که یک پژوهشگر در یک روز خاص به چند مدرسه مراجعه کند و درصد معلمانی که با الگوی نوین تدریس وارد مدرسه می شوند را در یک تحقیق میدانی مورد مطالعه قرار دهد.
بهترین نمونه های الگوهای نوین تدریس را می توان در قالب اقدام پژوهی بی انضباطی دانش آموزان و کاروزی سه جستجو نمود که به بهترین شکل ممکن برای شما عزیزان نمونه های کاملی را در سایت نهاده ایم.
نمونه اقدام پژوهی بی انضباطی دانش آموزان فردی
آیا در پی آنید که اقدام پژوهی بی انضباطی دانش آموزان یعنی چه ؟.باید گفت که اقدام پژوهی بی انضباطی دانش آموزان، به اجرا درآوردن آموخته های طراحی آموزشی در کارورزی سه و اجرای آن در مدرسه و کلاس درس است. این مدل پژوهش دانشجو معلمان تلاش می کند که آنان را در فرایند طرح سؤال بیاورد.همچنین برنامه ریزی، عمل، مشاهدة فعال، بازخورد و بازاندیشی و یادگیری گرد هم آورد . به تبادل نظر، تجربه، و یادگیری از یکدیگر ترغیب سازد. این گونه موارد در کل کارورزی سه نامیده می شود.
رشد روزافزون جمعيت دانشآموزي و افزايش تقاضا براي آموزش، مستلزم فراهم آوردن محيط آموزشي مناسب همراه مشاركت تمام اعضاي مدرسه در امور جاري آن است. اداره امور مدرسه بايد مبتني بر تصميمگيري مشترك، استقلال نسبي، انعطافپذيري، روشهاي غيرمتمركز و مشاركتجويانه باشد تا فضاي مدرسه را پويا، پرنشاط و فعال نمايد و توانمنديها و خلاقيتهاي مديران و معلمان و دانشآموزان را شكوفا و متجلي سازد، از طرف ديگر سياستهاي راهبردي آموزش و پرورش بر تمركززدايي، مدرسهمحوري و توسعه مشاركت همهجانبه متمركز است كه با تفويض اختيارات و مشاركت دانشآموزان در امور مدرسه، زمينه تحقق اهداف تعليم و تربيت همگاني فراهم ميشود.
اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به رعایت بی انضباطی دانش آموزان در کلاس ترغیب کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۷ صفحه
اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به رعایت بی انضباطی دانش آموزان در کلاس ترغیب کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت جام دانش
کانون تخصصی پژوهش در عمل یکی از بهترین گروه های تخصصی تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.
مطالبی که در اقدام پژوهی موجوداست عبارت است از :
اقدام پژوهی ترغیب دانش آموزان به رعایت بی انضباطی دانش آموزان در کلاس
دیباچه مطالب غیب دانش آموزان به رعایت بی انضباطی دانش آموزان در کلاس
چکیده و مقدمه موضوع غیب دانش آموزان به رعایت بی انضباطی دانش آموزان در کلاس
بیان مسئله پژوهش غیب دانش آموزان به رعایت بی انضباطی دانش آموزان در کلاس
شرایط و توصیف وضعیت حاضر غیب دانش آموزان به رعایت بی انضباطی دانش آموزان در کلاس
جمع آوری داده ها و شواهد یک غیب دانش آموزان به رعایت بی انضباطی دانش آموزان در کلاس
تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات غیب دانش آموزان به رعایت بی انضباطی دانش آموزان در کلاس
ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با غیب دانش آموزان به رعایت بی انضباطی دانش آموزان در کلاس
ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن غیب دانش آموزان به رعایت بی انضباطی دانش آموزان در کلاس
تحلیل یافته های علمی وبیان راه حل
اهداف مي توانند به وسيله روش ها تحت تاثير قرار گيرند.( ۱۹۹۹،rozyck) بنابراين اعمال روش هاي درست تدريس و سبك هاي مناسب مديريت با توجه به شرايط كلاس ، امكانات آموزشگاه ، توانايي معلم و نوع كتاب و محتواي درسي ، متفاوت ميباشد.بررسی های به عمل آمده نشان می دهند که اغلب دانش آموزانی که دچاربی نظمی قرار می گرفتند مورد باز خواست قرار می گرفتندبی بی انضباطی دانش آموزانی خود را پاسخی به بی بی انضباطی دانش آموزانی دانش آموزان دیگر یا غفلت معلمان و اولیا بیان می کردند. به هر حال با توجه به این که اکثر دانش آموزان پاسخ هایی مبنی بر علاقه به رعایت نظم واجرای قوانین با ثبات تر در مدرسه داده بودند ولی همچنان شاهد مواردی از بی نظمی وشلوغی در دانش آموزانم بودم.بنابر این باید به دنبال علتی برای توجیه این رفتار می گشتم تا بتوانم با شناسایی درست مشکل راه حل مناسب را اتخاذ کنم.
هم اکنون تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer نمونه پروژه جدیدی را جهت بهره مندی شما عزیزان با عنوان اقدام پژوهی معلم دبستان پایه چهارم قرار داده است. اقدام پژوهی معلم دبستان پایه چهارم نمونه دقیقی از فایل حاضر است که توسط تیم پژوهشی تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer جهت بهره مندی شما عزیزان قرار داده است. تیم تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer از هیچ تلاشی در راستای تنظیم فایل اقدام پژوهی معلم دبستان پایه چهارم نهایت تلاش خود را نموده است و محتویات فایل اقدام پژوهی معلم دبستان پایه چهارم را به تایید می رساند.
دلایل بی بی انضباطی دانش آموزانی دانش آموزان:
۱- موقعیت نا مساعد آموزش(کوچکی کلاس)
۲- به موقع اجرا نشدن عدالت ومقررات همگانی وتبعیض در ارائه ی پاداش وکیفر
۳- غفلت از تقویت به موقع رفتار
۴- روابط نا مناسب خانواده و….
دربررسی پرسش نامه مربوط به دانش آموزان نتایج زیر حاصل شد . پرسشنامه درپیوست ضمیمه شده است .
بیشتر بی بی انضباطی دانش آموزانی دانش آموزان به دوستان وهمسالان مربوط می شد
و پس از آن بی علاقه گی دانش آموزان به درس علت مهم دیگر بی بی انضباطی دانش آموزانی دانش آموزان محسوب می شد
سوالت دیگر پرسشنامه تقریبا در یک سطح از تاثیر قرار داشتند وعوامل فوق از علت های اصلی بی بی انضباطی دانش آموزانی دانش آموزان شناخته شدند.
با توجه به درصد هایی که از اطلاعات پرسشنامه بدست می اید راههای زیر برای کاهش تنش وبرقراری نظم بیشتر در کلاسهای مختلط جهت کیفیت بخشی اداره کلاس وارتقائ امر یادگیری پیشنهاد می گردد.
راههاي كاهش يا حذف رفتار هاي بي نظمي
- رفتارهاي بي نظم را مشخص و قوانين كلاس را مطرح كند و دانشآموزان ملزم به رعايت آن شوند – ( فونتانا۱۹۸۷)
- بطور انفرادي با افراد نا منظم برخورد كرده دلايل بی نظمی را جويا شوند .
- دانشآموزان بايد رفتار مطلوب و مورد نظر معلم را بشناسند .
- بيتوجهي به رفتار نا منظم دانشآموزان باعث ميشود تا وي احساس كند كه معلم فردي نا كارآمد است .
- شرط لازم براي اجراي قوانين قابل درك و فهم بودن آن براي دانشآموزان است.
- آغاز كلاس با جذابيت و متعاقب آن دادن آزادي بيشتر به دانشآموز
- علاقهمند كردن دانشآموز به درس با يادگيري معنادار (كديور۱۳۷۹)
- خاموشي : براي اينكه رفتار نامطلوب دانش آموز ادامه نيابد ميبايست شرايط طوري فراهم شود كه براي انجام دادن آن رفتار نا مطلوب پاداشي در يافت نكند .( شعباني ۱۳۷۱)
- اشباع : رفتار نامطلوب شاگرد به مدت طولاني تقويت ميشود تا دانشآموز اشباع شود و احتمال تكرار آن كاهش يابد يعني درست برعكس خاموشي و اين روش بر خلاف تنبيه عوارض جانبي ندارد . ( شعباني ۱۳۷۱)
- تقويت رفتار مغاير : رفتاري را كه مغاير با رفتار نامطلوب است تقويت ميكنيم كه خود ا ز يك اصل روانشناسي ناشي ميشود كه انسان نمي تواند خود را همزمان روي دو رويداد مخصوصاٌ اگر مغاير باشد متمركز كند. (اصغري پور۱۳۸۰ )
- محروم كردن : يعني دانشآموز به خاطر رفتار نامطلوبي كه انجام داده است از دريافت تقويتي محروم مي شودبراي مثال دانشآموز كه به كلاس علاقه دارد به خاطر بي نظمي از كلاس اخراج ميشود. (شعباني ۱۳۷۱)
- جريمه كردن : يعني كم كردن مقداري از عامل تقويت كنند به دليل انجام رفتار نامطلوب براي مثال كسر چند نمره به دليل شيطنت يا بي نظمي. (شعباني ۱۳۷۱)
مشاوره و مذاكره با دانشآموز نامنظم : معلم ميتواند در برابر دانشآموز نامنظم از شيوه ي صحبت آرام استفاده كندكه بر اساس شيوه هاي مشاوره ولفگا نگ و گليكمن ميباشد ، در اين روش معلم, مشاوره ميكندچون دانشآموز در كلاس او بي نظمي كرده و معلم مي داند در آن هنگام دانشآموز مشغول چه كاري است و آن شرايط را به خوبي ميشناسد معلم در مشاوره ميتواند از نظرات دانشمنداني چون گلاسر، ردل و… استفاده كند . اين دانشمندان تأكيدكردهاند كه در بازبيني بي بی انضباطی دانش آموزاني دانشآموز بايد موقعيت فعلي وي در نظر گرفته شود در اين هنگام معلم نبايد از انتقاد زياد استفاده كند چون باعث ميشود دانشآموز حالت تدافعي به خود بگيرد و بهانه هاي بيشتري بتراشد . معلم بايد از طريق مذاكرهاي صريح به دانشآموز بفهماند كارش تا چه اندازه زشت بوده است و بازندهي اصلي نيز خود دانشآموز است و اگر اين رفتار نامطلوب راترك كند سود زيادي خواهد كرد . براي اين كار معلم بايد« ازباب پرسش »طبق نظر گلاسر وارد شود براي مثال از شاگرد ميپرسد«چرابه اين كار(بی نظمی)پيشنهاد شدي » و به بهانه تراشي هاي وي توجه چنداني نميكند در واقع معلم اعتقاد خودش راكه رفتاري هر قدر هم غير قابل قبول و نامطلوب باشد هدف داراست اعلام ميكند اين همان نكته اي است كه گلاسر به آن تأكيد دارد .(جي اسميت، لا سلت )
۱۳٫اصل تقويت منفي : براي اينكه دانشآموز را از انجام رفتار نامطلوبي باز داريم بايد ترتيبي بدهيم كه هرزمان رفتار او در جهت مطلوب تغيير كرد به موقعيتي كه براي او ناخوشايند بوده است پايان ميدهيم .در كاربرد اين اصل پايان دادن بايد به آساني امكان داشته باشد زيرا در غير اين صورت دانشآموز فايدهاي در تغيير دادن رفتار خود نميبيند (اصغري پور۱۳۸۰)
تنبيه : يعني اضافه كردن يك محرك بيزار كننده به محيط پس از انجام رفتار نامطلوب .
اين روش معایبی دارد : ۱٫ باعث نابودي رفتار نميشود و فقط آن را وا پس ميزند (همان) ۲٫ سبب ترس يا نگراني شديد ميشود۳٫ از توجه دانشآموزان به فرد تنبيه گر كاسته ميشود و به دستورهاي او عمل نميكند. )(اصغري پور۱۳۸۰)
علي قائمي راههاي زير را براي نظم بخشيدن به كودكان توصيه ميكند .
۱۴٫آموزشها: يعني بايد به كودك آموزش دهيم تا در دنيا ي جديد بدون سردرگمي زندگي كند . (علي قائمي )
- تذكرات: بايد از بی انضباطی دانش آموزان براي كودك تعريف كرده و آن را لازمهي موفقيت بدانيم
- تهيه مقررات : تهيه مقررات و تنظيم آن به كودكان يك كار اساسي است و بايد قوانين منطقي در نظر بگيريم.
- جنبه الگويي : بايد براي كودك الگو بوده و عامل و مجري نظم باشيم و اگر خود منظم نباشيم انتظار نظم از كودك بيهوده است .
۱۸٫- تنظيم برنامه : بايد سعي كنيم با برنامهاي به زندگي كودك نظم ببخشيم.
- نشان دادن آثار : كودك را بايد از فوايد نظم و زيانهاي بي نظمي آگاه كنيم.
- سپردن مسوليت : بايد مسئوليتهايي در رابطه بانظم به كودك بسپاريم مثال:مسوليت نظم کلاس
- زمينه سازي براي عادات: اگر بتوان رعايت نظم را بخشي از زندگي كودك كرد در آن صورت كودك به آن عادت خواهد كرد .
- یادآوری به صورت یک کلمهای باشد: نوجوانان به حواس پرتی و نشنیدن خصوصاً غر زدن والدین خود شهرت دارند. گفتن یک کلمه مثلاً: آشغالها، بسیار مؤثرتر از پنج دقیقه سخنرانی در مورد اهمیت مسئولیتپذیری یا تکرار کارهای روزمرهای که وقتی شما در سن او بودید انجام میدادید است. آنها پس از گفتن اولین کلمه بقیه را نشنیده میگیرند؛ بنابر این بهتر است این نکته را درنظر داشته باشید.
جمع آوری شواهد دو پیرامون مقوله غیب دانش آموزان به رعایت بی انضباطی دانش آموزان در کلاس اقدام پژوهی
اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین غیب دانش آموزان به رعایت بی انضباطی دانش آموزان در کلاس اقدام پژوهی
اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر غیب دانش آموزان به رعایت بی انضباطی دانش آموزان در کلاس اقدام پژوهی
کسب نتایج پیرامون مقوله غیب دانش آموزان به رعایت بی انضباطی دانش آموزان در کلاس اقدام پژوهی
راهکار ها و پیشنهادات غیب دانش آموزان به رعایت بی انضباطی دانش آموزان در کلاس اقدام پژوهی
فهرست منابع مورد استفاده غیب دانش آموزان به رعایت بی انضباطی دانش آموزان در کلاس اقدام پژوهی
- اصغری پور، حمید، ۱۳۸۰ ، کلیات ابتدایی و مشاوره ، مشهد، نشر تمرین.
- ردولف دریکورس، ۱۳۸۷، ترجمه مینو واثقی و مریم واراش زاده، بی انضباطی دانش آموزان بدون اشک، تهران رشد.
- عمید، حسن، ۱۳۶۹، فرهنگ فارسی.
- فونتانا، دیوید۱۹۸۷، کنترل کلاس، ترجمه ساده حمزه و مجید محمدی، ۱۳۷۵، تهران رشد.
۵٫کلاک ماک لین ایزابل ، ابتدایی مشاوره کودک در مدرسه ترجمه رضا شاپوریان ، تهران امیر کبیر.
- علیمردان ، محمد علی، جلد اول، مجموعه قوانین و مقررات دوره ابتدایی تحصیلی.
مطلبی که در رابطه با اقدام پژوهی به ذهنم رسید این است که فایل اقدام پژوهی دائما در حال بروز رسانی و اضافه نمودن جزئیات می باشد. اقدام پژوهی در ارتباط با جزئیاتش کاملا دقیق و به روز می باشد. با توجه به تغییرات بخشنامه ها فایل اقدام پژوهی نیز مانند سایر فایل های موجود در سایت می بایست کلیه محتویات به روز را شامل شود. دوستان گرامی شما می توانید با دریافت فایل اقدام پژوهی از دقیق ترین فایل آموزشی در راستای نیازمندی های خود بهره ببرید. سایت حاضر با در اختیار داشتن منابع عظیم و قدرتمند در راستای نگارش و تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی پیشگام در عرصه تدوین فایل های آموزشی می باشد.
آنچه در رابطه با فایل اقدام پژوهی باید بدانیم :
مرجع فایل اقدام پژوهی در سایت حاضر می باشد.
فایل حاضر دائما در حال آبدیت و بروز رسانی می باشد.
فایل اقدام پژوهی اختصاصی تدوین شده و از سایت خاصی کپی نشده است.
با توجه به اینکه تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی مستلزم زمان و هزینه بالایی از سمت تیم پژوهشی ما می باشد ، لذا از کپی برداری و انتشار فایل های سایت جدا اجتناب ورزید.
برای دانلود اقدام پژوهی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.
با عنایت به مسائل فوق تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer سعی داشته است با ارائه خدمات جدید در گردآوری فایل اقدام پژوهی معلم دبستان پایه چهارم سهم کوچکی در نظام آموزشی ایفا کند سروران محترم می توانید فایل اقدام پژوهی معلم دبستان پایه چهارم را از لینک سمت راست صفحه دانلود نمایید.
توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004
دیدگاهی بنویسید