اقدام پژوهی معلم استثنایی چگونه توانستم مهارت دیکته نویسی در دانش آموز کم توان ذهنی را بهبود ببخشم؟

اقدام پژوهی معلم استثنایی دیکته

یکی از راه های افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در هر نظامی، بحث افزایش توجه آنان است. موضوعی که اقدام پژوهی معلم استثنایی دیکته به خوبی به آن توجه میکند. هرچه بر موضوع توجه دانش آموزان تمرکز بیشتری صورت گیرد و بتوان به آن جهت دهی مناسب را تحمیل کرد، میتوان انتظار بیشتری را از آن داشت.

همانطور که میبینید فایل اقدام پژوهی معلم استثنایی حاصل تجربیات تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer است که توانسته ایم به کمک جمعی از فرهنگیان برجسته کشور سعی خود را در تنظیم فایل اقدام پژوهی معلم استثنایی انجام دهیم . امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل اقدام پژوهی معلم استثنایی سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی شما عزیزان داشته باشیم. شما با استفاده از فایل اقدام پژوهی معلم استثنایی قطعا رضایت لازم را خواهید داشت .

استفاده از اقدام پژوهی معلم استثنایی دیکته توسط معلمان باعث افزایش این توجه و تمرکز دانش آموزان میشود که این امر در افزایش بازدهی تحصیلی آنان تأثیر مثبت دارد. اگر معلمان بتوانند به خوبی از اقدام پژوهی معلم استثنایی دیکته استفاده کنند و آن را در آموزش های خود به اجرا درآورند مطمئنا بازخورد دریافتی بسیار خوبی را خواهند داشت که باعث میشود این فعالیت را به دیگر معلمان نیز توصیه کنند.

گزارش اقدام پژوهی معلم استثنایی دیکته

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

همگان در آموزش و پرورش تأكيد دارند كه بايد دانش‌آموزان افرادي موفق و شهرونداني مؤثر در جامعه شوند، درحالي‌كه فعاليت‌ها بايد طوري طراحي شوند كه دانش‌آموزان بتوانند خويشتن را در جهت كسب موفقيت ياري نمايند( كافمن و زان، ترجمه سليمي و اسحاقيان، ۱۳۷۷). هم چنین ما در عصر جهش های تکنولوژیک، در یک شرایط رقابتی سنگین در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قرار داریم. در شرایطی که رقبا با استفاده از بهره فعالیت های جمعی، پروژه های بزرگی را اجرا می کنند و بدین وسیله سلطه خود را بر جهان می افزایند، بی تفاوتی نسبت به فواید کار جمعی می تواند موقعیت ما را در جهان تضعیف کند.

اقدام پژوهی

نحوه نوشتن اقدام پژوهی معلم استثنایی دیکته

چطور یک اقدام پژوهی معلم استثنایی دیکته را بنویسیم؟ برای نوشتن یک اقدام پژوهی معلم استثنایی دیکته باید در ابتدا مشخصات و ویژگی های آن را ثبت کنید. به این صورت که تمامی مشخصات از جمله:

  • نام درس مورد نظر
  • پایه تحصیلی آموزشی
  • زمان
  • نام مدرسه
  • تعداد شاگردان
  • و…

ثبت میشود. پس از آن برای ادامه نوشتن یک اقدام پژوهی معلم استثنایی دیکته، باید اهداف آن را به خوبی بیان کنید و بگویید که هدف شما از نوشتن این سناریو چیست و در آخر قرار است که به چه چیزی برسید؟ پس از آن نیز به اهداف رفتاری در اقدام پژوهی معلم استثنایی دیکته اشاره ای داشته باشید.

چگونه و بر اساس چه الگویی قرار است تدریس کنید؟ روش های تدریس در اقدام پژوهی معلم استثنایی دیکته شما چیست؟ تمامی این ها را به خوبی بنویسید و ثبت کنید. فضای کلاس خود را شرح داده و به خوبی توضیح دهید. وسایل مورد استفاده شما در اقدام پژوهی معلم استثنایی دیکته چیست و همینطور بگویید که در انجام این فعالیت از دانش آموزان خود چه انتظاری دارید؟

تمامی مشخصات برای اجرا و نوشتن اقدام پژوهی معلم استثنایی دیکته را بیان کنید و در انتها نیز به نتیجه گیری کل فعالیت بپردازید. به این صورت اقدام پژوهی معلم استثنایی دیکته شما نوشته شد و توانستید یک فایل کامل را ثبت کنید.

اقدام پژوهی معلم استثنایی دیکته چیست

اقدام پژوهی معلم استثنایی دیکته درواقع یکی از رویکردهای بسیار مهمی است که در این سالها توجه بسیاری از معلمان و دانشجویان را برانگیخته است. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمان در رابطه اجحاف دارند.آنهابا این مقوله کارورزی سه خود را ثبت می کنند.در چرخة بهبود وضعیت کارآموزی که بر چشم انداز، مشاهده و اصلاح طراحی آموزشی متمرکز است درگیر می نمایند. در نظام آموزش و پرورش معلمان و دانشجو معلمان به تدریس می پردازند.

یکی از روش های موفق که در پیشرفت تحصیلی تاثیر زیادی دارد یادگیری به شیوه همیاری یا کار گروهی است. معلم باید فعالیت های یادگیری از طریق همیاری را به گونه ای سازمان دهد که دانش آموزان احساس حقیقی وابسته بودن به یکدیگر را داشته باشند و بدانند که هیچ یک از اعضای گروه نمی توانند موفق باشند مگر اینکه تمام اعضا موفق شوند( رشد آموزش راهنمایی تحصیلی شماره ۲ آذر ۱۳۸۹ دوره شانزدهم ص۸). در سال‌هاي اخير، نظام آموزش و پرورش كشور ما با مشكلات متعددي روبه‌رو بوده است. حل اين مشكلات و برطرف كردن كاستي‌هاي آن يكي از دغدغه‌ها و نگراني‌هاي جدي دست‌اندركاران آموزش و پرورش است.

تعریف اقدام پژوهی معلم استثنایی دیکته

در رابطه با تعریف اقدام پژوهی معلم استثنایی دیکته نظر این است که اقدام پژوهی معلم استثنایی دیکته یکی از موثرترین فرایندهای اثربخشی فعالیت دانشجویان است. و برای یاری رساندن به خود و دانش آموزان برای کارورزی و غلبه بر ترس از تغییرمی باشد. همچنین ترویج خلاقیت و تفکر انتقادی را به ارمغان دارد. وآزمایش درآوردن طراحی آموزشی و الگوهای برتر تدریس است. ازاین رو، می توان گفت که اقدام پژوهی معلم استثنایی دیکته در افزایش سطح دانش معلمان و یادگیری دانش آموزان نقشی بی بدیل دارد.

فرصتهای یادگیری و نگرش به کاربرد کارورزی سه و استفاده از الگوهای برتر تدریس در معلمان کنش پژوه بیشتر از معلمان عادی است.

مراحل اقدام پژوهی معلم استثنایی دیکته

الگوی نوین تدریس همان حکم سناریو را برای کارگردان دارد و به اعتراف همه کارگردانان هر قدر ،سناریو ،قوی تر و پخته تر باشد،مستندات جذاب تر و مؤثرتری می توان ساخت،بنابراین لازمه یک اجرا و تدریس موفق داشتن الگوی نوین تدریس قوی می باشد.

اما در حال حاضرمتأسفانه این مهم مورد غفلت معلمان قرار گرفته و اکثر معلمان بدون الگوی نوین تدریس وارد صحنه ی اجرا و تدریس می شوند و راحت ترین راه آزمون این ادعا و فرضیه آن است که یک پژوهشگر در یک روز خاص به چند مدرسه مراجعه کند و درصد معلمانی که با الگوی نوین تدریس وارد مدرسه می شوند را در یک تحقیق میدانی مورد مطالعه قرار دهد.

بهترین نمونه های الگوهای نوین تدریس را می توان در قالب اقدام پژوهی معلم استثنایی دیکته و کاروزی سه جستجو نمود که به بهترین شکل ممکن برای شما عزیزان نمونه های کاملی را در سایت نهاده ایم.

نمونه اقدام پژوهی معلم استثنایی دیکته فردی

آیا در پی آنید که اقدام پژوهی معلم استثنایی دیکته یعنی چه ؟.باید گفت که اقدام پژوهی معلم استثنایی دیکته، به اجرا درآوردن آموخته های طراحی آموزشی در کارورزی سه و اجرای آن در مدرسه و کلاس درس است. این مدل پژوهش دانشجو معلمان تلاش می کند که آنان را در فرایند طرح سؤال بیاورد.همچنین برنامه ریزی، عمل، مشاهدة فعال، بازخورد و بازاندیشی و یادگیری گرد هم آورد . به تبادل نظر، تجربه، و یادگیری از یکدیگر ترغیب سازد. این گونه موارد در کل کارورزی سه نامیده می شود.

رشد روزافزون جمعيت دانش‌آموزي و افزايش تقاضا براي آموزش، مستلزم فراهم آوردن محيط آموزشي مناسب همراه مشاركت تمام اعضاي مدرسه در امور جاري آن است. اداره امور مدرسه بايد مبتني بر تصميم‌گيري مشترك، استقلال نسبي، انعطاف‌پذيري، روش‌هاي غيرمتمركز و مشاركت‌جويانه باشد تا فضاي مدرسه را پويا، پرنشاط و فعال نمايد و توانمندي‌ها و خلاقيت‌هاي مديران و معلمان و دانش‌آموزان را شكوفا و متجلي سازد، از طرف ديگر سياست‌هاي راهبردي آموزش و پرورش بر تمركززدايي، مدرسه‌محوري و توسعه مشاركت همه‌جانبه متمركز است كه با تفويض اختيارات و مشاركت دانش‌آموزان در امور مدرسه، زمينه تحقق اهداف تعليم و تربيت همگاني فراهم مي‌شود.

اقدام پژوهی معلم استثنایی چگونه توانستم مهارت دیکته نویسی در دانش آموز کم توان ذهنی را بهبود ببخشم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۷صفحه

اقدام پژوهی معلم استثنایی چگونه توانستم مهارت دیکته نویسی در دانش آموز کم توان ذهنی را بهبود ببخشم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت جام دانش

کانون تخصصی پژوهش در عمل یکی از بهترین گروه های تخصصی تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معلم استثنایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معلم استثنایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی معلم استثنایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی بهبود مهارت دیکته نویسی دانش آموز کم توان ذهنی

دیباچه مطالب بهبود مهارت دیکته نویسی دانش آموز کم توان ذهنی

چکیده و مقدمه موضوع بهبود مهارت دیکته نویسی دانش آموز کم توان ذهنی

بیان مسئله پژوهش بهبود مهارت دیکته نویسی دانش آموز کم توان ذهنی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر بهبود مهارت دیکته نویسی دانش آموز کم توان ذهنی

جمع آوری داده ها و شواهد یک بهبود مهارت دیکته نویسی دانش آموز کم توان ذهنی

هم اکنون تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer نمونه پروژه جدیدی را جهت بهره مندی شما عزیزان با عنوان اقدام پژوهی معلم استثنایی قرار داده است. اقدام پژوهی معلم استثنایی نمونه دقیقی از فایل حاضر است که توسط تیم پژوهشی تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer جهت بهره مندی شما عزیزان قرار داده است. تیم تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer از هیچ تلاشی در راستای تنظیم فایل اقدام پژوهی معلم استثنایی نهایت تلاش خود را نموده است و محتویات فایل اقدام پژوهی معلم استثنایی را به تایید می رساند.

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات بهبود مهارت دیکته نویسی دانش آموز کم توان ذهنی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بهبود مهارت دیکته نویسی دانش آموز کم توان ذهنی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن بهبود مهارت دیکته نویسی دانش آموز کم توان ذهنی

شناسایی و انتخاب راه حل جدید به صورت موقت

پس از این که اطلاعات تشخیصی مورد نیاز وضعیت علیرضا فراهم گردید برای حل این مشکل، راه حل های زیادی به نظرم رسید اما با نظر خواهی از همکاران ، راه حل هایی تدوین شد که لیست آن ها به شرح زیر می باشد:

  1. تقویت حافظه ی دیداری و شنیداری دانش آموز ( طبیعتاً کودکان کم توان ذهنی حافظه ی ضعیفی دارند ) ؛
  2. تغییر ذهنیت منفی دانش آموز راجع به دیکته نویسی ؛؛
  3. ارزیابی گفتار دانش آموز توسط گفتاردرمان (زیرا برخی از دانش آموزان همان چیزی را که بیان می کنند همان را هم می نویسند .
  4. استفاده از رایانه جهت آموزش و ارزشیابی
  5. افزایش آگاهی واجی در دانش آموز ؛
  6. جلب همکاری بیشتر والدین دانش آموز
  7. تشویق مناسب فعالیت های مثبت دانش آموز                                           ب          با مطالعه اطلاعات جمع آوری شده و تجزیه و تحلیل آن ها ، با انواع راه حل ها مواجه شدم و دریافتم که جهت بهبود دیکته نویسی دانش آموز ، می بایستی به موارد مختلفی توجه کنم ، بنابراین تصمیم گرفتم از میان راه حل هایی که فهرست شده ، چند راه را انتخاب کنم و پس از بررسی مطالب ، تصمیم گرفتم جهت عملی شدن راهکارها ، طی جلسه ای با همکاران ، نظر آن ها را نیز جویا شوم زیرا وظیفه ی تشخیص و آموزش کودکان کم توان ذهنی در حوزه ی مسئولیت اولیا و مربیان می باشد .                               ب    بنابراین پس از جمع بندی نظرات همکاران به نظرم رسید راه حل های شماره ۱ ، ۲ ، ۴ ، ۵ قابل اجرا هستند ؛ در مورد راهکار شماره ۳ باید گفت که پس از ارزیابی گفتاردرمانی، مشخص شد که دانش آموز مذکور، خوشبختانه مشکل گفتاری ندارد  . در مورد راهکار شماره ۶ ، خانواده همکاری خود را اعلام نمودند و در مورد راهکار شماره ۷ نیز قرار شد با همکاری مشاور ، تشویق مناسب و به جا انجام شود .

اجرای طرح جدید و نظارت برآن

پس از این که با مشارکت همکاران راه حل های جدید پیشنهاد شد ، نوع و نحوه ی انجام تمرینات و اهداف آنان نیز تشریح گردید . ضمناً قرارشد که والدین نیز در منزل ، تمرینات خواسته شده را با وی انجام دهند . همچنین پس از تأیید تمرینات و روش های به کار گرفته شده ، مقرر گردید تا به منظور ایجاد انگیزه و     علاقه ی بیشتر در دانش آموز ، از روش تشویق استفاده نمایم . بنابراین پس از برنامه ریزی های به عمل آمده ، زمینه ی لازم برای اجرای راه حل ها فراهم گردید ؛                                                 ا                                                                                                    با توجه به این که معمولاً در مدارس استثنایی ( کم توان ذهنی ) با دانش آموزان به صورت فردی کار          می شود ، هر دانش آموز برنامه ریزی خاص خود را دارد و معلمین این دانش آموزان می بایستی با مهارت کامل ، برنامه های خود را طوری طرح ریزی کنند که بتوانند با مدیریت زمان، به تمام دانش آموزان خدمات رسانی لازم را داشته باشند و آموزش هیچ کدام از دانش آموزان به تعویق نیفتد بنابراین  با علم به این مطلب، سعی کردم از ساعات اضافی دیگر دروسی چون، مهارت آموزی ، هنر و فناوری نیز برای رسیدن به هدف استفاده کنم .

گفتنی است ، با توجه به این که میزان دقت با میزان یادگیری ارتباط مستقیم دارد ، سعی کردم که ابتدا روی دقت و توجه دانش آموز کار کنم و سپس به تقویت حافظه ی دیداری و شنیداری وی بپردازم . البته همان طور که قبلاٌ هم گفته شد، بعد از این که نوع اشتباه املایی وی مشخص شد ، با کمک چک لیست ، حافظه ی شنیداری وی را ارزیابی کردم ، تعداد اعداد یا کلماتی را که علیرضا می توانست بیان کند بیشتر از ۳ مورد نبود ؛ ( چک لیست مربوطه در ادامه آمده است ) . بنابراین اصلی ترین عوامل غلط املایی دانش آموز را می توان به صورت زیر لیست کرد  ( جدول مربوطه ضمیمه در پیوست می باشد) : ج حساسیت شنیداری %۲۸، دقت%۲۴ ، آموزشی%۴ ، حافظه شنیداری%۲۴و حافظه دیداری%۲۰

ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن

پس از جمع آوری اطلاعات لازم در مورد اقدامات صورت گرفته با روش های مختلف از جمله پرسشنامه ، به نقد و بررسی سؤالات آن جهت ارزشیابی از اقدام جدید پرداختم که معلم ، سرپرست آموزشی ، والدین دانش آموز ( پدر و مادر هر دو به صورت جداگانه)  نظرات خود را به صورت زیر بیان نمودند :       ا                 ۱- آیا بهبود وضعیت دیکته نویسی دانش آموز بردیگر دروس تأثیر مثبتی داشته است ؟         ت   در پاسخ به این سؤال ۳ نفر بله و ۰ نفر خیر و ۱ نفر تا حدی را انتخاب کرده اند که این خود نمایانگر تأثیر مثبت بهبود دیکته نویسی دانش آموز ، بر دیگر دروس وی می باشد .

۲- آیا میزان علاقه مندی دانش آموز به نوشتن نسبت به اوایل سال افزایش یافته است ؟                   در پاسخ به این سؤال ۲ نفر بله و ۰ نفر خیر و ۲ نفر تا حدی را انتخاب کرده اند نمایانگر این مطلب است که میزان علاقه مندی دانش آموز مذکور پس از اجرای طرح افزایش یافته است .

۳- آیا میزان کند نویسی دانش آموز در حین نوشتن املا نسبت به اوایل سال کاهش یافته است ؟ در پاسخ به این سؤال ۲ نفر بله و ۰ نفر خیر و ۲ نفر تا حدی را علامت زده اند که نمایانگر کاهش میزان کند نویسی دانش آموز در نوشتن می باشد .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله بهبود مهارت دیکته نویسی دانش آموز کم توان ذهنی اقدام پژوهی معلم استثنایی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین بهبود مهارت دیکته نویسی دانش آموز کم توان ذهنی اقدام پژوهی معلم استثنایی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر بهبود مهارت دیکته نویسی دانش آموز کم توان ذهنی اقدام پژوهی معلم استثنایی

کسب نتایج  پیرامون مقوله بهبود مهارت دیکته نویسی دانش آموز کم توان ذهنی اقدام پژوهی معلم استثنایی

راهکار ها و پیشنهادات  بهبود مهارت دیکته نویسی دانش آموز کم توان ذهنی اقدام پژوهی معلم استثنایی

فهرست منابع مورد استفاده  بهبود مهارت دیکته نویسی دانش آموز کم توان ذهنی اقدام پژوهی معلم استثنایی 

منابع و مآخذ

  • آرادگلی ، م (۱۳۵۳ ) . تجزیه و تحلیل اشتباهات املایی سوادآموزان از نظر زبان شناسی . تهران : مؤسسه بین المللی روش های آموزش بزرگسالان .
  • – باعزت ، فرشته (۱۳۸۷ ) . « اثر مداخلات نورو سایکولوژی در کارآمدی خواندن و نوشتن دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی نوع زبانی »گزارش نهایی طرح پژوهشی ، معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید بهشتی .
  • – بیابانی ، مرتضی ( ۱۳۸۷ ) . علت اختلال ( سبب شناسی ) در درس املا ، قابل دسترسی در سایت نگاهی به رشد تعلیم وتربیت  ن          تتت قققق/ htt://www.paknewis.parsiblog.com/posts                                                                            – پلنگی ، مریم  (۱۳۸۹ ).  گزارش های برتر اقدام پژوهی . همدان : انتشارات برکت کوثر .            ۴ت تبریزی ، مصطفی  (۱۳۸۷ ) . درمان اختلالات  دیکته نویسی . تهران : انتشارات فراروان . چاپ شانزدهم.
  • – دستجردی کاظمی ، مهدی و سلیمانی ، زهرا (۱۳۸۵ ) . «آگاهی واج شناختی چیست ؟» فصلنامه پژوهش در حیطه ی کودکان استثنایی ، شماره ۴ .
  • – رضایی دهنوی ، – و همکاران ( ۱۳۸۵ ) « بررسی انواع غلط های املایی بریل دانش آموزان نابینای دبستانی »، فصلنامه پژوهش در حیطه کودکان استثنایی ، شماره ۳و۵ .
  • – زندی ، بهمن (۱۳۷۳ ) .«بررسی مشکلات املایی از دیدگاه یافته های علم نوین زبانشناسی ، گزارش تحقیقاتی » تهران : دفتر برنامه ریزی آموزشی

–  زندی ، بهمن و دیگران (۱۳۸۵ ) . «بررسی و توصیف خطاهای املایی دانش آموزان پایه دوم دبستان » فصلنامه پژوهش در حیطه ی کودکان استثنایی ، شماره ۲ .                                          ب                                                                                                             – زندی ، بهمن  (۱۳۸۶ ) . روش تدریس زبان فارسی ( در دوره دبستان ) ،تهران : سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها ( سمت ) ، چاپ نهم .

  • سلیمانی ، زهرا و همکاران . ( ۱۳۸۷ ) . « ارتباط آگاهی واج شناختی و نمره دیکته ی دانش آموزان فارسی زبان دوم ابتدایی » فصلنامه پژوهش در حیطه ی کودکان استثنایی ، شماره ۱ .
  • سواری ، کریم (۱۳۸۷) . «بررسی اختلال املا و روش های درمان آن » نشریه تعلیم و تربیت استثنایی،  شماره ۷۹ ،  تهران: انتشارات آموزش و پرورش استثنایی .
  • سیف نراقی ،  مریم و نادری ، عزت الله . (۱۳۷۱) . اختلالات یادگیری . تهران :انتشارات امیرکبیر .
  • شکوهی یکتا ، محسن و پرند ، اکرم ( ۱۳۸۵ ) . ناتوانی های یادگیری ، تهران : نشر طبیب ، چاپ اول . – قاسمی پویا ، اقبال .(۱۳۸۳) . راهنمای عملی پژوهش در عمل . تهران : پژوهشکده تعلیم و تربیت.

  صفارپور، عبدالرحمن  ( ۱۳۷۹ )  .الگوهاي ياددهي يادگيري گام به گام انشاي فارسی، تهران                                                                                                                                                                                                                                           –  گوردون میخائیل و دیگران ، (  ۱۳۷۲ ) . کمک به رشد گفتار وزبان کودکان عقب مانده ی ذهنی تربیت پذیر ، مترجم : احمد به پژوه ، تهران : انتشارات رویش.

مطلبی که در رابطه با اقدام پژوهی معلم استثنایی به ذهنم رسید این است که فایل دانلود اقدام پژوهی دبیر شیمی دائما در حال بروز رسانی و اضافه نمودن جزئیات می باشد. اقدام پژوهی معلم استثنایی در ارتباط با جزئیاتش کاملا دقیق و به روز می باشد. با توجه به تغییرات بخشنامه ها فایل اقدام پژوهی معلم استثنایی نیز مانند سایر فایل های موجود در سایت می بایست کلیه محتویات به روز را شامل شود. دوستان گرامی شما می توانید با دریافت فایل اقدام پژوهی معلم استثنایی از دقیق ترین فایل آموزشی در راستای نیازمندی های خود بهره ببرید. سایت حاضر با در اختیار داشتن منابع عظیم و قدرتمند در راستای نگارش و تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی معلم استثنایی پیشگام در عرصه تدوین فایل های آموزشی می باشد.

آنچه در رابطه با فایل اقدام پژوهی معلم استثنایی باید بدانیم :

مرجع فایل اقدام پژوهی معلم استثنایی در سایت حاضر می باشد.

فایل حاضر دائما در حال آبدیت و بروز رسانی می باشد.

فایل اقدام پژوهی معلم استثنایی اختصاصی تدوین شده و از سایت خاصی کپی نشده است.

با توجه به اینکه تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی معلم استثنایی مستلزم زمان و هزینه بالایی از سمت تیم پژوهشی ما می باشد ، لذا از کپی برداری و انتشار فایل های سایت جدا اجتناب ورزید.

برای دانلود اقدام پژوهی معلم استثنایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

با عنایت به مسائل فوق تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer سعی داشته است با ارائه خدمات جدید در گردآوری فایل اقدام پژوهی معلم استثنایی سهم کوچکی در نظام آموزشی ایفا کند سروران محترم می توانید فایل اقدام پژوهی معلم استثنایی را از لینک سمت راست صفحه دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 3 = 3