اقدام پژوهی مشاور مدرسه چگونه می توانم به دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی کمک نمایم ؟

اقدام پژوهی مشاور مدرسه انتخاب رشته

یکی از راه های افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در هر نظامی، بحث افزایش توجه آنان است. موضوعی که اقدام پژوهی مشاور مدرسه انتخاب رشته به خوبی به آن توجه میکند. هرچه بر موضوع توجه دانش آموزان تمرکز بیشتری صورت گیرد و بتوان به آن جهت دهی مناسب را تحمیل کرد، میتوان انتظار بیشتری را از آن داشت.

همانطور که میبینید فایل اقدام پژوهی مشاور مدرسه حاصل تجربیات تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer است که توانسته ایم به کمک جمعی از فرهنگیان برجسته کشور سعی خود را در تنظیم فایل اقدام پژوهی مشاور مدرسه انجام دهیم . امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل اقدام پژوهی مشاور مدرسه سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی شما عزیزان داشته باشیم. شما با استفاده از فایل اقدام پژوهی مشاور مدرسه قطعا رضایت لازم را خواهید داشت .

استفاده از اقدام پژوهی مشاور مدرسه انتخاب رشته توسط معلمان باعث افزایش این توجه و تمرکز دانش آموزان میشود که این امر در افزایش بازدهی تحصیلی آنان تأثیر مثبت دارد. اگر معلمان بتوانند به خوبی از اقدام پژوهی مشاور مدرسه انتخاب رشته استفاده کنند و آن را در آموزش های خود به اجرا درآورند مطمئنا بازخورد دریافتی بسیار خوبی را خواهند داشت که باعث میشود این فعالیت را به دیگر معلمان نیز توصیه کنند.

گزارش اقدام پژوهی مشاور مدرسه انتخاب رشته

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

همگان در آموزش و پرورش تأكيد دارند كه بايد دانش‌آموزان افرادي موفق و شهرونداني مؤثر در جامعه شوند، درحالي‌كه فعاليت‌ها بايد طوري طراحي شوند كه دانش‌آموزان بتوانند خويشتن را در جهت كسب موفقيت ياري نمايند( كافمن و زان، ترجمه سليمي و اسحاقيان، ۱۳۷۷). هم چنین ما در عصر جهش های تکنولوژیک، در یک شرایط رقابتی سنگین در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قرار داریم. در شرایطی که رقبا با استفاده از بهره فعالیت های جمعی، پروژه های بزرگی را اجرا می کنند و بدین وسیله سلطه خود را بر جهان می افزایند، بی تفاوتی نسبت به فواید کار جمعی می تواند موقعیت ما را در جهان تضعیف کند.

اقدام پژوهی

نحوه نوشتن اقدام پژوهی مشاور مدرسه انتخاب رشته

چطور یک اقدام پژوهی مشاور مدرسه انتخاب رشته را بنویسیم؟ برای نوشتن یک اقدام پژوهی مشاور مدرسه انتخاب رشته باید در ابتدا مشخصات و ویژگی های آن را ثبت کنید. به این صورت که تمامی مشخصات از جمله:

  • نام درس مورد نظر
  • پایه تحصیلی آموزشی
  • زمان
  • نام مدرسه
  • تعداد شاگردان
  • و…

ثبت میشود. پس از آن برای ادامه نوشتن یک اقدام پژوهی مشاور مدرسه انتخاب رشته، باید اهداف آن را به خوبی بیان کنید و بگویید که هدف شما از نوشتن این سناریو چیست و در آخر قرار است که به چه چیزی برسید؟ پس از آن نیز به اهداف رفتاری در اقدام پژوهی مشاور مدرسه انتخاب رشته اشاره ای داشته باشید.

چگونه و بر اساس چه الگویی قرار است تدریس کنید؟ روش های تدریس در اقدام پژوهی مشاور مدرسه انتخاب رشته شما چیست؟ تمامی این ها را به خوبی بنویسید و ثبت کنید. فضای کلاس خود را شرح داده و به خوبی توضیح دهید. وسایل مورد استفاده شما در اقدام پژوهی مشاور مدرسه انتخاب رشته چیست و همینطور بگویید که در انجام این فعالیت از دانش آموزان خود چه انتظاری دارید؟

تمامی مشخصات برای اجرا و نوشتن اقدام پژوهی مشاور مدرسه انتخاب رشته را بیان کنید و در انتها نیز به نتیجه گیری کل فعالیت بپردازید. به این صورت اقدام پژوهی مشاور مدرسه انتخاب رشته شما نوشته شد و توانستید یک فایل کامل را ثبت کنید.

اقدام پژوهی مشاور مدرسه انتخاب رشته چیست

اقدام پژوهی مشاور مدرسه انتخاب رشته درواقع یکی از رویکردهای بسیار مهمی است که در این سالها توجه بسیاری از معلمان و دانشجویان را برانگیخته است. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمان در رابطه اجحاف دارند.آنهابا این مقوله کارورزی سه خود را ثبت می کنند.در چرخة بهبود وضعیت کارآموزی که بر چشم انداز، مشاهده و اصلاح طراحی آموزشی متمرکز است درگیر می نمایند. در نظام آموزش و پرورش معلمان و دانشجو معلمان به تدریس می پردازند.

یکی از روش های موفق که در پیشرفت تحصیلی تاثیر زیادی دارد یادگیری به شیوه همیاری یا کار گروهی است. معلم باید فعالیت های یادگیری از طریق همیاری را به گونه ای سازمان دهد که دانش آموزان احساس حقیقی وابسته بودن به یکدیگر را داشته باشند و بدانند که هیچ یک از اعضای گروه نمی توانند موفق باشند مگر اینکه تمام اعضا موفق شوند( رشد آموزش راهنمایی تحصیلی شماره ۲ آذر ۱۳۸۹ دوره شانزدهم ص۸). در سال‌هاي اخير، نظام آموزش و پرورش كشور ما با مشكلات متعددي روبه‌رو بوده است. حل اين مشكلات و برطرف كردن كاستي‌هاي آن يكي از دغدغه‌ها و نگراني‌هاي جدي دست‌اندركاران آموزش و پرورش است.

تعریف اقدام پژوهی مشاور مدرسه انتخاب رشته

در رابطه با تعریف اقدام پژوهی مشاور مدرسه انتخاب رشته نظر این است که اقدام پژوهی مشاور مدرسه انتخاب رشته یکی از موثرترین فرایندهای اثربخشی فعالیت دانشجویان است. و برای یاری رساندن به خود و دانش آموزان برای کارورزی و غلبه بر ترس از تغییرمی باشد. همچنین ترویج خلاقیت و تفکر انتقادی را به ارمغان دارد. وآزمایش درآوردن طراحی آموزشی و الگوهای برتر تدریس است. ازاین رو، می توان گفت که اقدام پژوهی مشاور مدرسه انتخاب رشته در افزایش سطح دانش معلمان و یادگیری دانش آموزان نقشی بی بدیل دارد.

فرصتهای یادگیری و نگرش به کاربرد کارورزی سه و استفاده از الگوهای برتر تدریس در معلمان کنش پژوه بیشتر از معلمان عادی است.

مراحل اقدام پژوهی مشاور مدرسه انتخاب رشته

الگوی نوین تدریس همان حکم سناریو را برای کارگردان دارد و به اعتراف همه کارگردانان هر قدر ،سناریو ،قوی تر و پخته تر باشد،مستندات جذاب تر و مؤثرتری می توان ساخت،بنابراین لازمه یک اجرا و تدریس موفق داشتن الگوی نوین تدریس قوی می باشد.

اما در حال حاضرمتأسفانه این مهم مورد غفلت معلمان قرار گرفته و اکثر معلمان بدون الگوی نوین تدریس وارد صحنه ی اجرا و تدریس می شوند و راحت ترین راه آزمون این ادعا و فرضیه آن است که یک پژوهشگر در یک روز خاص به چند مدرسه مراجعه کند و درصد معلمانی که با الگوی نوین تدریس وارد مدرسه می شوند را در یک تحقیق میدانی مورد مطالعه قرار دهد.

بهترین نمونه های الگوهای نوین تدریس را می توان در قالب اقدام پژوهی مشاور مدرسه انتخاب رشته و کاروزی سه جستجو نمود که به بهترین شکل ممکن برای شما عزیزان نمونه های کاملی را در سایت نهاده ایم.

نمونه اقدام پژوهی مشاور مدرسه انتخاب رشته فردی

آیا در پی آنید که اقدام پژوهی مشاور مدرسه انتخاب رشته یعنی چه ؟.باید گفت که اقدام پژوهی مشاور مدرسه انتخاب رشته، به اجرا درآوردن آموخته های طراحی آموزشی در کارورزی سه و اجرای آن در مدرسه و کلاس درس است. این مدل پژوهش دانشجو معلمان تلاش می کند که آنان را در فرایند طرح سؤال بیاورد.همچنین برنامه ریزی، عمل، مشاهدة فعال، بازخورد و بازاندیشی و یادگیری گرد هم آورد . به تبادل نظر، تجربه، و یادگیری از یکدیگر ترغیب سازد. این گونه موارد در کل کارورزی سه نامیده می شود.

رشد روزافزون جمعيت دانش‌آموزي و افزايش تقاضا براي آموزش، مستلزم فراهم آوردن محيط آموزشي مناسب همراه مشاركت تمام اعضاي مدرسه در امور جاري آن است. اداره امور مدرسه بايد مبتني بر تصميم‌گيري مشترك، استقلال نسبي، انعطاف‌پذيري، روش‌هاي غيرمتمركز و مشاركت‌جويانه باشد تا فضاي مدرسه را پويا، پرنشاط و فعال نمايد و توانمندي‌ها و خلاقيت‌هاي مديران و معلمان و دانش‌آموزان را شكوفا و متجلي سازد، از طرف ديگر سياست‌هاي راهبردي آموزش و پرورش بر تمركززدايي، مدرسه‌محوري و توسعه مشاركت همه‌جانبه متمركز است كه با تفويض اختيارات و مشاركت دانش‌آموزان در امور مدرسه، زمينه تحقق اهداف تعليم و تربيت همگاني فراهم مي‌شود.

اقدام پژوهی مشاور مدرسه چگونه می توانم به دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی کمک نمایم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۶ صفحه

اقدام پژوهی مشاور مدرسه چگونه می توانم به دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی کمک نمایم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت جام دانش

کانون تخصصی پژوهش در عمل یکی از بهترین گروه های تخصصی تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی مشاور مدرسه می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی مشاور مدرسه را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی مشاور مدرسه موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی کمک به دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی

دیباچه مطالب کمک به دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی

چکیده و مقدمه موضوع کمک به دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی

بیان مسئله پژوهش کمک به دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر کمک به دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی

جمع آوری داده ها و شواهد یک کمک به دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات کمک به دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با کمک به دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن کمک به دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی

 استفاده از روش مشاهده مستقیم

اقدام‌پژوه با استفاده از روش مشاهده‌ی مستقیم  برای بررسی دقبق تر موضوع پرسشنامه ای را در دو برگ تنظیم نمود و در اختیار هنرجویان قرار داد تا عوامل موثر در انتخاب رشته را رتبه بندی نمایند  (، پیوست ۱ )

همچنین در برگه دوم از دانش آموزان خواست تاعوامل مزاهم در انتخاب رشته خودشان را  رتبه بندی و بیان نمایند  .

(پیوست ۲ )

پژوهشگر بعد از جمع آوری و مرتب نمودن ، نظرات هنرجویان را به شرح ذیل دسته بندی نمود .

عوامل موثر در انتخاب رشته

نوع متغییر علافه استعداد و توانایی تحصیلی شرایط اجتماعی و بازار کار مشاور اولیاء
درصد دخالت ۳۰درصد ۲۵ درصد ۲۰درصد ۱۰درصد ۱۰درصد

از نظر سنجی به عمل آمده دلایل ذیل را میتوان به عنوان عوامل مزاحم  یا موانع انتخاب رشته درست نام برد.

* عدم آگاهی از رشته های تحصیلی

* وضعیت فیزیکی مدارس ، کادر آموزشی و تجهیزات  مدارس

هم اکنون تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer نمونه پروژه جدیدی را جهت بهره مندی شما عزیزان با عنوان اقدام پژوهی مشاور مدرسه قرار داده است. اقدام پژوهی مشاور مدرسه نمونه دقیقی از فایل حاضر است که توسط تیم پژوهشی تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer جهت بهره مندی شما عزیزان قرار داده است. تیم تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer از هیچ تلاشی در راستای تنظیم فایل اقدام پژوهی مشاور مدرسه نهایت تلاش خود را نموده است و محتویات فایل اقدام پژوهی مشاور مدرسه را به تایید می رساند.

* القاء نظرات مدیر، معاون و مشاور مدارس ( اولیاء مدارس ) به دانش آموزان جهت پرشدن ظرفیت کلاسها

*عدم رشته مورد نظر در مدرسه دلخواه

* تلقین نظر اولیاء به دانش آموزان

بعداز بیان نظرات و بررسی آنان ، پژوهنده نظرات فوق را بدین گونه دسته بندی نمود .

نوع متغییر عدم آگاهی وضعیت فیزیکی وکادر آموزشی اولیاء مدارس عدم رشته

مورد نظر

تلقین نظر اولیاء به دانش آموزان
درصد دخالت ۱۰درصد ۲۵درصد ۲۰ درصد ۲۵درصد ۲۰درصد

شاخص‌های کیفی وضع موجود

مصاحبه با مشاور هنرستان آقای حسین عباسپور :

اقدام پژوه در ادامه  گرد آوری اطلاعات با مشاور هنرستان  دارالفنون آقای عباسپور مصاحبه نمود و ضمن جمع بندی صحبتهای آقای عباسپور ، به این نتیجه رسید .  عواملی همچون (علاقه ،استعداد علمی ،اولیاء ، مدرسه،و بازار کار در انتخاب رشته دانش آموزان موثرند و جهت کمک به دانش آموزان جهت انتخاب رشته صحیح باید این موارد اجرایی شود. (پیوست ۳)

*شرکت درآزمونهای رغبت سنج و تجزیه و تحلیل نتایج آن توسط مشاور

*برگزاری بازدید های علمی از ادرات ،شرکتها،کارخانجات،و هنرستانها

*تشکیل جلسات آموزش اولیاء دانش آموزان و آگاهی دادن در باره رشته های مختلف

* توجه به استعداد و علاقه دانش آموزان در رابطه با انتخاب رشته های خاص

*پررنگ نمودن نقش رسانه ها در انتخاب دانش آموزان

*سخرانی  مسولین  درابطه با اعلام نیاز به رشته هایی که در آن کشور با کمبود  مواجه میباشد

 مصاحبه با هنرجو مصطفی عدالتی  رشته تربیت بدنی:

مصطفی عدالتی هنرجوی رشته تربیت بدنی هنرستان فنی نمونه دولتی دارالفنون ناحیه ۶ مشهد است او ابتدا در رشته نقشه کشی معماری ثبت نام نموده و  بعد از یک سال مجبور به تغییر رشته شد ه و در حال حاضردر رشته تربیت بدنی هنرستان مشغول به تحصیل میباشد .پژوهشگر در مصاحبه با او در باره علت تغییر رشته اش سوال ، که او اینگونه جواب میدهد .

من زمانی که سال اول متوسطه را به پایان رساندم به رشته عمران علاقه مند بودم ولی چون رشته عمران در هنرستانی بود که ساختمانهای آن فرسوده و هنرجویان از نظم و انظباط کافی برخوردار نبودند . لذا مجبور شدم به هنرستان دارالفنون مراجعه نمایم که این هنرستان رشته عمران نداشت . اما با اسرار پدرو مادرم، مدیر و معاون هنرستان که فرمودند رشته معماری زیر گروه رشته عمران هست . مجبوربه ثبت نام در این رشته شدم .  اما از آنجا که خود به این رشته علاقه کامل نداشتم در سال گذشته  مجبور به تغییر رشته شده ، و اکنون در رشته مورد علاقه ام  ،یعنی تربیت بدنی مشغول به تحصیل  میباشم که تاکنون  راضی وموفق میباشم

تجزیه و تحلیل (شواهد ۲)

باتوجه به شواهد ارائه شده ،ومطالب پیشینه تحقیق میتوان گفت که دانش آموزان برای انتخاب رشته باید کاملا آزاد باشند و خودشان شخصا” براساس استعداد و علاقه درونی تصمیم بگیرند و طوری نباشد که دانش آموزی فقط برای رضایت والدین و یا اطرافیانشان رشته خود را انتخاب کنند.

“نکته مهم:  در انتخاب رشته دبیرستان علاقه و میزان پیشرفت درسی و انگیزه خود جوش هر دانش آموز به درس های اصلی آن رشته تحصیلی است ، یعنی دانش آموزان از خواندن و مطالعه درس های آن رشته شخصا لذت ببرد و احساس تسلط بر آن درس را در خود احساس کند”

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله کمک به دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی  اقدام پژوهی مشاور مدرسه 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین کمک به دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی  اقدام پژوهی مشاور مدرسه 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر کمک به دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی  اقدام پژوهی مشاور مدرسه 

کسب نتایج  پیرامون مقوله کمک به دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی  اقدام پژوهی مشاور مدرسه 

راهکار ها و پیشنهادات کمک به دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی اقدام پژوهی مشاور مدرسه 

فهرست منابع مورد استفاده کمک به دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی  اقدام پژوهی مشاور مدرسه 

منابع:

۱-اردبیلی ،یوسف.(۱۳۷۸).راهنمایی ومشاوره حرفه ای وروشهای کسب و کاربرد اطلاعات شغلی.موسسه نشر ویرایش.

۲-شفیع آبادی،عبدالله.(۱۳۷۹).راهنمایی ومشاوره تحصیلی و شغلی(مفاهیم و کاربردها).تهران :انتشارات سمت

۳-رازی،محمود.(۷۵-۷۲). بررسی دیدگاههای دانش آموزان نظام جدیدآموزش متوسطه در خصوص موفقیت مشاوران در هدایت تحصیلی دانش آموزان

۴-رضوی رزاقی ،محمود

۵-رئوفی ،مریم.(۱۳۷۷-۱۳۷۴).انتشارات خجسته

۶-یحیایی ،عفت.(۱۳۸۳)، گامها و مراحل انتخاب رشته تحصيلي –شغلي.مهر دامون

۷-اینترنت:

مطلبی که در رابطه با اقدام پژوهی معلم دبستان به ذهنم رسید این است که فایل اقدام پژوهی مشاور مدرسه دائما در حال بروز رسانی و اضافه نمودن جزئیات می باشد. اقدام پژوهی مشاور مدرسه در ارتباط با جزئیاتش کاملا دقیق و به روز می باشد. با توجه به تغییرات بخشنامه ها فایل اقدام پژوهی مشاور مدرسه نیز مانند سایر فایل های موجود در سایت می بایست کلیه محتویات به روز را شامل شود. دوستان گرامی شما می توانید با دریافت فایل اقدام پژوهی مشاور مدرسه از دقیق ترین فایل آموزشی در راستای نیازمندی های خود بهره ببرید. سایت حاضر با در اختیار داشتن منابع عظیم و قدرتمند در راستای نگارش و تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی مشاور مدرسه پیشگام در عرصه تدوین فایل های آموزشی می باشد.

آنچه در رابطه با فایل اقدام پژوهی مشاور مدرسه باید بدانیم :

مرجع فایل اقدام پژوهی مشاور مدرسه در سایت حاضر می باشد.

فایل حاضر دائما در حال آبدیت و بروز رسانی می باشد.

فایل اقدام پژوهی مشاور مدرسه اختصاصی تدوین شده و از سایت خاصی کپی نشده است.

با توجه به اینکه تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی مشاور مدرسه مستلزم زمان و هزینه بالایی از سمت تیم پژوهشی ما می باشد ، لذا از کپی برداری و انتشار فایل های سایت جدا اجتناب ورزید.

برای دانلود اقدام پژوهی مشاور مدرسه و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

با عنایت به مسائل فوق تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer سعی داشته است با ارائه خدمات جدید در گردآوری فایل اقدام پژوهی مشاور مدرسه سهم کوچکی در نظام آموزشی ایفا کند سروران محترم می توانید فایل اقدام پژوهی مشاور مدرسه را از لینک سمت راست صفحه دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

58 + = 65