اقدام پژوهی مدیر چگونه توانستم اخلاق حرفه ای مدیریت و نقش آن را در بهبود کیفیت آموزشی را در سال تحصیلی با موفقیت به پایان برسانم؟

اقدام پژوهی مدیر هبود کیفیت آموزشی

یکی از راه های افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در هر نظامی، بحث افزایش توجه آنان است. موضوعی که اقدام پژوهی مدیر هبود کیفیت آموزشی به خوبی به آن توجه میکند. هرچه بر موضوع توجه دانش آموزان تمرکز بیشتری صورت گیرد و بتوان به آن جهت دهی مناسب را تحمیل کرد، میتوان انتظار بیشتری را از آن داشت.

همانطور که میبینید فایل اقدام پژوهی مدیر حاصل تجربیات تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer است که توانسته ایم به کمک جمعی از فرهنگیان برجسته کشور سعی خود را در تنظیم فایل اقدام پژوهی مدیر انجام دهیم . امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل اقدام پژوهی مدیر سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی شما عزیزان داشته باشیم. شما با استفاده از فایل اقدام پژوهی مدیر قطعا رضایت لازم را خواهید داشت .

استفاده از اقدام پژوهی مدیر هبود کیفیت آموزشی توسط معلمان باعث افزایش این توجه و تمرکز دانش آموزان میشود که این امر در افزایش بازدهی تحصیلی آنان تأثیر مثبت دارد. اگر معلمان بتوانند به خوبی از اقدام پژوهی مدیر هبود کیفیت آموزشی استفاده کنند و آن را در آموزش های خود به اجرا درآورند مطمئنا بازخورد دریافتی بسیار خوبی را خواهند داشت که باعث میشود این فعالیت را به دیگر معلمان نیز توصیه کنند.

گزارش اقدام پژوهی مدیر هبود کیفیت آموزشی

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

همگان در آموزش و پرورش تأكيد دارند كه بايد دانش‌آموزان افرادي موفق و شهرونداني مؤثر در جامعه شوند، درحالي‌كه فعاليت‌ها بايد طوري طراحي شوند كه دانش‌آموزان بتوانند خويشتن را در جهت كسب موفقيت ياري نمايند( كافمن و زان، ترجمه سليمي و اسحاقيان، ۱۳۷۷). هم چنین ما در عصر جهش های تکنولوژیک، در یک شرایط رقابتی سنگین در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قرار داریم. در شرایطی که رقبا با استفاده از بهره فعالیت های جمعی، پروژه های بزرگی را اجرا می کنند و بدین وسیله سلطه خود را بر جهان می افزایند، بی تفاوتی نسبت به فواید کار جمعی می تواند موقعیت ما را در جهان تضعیف کند.

اقدام پژوهی

نحوه نوشتن اقدام پژوهی مدیر هبود کیفیت آموزشی

چطور یک اقدام پژوهی مدیر هبود کیفیت آموزشی را بنویسیم؟ برای نوشتن یک اقدام پژوهی مدیر هبود کیفیت آموزشی باید در ابتدا مشخصات و ویژگی های آن را ثبت کنید. به این صورت که تمامی مشخصات از جمله:

  • نام درس مورد نظر
  • پایه تحصیلی آموزشی
  • زمان
  • نام مدرسه
  • تعداد شاگردان
  • و…

ثبت میشود. پس از آن برای ادامه نوشتن یک اقدام پژوهی مدیر هبود کیفیت آموزشی، باید اهداف آن را به خوبی بیان کنید و بگویید که هدف شما از نوشتن این سناریو چیست و در آخر قرار است که به چه چیزی برسید؟ پس از آن نیز به اهداف رفتاری در اقدام پژوهی مدیر هبود کیفیت آموزشی اشاره ای داشته باشید.

چگونه و بر اساس چه الگویی قرار است تدریس کنید؟ روش های تدریس در اقدام پژوهی مدیر هبود کیفیت آموزشی شما چیست؟ تمامی این ها را به خوبی بنویسید و ثبت کنید. فضای کلاس خود را شرح داده و به خوبی توضیح دهید. وسایل مورد استفاده شما در اقدام پژوهی مدیر هبود کیفیت آموزشی چیست و همینطور بگویید که در انجام این فعالیت از دانش آموزان خود چه انتظاری دارید؟

تمامی مشخصات برای اجرا و نوشتن اقدام پژوهی مدیر هبود کیفیت آموزشی را بیان کنید و در انتها نیز به نتیجه گیری کل فعالیت بپردازید. به این صورت اقدام پژوهی مدیر هبود کیفیت آموزشی شما نوشته شد و توانستید یک فایل کامل را ثبت کنید.

اقدام پژوهی مدیر هبود کیفیت آموزشی چیست

اقدام پژوهی مدیر هبود کیفیت آموزشی درواقع یکی از رویکردهای بسیار مهمی است که در این سالها توجه بسیاری از معلمان و دانشجویان را برانگیخته است. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمان در رابطه اجحاف دارند.آنهابا این مقوله کارورزی سه خود را ثبت می کنند.در چرخة بهبود وضعیت کارآموزی که بر چشم انداز، مشاهده و اصلاح طراحی آموزشی متمرکز است درگیر می نمایند. در نظام آموزش و پرورش معلمان و دانشجو معلمان به تدریس می پردازند.

یکی از روش های موفق که در پیشرفت تحصیلی تاثیر زیادی دارد یادگیری به شیوه همیاری یا کار گروهی است. معلم باید فعالیت های یادگیری از طریق همیاری را به گونه ای سازمان دهد که دانش آموزان احساس حقیقی وابسته بودن به یکدیگر را داشته باشند و بدانند که هیچ یک از اعضای گروه نمی توانند موفق باشند مگر اینکه تمام اعضا موفق شوند( رشد آموزش راهنمایی تحصیلی شماره ۲ آذر ۱۳۸۹ دوره شانزدهم ص۸). در سال‌هاي اخير، نظام آموزش و پرورش كشور ما با مشكلات متعددي روبه‌رو بوده است. حل اين مشكلات و برطرف كردن كاستي‌هاي آن يكي از دغدغه‌ها و نگراني‌هاي جدي دست‌اندركاران آموزش و پرورش است.

تعریف اقدام پژوهی مدیر هبود کیفیت آموزشی

در رابطه با تعریف اقدام پژوهی مدیر هبود کیفیت آموزشی نظر این است که اقدام پژوهی مدیر هبود کیفیت آموزشی یکی از موثرترین فرایندهای اثربخشی فعالیت دانشجویان است. و برای یاری رساندن به خود و دانش آموزان برای کارورزی و غلبه بر ترس از تغییرمی باشد. همچنین ترویج خلاقیت و تفکر انتقادی را به ارمغان دارد. وآزمایش درآوردن طراحی آموزشی و الگوهای برتر تدریس است. ازاین رو، می توان گفت که اقدام پژوهی مدیر هبود کیفیت آموزشی در افزایش سطح دانش معلمان و یادگیری دانش آموزان نقشی بی بدیل دارد.

فرصتهای یادگیری و نگرش به کاربرد کارورزی سه و استفاده از الگوهای برتر تدریس در معلمان کنش پژوه بیشتر از معلمان عادی است.

مراحل اقدام پژوهی مدیر هبود کیفیت آموزشی

الگوی نوین تدریس همان حکم سناریو را برای کارگردان دارد و به اعتراف همه کارگردانان هر قدر ،سناریو ،قوی تر و پخته تر باشد،مستندات جذاب تر و مؤثرتری می توان ساخت،بنابراین لازمه یک اجرا و تدریس موفق داشتن الگوی نوین تدریس قوی می باشد.

اما در حال حاضرمتأسفانه این مهم مورد غفلت معلمان قرار گرفته و اکثر معلمان بدون الگوی نوین تدریس وارد صحنه ی اجرا و تدریس می شوند و راحت ترین راه آزمون این ادعا و فرضیه آن است که یک پژوهشگر در یک روز خاص به چند مدرسه مراجعه کند و درصد معلمانی که با الگوی نوین تدریس وارد مدرسه می شوند را در یک تحقیق میدانی مورد مطالعه قرار دهد.

بهترین نمونه های الگوهای نوین تدریس را می توان در قالب اقدام پژوهی مدیر هبود کیفیت آموزشی و کاروزی سه جستجو نمود که به بهترین شکل ممکن برای شما عزیزان نمونه های کاملی را در سایت نهاده ایم.

نمونه اقدام پژوهی مدیر هبود کیفیت آموزشی فردی

آیا در پی آنید که اقدام پژوهی مدیر هبود کیفیت آموزشی یعنی چه ؟.باید گفت که اقدام پژوهی مدیر هبود کیفیت آموزشی، به اجرا درآوردن آموخته های طراحی آموزشی در کارورزی سه و اجرای آن در مدرسه و کلاس درس است. این مدل پژوهش دانشجو معلمان تلاش می کند که آنان را در فرایند طرح سؤال بیاورد.همچنین برنامه ریزی، عمل، مشاهدة فعال، بازخورد و بازاندیشی و یادگیری گرد هم آورد . به تبادل نظر، تجربه، و یادگیری از یکدیگر ترغیب سازد. این گونه موارد در کل کارورزی سه نامیده می شود.

رشد روزافزون جمعيت دانش‌آموزي و افزايش تقاضا براي آموزش، مستلزم فراهم آوردن محيط آموزشي مناسب همراه مشاركت تمام اعضاي مدرسه در امور جاري آن است. اداره امور مدرسه بايد مبتني بر تصميم‌گيري مشترك، استقلال نسبي، انعطاف‌پذيري، روش‌هاي غيرمتمركز و مشاركت‌جويانه باشد تا فضاي مدرسه را پويا، پرنشاط و فعال نمايد و توانمندي‌ها و خلاقيت‌هاي مديران و معلمان و دانش‌آموزان را شكوفا و متجلي سازد، از طرف ديگر سياست‌هاي راهبردي آموزش و پرورش بر تمركززدايي، مدرسه‌محوري و توسعه مشاركت همه‌جانبه متمركز است كه با تفويض اختيارات و مشاركت دانش‌آموزان در امور مدرسه، زمينه تحقق اهداف تعليم و تربيت همگاني فراهم مي‌شود.

اقدام پژوهی مدیر چگونه توانستم اخلاق حرفه ای مدیریت و نقش آن را در بهبود کیفیت آموزشی را در سال تحصیلی با موفقیت به پایان برسانم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۴۹ صفحه

اقدام پژوهی مدیر چگونه توانستم اخلاق حرفه ای مدیریت و نقش آن را در بهبود کیفیت آموزشی را در سال تحصیلی با موفقیت به پایان برسانم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت جام دانش

کانون تخصصی پژوهش در عمل یکی از بهترین گروه های تخصصی تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی مدیر می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی مدیر را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی مدیر موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی اخلاق حرفه ای مدیریت و نقش آن در کیفیت آموزشی

دیباچه مطالب اخلاق حرفه ای مدیریت و نقش آن در کیفیت آموزشی

چکیده و مقدمه موضوع اخلاق حرفه ای مدیریت و نقش آن در کیفیت آموزشی

بیان مسئله پژوهش اخلاق حرفه ای مدیریت و نقش آن در کیفیت آموزشی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر اخلاق حرفه ای مدیریت و نقش آن در کیفیت آموزشی

جمع آوری داده ها و شواهد یک اخلاق حرفه ای مدیریت و نقش آن در کیفیت آموزشی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات اخلاق حرفه ای مدیریت و نقش آن در کیفیت آموزشی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با اخلاق حرفه ای مدیریت و نقش آن در کیفیت آموزشی

هم اکنون تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer نمونه پروژه جدیدی را جهت بهره مندی شما عزیزان با عنوان اقدام پژوهی مدیر قرار داده است. اقدام پژوهی مدیر نمونه دقیقی از فایل حاضر است که توسط تیم پژوهشی تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer جهت بهره مندی شما عزیزان قرار داده است. تیم تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer از هیچ تلاشی در راستای تنظیم فایل اقدام پژوهی مدیر نهایت تلاش خود را نموده است و محتویات فایل اقدام پژوهی مدیر را به تایید می رساند.

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن اخلاق حرفه ای مدیریت و نقش آن در کیفیت آموزشی

انتخاب راه حل یا راه حلهای موقتي

پس از بررسی های مختلفی که به عمل آوردم راهکار های زیر را به صورت عملی در آموزشگاه به اجرا در آوردم:

  1. احترام گذاشتن به همکاران هنگام صحبت کردن و اظهار نظر آنان
  2. احوال پرسی هر روزه از آنان در لحظه ای که وارد مدرسه می شوند و نیز سپاسگزاری از زحماتشان در پایان روز و گفتن خالصانه
  3. برگزاری جلسات هدفمند شورای معلمان
  4. فراهم ساختن شرایط حضور همکاران در دوره ها ، کارگاه های آموزشی و نشست های خارج از مدرسه ۵٫ آوردن نشریات ، کتاب ها و منابع مناسب خواندنی به محیط آموزشگاه و در اختیار قرار دادن آن ها
  5. فرستادن کارت تبریک یا تشکر به نشانی منزل یا همکاران و یا ارسال پیامک در مناسبت های گوناگون .
  6. توجه به پیشنهادهای همکاران در ارتباط با مسائل مدرسه و به کار بستن آن ها.

۸٫٫ تقدیر و تشکر در جمع ، اولیاء و دانش آموزان از همکاران .

۹٫استفاده از تخصص همکاران در فعالیت های پرورشی و مراسم آغازین.

  1. اطلاع رسانی به موقع بخشنامه ها و مواردی که نفعی برای همکار دارد مانند دوره های ضمن خدمت .

۱۱٫درک و کمک در مواقعی که مشکلی برای همکار به وجود می آید .

  1. اولویت قرار دادن خواسته های معلمان نسبت به خواسته های خود .
  2. کمک رسانی به روند فعالیت های آموزشی و پرورشی معلم ، مانند تایپ سوالات ،اماده کردن برگه های امتحانی و….
  3. داشتن صداقت در عمل وگفتار و رفتار .
  4. اعتبار بخشي به راه حل ها:

راه حل های انتخاب شده باید دارای اعتبار و عملیاتی باشد برای پی بردن به این موضوع با  مدیران و مدیران با تجربه و معلمان مدارس مختلف صحبت شد. و همه با اتفاق نظر موارد فوق را مورد تایید قرار دادند . همچنین با مطالعه مطالب مرتبط با موضوع  به جمع بندی فوق دست پیدا کردم .

 توصيف وضعيت مطلوب (شواهد ۲ )

راه حل هایی را که انتخاب کرده بودیم در مدت زمانی که از سال تحصیلی باقی مانده بود اجرا نمودیم تمامی راه حل ها قابلیت اجرایی داشتند. زمانی که همکاران متوجه صداقت ودرستی تعامل بنده  شدند آرام آرام در نحوه برخوردشان تغییرات ایجاد کردند نگاه هاس سنگین گذشته وجود نداشت.از اینکه بخشنامه ها و دوره های ضمن خدمت را به موقع اطلاع رسانی می کردم مورد تقدیر و تشکر قرار می گرفتم و باعث تعامل بهتری می شد . درک واقعی همکار در شرایط مختلف عامل مهمی در بهبود روابط و تغییر دیدگاه نسبت به مدیر مدرسه گردید زمانی که مشکلی به وجود می آمد و بنده با کمال میل اداره کلاس یا هر موردی که مشکل را برطرف میکرد را قبول میکردم ،در برخورد های بعدی مشاهد ه می کردم که همکار با چه تواضع و احترام خالصانه ای برخورد می نمود. واین موارد منجر به این شد بتوانم ارتباط مثبت و اثرگذاری را د اشته باشم و ذهنیت همکاران را نسبت به نگرش منفی آنان نسبت به مدیر مدرسه تغییر بدهم .

 برقراري روابط انساني

چنانكه  بيان گرديد فقدان آگاهي از شيوه هاي صحيح برقراري  ارتباط سبب مي شود كه انسان ها در محيط هاي مختلف يكديگر را به درستي درك ننمايند و اين خود عامل اصلي بروز اختلاف  در بين آنان مي گردد . چنانكه برخي صاحب نظران معتقدند تمامي مشكلات جهاني بدليل ناتواني انسان ها در ايجاد ارتباط با يك ديگر است . بررسي وضعيت موجود از نظر مديريتي در مدارس ما نشان مي دهد  كه ملاك هاي عمده مديريت در برخورد با مسائل و مشكلات «بايد هاي »اداري است . يعني در روابط انساني  و رعايت جوانب انساني كار و بطور كلي ايجاد محيط آموزشي كاستي هاي زيادي وجود  دارد به عبارتي ديگر مي توان گفت مديران آموزشگاه ها غالباً  گرفتار مسائل جزئي اداري هستند و فرصت پرداخت به امر اصلي يعني آموزش و پرورش و جوانب حساس و پيچيده آن را ندارند . از اين رو سرمايه گذاري در راستاي مساعد ساختن محيط تربيتي و ايجاد شرايطي كه معلم را به كار خود دل گرم كند و طراحي و اجراي برنامه هاي مناسب جهت حل مشكلات مربوط به آنان امري اساسي است . به عقيده صاحب نظران مشكلات حاد معلمان در محيط كار اثر سوئي بر كيفيت آموزشي در مدارس كشور مي گذارد زيرا حفط و نگهداري معلمان ، مستلزم ايجاد شرايط مطلوبي است  كه به عمل كرد رضايت بخش معلمان منتهي مي گردد . به هر حال ،مديران از اين مسئله    غافل هستند كه غالباً رفتار را افراد و گروهايي مورد ارز يابي قرار مي دهند  و از جمله كساني كه مستقيما ً با مديران سر و كار دارند معلمان هستند .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله اخلاق حرفه ای مدیریت و نقش آن در کیفیت آموزشی اقدام پژوهی مدیر

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین اخلاق حرفه ای مدیریت و نقش آن در کیفیت آموزشی اقدام پژوهی مدیر

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر اخلاق حرفه ای مدیریت و نقش آن در کیفیت آموزشی اقدام پژوهی مدیر

کسب نتایج  پیرامون مقوله اخلاق حرفه ای مدیریت و نقش آن در کیفیت آموزشی اقدام پژوهی مدیر

راهکار ها و پیشنهادات  اخلاق حرفه ای مدیریت و نقش آن در کیفیت آموزشی اقدام پژوهی مدیر

فهرست منابع مورد استفاده  اخلاق حرفه ای مدیریت و نقش آن در کیفیت آموزشی اقدام پژوهی مدیر 

منابع :

۱- كريمى، يوسف، روان شناسى اجتماعى، انتشارات آگاه، ۱۳۸۰

۲- جمعى از مولفان، روان شناسى اجتماعى، انتشارات موسسه پژوهشى حوزه دانشگاه قم ، ۱۳۸۲

۳- سون ویندال و دیگران؛ كاربرد نظريه‌هاي ارتباطات(نظريه‌ها و مكاتب ارتباطات)، عليرضا دهقان و ناصر ضرونچي، تهران، مركز تحقيقات رسانه‌ها، ۱۳۷۶،  چاپ اول، ص۳۷۵٫ و همان، مشهد، کنکاش دانش، ۱۳۸۴، چاپ اول، ص۵۹٫

۴- معتمدنژاد، کاظم؛ وسایل ارتباط جمعی، تهران، انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی، ۱۳۸۵، چاپ پنجم، ص ۲۸٫

۵-  دادگران، محمد؛ مباني ارتباطات جمعي، تهران، مرواريد، ۱۳۸۵، چاپ نهم، ص۱۲-۱۱٫

مطلبی که در رابطه با اقدام پژوهی مدیر به ذهنم رسید این است که فایل اقدام پژوهی مدیر دائما در حال بروز رسانی و اضافه نمودن جزئیات می باشد. اقدام پژوهی مدیر در ارتباط با جزئیاتش کاملا دقیق و به روز می باشد. با توجه به تغییرات بخشنامه ها فایل اقدام پژوهی مدیر نیز مانند سایر فایل های موجود در سایت می بایست کلیه محتویات به روز را شامل شود. دوستان گرامی شما می توانید با دریافت فایل اقدام پژوهی مدیر از دقیق ترین فایل آموزشی در راستای نیازمندی های خود بهره ببرید. سایت حاضر با در اختیار داشتن منابع عظیم و قدرتمند در راستای نگارش و تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی مدیر پیشگام در عرصه تدوین فایل های آموزشی می باشد.

آنچه در رابطه با فایل اقدام پژوهی مدیر باید بدانیم :

مرجع فایل اقدام پژوهی مدیر در سایت حاضر می باشد.

فایل حاضر دائما در حال آبدیت و بروز رسانی می باشد.

فایل اقدام پژوهی مدیر اختصاصی تدوین شده و از سایت خاصی کپی نشده است.

با توجه به اینکه تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی مدیر مستلزم زمان و هزینه بالایی از سمت تیم پژوهشی ما می باشد ، لذا از کپی برداری و انتشار فایل های سایت جدا اجتناب ورزید.

برای دانلود اقدام پژوهی مدیر و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

با عنایت به مسائل فوق تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer سعی داشته است با ارائه خدمات جدید در گردآوری فایل اقدام پژوهی مدیر سهم کوچکی در نظام آموزشی ایفا کند سروران محترم می توانید فایل اقدام پژوهی مدیر را از لینک سمت راست صفحه دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

62 + = 66