اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی چگونه می توانم انضباط دانش آموزان دختر دوم متوسطه را در هنگام تدریس درس بهبود بخشم؟

اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی انضباط

یکی از راه های افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در هر نظامی، بحث افزایش توجه آنان است. موضوعی که اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی انضباط به خوبی به آن توجه میکند. هرچه بر موضوع توجه دانش آموزان تمرکز بیشتری صورت گیرد و بتوان به آن جهت دهی مناسب را تحمیل کرد، میتوان انتظار بیشتری را از آن داشت.

همانطور که میبینید فایل اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی حاصل تجربیات تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer است که توانسته ایم به کمک جمعی از فرهنگیان برجسته کشور سعی خود را در تنظیم فایل اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی انجام دهیم . امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی شما عزیزان داشته باشیم. شما با استفاده از فایل اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی قطعا رضایت لازم را خواهید داشت .

استفاده از اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی انضباط توسط معلمان باعث افزایش این توجه و تمرکز دانش آموزان میشود که این امر در افزایش بازدهی تحصیلی آنان تأثیر مثبت دارد. اگر معلمان بتوانند به خوبی از اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی انضباط استفاده کنند و آن را در آموزش های خود به اجرا درآورند مطمئنا بازخورد دریافتی بسیار خوبی را خواهند داشت که باعث میشود این فعالیت را به دیگر معلمان نیز توصیه کنند.

گزارش اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی انضباط

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

همگان در آموزش و پرورش تأكيد دارند كه بايد دانش‌آموزان افرادي موفق و شهرونداني مؤثر در جامعه شوند، درحالي‌كه فعاليت‌ها بايد طوري طراحي شوند كه دانش‌آموزان بتوانند خويشتن را در جهت كسب موفقيت ياري نمايند( كافمن و زان، ترجمه سليمي و اسحاقيان، ۱۳۷۷). هم چنین ما در عصر جهش های تکنولوژیک، در یک شرایط رقابتی سنگین در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قرار داریم. در شرایطی که رقبا با استفاده از بهره فعالیت های جمعی، پروژه های بزرگی را اجرا می کنند و بدین وسیله سلطه خود را بر جهان می افزایند، بی تفاوتی نسبت به فواید کار جمعی می تواند موقعیت ما را در جهان تضعیف کند.

اقدام پژوهی

نحوه نوشتن اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی انضباط

چطور یک اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی انضباط را بنویسیم؟ برای نوشتن یک اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی انضباط باید در ابتدا مشخصات و ویژگی های آن را ثبت کنید. به این صورت که تمامی مشخصات از جمله:

  • نام درس مورد نظر
  • پایه تحصیلی آموزشی
  • زمان
  • نام مدرسه
  • تعداد شاگردان
  • و…

ثبت میشود. پس از آن برای ادامه نوشتن یک اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی انضباط، باید اهداف آن را به خوبی بیان کنید و بگویید که هدف شما از نوشتن این سناریو چیست و در آخر قرار است که به چه چیزی برسید؟ پس از آن نیز به اهداف رفتاری در اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی انضباط اشاره ای داشته باشید.

چگونه و بر اساس چه الگویی قرار است تدریس کنید؟ روش های تدریس در اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی انضباط شما چیست؟ تمامی این ها را به خوبی بنویسید و ثبت کنید. فضای کلاس خود را شرح داده و به خوبی توضیح دهید. وسایل مورد استفاده شما در اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی انضباط چیست و همینطور بگویید که در انجام این فعالیت از دانش آموزان خود چه انتظاری دارید؟

تمامی مشخصات برای اجرا و نوشتن اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی انضباط را بیان کنید و در انتها نیز به نتیجه گیری کل فعالیت بپردازید. به این صورت اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی انضباط شما نوشته شد و توانستید یک فایل کامل را ثبت کنید.

اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی انضباط چیست

اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی انضباط درواقع یکی از رویکردهای بسیار مهمی است که در این سالها توجه بسیاری از معلمان و دانشجویان را برانگیخته است. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمان در رابطه اجحاف دارند.آنهابا این مقوله کارورزی سه خود را ثبت می کنند.در چرخة بهبود وضعیت کارآموزی که بر چشم انداز، مشاهده و اصلاح طراحی آموزشی متمرکز است درگیر می نمایند. در نظام آموزش و پرورش معلمان و دانشجو معلمان به تدریس می پردازند.

یکی از روش های موفق که در پیشرفت تحصیلی تاثیر زیادی دارد یادگیری به شیوه همیاری یا کار گروهی است. معلم باید فعالیت های یادگیری از طریق همیاری را به گونه ای سازمان دهد که دانش آموزان احساس حقیقی وابسته بودن به یکدیگر را داشته باشند و بدانند که هیچ یک از اعضای گروه نمی توانند موفق باشند مگر اینکه تمام اعضا موفق شوند( رشد آموزش راهنمایی تحصیلی شماره ۲ آذر ۱۳۸۹ دوره شانزدهم ص۸). در سال‌هاي اخير، نظام آموزش و پرورش كشور ما با مشكلات متعددي روبه‌رو بوده است. حل اين مشكلات و برطرف كردن كاستي‌هاي آن يكي از دغدغه‌ها و نگراني‌هاي جدي دست‌اندركاران آموزش و پرورش است.

تعریف اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی انضباط

در رابطه با تعریف اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی انضباط نظر این است که اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی انضباط یکی از موثرترین فرایندهای اثربخشی فعالیت دانشجویان است. و برای یاری رساندن به خود و دانش آموزان برای کارورزی و غلبه بر ترس از تغییرمی باشد. همچنین ترویج خلاقیت و تفکر انتقادی را به ارمغان دارد. وآزمایش درآوردن طراحی آموزشی و الگوهای برتر تدریس است. ازاین رو، می توان گفت که اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی انضباط در افزایش سطح دانش معلمان و یادگیری دانش آموزان نقشی بی بدیل دارد.

فرصتهای یادگیری و نگرش به کاربرد کارورزی سه و استفاده از الگوهای برتر تدریس در معلمان کنش پژوه بیشتر از معلمان عادی است.

مراحل اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی انضباط

الگوی نوین تدریس همان حکم سناریو را برای کارگردان دارد و به اعتراف همه کارگردانان هر قدر ،سناریو ،قوی تر و پخته تر باشد،مستندات جذاب تر و مؤثرتری می توان ساخت،بنابراین لازمه یک اجرا و تدریس موفق داشتن الگوی نوین تدریس قوی می باشد.

اما در حال حاضرمتأسفانه این مهم مورد غفلت معلمان قرار گرفته و اکثر معلمان بدون الگوی نوین تدریس وارد صحنه ی اجرا و تدریس می شوند و راحت ترین راه آزمون این ادعا و فرضیه آن است که یک پژوهشگر در یک روز خاص به چند مدرسه مراجعه کند و درصد معلمانی که با الگوی نوین تدریس وارد مدرسه می شوند را در یک تحقیق میدانی مورد مطالعه قرار دهد.

بهترین نمونه های الگوهای نوین تدریس را می توان در قالب اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی انضباط و کاروزی سه جستجو نمود که به بهترین شکل ممکن برای شما عزیزان نمونه های کاملی را در سایت نهاده ایم.

نمونه اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی انضباط فردی

آیا در پی آنید که اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی انضباط یعنی چه ؟.باید گفت که اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی انضباط، به اجرا درآوردن آموخته های طراحی آموزشی در کارورزی سه و اجرای آن در مدرسه و کلاس درس است. این مدل پژوهش دانشجو معلمان تلاش می کند که آنان را در فرایند طرح سؤال بیاورد.همچنین برنامه ریزی، عمل، مشاهدة فعال، بازخورد و بازاندیشی و یادگیری گرد هم آورد . به تبادل نظر، تجربه، و یادگیری از یکدیگر ترغیب سازد. این گونه موارد در کل کارورزی سه نامیده می شود.

رشد روزافزون جمعيت دانش‌آموزي و افزايش تقاضا براي آموزش، مستلزم فراهم آوردن محيط آموزشي مناسب همراه مشاركت تمام اعضاي مدرسه در امور جاري آن است. اداره امور مدرسه بايد مبتني بر تصميم‌گيري مشترك، استقلال نسبي، انعطاف‌پذيري، روش‌هاي غيرمتمركز و مشاركت‌جويانه باشد تا فضاي مدرسه را پويا، پرنشاط و فعال نمايد و توانمندي‌ها و خلاقيت‌هاي مديران و معلمان و دانش‌آموزان را شكوفا و متجلي سازد، از طرف ديگر سياست‌هاي راهبردي آموزش و پرورش بر تمركززدايي، مدرسه‌محوري و توسعه مشاركت همه‌جانبه متمركز است كه با تفويض اختيارات و مشاركت دانش‌آموزان در امور مدرسه، زمينه تحقق اهداف تعليم و تربيت همگاني فراهم مي‌شود.

اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی چگونه می توانم انضباط دانش آموزان دختر دوم متوسطه را در هنگام تدریس درس بهبود بخشم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۴ صفحه

اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی چگونه می توانم انضباط دانش آموزان دختر دوم متوسطه را در هنگام تدریس درس بهبود بخشم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت جام دانش

کانون تخصصی پژوهش در عمل یکی از بهترین گروه های تخصصی تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی بهبود دادن انضباط دانش آموزان دختر در هنگام تدریس درس

دیباچه مطالب بهبود دادن انضباط دانش آموزان دختر در هنگام تدریس درس

چکیده و مقدمه موضوع بهبود دادن انضباط دانش آموزان دختر در هنگام تدریس درس

بیان مسئله پژوهش بهبود دادن انضباط دانش آموزان دختر در هنگام تدریس درس

شرایط و توصیف وضعیت حاضر بهبود دادن انضباط دانش آموزان دختر در هنگام تدریس درس

جمع آوری داده ها و شواهد یک بهبود دادن انضباط دانش آموزان دختر در هنگام تدریس درس

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات بهبود دادن انضباط دانش آموزان دختر در هنگام تدریس درس

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بهبود دادن انضباط دانش آموزان دختر در هنگام تدریس درس

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن بهبود دادن انضباط دانش آموزان دختر در هنگام تدریس درس

ارائه راه حل  های پیشنهادی وبررسی راه حل ها (شواهد ۲ )

نظر به همفکري ها و بررسي هايي که در مراحل پيش داشتم راه حل هايي به منظور افزايش روحيه انضباط در دانش آموزان کلاس دوم  به عنوان راه حل موقت در نظر گرفتم.

۱-تاکيد بر وقت شناسي معلم از اين جهت که الگوي عملي خوبي براي دانش آموزان است. اگر چه نظم و انضباط تنها به موقع آمدن ورفتن نيست اما اين خود جزء کلي انضباط محسوب   مي گردد و در واقع نظم شامل همه امور زندگي و برنامه هاي انساني است و روحيه نظم را در خود بوجود آورند چرا که اگر اين حقيقت جزء خصلت هاي آدمي نبود دگر دوري و نزدیکي براي او مفهومي نخواهد داشت و در صورت خلاف اگر منزلش به ديوار محل کارش و يا اداره اش چسبيده باشد باز با تاخير ورود در محل کارش حاضر خواهد شد و اين خود يک عيب بزرگ است و شخصيت آدم را به خطر مي اندازد و کمالاتش ناديده گرفته مي شود(مجيد رشيد پور ـ  ۱۳۸۱ ـ صفحه ۱۴۷).

هم اکنون تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer نمونه پروژه جدیدی را جهت بهره مندی شما عزیزان با عنوان اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی قرار داده است. اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی نمونه دقیقی از فایل حاضر است که توسط تیم پژوهشی تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer جهت بهره مندی شما عزیزان قرار داده است. تیم تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer از هیچ تلاشی در راستای تنظیم فایل اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی نهایت تلاش خود را نموده است و محتویات فایل اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی را به تایید می رساند.

۲-صحبت با والدين دانش اموزان به منظور تبادل نظر در زمينه‌ي آموزش و تقويت روحيه‌ي نظم و مسئوليت پذيري فرزندان به منظور افزايش روحيه نظم در دانش آموزان . خانوده ها بنا بر فرهنگ و ذوق و سليقه وبا توجه به اينکه سخت گير باشند يا سهل انگار و يا آگاه به مسائل تعليم و تربيت مي توانند آثار تربيتي مثبت ويا منفي بر جاي بگذارند.

۳- حقوق افراد در کلاس مشخص شده و همواره از اين حقوق دفاع شود و بدين منظور قوانيني بر اساس حقوق دانش اموزان در کلاس با کمک خود آنها تعيين شود. و نصب اين قوانين در کلاس تا در مواقع لزوم در دسترس باشد و بتوان به آن رجوع کرد. در يک فضاي آموزشي مواردي وجود دارد که چانه زدن بر نمي دارد و بايد بي کم و کاست اجرا شود و منعکس کننده نيازهاي اوليه دانش آموز است اين موارد همان حقوق افراد مي باشد که به ما کمک مي کند در برابر رفتار هاي نامناسب واکنش هاي منطقي نشان بدهيم و مدام مجبور نباشيم اين جواب نيش دار را به دانش آموز بدهيم که : چون من مي گم! و رعايت اين حقوق باعث مي شود براي آموزش رفتارهاي مناسب به دانش آموز چهار چوب مشخص در اختيار داشته باشيم همچنين براي حمايت از حقوق دانش آموزان (امنيت ، يادگيري و برخورد عادلانه با آن ها ) و برهمين اساس نکته مهم روشن کردن ارتباط بين حقوق و قوانين براي دانش اموزان است و در اين صورت قوانين از نظر بچه ها عادلانه و پيروي کردن از آن آسان تر خواهد بود.( جوان امروز ۴ قانون برقراري انضباط در کلاس شماره ۳۵۱۹  – مهر ۱۳۸۸ ص ۲۸)

۴-در کلاس به دانش آموزان فرصت داده شود آزادانه بين رفتار مناسب و نامناسب اجتماعي هر کدام را بخواهند انتخاب کنند تا ميزان مسئوليت پذيري آنان بالا رود و دانش آموز نتيجه هر کدام از انتخاب هايش را ببيند . اگر دانش آموز آزاد باشد بين رفتار مناسب و نامناسب اجتماعي هر کدام را بخواهند انتخاب کند استقلال شخصيت پيدا مي کند ، ميزان مسئوليت پذيري او را بالا مي برد ، خود را ارزشمند احساس مي کند (هريس کلمز ۱۳۷۵ ص ۲۷)

۵-تاکيد و تمرکز معلم بر کارش به عنوان يکي از آشکار ترين متغير هاي موثر بر فرآيند ياددهي و يادگيري در کلاس اين راه حل شامل تمام کارهايي مي شود که معلم از شروع تا خاتمه کلاس بايد به آن توجه کامل داشته باشد . تحقيقات نشان داده اند فعاليت هايي كه به عنوان مقدمه يادگيري شناخته مي شوند تاثيرات غير قابل انكار را روي نتيجه يادگيري نيز مي گذارند و شخصي از جريانات آموزشي بهتر از ديگر جريانات به ترقي و پيشرفت يادگيري كمك مي كند . شروع خوب در جريانات آموزشي يك نمونه از اين جريان است.۰( سي ام فلينگ ـ ۱۳۷۳ـ ص ۱۱۹)

۶-بکارگيري روش هاي نوين ياددهي و يادگيري به منظور تنوع روشهاي تدريس و ايجاد علاقه و فعال نمودن و مشغول نگهداشتن دانش آموزان وداشتن آمادگي قبلي به طوری که مواد و وسايل آموزشي و نوع پرسش ها و فعاليت ها را از قبل آماده كنم اين نكته بسيار مهم است كه وسايل و ابزاري كه به كار مي بريم بشناسيم هيچ عاملي بيشتر از  اين دانش آموز را از معلم روگردان نمي كند كه دريابد معلم بر كارش مسلط نيست و در صورتي كه اطلاعات ناقص يا نادرست داده شود از آن به بعد هرچه بگوييم ترديد خواهد كرد و همين ممكن است دست آويزي شود براي شيطنت  و به هم ريختن نظم كلاس .

۷- براي هريك از دانش آموزان وظيفه اي مشخص كنم  . آگاه باشيم كه برخي ها آنقدر وظايفشان را با بي كفايتي انجام مي دهند تا به اين سعادت دست يابند كه ديگران آن ها را كودن بدانند و از انجام برخي وظايف معاف كنند و به اين صورت در كلاس احساس آسودگي خاطر كنند. برخي ممكن است آنقدر كند كارشان را انجام دهند تا معلم آن كار را از آنان گرفته و خود انجام دهد . برخي وانمود مي كنند سخت در تلاشند  مي گويند ببيند چقدر زحمت كشيدم در حاليكه واقعاً كاري انجام نمي دهند. برخي هم كار را به نحوي ناقص انجام مي دهند ، تظاهر مي كنند موافق انجام فعاليت مورد نظر هستند و با وجود انجام قسمت اعظم كار واقعاً آن را به پايان نمي رسانند و ممكن است ما يا خود آن را تكميل كنيم و يا به ديگري واگذاركنيم . ويا فراموشي، كه نكته اي اساسي در آموزش مسئوليت پذيري است و بايد تمهيداتي به كار بريم تا از فراموشي بچه ها كاسته شود.       ( هريس كلمز-۱۳۷۵ ـ ص ۴۶) به هر حال بچه ها زيركانه سياستهاي مختلفي  به كار مي برند تا از زير بار مسئوليت شانه خالي كنند كه يك معلم هوشيار بايد مراقب اين موقعيت ها باشد و بداند چه مي كند.                              

۸-تشویق  دانش آموزان منضبط و پرهيز از تنبيه و توهين  و تحقير دانش آموزان بي قيد و گذشت و بخشش در مورد اشتباهات آنها به طوري كه لوس نشوند (كل كلاس را براي بد رفتاري يك يا چند نفر تنبيه نكنيم )

هيچ موجودي به اندازه  انسان ظريف نيست اين موجود لطيف راه هاي نفوذ پذيري دارد اگر از راهش وارد شديم به تسخير در آمده ، عاليترين تجليات فكري و هنري و ذوقي و معنوي را از خود بروز خواهد داد، حماسه ها خواهد آفريد . شايد عاليترين ابتكارات انساني مرهون تشويق و ترغيب ها بوده است.

اگر همه از بيراهه وارد شويم مقاومت كرده تسليم نخواهد شد ، همه استعدادهايش به هرز خواهد رفت . بنابراين بر عهده ماست كه چگونه رفتاري انتخاب كنيم تا همه نيروها و استعدادهاي دروني دانش آموزان بسيج گردد و برخي از معلمان و مربيان بر اثر خامي و بي تجربگي راه خشن و تندي را انتخاب كرده و به جاي شكوفايي ، همه نيروهاي دروني را به باد مي دهند.( مجيد رشيد پور ـ۱۳۸۱ ،‌ص ۱۲۴)

۹- تغيير چيدمان صندلي هاي كلاس و استفاده از كارهاي گروهي همچنين برگزاري برخي از جلسات در حياط مدرسه  مي تواند دلزدگي از كلاس را كاهش داده و نظم كلاس را افزايش دهد.

همچنين با بهره گيري از وسايل كمك آموزشي امكان تدريس علمي براي هر درس فراهم مي شود و دانش آموزان مي توانند نو آوري هاي خود را در مدرسه و جامعه به منصه‌ي ظهور برسانند.( لاله جانمردي – نقش آزمايشگاه مدارس در رشد خلاقيت دانش آموزان – بهمن ۱۳۸۸- ص ۳۶)

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله بهبود دادن انضباط دانش آموزان دختر در هنگام تدریس درس اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین بهبود دادن انضباط دانش آموزان دختر در هنگام تدریس درس اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر بهبود دادن انضباط دانش آموزان دختر در هنگام تدریس درس اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی

کسب نتایج  پیرامون مقوله بهبود دادن انضباط دانش آموزان دختر در هنگام تدریس درس اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی

راهکار ها و پیشنهادات بهبود دادن انضباط دانش آموزان دختر در هنگام تدریس درس اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی

فهرست منابع مورد استفاده بهبود دادن انضباط دانش آموزان دختر در هنگام تدریس درس اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی

منابع

۱- اکبری ، ابوالقاسم .(  ۱۳۸۱ ). مشکلات نوجوانان و جوانان. تهران : چاپ دوم نشر ساوالان.fa.wikipedia.com.

۲-   احدي ، حسن و محسنی ، نیک چهر .(۱۳۷۳). روانشناسی رشد

۳- شعاري نژاد، علي اكبر.(۱۳۶۲). روانشناسي يادگيري . تهران: انتشارات توس

۵- شفيع آبادي، عبداله.(۱۳۷۴).راهنمايي ومشاوره كودك. تهران: انتشارات سمت.

۶-  قاسمي پويا، اقبال. (۱۳۸۱). راهنماي عملي پژوهش در عمل. تهران: چاپ افست.

۷-  كريمي، يوسف.(۱۳۷۹). روانشناسي  اجتماعي . تهران: نشر ارسباران.

۸- مير كمالي.سيد محمد.(۱۳۷۹). روابط انساني در آموزشگاه. تهران: یسطرون.

۹-  ميلاني فر، بهروز.(۱۳۷۰). روانشناسي كودكان ونوجوانان استثتايي.  تهران: قوس.

مطلبی که در رابطه با اقدام پژوهی معلم دبستان به ذهنم رسید این است که فایل اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی دائما در حال بروز رسانی و اضافه نمودن جزئیات می باشد. اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی در ارتباط با جزئیاتش کاملا دقیق و به روز می باشد. با توجه به تغییرات بخشنامه ها فایل اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی نیز مانند سایر فایل های موجود در سایت می بایست کلیه محتویات به روز را شامل شود. دوستان گرامی شما می توانید با دریافت فایل اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی از دقیق ترین فایل آموزشی در راستای نیازمندی های خود بهره ببرید. سایت حاضر با در اختیار داشتن منابع عظیم و قدرتمند در راستای نگارش و تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی پیشگام در عرصه تدوین فایل های آموزشی می باشد.

آنچه در رابطه با فایل اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی باید بدانیم :

مرجع فایل اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی در سایت حاضر می باشد.

فایل حاضر دائما در حال آبدیت و بروز رسانی می باشد.

فایل اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی اختصاصی تدوین شده و از سایت خاصی کپی نشده است.

با توجه به اینکه تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی مستلزم زمان و هزینه بالایی از سمت تیم پژوهشی ما می باشد ، لذا از کپی برداری و انتشار فایل های سایت جدا اجتناب ورزید.

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

با عنایت به مسائل فوق تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer سعی داشته است با ارائه خدمات جدید در گردآوری فایل اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی سهم کوچکی در نظام آموزشی ایفا کند سروران محترم می توانید فایل اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی را از لینک سمت راست صفحه دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

15 − = 9