اقدام پژوهی ترس از معلم

اقدام پژوهی ترس از معلم

یکی از راه های افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در هر نظامی، بحث افزایش توجه آنان است. موضوعی که اقدام پژوهی ترس از معلم به خوبی به آن توجه میکند. هرچه بر موضوع توجه دانش آموزان تمرکز بیشتری صورت گیرد و بتوان به آن جهت دهی مناسب را تحمیل کرد، میتوان انتظار بیشتری را از آن داشت.

همانطور که میبینید فایل اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم حاصل تجربیات تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer است که توانسته ایم به کمک جمعی از فرهنگیان برجسته کشور سعی خود را در تنظیم فایل اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم انجام دهیم . امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی شما عزیزان داشته باشیم. شما با استفاده از فایل اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم قطعا رضایت لازم را خواهید داشت .

استفاده از اقدام پژوهی ترس از معلم توسط معلمان باعث افزایش این توجه و تمرکز دانش آموزان میشود که این امر در افزایش بازدهی تحصیلی آنان تأثیر مثبت دارد. اگر معلمان بتوانند به خوبی از اقدام پژوهی ترس از معلم استفاده کنند و آن را در آموزش های خود به اجرا درآورند مطمئنا بازخورد دریافتی بسیار خوبی را خواهند داشت که باعث میشود این فعالیت را به دیگر معلمان نیز توصیه کنند.

گزارش اقدام پژوهی ترس از معلم

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

همگان در آموزش و پرورش تأكيد دارند كه بايد دانش‌آموزان افرادي موفق و شهرونداني مؤثر در جامعه شوند، درحالي‌كه فعاليت‌ها بايد طوري طراحي شوند كه دانش‌آموزان بتوانند خويشتن را در جهت كسب موفقيت ياري نمايند( كافمن و زان، ترجمه سليمي و اسحاقيان، ۱۳۷۷). هم چنین ما در عصر جهش های تکنولوژیک، در یک شرایط رقابتی سنگین در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قرار داریم. در شرایطی که رقبا با استفاده از بهره فعالیت های جمعی، پروژه های بزرگی را اجرا می کنند و بدین وسیله سلطه خود را بر جهان می افزایند، بی تفاوتی نسبت به فواید کار جمعی می تواند موقعیت ما را در جهان تضعیف کند.

اقدام پژوهی

نحوه نوشتن اقدام پژوهی ترس از معلم

چطور یک اقدام پژوهی ترس از معلم را بنویسیم؟ برای نوشتن یک اقدام پژوهی ترس از معلم باید در ابتدا مشخصات و ویژگی های آن را ثبت کنید. به این صورت که تمامی مشخصات از جمله:

  • نام درس مورد نظر
  • پایه تحصیلی آموزشی
  • زمان
  • نام مدرسه
  • تعداد شاگردان
  • و…

ثبت میشود. پس از آن برای ادامه نوشتن یک اقدام پژوهی ترس از معلم، باید اهداف آن را به خوبی بیان کنید و بگویید که هدف شما از نوشتن این سناریو چیست و در آخر قرار است که به چه چیزی برسید؟ پس از آن نیز به اهداف رفتاری در اقدام پژوهی ترس از معلم اشاره ای داشته باشید.

چگونه و بر اساس چه الگویی قرار است تدریس کنید؟ روش های تدریس در اقدام پژوهی ترس از معلم شما چیست؟ تمامی این ها را به خوبی بنویسید و ثبت کنید. فضای کلاس خود را شرح داده و به خوبی توضیح دهید. وسایل مورد استفاده شما در اقدام پژوهی ترس از معلم چیست و همینطور بگویید که در انجام این فعالیت از دانش آموزان خود چه انتظاری دارید؟

تمامی مشخصات برای اجرا و نوشتن اقدام پژوهی ترس از معلم را بیان کنید و در انتها نیز به نتیجه گیری کل فعالیت بپردازید. به این صورت اقدام پژوهی ترس از معلم شما نوشته شد و توانستید یک فایل کامل را ثبت کنید.

اقدام پژوهی ترس از معلم چیست

اقدام پژوهی ترس از معلم درواقع یکی از رویکردهای بسیار مهمی است که در این سالها توجه بسیاری از معلمان و دانشجویان را برانگیخته است. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمان در رابطه اجحاف دارند.آنهابا این مقوله کارورزی سه خود را ثبت می کنند.در چرخة بهبود وضعیت کارآموزی که بر چشم انداز، مشاهده و اصلاح طراحی آموزشی متمرکز است درگیر می نمایند. در نظام آموزش و پرورش معلمان و دانشجو معلمان به تدریس می پردازند.

یکی از روش های موفق که در پیشرفت تحصیلی تاثیر زیادی دارد یادگیری به شیوه همیاری یا کار گروهی است. معلم باید فعالیت های یادگیری از طریق همیاری را به گونه ای سازمان دهد که دانش آموزان احساس حقیقی وابسته بودن به یکدیگر را داشته باشند و بدانند که هیچ یک از اعضای گروه نمی توانند موفق باشند مگر اینکه تمام اعضا موفق شوند( رشد آموزش راهنمایی تحصیلی شماره ۲ آذر ۱۳۸۹ دوره شانزدهم ص۸). در سال‌هاي اخير، نظام آموزش و پرورش كشور ما با مشكلات متعددي روبه‌رو بوده است. حل اين مشكلات و برطرف كردن كاستي‌هاي آن يكي از دغدغه‌ها و نگراني‌هاي جدي دست‌اندركاران آموزش و پرورش است.

تعریف اقدام پژوهی ترس از معلم

در رابطه با تعریف اقدام پژوهی ترس از معلم نظر این است که اقدام پژوهی ترس از معلم یکی از موثرترین فرایندهای اثربخشی فعالیت دانشجویان است. و برای یاری رساندن به خود و دانش آموزان برای کارورزی و غلبه بر ترس از تغییرمی باشد. همچنین ترویج خلاقیت و تفکر انتقادی را به ارمغان دارد. وآزمایش درآوردن طراحی آموزشی و الگوهای برتر تدریس است. ازاین رو، می توان گفت که اقدام پژوهی ترس از معلم در افزایش سطح دانش معلمان و یادگیری دانش آموزان نقشی بی بدیل دارد.

فرصتهای یادگیری و نگرش به کاربرد کارورزی سه و استفاده از الگوهای برتر تدریس در معلمان کنش پژوه بیشتر از معلمان عادی است.

مراحل اقدام پژوهی ترس از معلم

الگوی نوین تدریس همان حکم سناریو را برای کارگردان دارد و به اعتراف همه کارگردانان هر قدر ،سناریو ،قوی تر و پخته تر باشد،مستندات جذاب تر و مؤثرتری می توان ساخت،بنابراین لازمه یک اجرا و تدریس موفق داشتن الگوی نوین تدریس قوی می باشد.

اما در حال حاضرمتأسفانه این مهم مورد غفلت معلمان قرار گرفته و اکثر معلمان بدون الگوی نوین تدریس وارد صحنه ی اجرا و تدریس می شوند و راحت ترین راه آزمون این ادعا و فرضیه آن است که یک پژوهشگر در یک روز خاص به چند مدرسه مراجعه کند و درصد معلمانی که با الگوی نوین تدریس وارد مدرسه می شوند را در یک تحقیق میدانی مورد مطالعه قرار دهد.

بهترین نمونه های الگوهای نوین تدریس را می توان در قالب اقدام پژوهی ترس از معلم و کاروزی سه جستجو نمود که به بهترین شکل ممکن برای شما عزیزان نمونه های کاملی را در سایت نهاده ایم.

نمونه اقدام پژوهی ترس از معلم فردی

آیا در پی آنید که اقدام پژوهی ترس از معلم یعنی چه ؟.باید گفت که اقدام پژوهی ترس از معلم، به اجرا درآوردن آموخته های طراحی آموزشی در کارورزی سه و اجرای آن در مدرسه و کلاس درس است. این مدل پژوهش دانشجو معلمان تلاش می کند که آنان را در فرایند طرح سؤال بیاورد.همچنین برنامه ریزی، عمل، مشاهدة فعال، بازخورد و بازاندیشی و یادگیری گرد هم آورد . به تبادل نظر، تجربه، و یادگیری از یکدیگر ترغیب سازد. این گونه موارد در کل کارورزی سه نامیده می شود.

رشد روزافزون جمعيت دانش‌آموزي و افزايش تقاضا براي آموزش، مستلزم فراهم آوردن محيط آموزشي مناسب همراه مشاركت تمام اعضاي مدرسه در امور جاري آن است. اداره امور مدرسه بايد مبتني بر تصميم‌گيري مشترك، استقلال نسبي، انعطاف‌پذيري، روش‌هاي غيرمتمركز و مشاركت‌جويانه باشد تا فضاي مدرسه را پويا، پرنشاط و فعال نمايد و توانمندي‌ها و خلاقيت‌هاي مديران و معلمان و دانش‌آموزان را شكوفا و متجلي سازد، از طرف ديگر سياست‌هاي راهبردي آموزش و پرورش بر تمركززدايي، مدرسه‌محوري و توسعه مشاركت همه‌جانبه متمركز است كه با تفويض اختيارات و مشاركت دانش‌آموزان در امور مدرسه، زمينه تحقق اهداف تعليم و تربيت همگاني فراهم مي‌شود.

اقدام پژوهی چگونه می توانیم ترس سیاوش ازمعلم و کلاس درس را کاهش دهیم و شاید نهایتاً به طور کامل از بین ببریم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۱۸ صفحه

اقدام پژوهی چگونه می توانیم ترس سیاوش ازمعلم و کلاس درس را کاهش دهیم و شاید نهایتاً به طور کامل از بین ببریم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت جام دانش

کانون تخصصی پژوهش در عمل یکی از بهترین گروه های تخصصی تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی کاهش ترس سیاوش از معلم وکلاس درس

دیباچه مطالب کاهش ترس سیاوش از معلم وکلاس درس

چکیده و مقدمه موضوع کاهش ترس سیاوش از معلم وکلاس درس

بیان مسئله پژوهش کاهش ترس سیاوش از معلم وکلاس درس

شرایط و توصیف وضعیت حاضر کاهش ترس سیاوش از معلم وکلاس درس

جمع آوری داده ها و شواهد یک کاهش ترس سیاوش از معلم وکلاس درس

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات کاهش ترس سیاوش از معلم وکلاس درس

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با کاهش ترس سیاوش از معلم وکلاس درس

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن کاهش ترس سیاوش از معلم وکلاس درس

تجزیه و تحلیل اطلاعات : 

با توجه به اطلاعات و شواهدی که در پیرامون مساله و دانش آموز به دست آمد می توان گفت ؛  تناقضاتی که در سیاوش در محیط ها ی مختلف به خصوص در فضای کلاس و فضای خارج از کلاس وجود دارد نشان دهنده ی آن است که سیاوش از حاضر شدن در کلاس درس می ترسد اما ترس او در حیاط مدرسه یا در سایر مناطق بسیار کم است ویا اینکه در بسیاری از آن مناطق احساس ترس نمی کند . و اینکه کودک به جای اینکه از همان اول مدرسه را جایی امن و لذت بخش و معلم را شخصی مهربان و دلسوز ببیند در ذهن خودش از مدرسه جایی ناامن و خطرناک و از معلم شخصی بی رحم و خودخواه ساخته است . از شرایط سیاوش بر می آید که برگرداندن او به حالت عادی کاری سخت و طاقت فرسا اما امکان پذیر باشد . زیرا چنین شرایطی از ابتدای زندگی او وجود نداشته بلکه بعد از ورود به کلاس درس دچار این مشکل گردیده است . و اینکه با توجه با اطلاعات مساله به نظر می رسد که ترس سیاوش از یک عامل ذهنی و عاطفی سرچشمه گرفته است نه از عوامل فطری یا انظباطی که آقای برلوک آنها را بیان کرده بود.

هم اکنون تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer نمونه پروژه جدیدی را جهت بهره مندی شما عزیزان با عنوان اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم قرار داده است. اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم نمونه دقیقی از فایل حاضر است که توسط تیم پژوهشی تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer جهت بهره مندی شما عزیزان قرار داده است. تیم تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer از هیچ تلاشی در راستای تنظیم فایل اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم نهایت تلاش خود را نموده است و محتویات فایل اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم را به تایید می رساند.

اجرای راه حل    

بلاخره بعد از سپری کردن مراحل بالا نوبت به آن رسیده است تا برای این دانش آموز که بنا به دلایلی دچار یک ترس کاذب و دروغین گشته است کاری کنیم تا بتوانیم او را به آینده امیدوار کنیم و یا اینکه او را از خطرهای احتمالی دور کنیم و هم اینکه از این بدبینی و ترس او نسبت به کلاس درس و فردی به اسم معلم تا حدی کاسته شود و یا اینکه با پیگیری بلاخره از بین برود.

حالا راهکارهایی که برای  تغییر وضعیت سیاوش دست به اجرای آنها زدیم در ذیل آورده شده اند :

۱-اولین کاری که من انجام دادم این بود که وسایل ترس زا مانند چوب ، شیلنگ و… . را به طور کامل از مدرسه و کلاس دور کردم.

۲-مداوم از افراد الگو به ویژه معلمانی که برای همه ی ما انسانها الگو و نمونه بوده اند تعریف می کردم و در مورد کارهای مفید و دلسوزی های آنها اطلاعاتی در اختیار آنها قرار می دادم .

۳-شرکت دادن خودم در سرگرمی ها و فعالیت های گروهی آنان

۴-انتخاب او به عنوان نماینده ی کلاس برای مدتی

((اجرای چند روش قبلی به اضافه روش های دیگر برای این بود تا شرایط لازم را برای ورود معلم کلاس اولش به کلاس آنها مهیا کنم تا از لحاظ روانی آماده تر باشند.))

۵-حساسیت زدایی : آمدن معلم کلاس اول او به کلاس درس :

سیاوش با دیدن چهره ی معلم کلاس اول خود یک لحظه ترسید ولی طبق آن چیزی که من از معلم کلاس اولش خواسته بودم وقتی که وارد کلاس شد به بچه ها سلام کرد و سپس به طرف سیاوش رفت و به طور خصوصی با اوسلام و احوالپرسی کرد و سپس صورت او را بوسید و هدیه ای ر ا که تدارک دیده بودیم در دست سیاوش قرار داد و دوباره هم صورت او را بوسید . سیاوش هم تا حدودی خوشحال شد و از چهره اش معلوم بود که انگار دیگر ترس چندانی از او ندارد . وسپس از معلم خواستم تا چند دقیقه ای در کلاس تنها باشد و خودش با دانش آموزان صحبت کند و هرجوری که شده دید آنها را تا جایی که می تواند با مهربانی و عطوفت نسبت به خودش تغییر دهد. و بعد از آن هم قرار شد تا با هم در زمین خاکی نزدیک مدرسه چند دقیقه ای فوتبال بازی کنیم به شرطی که سیاوش هم بازی او باشد و ما هم اجازه می دادیم تا سیاوش گل بزند تا خوشحال شود و با هر گلی که سیاوش می زد معلم او را در بغل می گرفت و به او تبریک می گفت . من تا این لحظه در طول این چند مدت هیچ گاه سیاوش را در محدوده ی نزدیک معلمان به این خوشحالی ندیده بودم.

 مقایسه ی راه حل ها  

البته شاید مقایسه برای راه حل های اجرایی این راه حل ها درست نباشد زیرا تمام راه حل های قبلی به طریقی زمینه ساز اجرای راه حل اصلی بود . اما اگر بخواهیم مقایسه ی کوچکی از این را ه حل ها داشته باشیم می توانیم بگوییم که آمدن معلم کلاس اولی سیاوش نسبت به بقیه آنها خیلی تاثیرگزارتر بود زیرا اگر تمام مراحل اولیه هم به نحو احسن انجام می گرفت ، اما مرحله آخر صورت نمی گرفت یقیناً  تاثیر چندانی  بر روی سیاوش نداشتند .

گردآوری شواهد(۲)

مجدداً بعد از مدت کوتاهی از اجرای راه حل ها شروع به جمع آوری اطلاعات و شواهد در مورد سیاوش پرداختم . این بار هم تا حدودی مثل گردآوری اطلاعات و شواهد(۱)کار را ادامه دادم . در این مرحله چنین اطلاعاتی حاصل گردید.

مشاهدات محقق : بعد از اجرای راه حل ها به دقت اما به صورت پنهانی حرکات و رفتار سیاوش را زیر نظر داشتم که متوجه شدم سیاوش بعد از آمدن معلم کلاس اولش ، همیشه سرموقع و بدون تاخیر به مدرسه می آمد . دیگر ترس و لرز در او دیده نمی شود اگر وجود داشت به مقدار خیلی کم که باز هم این چیزی طبیعی می باشد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله کاهش ترس سیاوش از معلم وکلاس درس اقدام پژوهی  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین کاهش ترس سیاوش از معلم وکلاس درس اقدام پژوهی  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر کاهش ترس سیاوش از معلم وکلاس درس اقدام پژوهی  

کسب نتایج  پیرامون مقوله کاهش ترس سیاوش از معلم وکلاس درس اقدام پژوهی  

راهکار ها و پیشنهادات کاهش ترس سیاوش از معلم وکلاس درس اقدام پژوهی 

فهرست منابع مورد استفاده کاهش ترس سیاوش از معلم وکلاس درس اقدام پژوهی

  منابع

[۱] . میلانی‌فر، بهروز؛ روان‌شناسی کودکان و نوجوانان استثنایی، تهران، قومس، ۱۳۶۹، چاپ ششم، ص ۲۱۱٫

[۲] . قائمی، علی؛ مساله ترس و اضطراب کودکان، قم، امیری، ۱۳۷۶، چاپ اول، ص ۵۶٫

[۳] . برک، لورا؛ روان‌شناسی رشد، ترجمه یحیی سیدمحمدی، تهران، ارسباران، ۱۳۸۶، چاپ یازدهم، ج اول، ص ۴۷۱٫

[۴] . حق‌جو، محمدحسین؛ ترس و دلهره، قم، انصارالمهدی، ۱۳۷۵، چاپ اول، ص ۱۵۴- ۱۴۶٫

مطلبی که در رابطه با اقدام پژوهی به ذهنم رسید این است که فایل اقدام پژوهی دائما در حال بروز رسانی و اضافه نمودن جزئیات می باشد. اقدام پژوهی در ارتباط با جزئیاتش کاملا دقیق و به روز می باشد. با توجه به تغییرات بخشنامه ها فایل اقدام پژوهی نیز مانند سایر فایل های موجود در سایت می بایست کلیه محتویات به روز را شامل شود. دوستان گرامی شما می توانید با دریافت فایل اقدام پژوهی از دقیق ترین فایل آموزشی در راستای نیازمندی های خود بهره ببرید. سایت حاضر با در اختیار داشتن منابع عظیم و قدرتمند در راستای نگارش و تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی پیشگام در عرصه تدوین فایل های آموزشی می باشد.

آنچه در رابطه با فایل اقدام پژوهی باید بدانیم :

مرجع فایل اقدام پژوهی در سایت حاضر می باشد.

فایل حاضر دائما در حال آبدیت و بروز رسانی می باشد.

فایل اقدام پژوهی اختصاصی تدوین شده و از سایت خاصی کپی نشده است.

با توجه به اینکه تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی مستلزم زمان و هزینه بالایی از سمت تیم پژوهشی ما می باشد ، لذا از کپی برداری و انتشار فایل های سایت جدا اجتناب ورزید.

برای دانلود اقدام پژوهی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

با عنایت به مسائل فوق تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer سعی داشته است با ارائه خدمات جدید در گردآوری فایل اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم سهم کوچکی در نظام آموزشی ایفا کند سروران محترم می توانید فایل اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم را از لینک سمت راست صفحه دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

12 + = 20