اقدام پژوهی حس های چند گانه

اقدام پژوهی حس های چند گانه

یکی از راه های افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در هر نظامی، بحث افزایش توجه آنان است. موضوعی که اقدام پژوهی حس های چند گانه به خوبی به آن توجه میکند. هرچه بر موضوع توجه دانش آموزان تمرکز بیشتری صورت گیرد و بتوان به آن جهت دهی مناسب را تحمیل کرد، میتوان انتظار بیشتری را از آن داشت.

همانطور که میبینید فایل اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی حاصل تجربیات تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer است که توانسته ایم به کمک جمعی از فرهنگیان برجسته کشور سعی خود را در تنظیم فایل اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی انجام دهیم . امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی شما عزیزان داشته باشیم. شما با استفاده از فایل اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی قطعا رضایت لازم را خواهید داشت .

استفاده از اقدام پژوهی حس های چند گانه توسط معلمان باعث افزایش این توجه و تمرکز دانش آموزان میشود که این امر در افزایش بازدهی تحصیلی آنان تأثیر مثبت دارد. اگر معلمان بتوانند به خوبی از اقدام پژوهی حس های چند گانه استفاده کنند و آن را در آموزش های خود به اجرا درآورند مطمئنا بازخورد دریافتی بسیار خوبی را خواهند داشت که باعث میشود این فعالیت را به دیگر معلمان نیز توصیه کنند.

گزارش اقدام پژوهی حس های چند گانه

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

همگان در آموزش و پرورش تأكيد دارند كه بايد دانش‌آموزان افرادي موفق و شهرونداني مؤثر در جامعه شوند، درحالي‌كه فعاليت‌ها بايد طوري طراحي شوند كه دانش‌آموزان بتوانند خويشتن را در جهت كسب موفقيت ياري نمايند( كافمن و زان، ترجمه سليمي و اسحاقيان، ۱۳۷۷). هم چنین ما در عصر جهش های تکنولوژیک، در یک شرایط رقابتی سنگین در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قرار داریم. در شرایطی که رقبا با استفاده از بهره فعالیت های جمعی، پروژه های بزرگی را اجرا می کنند و بدین وسیله سلطه خود را بر جهان می افزایند، بی تفاوتی نسبت به فواید کار جمعی می تواند موقعیت ما را در جهان تضعیف کند.

اقدام پژوهی

نحوه نوشتن اقدام پژوهی حس های چند گانه

چطور یک اقدام پژوهی حس های چند گانه را بنویسیم؟ برای نوشتن یک اقدام پژوهی حس های چند گانه باید در ابتدا مشخصات و ویژگی های آن را ثبت کنید. به این صورت که تمامی مشخصات از جمله:

  • نام درس مورد نظر
  • پایه تحصیلی آموزشی
  • زمان
  • نام مدرسه
  • تعداد شاگردان
  • و…

ثبت میشود. پس از آن برای ادامه نوشتن یک اقدام پژوهی حس های چند گانه، باید اهداف آن را به خوبی بیان کنید و بگویید که هدف شما از نوشتن این سناریو چیست و در آخر قرار است که به چه چیزی برسید؟ پس از آن نیز به اهداف رفتاری در اقدام پژوهی حس های چند گانه اشاره ای داشته باشید.

چگونه و بر اساس چه الگویی قرار است تدریس کنید؟ روش های تدریس در اقدام پژوهی حس های چند گانه شما چیست؟ تمامی این ها را به خوبی بنویسید و ثبت کنید. فضای کلاس خود را شرح داده و به خوبی توضیح دهید. وسایل مورد استفاده شما در اقدام پژوهی حس های چند گانه چیست و همینطور بگویید که در انجام این فعالیت از دانش آموزان خود چه انتظاری دارید؟

تمامی مشخصات برای اجرا و نوشتن اقدام پژوهی حس های چند گانه را بیان کنید و در انتها نیز به نتیجه گیری کل فعالیت بپردازید. به این صورت اقدام پژوهی حس های چند گانه شما نوشته شد و توانستید یک فایل کامل را ثبت کنید.

اقدام پژوهی حس های چند گانه چیست

اقدام پژوهی حس های چند گانه درواقع یکی از رویکردهای بسیار مهمی است که در این سالها توجه بسیاری از معلمان و دانشجویان را برانگیخته است. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمان در رابطه اجحاف دارند.آنهابا این مقوله کارورزی سه خود را ثبت می کنند.در چرخة بهبود وضعیت کارآموزی که بر چشم انداز، مشاهده و اصلاح طراحی آموزشی متمرکز است درگیر می نمایند. در نظام آموزش و پرورش معلمان و دانشجو معلمان به تدریس می پردازند.

یکی از روش های موفق که در پیشرفت تحصیلی تاثیر زیادی دارد یادگیری به شیوه همیاری یا کار گروهی است. معلم باید فعالیت های یادگیری از طریق همیاری را به گونه ای سازمان دهد که دانش آموزان احساس حقیقی وابسته بودن به یکدیگر را داشته باشند و بدانند که هیچ یک از اعضای گروه نمی توانند موفق باشند مگر اینکه تمام اعضا موفق شوند( رشد آموزش راهنمایی تحصیلی شماره ۲ آذر ۱۳۸۹ دوره شانزدهم ص۸). در سال‌هاي اخير، نظام آموزش و پرورش كشور ما با مشكلات متعددي روبه‌رو بوده است. حل اين مشكلات و برطرف كردن كاستي‌هاي آن يكي از دغدغه‌ها و نگراني‌هاي جدي دست‌اندركاران آموزش و پرورش است.

تعریف اقدام پژوهی حس های چند گانه

در رابطه با تعریف اقدام پژوهی حس های چند گانه نظر این است که اقدام پژوهی حس های چند گانه یکی از موثرترین فرایندهای اثربخشی فعالیت دانشجویان است. و برای یاری رساندن به خود و دانش آموزان برای کارورزی و غلبه بر ترس از تغییرمی باشد. همچنین ترویج خلاقیت و تفکر انتقادی را به ارمغان دارد. وآزمایش درآوردن طراحی آموزشی و الگوهای برتر تدریس است. ازاین رو، می توان گفت که اقدام پژوهی حس های چند گانه در افزایش سطح دانش معلمان و یادگیری دانش آموزان نقشی بی بدیل دارد.

فرصتهای یادگیری و نگرش به کاربرد کارورزی سه و استفاده از الگوهای برتر تدریس در معلمان کنش پژوه بیشتر از معلمان عادی است.

مراحل اقدام پژوهی حس های چند گانه

الگوی نوین تدریس همان حکم سناریو را برای کارگردان دارد و به اعتراف همه کارگردانان هر قدر ،سناریو ،قوی تر و پخته تر باشد،مستندات جذاب تر و مؤثرتری می توان ساخت،بنابراین لازمه یک اجرا و تدریس موفق داشتن الگوی نوین تدریس قوی می باشد.

اما در حال حاضرمتأسفانه این مهم مورد غفلت معلمان قرار گرفته و اکثر معلمان بدون الگوی نوین تدریس وارد صحنه ی اجرا و تدریس می شوند و راحت ترین راه آزمون این ادعا و فرضیه آن است که یک پژوهشگر در یک روز خاص به چند مدرسه مراجعه کند و درصد معلمانی که با الگوی نوین تدریس وارد مدرسه می شوند را در یک تحقیق میدانی مورد مطالعه قرار دهد.

بهترین نمونه های الگوهای نوین تدریس را می توان در قالب اقدام پژوهی حس های چند گانه و کاروزی سه جستجو نمود که به بهترین شکل ممکن برای شما عزیزان نمونه های کاملی را در سایت نهاده ایم.

نمونه اقدام پژوهی حس های چند گانه فردی

آیا در پی آنید که اقدام پژوهی حس های چند گانه یعنی چه ؟.باید گفت که اقدام پژوهی حس های چند گانه، به اجرا درآوردن آموخته های طراحی آموزشی در کارورزی سه و اجرای آن در مدرسه و کلاس درس است. این مدل پژوهش دانشجو معلمان تلاش می کند که آنان را در فرایند طرح سؤال بیاورد.همچنین برنامه ریزی، عمل، مشاهدة فعال، بازخورد و بازاندیشی و یادگیری گرد هم آورد . به تبادل نظر، تجربه، و یادگیری از یکدیگر ترغیب سازد. این گونه موارد در کل کارورزی سه نامیده می شود.

رشد روزافزون جمعيت دانش‌آموزي و افزايش تقاضا براي آموزش، مستلزم فراهم آوردن محيط آموزشي مناسب همراه مشاركت تمام اعضاي مدرسه در امور جاري آن است. اداره امور مدرسه بايد مبتني بر تصميم‌گيري مشترك، استقلال نسبي، انعطاف‌پذيري، روش‌هاي غيرمتمركز و مشاركت‌جويانه باشد تا فضاي مدرسه را پويا، پرنشاط و فعال نمايد و توانمندي‌ها و خلاقيت‌هاي مديران و معلمان و دانش‌آموزان را شكوفا و متجلي سازد، از طرف ديگر سياست‌هاي راهبردي آموزش و پرورش بر تمركززدايي، مدرسه‌محوري و توسعه مشاركت همه‌جانبه متمركز است كه با تفويض اختيارات و مشاركت دانش‌آموزان در امور مدرسه، زمينه تحقق اهداف تعليم و تربيت همگاني فراهم مي‌شود.

اقدام پژوهی چگونه توانستم حس های چند گانه را درآموزش بهتر علوم بکار ببرم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۰ صفحه

اقدام پژوهی چگونه توانستم حس های چند گانه را درآموزش بهتر علوم بکار ببرم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت جام دانش

کانون تخصصی پژوهش در عمل یکی از بهترین گروه های تخصصی تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی بکار بردن حس های چند گانه در آموزش علوم

دیباچه مطالب بکار بردن حس های چند گانه در آموزش علوم

چکیده و مقدمه موضوع بکار بردن حس های چند گانه در آموزش علوم

بیان مسئله پژوهش بکار بردن حس های چند گانه در آموزش علوم

شرایط و توصیف وضعیت حاضر بکار بردن حس های چند گانه در آموزش علوم

جمع آوری داده ها و شواهد یک بکار بردن حس های چند گانه در آموزش علوم

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات بکار بردن حس های چند گانه در آموزش علوم

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بکار بردن حس های چند گانه در آموزش علوم

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن بکار بردن حس های چند گانه در آموزش علوم

تجزیه و تحلیل و تغییر داده ها :

برای تجزیه تحلیل داده ها از روش شش پرسش استفاده می کنم

۱-چرا :علت استفاده این تحقیق داشتن کلاس با نشاط و با انگیزه و دارای مهارت های زندگی

۲-چگونه: استفاده از نظرات مدیر ومعاونین و پرسش از دانش اموزان و کتاب و غیره ….

۳-چه کسی: من به عنوان معلم این کلاس

۴- چه چیزی: برقراری آموزش به کمک حواس پنج گانه

۵-چه موقع: از الان تا پایان تدریسم در  کلاس

۶- چه مکانی: در سر کلاس سوم به عنوان نمونه و ارجاع به سایر کلاسها

هم اکنون تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer نمونه پروژه جدیدی را جهت بهره مندی شما عزیزان با عنوان اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی قرار داده است. اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی نمونه دقیقی از فایل حاضر است که توسط تیم پژوهشی تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer جهت بهره مندی شما عزیزان قرار داده است. تیم تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer از هیچ تلاشی در راستای تنظیم فایل اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی نهایت تلاش خود را نموده است و محتویات فایل اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی را به تایید می رساند.

انتخاب راه حل یا راه حل های موقت:

۱-پخش فیلم یا اسلاید در سر کلاس

۲-کنفرانس دادن دانش آموزان

۳- استفاده از کارگاه به جای درس تئوری

۴- برای هر فصل بازدید بردن دانش آموزان

۵- استفاده از مطالب و بروشورهایی در رابطه با درس علوم

۶- متنوع صحبت کردن معلم در حین تدریس در رابطه با نقش علوم در زندگی

۷-پخش فیلم های آموزش علوم به کمک دیتا

۸- ایجاد بستر مناسبی در رابطه با استفاده دانش آموزان از آزمایشگاه علوم

شیوه های اجراء:

علاوه بر راهکار های بالا روش تدریس خود را به روش چند حسی تغییر دادم . به طور كلی از همه حواس استفاده می شود, به بیان دیگر ,یادگــــیری بصری  كـه   ۷۵ % از مجموع یاد گیری ما از طریق دیدن است , یادگیری سمعی كـه ۱۳ % از مجموع یادگیری ما از طریق شنیدن اسـت , لمس كــردن , كـه ۶% از مجموع یادگیری ما از طریق لــــمس كردن اســت , چشیدن كه ۳% از مجموع یادگیری مـــا از طــــریق چشیدن اســـت و   بوییدن كــه ۳% از مجموع یادگیری از طریق بوییدن است. .

در یادگیری روش چند حسی به طور كلی از همه حواس استفاده می شود, به بیان دیگر ,یادگیری بصری كه ۷۵ % از مجموع یاد گیری ما از طریق دیدن است , یادگیری سمعی كه ۱۳ % از مجموع یادگیری ما از طریق شنیدن است , لمس كردن , كه ۶% از مجموع یادگیری ما از طریق لمس كردن است , چشیدن كه ۳% از مجموع یادگیری ما از طریق چشیدن است و بوییدن كه ۳% از مجموع یادگیری از طریق بوییدن است.  اگر معلمی برای بالا بردن سطح ادارک در فراگیران خود از وسایل و رسانه های آموزشی استفاده کند و با تحریک حواس مختلف بخصوص بینایی ؛ شنیداری و لامسه سعی در تمیز عوامل فیزیکی برای درک راحت تر قواعد و مفاهیم می شود .

او از روش تدریس چند حسی استفاده کرده است هر چه تعداد حواس در ادراک بالاتر باشد یعنی وسیله تحریک کننده حواس بیشتری باشد ؛ فراگیر می تواند اطلاعات بیشتری را کسب کرده و درک و تعمیم و حتی زنجیز کردن قواعد را راحت تر و سریع تر انجام دهد. حالا تفاوت در اینجاست که این رسانه به تابلو نصب می شود بصورت چارت یا پوستر و یا… حتی بصورت اسلاید و یا پاورپوینت و معلم با لیزر و یا چوب نشان گر تدریس کند . روشی که بکار می برد هم نمی گویم سخنرانی بلکه بسیار جذاب حتی قصه گویی و داستان سرایی؛ ولی باز اطلاعات فقط در حافظه جای می گیرد فقط دقت و توجه فراگیران را بیشتر جلب کرده است نه یادگیری را ترغیب کرده!!

معلمی مولاژ و یا مدل و ماکتی را با خود به کلاس ببرد و روی میز آموزگار قرار دهد و خود این مولاژ گران قیمت را انحصاری در اختیار گرفته و برای فراگیران تشریح می کند … هر چند وقت عضوی را در آورده به توضیح در مورد آن می پردازد و فراگیران با کنجکاوی مانند برنامه شعبده بازی جذب شده و به مولاژ خیره می شوند…این روش چند حسی جای خود را با روش نمایشی عوض کرده و دیگر تاثیر یادگیری آن پایین می آید. فقط حافظه محور و کاملا سنتی و روش مستقیم معلم مدار است. فراگیر فقط یک بیننده است .

مانند دانش آموزانی که به اردوی مدرسه رفته در باغ وحش در حالیکه در صفوف منظم از کنار قفس حیوانات رد می شوند و معلم و یا راهنما در خصوص آن حیوان توضیحاتی می دهد … در این حالت هم یادگیری صورت نمی گیرد یکسری اطلاعات در حافظه دیداری و شنیداری بصورت خاطره ذخیره می گردد.

حال اگر دانش آموزان در گروه های مختلف تقسیم شده هر گروه در مورد یکسری یا یک دسته از حیوانات ( پرندگان- خزندگان و …) تحقیق کرده و تصویر و مطالب تهیه نموده بصورت کنفرانس؛ پاورپوینت، روزنامه دیواری؛ تدریس یاران به کلاس ارائه دهند ؛ به راحتی یک روش تدریس معلم محور به روش نیمه مستقیم و حتی یاددهی و یادگیری تبدیل می شود.

گرد آوری  شواهد ۲:

پس از بررسی رفتار دانش آموزان پس از آموزش چند حسی و روش های نوین  تغییرات چشمگیری را در رفتار و کردار آنان مشاهده نمودم .دانش آموزان علاقه زیادی به درس پیدا کرده بودند و از حواس مختلف در این رابطه استفاده می کردند.و درس علوم را به صورت کاربردی فرا گرفتند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله بکار بردن حس های چند گانه در آموزش علوم اقدام پژوهی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین بکار بردن حس های چند گانه در آموزش علوم اقدام پژوهی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر بکار بردن حس های چند گانه در آموزش علوم اقدام پژوهی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله بکار بردن حس های چند گانه در آموزش علوم اقدام پژوهی 

راهکار ها و پیشنهادات بکار بردن حس های چند گانه در آموزش علوم اقدام پژوهی 

فهرست منابع مورد استفاده  بکار بردن حس های چند گانه در آموزش علوم اقدام پژوهی 

منابع :

۱- جان جي- گايزل، ترجمه حجازي،محمد، ۱۳۵۲ ، شادكامي تهران، انتشارات ابن سينا، ص ۱

۲ – سرشار، مرضيه، ۱۳۸۸ ، بهار، شادي و نشاط در فرهنگ ايراني، رشد آموزشي علوم اجتماعي، شماره ۳ ، ص ۶۰

۳ – سرشار، مرضيه، ۱۳۸۸ ، بهار، شادي و نشاط در فرهنگ ايراني، رشد آموزشي علوم اجتماعي، شماره ۳ ، ص ۶۰

۴ – سرشار، مرضيه، ۱۳۸۸ ، بهار، شادي و نشاط در فرهنگ ايراني، رشد آموزشي علوم اجتماعي، شماره ۳ ، ص ۶۰

۵ – سرشار، مرضيه، ۱۳۸۸ ، بهار، شادي و نشاط در فرهنگ ايراني، رشد آموزشي علوم اجتماعي، شماره ۳ ، ص ۶۰

۶ – مراد حاصل، مهدي، ۱۳۸۵ ارديبهشت، رمز و راز شاد زيستن، ماهنامه پيوند، شماره ۳۱۹ ، ص ۱۸

۷ – صباغيان، زهرا، ۱۳۸۴ تابستان، مدرسه و تقويت نشاط و اميد به زندگي، ماهنامه پيوند، شماره هاي ۳۰۹- ۳۱۰- ۳۱۱ ، ص ۲۸

مطلبی که در رابطه با اقدام پژوهی به ذهنم رسید این است که فایل اقدام پژوهی دائما در حال بروز رسانی و اضافه نمودن جزئیات می باشد. اقدام پژوهی در ارتباط با جزئیاتش کاملا دقیق و به روز می باشد. با توجه به تغییرات بخشنامه ها فایل اقدام پژوهی نیز مانند سایر فایل های موجود در سایت می بایست کلیه محتویات به روز را شامل شود. دوستان گرامی شما می توانید با دریافت فایل اقدام پژوهی از دقیق ترین فایل آموزشی در راستای نیازمندی های خود بهره ببرید. سایت حاضر با در اختیار داشتن منابع عظیم و قدرتمند در راستای نگارش و تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی پیشگام در عرصه تدوین فایل های آموزشی می باشد.

آنچه در رابطه با فایل اقدام پژوهی باید بدانیم :

مرجع فایل اقدام پژوهی در سایت حاضر می باشد.

فایل حاضر دائما در حال آبدیت و بروز رسانی می باشد.

فایل اقدام پژوهی اختصاصی تدوین شده و از سایت خاصی کپی نشده است.

با توجه به اینکه تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی مستلزم زمان و هزینه بالایی از سمت تیم پژوهشی ما می باشد ، لذا از کپی برداری و انتشار فایل های سایت جدا اجتناب ورزید.

برای دانلود اقدام پژوهی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

با عنایت به مسائل فوق تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer سعی داشته است با ارائه خدمات جدید در گردآوری فایل اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی سهم کوچکی در نظام آموزشی ایفا کند سروران محترم می توانید فایل اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی را از لینک سمت راست صفحه دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

محصولات مرتبط

دیدگاهی بنویسید

+ 71 = 77