اقدام پژوهی پیشگیری رفتار های نادرست

اقدام پژوهی پیشگیری رفتار های نادرست

یکی از راه های افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در هر نظامی، بحث افزایش توجه آنان است. موضوعی که اقدام پژوهی پیشگیری رفتار های نادرست به خوبی به آن توجه میکند. هرچه بر موضوع توجه دانش آموزان تمرکز بیشتری صورت گیرد و بتوان به آن جهت دهی مناسب را تحمیل کرد، میتوان انتظار بیشتری را از آن داشت.

همانطور که میبینید فایل اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم حاصل تجربیات تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer است که توانسته ایم به کمک جمعی از فرهنگیان برجسته کشور سعی خود را در تنظیم فایل اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم انجام دهیم . امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی شما عزیزان داشته باشیم. شما با استفاده از فایل اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم قطعا رضایت لازم را خواهید داشت .

استفاده از اقدام پژوهی پیشگیری رفتار های نادرست توسط معلمان باعث افزایش این توجه و تمرکز دانش آموزان میشود که این امر در افزایش بازدهی تحصیلی آنان تأثیر مثبت دارد. اگر معلمان بتوانند به خوبی از اقدام پژوهی پیشگیری رفتار های نادرست استفاده کنند و آن را در آموزش های خود به اجرا درآورند مطمئنا بازخورد دریافتی بسیار خوبی را خواهند داشت که باعث میشود این فعالیت را به دیگر معلمان نیز توصیه کنند.

گزارش اقدام پژوهی پیشگیری رفتار های نادرست

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

همگان در آموزش و پرورش تأكيد دارند كه بايد دانش‌آموزان افرادي موفق و شهرونداني مؤثر در جامعه شوند، درحالي‌كه فعاليت‌ها بايد طوري طراحي شوند كه دانش‌آموزان بتوانند خويشتن را در جهت كسب موفقيت ياري نمايند( كافمن و زان، ترجمه سليمي و اسحاقيان، ۱۳۷۷). هم چنین ما در عصر جهش های تکنولوژیک، در یک شرایط رقابتی سنگین در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قرار داریم. در شرایطی که رقبا با استفاده از بهره فعالیت های جمعی، پروژه های بزرگی را اجرا می کنند و بدین وسیله سلطه خود را بر جهان می افزایند، بی تفاوتی نسبت به فواید کار جمعی می تواند موقعیت ما را در جهان تضعیف کند.

اقدام پژوهی

نحوه نوشتن اقدام پژوهی پیشگیری رفتار های نادرست

چطور یک اقدام پژوهی پیشگیری رفتار های نادرست را بنویسیم؟ برای نوشتن یک اقدام پژوهی پیشگیری رفتار های نادرست باید در ابتدا مشخصات و ویژگی های آن را ثبت کنید. به این صورت که تمامی مشخصات از جمله:

  • نام درس مورد نظر
  • پایه تحصیلی آموزشی
  • زمان
  • نام مدرسه
  • تعداد شاگردان
  • و…

ثبت میشود. پس از آن برای ادامه نوشتن یک اقدام پژوهی پیشگیری رفتار های نادرست، باید اهداف آن را به خوبی بیان کنید و بگویید که هدف شما از نوشتن این سناریو چیست و در آخر قرار است که به چه چیزی برسید؟ پس از آن نیز به اهداف رفتاری در اقدام پژوهی پیشگیری رفتار های نادرست اشاره ای داشته باشید.

چگونه و بر اساس چه الگویی قرار است تدریس کنید؟ روش های تدریس در اقدام پژوهی پیشگیری رفتار های نادرست شما چیست؟ تمامی این ها را به خوبی بنویسید و ثبت کنید. فضای کلاس خود را شرح داده و به خوبی توضیح دهید. وسایل مورد استفاده شما در اقدام پژوهی پیشگیری رفتار های نادرست چیست و همینطور بگویید که در انجام این فعالیت از دانش آموزان خود چه انتظاری دارید؟

تمامی مشخصات برای اجرا و نوشتن اقدام پژوهی پیشگیری رفتار های نادرست را بیان کنید و در انتها نیز به نتیجه گیری کل فعالیت بپردازید. به این صورت اقدام پژوهی پیشگیری رفتار های نادرست شما نوشته شد و توانستید یک فایل کامل را ثبت کنید.

اقدام پژوهی پیشگیری رفتار های نادرست چیست

اقدام پژوهی پیشگیری رفتار های نادرست درواقع یکی از رویکردهای بسیار مهمی است که در این سالها توجه بسیاری از معلمان و دانشجویان را برانگیخته است. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمان در رابطه اجحاف دارند.آنهابا این مقوله کارورزی سه خود را ثبت می کنند.در چرخة بهبود وضعیت کارآموزی که بر چشم انداز، مشاهده و اصلاح طراحی آموزشی متمرکز است درگیر می نمایند. در نظام آموزش و پرورش معلمان و دانشجو معلمان به تدریس می پردازند.

یکی از روش های موفق که در پیشرفت تحصیلی تاثیر زیادی دارد یادگیری به شیوه همیاری یا کار گروهی است. معلم باید فعالیت های یادگیری از طریق همیاری را به گونه ای سازمان دهد که دانش آموزان احساس حقیقی وابسته بودن به یکدیگر را داشته باشند و بدانند که هیچ یک از اعضای گروه نمی توانند موفق باشند مگر اینکه تمام اعضا موفق شوند( رشد آموزش راهنمایی تحصیلی شماره ۲ آذر ۱۳۸۹ دوره شانزدهم ص۸). در سال‌هاي اخير، نظام آموزش و پرورش كشور ما با مشكلات متعددي روبه‌رو بوده است. حل اين مشكلات و برطرف كردن كاستي‌هاي آن يكي از دغدغه‌ها و نگراني‌هاي جدي دست‌اندركاران آموزش و پرورش است.

تعریف اقدام پژوهی پیشگیری رفتار های نادرست

در رابطه با تعریف اقدام پژوهی پیشگیری رفتار های نادرست نظر این است که اقدام پژوهی پیشگیری رفتار های نادرست یکی از موثرترین فرایندهای اثربخشی فعالیت دانشجویان است. و برای یاری رساندن به خود و دانش آموزان برای کارورزی و غلبه بر ترس از تغییرمی باشد. همچنین ترویج خلاقیت و تفکر انتقادی را به ارمغان دارد. وآزمایش درآوردن طراحی آموزشی و الگوهای برتر تدریس است. ازاین رو، می توان گفت که اقدام پژوهی پیشگیری رفتار های نادرست در افزایش سطح دانش معلمان و یادگیری دانش آموزان نقشی بی بدیل دارد.

فرصتهای یادگیری و نگرش به کاربرد کارورزی سه و استفاده از الگوهای برتر تدریس در معلمان کنش پژوه بیشتر از معلمان عادی است.

مراحل اقدام پژوهی پیشگیری رفتار های نادرست

الگوی نوین تدریس همان حکم سناریو را برای کارگردان دارد و به اعتراف همه کارگردانان هر قدر ،سناریو ،قوی تر و پخته تر باشد،مستندات جذاب تر و مؤثرتری می توان ساخت،بنابراین لازمه یک اجرا و تدریس موفق داشتن الگوی نوین تدریس قوی می باشد.

اما در حال حاضرمتأسفانه این مهم مورد غفلت معلمان قرار گرفته و اکثر معلمان بدون الگوی نوین تدریس وارد صحنه ی اجرا و تدریس می شوند و راحت ترین راه آزمون این ادعا و فرضیه آن است که یک پژوهشگر در یک روز خاص به چند مدرسه مراجعه کند و درصد معلمانی که با الگوی نوین تدریس وارد مدرسه می شوند را در یک تحقیق میدانی مورد مطالعه قرار دهد.

بهترین نمونه های الگوهای نوین تدریس را می توان در قالب اقدام پژوهی پیشگیری رفتار های نادرست و کاروزی سه جستجو نمود که به بهترین شکل ممکن برای شما عزیزان نمونه های کاملی را در سایت نهاده ایم.

نمونه اقدام پژوهی پیشگیری رفتار های نادرست فردی

آیا در پی آنید که اقدام پژوهی پیشگیری رفتار های نادرست یعنی چه ؟.باید گفت که اقدام پژوهی پیشگیری رفتار های نادرست، به اجرا درآوردن آموخته های طراحی آموزشی در کارورزی سه و اجرای آن در مدرسه و کلاس درس است. این مدل پژوهش دانشجو معلمان تلاش می کند که آنان را در فرایند طرح سؤال بیاورد.همچنین برنامه ریزی، عمل، مشاهدة فعال، بازخورد و بازاندیشی و یادگیری گرد هم آورد . به تبادل نظر، تجربه، و یادگیری از یکدیگر ترغیب سازد. این گونه موارد در کل کارورزی سه نامیده می شود.

رشد روزافزون جمعيت دانش‌آموزي و افزايش تقاضا براي آموزش، مستلزم فراهم آوردن محيط آموزشي مناسب همراه مشاركت تمام اعضاي مدرسه در امور جاري آن است. اداره امور مدرسه بايد مبتني بر تصميم‌گيري مشترك، استقلال نسبي، انعطاف‌پذيري، روش‌هاي غيرمتمركز و مشاركت‌جويانه باشد تا فضاي مدرسه را پويا، پرنشاط و فعال نمايد و توانمندي‌ها و خلاقيت‌هاي مديران و معلمان و دانش‌آموزان را شكوفا و متجلي سازد، از طرف ديگر سياست‌هاي راهبردي آموزش و پرورش بر تمركززدايي، مدرسه‌محوري و توسعه مشاركت همه‌جانبه متمركز است كه با تفويض اختيارات و مشاركت دانش‌آموزان در امور مدرسه، زمينه تحقق اهداف تعليم و تربيت همگاني فراهم مي‌شود.

اقدام پژوهی چگونه توانستم کلاس را با پیشگیری از پیشگیری رفتار های نادرست و نامطلوب دانش آموزان هدایت کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۱۲ صفحه

اقدام پژوهی چگونه توانستم کلاس را با پیشگیری از پیشگیری رفتار های نادرست و نامطلوب دانش آموزان هدایت کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت جام دانش

کانون تخصصی پژوهش در عمل یکی از بهترین گروه های تخصصی تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی هدایت کلاس با پیشگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

دیباچه مطالب هدایت کلاس با پیشگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع هدایت کلاس با پیشگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش هدایت کلاس با پیشگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر هدایت کلاس با پیشگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک هدایت کلاس با پیشگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات هدایت کلاس با پیشگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با هدایت کلاس با پیشگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن هدایت کلاس با پیشگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

چگونگی ایجادراه حلها:

پس ازتحقیقات وبررسی های لازم متوجه شدم ابتداباید درصدداصلاح رفتارنامناسب اوباشم.بامطالعه  کتاب روانشناسی تربیتی(پروین کدیور)وچاره اندیشیهایی کردم .صحبت هایی نیزبامدیرودیگرهمکاران  داشته وازنظرات وراه کارهای انهانیزاستفاده کردم.همچنین به دلیل اشتیاق مادرجهت کمک به فرزندش راهکارهای لازم رابه اودادم.ودرطول سال تحصیلی بااولیادرتماس بودم.

هم اکنون تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer نمونه پروژه جدیدی را جهت بهره مندی شما عزیزان با عنوان اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم قرار داده است. اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم نمونه دقیقی از فایل حاضر است که توسط تیم پژوهشی تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer جهت بهره مندی شما عزیزان قرار داده است. تیم تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer از هیچ تلاشی در راستای تنظیم فایل اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم نهایت تلاش خود را نموده است و محتویات فایل اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم را به تایید می رساند.

اقدامات لازم برای پیشگیری ازرفتارهای نامطلوب دانش آموزان:

بامطالعه ی رفتارمعلمان درکلاسهای دارای رفتارهای نامطلوب وکلاسهای عادی نشان می دهدکه تفاوت این کلاسها به نحوه پاسخگویی معلمان به رفتارنامطلوب دانش آموزان نیست،بلکه ازاقدامات پیشگیرانه آنهاناشی می شود.

اقدامات پیشگیرانه مطلوب دارای این ویژگی هستند:

-نظارت:وقتی معلم بادانش اموزی کارمی کندبایدازفعالیت دیگران نیز اگاه باشد،بدین ترتیب به رفتارهای نامطلوب دانش آموزان بدون تاخیر پاسخ میدهد.

(نظارت)احتیاج به دومهارت دارد:یکی اینکه معلم به طور فعال بیش از یک دانش آموز را موردتوجه قرار دهد و دوم اینکه برای همه ی دانش آموزا فعالیتی مشخص کند.

پاسخ مقتضی ومناسب به رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس: چگونه باید به رفتارهای نامطلوب پاسخ داد؟البته این رفتار ها می تواند ازیک رفتار زود گذر تایک فعالیت و رفتار مکرر،که کلاس را مختل می کند،تغییر می کند.دراین مورد می توان از راهبردهای ذیل که نارضایتی معلم را نشان میدهد استفاده کرد:

۱٫معلم نگاهی خیره و کوتاه مدت به دانش آموز داشته باشد. در این حالت،معلم جریان آموزش را قطع نمی کند.

۲٫استفاده ازشیوه بیان غیرمستقیم،مثلا وقتی معلم درحال صحبت کردن است بگویدکه صحبت ونجوای شماراشنیدم .

۳٫به شکل تصنعی از دانش اموزی که رفتارنامطلوب انجام داده است سوال کند.مثلابپرسد:که چرابه جای شرکت درکلاس،به فعالیت دیگری مشغولید؟این سوالی تنبیهی وانتقادی نیست.این،سوالی تصنعی است که به وسیله آن می توان وضعیت کلاس رااصلاح کرد.

۴٫استفاده ازشیوه بیان مستقیم.مثلابه دانش آموزبگویدکه لطفاگوش بدهید.

۵٫الگوسازی رفتارمطلوب.معلم به جنبه های رفتارمطلوب دانش آموزان دیگراشاره کندتاالگویی ازرفتار مطلوب به کلاس عرضه کرده باشد.

۶٫پاداش دادن به رفتارهای مطلوب ونادیده گرفتن رفتارهای نامطلوب(شیوه اصلاح رفتار)

۷٫دانش آموزخاطی رادرقسمتی ازکلاس منزوی کندیااینکه اوراازکلاس اخراج کند.البته این مشکل وجودداردکه دانش آموزیادانش آموزان خاطی نتوانندبه دلیل اخراج شدن ازکلاس،دانش آموزان منظم کلاس رامشاهده کرده وآنهاراسرمشق خودقراربدهند.ازطرف دیگر،ممکن است بعضی ازدانش آموزان نتوانندعلت اخراج آن دانش آموزرابفهمند.

ارائه پاسخهای راهبردی به رفتارهای نامطلوب دانش آموزان:

این مساله به نگرش مدرسه ومعلمان به دانش آموزان بستگی دارد.دراین موردسه موضوع مطرح می شود:

-نگرش انسانگرایانه معلم نسبت به دانش آموزان موجب می شودکه

آنهاخودراتوانابدانندورفتارخویش رااصلاح کنند.

-مذاکره کردن منطقی بادانش آموزان که باعث می شودآنهادرموردمشکل خودفکرکنند.مثلاازدانش آموزپرسیده شودکه چرااین کارراانجام دادی؟نتایج وفایده این کارچیست؟این سوالات به دانش آموزان کمک می کند تاشخصابه حل مشکل وشناسایی رفتارنامطلوب خودبپردازند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله هدایت کلاس با پیشگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان اقدام پژوهی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین هدایت کلاس با پیشگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان اقدام پژوهی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر هدایت کلاس با پیشگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان اقدام پژوهی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله هدایت کلاس با پیشگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان اقدام پژوهی 

راهکار ها و پیشنهادات هدایت کلاس با پیشگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان اقدام پژوهی

فهرست منابع مورد استفاده هدایت کلاس با پیشگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان اقدام پژوهی  

منابع وماخذ:

کدیور،پروین. (۱۳۸۶).روانشناسی تربیتی تهران، سمت چاپ یازدهم

مطلبی که در رابطه با اقدام پژوهی به ذهنم رسید این است که فایل اقدام پژوهی دائما در حال بروز رسانی و اضافه نمودن جزئیات می باشد. اقدام پژوهی در ارتباط با جزئیاتش کاملا دقیق و به روز می باشد. با توجه به تغییرات بخشنامه ها فایل اقدام پژوهی نیز مانند سایر فایل های موجود در سایت می بایست کلیه محتویات به روز را شامل شود. دوستان گرامی شما می توانید با دریافت فایل اقدام پژوهی از دقیق ترین فایل آموزشی در راستای نیازمندی های خود بهره ببرید. سایت حاضر با در اختیار داشتن منابع عظیم و قدرتمند در راستای نگارش و تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی پیشگام در عرصه تدوین فایل های آموزشی می باشد.

آنچه در رابطه با فایل اقدام پژوهی باید بدانیم :

مرجع فایل اقدام پژوهی در سایت حاضر می باشد.

فایل حاضر دائما در حال آبدیت و بروز رسانی می باشد.

فایل اقدام پژوهی اختصاصی تدوین شده و از سایت خاصی کپی نشده است.

با توجه به اینکه تدوین فایل هایی نظیر اقدام پژوهی مستلزم زمان و هزینه بالایی از سمت تیم پژوهشی ما می باشد ، لذا از کپی برداری و انتشار فایل های سایت جدا اجتناب ورزید.

برای دانلود اقدام پژوهی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

با عنایت به مسائل فوق تیم تدوین فایل های پژوهشی atablesoccer سعی داشته است با ارائه خدمات جدید در گردآوری فایل اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم سهم کوچکی در نظام آموزشی ایفا کند سروران محترم می توانید فایل اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم را از لینک سمت راست صفحه دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 4 = 1